LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mobiel dataverbruik tele 2 klopt niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
horstw1

mobiel dataverbruik tele 2 klopt niet

Ongelezen bericht door horstw1 »

1Sinds 30 nov heb ik een sim only abo bij tele 2, met 200mb datalimiet. Volgends mijn oude provider (t-mobile, waarvan tele 2 gebruik maakt van het netwerk en er op dat gebied dus niets verandert is) en mijn dataverbruiksmanager verbruik ik zon 83 mb per maand met af en toe een uitschieter naar 125 of 150 mb. 200 zou dus ruim voldoende moeten zijn. Alle apps update ik handmatig ( heb iphone, goed in te stellen) thuis via itunes op pc of wifi. Kijk geen youtube of films buitenshuis. Ik ben ook voornamelijk thuis.
Nu kreeg ik vanochtend een sms met een waarschuwing dat mijn datalimiet bijna verbruikt is.
Aangezien ik niet zelf in kan loggen omdat ik nog geen rekening gekregen heb van de eerste maand (wie verzint dat? Doe daar eens wat aan tele2, lees er meer klachten over) heb ik klantencervice gebeld. Die vertelde me dat mijn data per 16 december (stom dat ze niet even melden dat je nieuww bundel niet ingaat na een volledige maand maar blijkbaar altijd op de 16e) inderdaad nu aan zijn limiet zat.
Ik heb mobiel internet uitgezet om te voorkomen dat ik bij moet gaan betalen.
Ik lees op het forum dat er vaker een ongebruikelijk hoog dataverbruik door tele2 gemeten wordt... klopt er wellicht wat niet aan hun meters? heb afgelopen 4 dagen echt niet veel anders gedaan dan de voorgaande 2 jaar....
Volgens mijn eigen dataverbruiksmanagers (heb er 2 draaien) heb ik de afgelopen 4 dagen zon 40mb mobiel internet verbruikt (16 dec 32mb aan fotos geupload en verder zon 3 mb per Dag) en 450mb aan wifi, hoe kan het dan dat ik nu al aan mijn limiet zit? Bij de klantenservice kunnen ze me alleen vertellen dat ik aan mijn limiet zit en dat ik na 16 januari maar op de factuur moet kijken. Tussendoor is huidig data verbruik alleen op te vragen via een betaald nummer. Omdat zij blijkbaar dataverbruik heel anders berekenen dan mijn 2 verbruiksmanagers, ben ik straks genoodzaakt om zowat iedere 2 dagen te bellen met de klantenservice om de stand op dat moment na te vragen...... dit kan toch niet?!

Tele2 Webcare

Re: mobiel dataverbruik tele 2 klopt niet

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste horstw1,

Lastig dat er onduidelijkheid is over het verbruik van je mobiele abonnement. Ik begrijp dat dit vervelend kan zijn.

Als je een nieuwe klant bent geworden en je abonnement is geactiveerd krijg je inderdaad een gedeelte van de bundel, afhankelijk van welke datum het abonnement start. Daarna gaat het per maand.

Je kunt ook naast telefonisch contact live chatten met een medewerker via de virtuele assistent. We zijn bezig met een app te ontwikkelen waarin je jouw verbruik ook kunt bij houden, deze ontwikkeling kun je volgen via: https://forum.tele2.nl/mobiel-internet- ... -jou-11870

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Tele2 Webcare schreef:Beste horstw1,
Lastig dat er onduidelijkheid is over het verbruik van je mobiele abonnement. Ik begrijp dat dit vervelend kan zijn.
Danielle van Tele2
Doe daar dan wat aan in plaats van in iedere reactie die slappe excuses. Bij de meeste providers kan je gewoon gratis je verbruik bekijken! Tele2 zou het op zijn minst vast achter een kosteloos nummer kunnen zetten in afwachting van die app.

horstw1

Tele2 Webcare schreef:Beste horstw1,

Als je een nieuwe klant bent geworden en je abonnement is geactiveerd krijg je inderdaad een gedeelte van de bundel, afhankelijk van welke datum het abonnement start. Daarna gaat het per maand.

Je kunt ook naast telefonisch contact live chatten met een medewerker via de virtuele assistent. We zijn bezig met een app te ontwikkelen waarin je jouw verbruik ook kunt bij houden, deze ontwikkeling kun je volgen via: https://forum.tele2.nl/mobiel-internet- ... -jou-11870

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Er is geen onduidelijkheid, het verbruik dat tele2 meldt, klopt gewoon niet. Ik kan me voorstellen dat de 2 verbruikersapps die ik gebruik ietwat afwijken van hetgeen er door tele2 gemeten wordt, maar 500% afwijking over een periode van nog geen 4 dagen is echt niet in orde. Ik ben niet de enige met deze constatering. Misschien dat radar eens onafhankelijk kan testen of zij ook tot dezelfde conclusie komen als ik.

horstw1

Ok, als er een verschil gemeten wordt op 1 dag van 254,5 mb, wat kun je daar dan tegen beginnen?
Tele 2 meette op 18 december 255 mb en mijn eigen dataverbruiksmanagers slechts 1,5 mb. Bij wie ligt de bewijslast en hoe is het te bewijzen?

Tele2 Webcare

Beste horstw1,

Ik vind het jammer om te lezen dat er nog onduidelijk bestaat over je data verbruik. Ik zou graag willen uitzoeken of ik iets voor je kan betekenen! Zou je mij in een e-mail aan [email protected] o.v.v. horstw1/Trosradar je postcode/huisnummer, klantnummer en contactgegevens kunnen sturen? Ik hoop snel van je te horen!

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

horstw1

Inmiddels heb ik iemand van tele2 zelf aan de lijn gehad, naar aanleiding van mijn fora berichten. Ze gaan het onderzoeken en voor het betaalde bedrag dat ik over mijn limiet heen ben wordt ik gecompenseerd. Dat is dan wel weer erg prettig.
Hopelijk komt de app er snel waarmee ik mijn tegoed kan inzien.

Tele2 Webcare

Beste horstw1,

Goed om te lezen dat er contact geweest is en fijn dat je tot een passende oplossing bent gekomen. Mocht je in de tussentijd nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag van je.

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

Pale

Ongelezen bericht door Pale »

Beste Lezers,

Zelfde verhaal met mij. Ik maak al 3 jaar gebruik van de Iphone en data, bij T-mobile, tot op heden. Want dat kan goedkoper, dacht ik. De bundel waaraan ik tot nu toe ruim voldoende had was 1000MB dus dat heb ik ook bij Tele2 zo aangevraagd.

Nu werd ik afgesloten, kon niet meer bellen/internetten etc. Bleek dat mijn rekening opgelopen is tot € 150. Ik schok me een hoedje, om me even netjes uit te drukken. Dit heb ik echt nog nooit mee gemaakt. De mevrouw wist me te vertellen dat ik ruim over mijn bundel heen ben gegaan. Heel raar, echt nog nooit moeite mee gehad. Ik gelijk mijn pakket naar 1500MB verhogen, just to be shure.

Nog geen week later krijg ik een waarschuwing dat het einde van mijn databundel naderde. Heel fijn een waarschuwing maar gevoelsmatig klopte er niks van.

Goed, volgde maand. Ik dus een data applicatie downloaden om te zien hoe exhorbitant mijn verbruik dan daadwerkelijk is. Tot mijn stomme verbazing, krijg ik 6 dagen na het ingaan van mijn nieuwe termijn een waarschuwing dat ik over de helft heen zit. Ik ben pas 6 dagen verder!!!!! De data applicatie laat ook iets anders zien, namelijk dat ik pas 460 MB verbruikt heb, waarvan 416 over het wifi netwerk. Dat klopt toch niet!

Ik vermoed dat de teller van Tele2 niet klopt, gezien ik in het verleden nog nooit problemen hier mee gehad heb, en ik meerdere meldingen op internet hier over kan lezen.

Wat ik van Tele2 verwacht is dat zij dit goed uitzoeken en mij compenseren voor dat wat ik te veel betaald heb. Dat een data applicatie er wat naast zit is tot daar aan toe, maar dit slaat werkelijk alles.

Dan weer wel met een vriendelijke groet,

Iris

hidde1991

Ongelezen bericht door hidde1991 »

ik heb op het forum van de tele 2 het volgende gezet;;

Beste Tele 2,

Net als al deze andere mensen hebben jullie nu ook mij te pakken, ik heb nu bijna een jaar een abbenoment bij jullie lopen en tot nu toe blijf ik bijna elke maand netjes binnen me bundel, nu kreeg ik 19 augustes 2014 een sms met de tekst dat me mobiele data verbruik op was, ik denk kan gebeuren hoe erg kan het zijn, want ik dee niet meer dan dan wat ik normaal deed met me telefoon.

Ik kreeg net een sms met de volgende tekst U nadert uw kriedietlimiet. Voorkom afsluiting nee a.u.b. contact op met tele2,
Dus ik bel... nu word mij verteld dat ik van 19 augustes tot 8 september 380 euro aan mobiele date heb verbruikt, waar dit bedrag vandaan komt dat mag joost weten.

Het is toch te schandelijk voor woorden dat dit bedrag is zo'n korte termijn kan komen, ik heb geen gekke dingen gedaan, ik zit 9 van de 10 keer op wifi.

En het antwoord dat zal dan een automatiche update zijn van je aplicaties daar heb ik niks aan, want ik heb maar 4 extra aplicaties waarvan ik zeker weet dat die het niet zijn geweest.

Nu zit ik dus aan zo'n hoge rekening vast die ik niet kan betalen want gek genoeg is die 10x zo hoog dan normaal.

Nu heb ik de klantenservice aan de telefoon gehad en die vinden dat allemaal heel spijtig en excuses, maar daar kan ik volgende maand me brood niet van smeren, ik hoop daarom oprecht op een gepaste oplossing.

Want heel simpel gezegd, van een kale kip kun je niet plukken.
En nu word er van jullie kant verwacht dat dat ik dat ook in een keer kan betalen...

Dat gaat dus niet.

Ik hoop op een spoedig reactie.
Hidde

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

hidde1991 schreef: Nu heb ik de klantenservice aan de telefoon gehad en die vinden dat allemaal heel spijtig en excuses, maar daar kan ik volgende maand me brood niet van smeren, ik hoop daarom oprecht op een gepaste oplossing.

En nu word er van jullie kant verwacht dat dat ik dat ook in een keer kan betalen...

Dat gaat dus niet.

Hidde
Nee, maar je kunt ze wel uitbenen..Beetje domme opmerking die altijd ( bij tele 2 of een rechter ) verkeerd valt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

trail46 schreef:
hidde1991 schreef: Nu heb ik de klantenservice aan de telefoon gehad en die vinden dat allemaal heel spijtig en excuses, maar daar kan ik volgende maand me brood niet van smeren, ik hoop daarom oprecht op een gepaste oplossing.

Dat gaat dus niet.

Hidde
Nee, maar je kunt ze wel uitbenen..Beetje domme opmerking die altijd ( bij tele 2 of een rechter ) verkeerd valt.
Dacht dat Tele2 meer van de schapen was. :lol:

Gesloten