LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort heeft snelheidsproblemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door Fred_M »

Beste lezers,

De capaciteitsproblemen bij Telfort zijn nog niet opgelost. In de avonduren en in het weekend is Telfort internet helemaal overbelast. Snelheden van 26 mbit vallen terug naar 15 kilobit. Ik heb het zelf ondervonden en heb besloten het contract op te zeggen.

Het forum van Telfort staat vol met klachten over de snelheid (forum.telfort.nl) waar niet op gereageerd wordt door telfort webcare.

Technische problemen zijn niet erg, het kan de beste overkomen, maar deze niet toegeven gaat echt te ver. Ook afspraken vanuit de tweede lijn worden niet nagekomen. Na weken van problemen wordt alles nog steeds ontkent...

Doe wat je wilt met deze waarschuwing, maar kijk eerst op forum.telfort.nl voordat je een abonnement afsluit.

Groeten,
Fred

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

hmm

beetje kort van stof. Maar een met een ADSL-abo heb je wel rekening te houden met de drukte in de wijkcentrale en het data-gebruik. In de avond worden de meeste verbindingen aangezet om te downloaden/bellen/tv-dingen en dat zorgt voor een bovenmaatse toename van bandbreedtegebruik. Door het waterval-effect vallen alle verbindingen dan vanzelf terug naar een lagere snelheid. Is alleen op te lossen door kabels in de wijkcentral door te knippen en je buren/rest van de wijk van het internet af te halen.
Het is ook geen recht om een lopend contract per omgaande te beëindigen. UItzitten en naar een ander medium overstappen is het devies. Maar coax en optical zijn van andere prijsklasses...

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door Fred_M »

Devious,

Jouw reactie is ook een beetje kort van stof ;-) Lees maar eens hier: https://forum.telfort.nl/internet-netwe ... ren-32082/ Er zijn héél véél klagers op dit moment.

En ik heb mijn contract netjes kunnen ontbinden, want na een jaarabonnement kunt je iedere maand opzeggen. Zo moeilijk is dat niet. En kabelinternet en glasvezel zijn ook niet zaligmakend. Heb voor Telfort jarenlang een abonnement gehad bij Wanadoo/Orange/Online en dit soort situaties nog nooit meegemaakt.

Groeten,
Fred

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

Fred.

Dat je er technisch gezien geen kaas van hebt gegeten is me duidelijk. En alleen jaarcontracten kun je na dat jaar maandelijks opzeggen.

Telfort had "capaciteitsproblemen" omdat ze VDSL dachten te kunnen leveren. Theaoretisch gezien hadden ze nog gelijk ook. In de praktijk was het stiekum toch een heel ander verhaal. Dat komt eigenlijk omdat een aantal mensen bij het aanleggen en noteren van de verbindingen hun werk niet goed hebben gedaan.

Maar fijn te zien dat je er van af bent. Orange had daar een ADSL ( tòt 20 Mbps ) verbinding. Logisch dat je dan minder problemen had. Ander profiel met meer tolerantie

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door Fred_M »

Het gaat mij er niet om wie hier het meeste verstand heeft van de techniek of welke vorm van internet het beste is. Ik probeer alleen maar te waarschuwen dat Telfort erg veel problemen heeft de laatste maanden. Ik ben er zelf ook de dupe van. Voordat iemand een abonnement afsluit, raad ik aan eerst het forum van Telfort te lezen (forum.telfort.nl) en met name dit topic: https://forum.telfort.nl/internet-netwe ... eid-32082/

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fred_M schreef:Het gaat mij er niet om wie hier het meeste verstand heeft van de techniek of welke vorm van internet het beste is. Ik probeer alleen maar te waarschuwen dat Telfort erg veel problemen heeft de laatste maanden. Ik ben er zelf ook de dupe van. Voordat iemand een abonnement afsluit, raad ik aan eerst het forum van Telfort te lezen (forum.telfort.nl) en met name dit topic: https://forum.telfort.nl/internet-netwe ... eid-32082/
Lijkt me een prima advies. Als je naar de benzinepomp gaat, voor 30 liter brandstof koopt en uiteindelijk komt er maar 20 uit de slang, voel je je ook flink genaaid.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

Ja maar ...
zo kun je werkelijk overal een waarschuwing voor gaan neerzetten op consumenten fora.

UPC heeft capaciteitsproblemen i bepaalde gebieden, Ziggo ook. Glasvezel-verbindingen gaan ook niet allemaal even lekker, er loopt nu zelfs een zaak tegen KPN vanwege de aangeboden optical-abo over een FTTC-lijn.......

Breedbekkikker

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door Breedbekkikker »

devious schreef:Ja maar ...
zo kun je werkelijk overal een waarschuwing voor gaan neerzetten op consumenten fora.

UPC heeft capaciteitsproblemen i bepaalde gebieden, Ziggo ook. Glasvezel-verbindingen gaan ook niet allemaal even lekker, er loopt nu zelfs een zaak tegen KPN vanwege de aangeboden optical-abo over een FTTC-lijn.......
Precies zo maakt Ziggo reclame dat ze ook glasvezel hebben tot aan de wijkkast en verder via koper, dat is tenminste eerlijk. KPN flikt dat zelfde geintje ergens in het land. Glasvezel hoort aangelegd te worden tot in de meterkast.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

nu reageer je volledig overbodig en off-topic Breedbekkikker...

Maak even een topic met de waarschuwing over FTTC via KPN .... :shock:

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door Puter »

Ik had een 20 MB "Standard" abonnement bij Telfort-KPN, in werkelijkheid is dat 11MB/s download en 1 MB/s upload. (sneller kon niet op mijn lijn aldus de handlangers)
Na een jaar opgezegd, echter ik maakte een deal met Telfort-KPN-handlangers: Minstens dezelfde snelheid, eerste 3 maanden gratis, daarna 20 euro per maand.
Snelheid zou zelfs opgevoerd worden van 20 MB naar 30 MB aldus de Telfort-KPN-handlangers...(blijft dus gewoon 11 MB)
Het nieuwe jaar begon met een rekening van ongeveer € 27,00
Gezegd dat ik niet wilde betalen, reactie Telfort-KPN-handlangers: "U moet betalen en krijgt eind van de maand een creditnota, dan krijgt u het geld gewoon terug."...Achterbaks, verkapt dreigement: "Wij kunnen uw internetverbinding verbreken hoor." Mijn rechten vastgelegd en Telfort aansprakelijk gesteld voor eventuele schade.
Telfort: "Wai hebben nooit gezagd dat we uw verbinding verbraiken!"
Mijn reactie: "Als u in een winkel niets koopt en bij de kassa komt, gaat u dan ook 27 euro betalen?..u krijgt dat later terug hoor!"
Reactie Telfort-KPN-handlangers in Sur. dialect: "Natuurlijk betalen wai dat nie meneer."
Mijn reactie: "Ik doe dat ook niet bij Telfort hoor."
Gevolg: Internetsnelheid is "opgevoerd" van 11 MB naar 8 MB/down - 0,75 MB/up met als argument dat er problemen zijn met het netwerk.
Het komt er op neer dat ik besodemieterd wordt door KPN's Telfort en mijn abonnement is GEDOWNGRADE naar "Internet Instap" van 30 naar 8 mb.
DENK NEVER, JAMAIS EN NOOIT DAT IK JE NA DE EERSTE GRATIS DRIE MAANDEN OOIT BETAAL VUILE VIEZE KPN-TELFORT-OPLICHTERS!
IK DREIG NIET ...IK DOE!

(tel. gesprekken opgenomen)

:D
Laatst gewijzigd door Puter op 02 mar 2013 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

Met dat "opgenomen" neem ik aan dat je het gesprek bedoelt. En zolang je niet van te voren hebt aangegeven dat je het gesprek op zou nemen en met welk doel, kun je die opname gewoon en alleen voor jezelf houden en mag je het niet gebruiken in bijv. een juridisch conflict.
En daar het een consumenten-abonnement betreft kan er geen sprake zijn van laakbare schade en kun je die "schadepost" gewoon in je %$# steken. Je provider heeft eea daarover vastgelegd in de Algemene Voorwaarden en daar ben jij mee akkoord gegaan toen je het abonnement/contract afsloot.

Wat is nu je punt? Dat de kabellengte tussen wijkcentrale en IS/RA te lang is waardoor je nooit meer dan 11 Mbps zult halen?

flipo
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 sep 2012 22:36

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door flipo »

Telfort is het snelst met een kabel van 1 kilometer ! Hoe langer de kabel des te sneller de snelheid van de wijkkast is. Of zie ik dat verkeerd ?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

ach... is het alweer tijd voor beledigingen?

Mocht je een daadwerkelijk issue hebben, gelieve een eigen thread te openen. Prettig weekend.

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door Puter »

devious schreef:ach... is het alweer tijd voor beledigingen?

Mocht je een daadwerkelijk issue hebben, gelieve een eigen thread te openen. Prettig weekend.
Jammer dat kritiek op je leegte als belediging ziet, probeer er wat rijker en minder dom van te worden!

Puter
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2008 08:29

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door Puter »

flipo schreef:Telfort is het snelst met een kabel van 1 kilometer ! Hoe langer de kabel des te sneller de snelheid van de wijkkast is. Of zie ik dat verkeerd ?
Ik klaagde over het omzetten naar een ander abonnement Flipo,...de snelheid werd gewoon naar een ander abonnement omgezet.
In de praktijk interesseert me dat geen moer omdat ik 70% van het jaar niet in NL ben, echter ik ben echt niet van plan om me door deze KPN-Telfort-Bende te laten belazeren. NEVER EN NOOIT!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

minder dom..

Je gebruikt vreemde zinsneden. En doet je voor als alwetend terwijl jezelf ronddoolt. En vervolgens ga je je eigen post bewerken waardoor je hoopt dat je er wat bekaaider af kunt komen.

Je geeft in je eerste post niet aan een probleem ergens mee te hebben. Je laat wel zien dat je niet weet hoe het technisch werkt, dat geeft niet, en dan doe je voor alsof je het recht aan je kant hebt staan en je provider een enorme schadeclaim gaat afdwingen. In je postbewerking link je naar iets dat hier volledig buiten staat en dat er echt niets mee te maken heeft. Het gaat daar niet om jouw aansluiting, het gaat daar over het algemene aangeboden goed.

En dan verwijt je mij dat ik last zou hebben van jeuk in mijn &*^%..en waarom is vooralsnog zeer onduidelijk.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

Puter schreef:In de praktijk interesseert me dat geen moer omdat ik 70% van het jaar niet in NL ben, echter ik ben echt niet van plan om me door deze KPN-Telfort-Bende te laten belazeren. NEVER EN NOOIT!
jaja...en dat geloven wij direct. Telfort+KPN zijn twee heel verschillende dingen, maar alleen op jouw aansluiting niet.
Zou je mij, domme devious, willen uitleggen in welke hoedanigheid je wordt belazerd door "...deze KPN-Telfort-Bende..." ? En ook graag hoe je daar bent achtergekomen. Ik denk namelijk dat ik eea haarfijn voor je kan uitleggen.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

flipo schreef:Telfort is het snelst met een kabel van 1 kilometer ! Hoe langer de kabel des te sneller de snelheid van de wijkkast is. Of zie ik dat verkeerd ?
Ja, dat zie je inderdaad verkeerd, Flipo. Hoe korter de kabel tussen wijkcentrale en huis-aansluitpunt ( ook wel IS/RA genoemd ) hoe sneller de ADSL-, VDSL-verbinding. MX-stream werkt(e) iets anders.
ADSL en VDSL zijn goed voor verbindingen van maximaal(!!) 5 km. Overigens is het voordeel van VDSL al na een kilometer lijnlengte verdwenen en gaat de snelheid bijna even snel als de ADSL...
MX-stream is goed voor mensen in het buitengebied. Tot wel 9 kilometer lijnlengte, maar ik weet in NL nog wel een paar plekjes waar er 11+ km kabel tussen wijkcentrale en IS/RA ligt. JA, dan is de verbinding niet echt snel, maar iets anders is daar niet te leveren...

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Telfort heeft snelheidsproblemen

Ongelezen bericht door devious »

JA...Het bedrijf Telfort is idd eigendom van KPN. Echter staan in de wijkcentrales eigen DSLAMs. Dus technisch is het..iets anders.

Maar daar je lekker aan het schelden gaat en doet alsof ik jouw probleem niet begrijp èn niet meer reageert op mijn berichten, begrijpen wij ook dat het wel meevalt met je probleem en dat je je eigenlijk gewoon genaaid voelt en dat je dat van je af wilde schrijven.

Gesloten