LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UGGS

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
FriedaR

UGGS

Ongelezen bericht door FriedaR »

In de winter van 2011 kocht ik UGGS bij Nolten in Delft. Een rib uit mijn lijf maar het zijn de enige schoenen waar ik warme voeten in heb. Ik heb ze niet veel gedragen, misschien 30 keer. Nu ineens, kwam er een gaatje bovenop. Vandaag terug gegaan naar de winkel en die wisten precies waar ik het over had en hoe het te verhelpen was. Ik was vast niet de eerste met deze klacht dus.
De uggs zouden worden opgestuurd en er zou dan een "prop" in worden geschoten. Het bont binnenin was versleten (?) en daardoor ontstond er een gaatje. Over 3 of 4 weken zijn mijn uggs klaar maar ik moet de reparatie (ongeveer € 35) wel zelf betalen !!! Schandalig !!!
Zojuist heb ik een mail gestuurd naar UGGS Nederland en direct kwam er een mail terug:

Geachte Frieda,
Hartelijk dank voor uw email.
Het spijt mij te horen wat er met uw UGGs is gebeurd.
Het is inderdaad zo dat reparatiekosten op kosten van de klant zijn. Dit komt doordat wij op dit moment helaas geen reparatieservice leveren.
Ik kan u ook helaas geen omruiling aanbieden omdat de schoenen buiten de garantieperiode van 1 jaar vallen.
Ik heb uw klacht doorgespeeld naar de juiste afdeling. Wij stellen feedback erg op prijs omdat het helpt onze service te verbeteren.
Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Heeft u nog verdere vragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via 0800 022 0471 (maandag tot vrijdag 9.00 – 18.00) of via e-mail.

Met vriendelijke groet,
Kirsten
Deckers Europe
Consumer Direct Division
UGG Australia Footwear
Klantenservice

Wat doe ik nu? Moet ik hier genoegen mee nemen?

Renske99

Re: UGGS

Ongelezen bericht door Renske99 »

nah lekker dan, we zeggen sorry en excuus en zijn overal weer vanaf, want zo'n mail staat zo netjes.

Sorry hoor vind het nogal makkelijk, uggs weten we allemaal zijn niet goedkoop, en heel eerlijk heb ik er ook iets tegen, er zit totaal geen model in, zijn voor normale voeten veel te breed ze lopen giga uit en dus schuift je voet constant van voor naar achter en opzij, logisch toch dat je binnenvoering als een gek slijt?
Dat hadden ze bij uggs zelf ook kunnen bedenken.

Lullig voor je frieda, maar ik denk dat je beter naar de action kunt gaan voor onder de 10 euro heb je dan iets soortgelijks als die het na 30 x dragen begeven jammer dan pleur je ze weg, maar volgens mij zijn die een stuk degelijker voor die prijs dan de genoemde dure uggs.
Mijn buurvrouw heeft nu een paar action uggs laten ontploffen zoals zij het zelf noemt, de zool is finaal af, maar vind je het gek na 2 jaar dag en nacht, binnen en buiten te dragen?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb prachtige warme bruine winterlaarzen van Ecco. Kosten € 169. Helaas voor mij lijken ze omdat ze bruin en niet zo heel smal zijn, op Uggs. Ik zou nog niet dood gezien willen worden in Uggs. Maar goed, wat ik wil zeggen is dat mijn laarzen een stuk goedkoper zijn en van véél betere kwaliteit. Ik loop er 's winters heel veel op, al 2 winters nu, en er mankeert nog niks aan.
Dus staar je niet blind op die lelijke dingen die hun 'succes' alleen te danken hebben aan marketing, maar koop iets goeds.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Tja miepje ik vind uggs ook oerlelijk, maar bij de jeugd zijn ze helemaal HOT, vraag me niet waarom, want ik vind het idd plompe en lelijke gevallen.
Ik zou er ook nog geen uur op kunnen lopen, juist omdat je voeten van hot naar her geslingerd worden in die dingen, vraag me dan ook af of het niet schadelijk voor (kinder) voeten is, maar dat is iets anders.

Ik heb ook een paar bruine laarzen, niet helemaal mijn ding, want ik heb liever zwart maja mierenneuken is ook een vak toch?
Het betreft ordinaire stallaarzen, warm gevoerd, lekker stevig, stroeve zool, alles wat ik me kan wensen, ik loop er ook al ruim anderhalf jaar op, en ja ook s zomers heb ik ze graag aan, niet omdat ze dan zo lekker warm zijn (want eigenlijk zijn ze me dan veel te warm) maar gewoon omdat ze lekker zitten aan mijn moeilijke voeten, de zolen worden al iets minder, maar gezien hoeveel ik ze draag is dat ook wel begrijpelijk, toch zijn ze nog niet af.

Toevallig vanochtend even met dochter de site van die winkel uitgespit en ja hoor, ze zijn in de opruiming.
Woensdag reizen we af om te kijken of ze er nog zijn, dan heb ik weer een koopje voor rond de 60 euro, en nog mooier.............ik kan er echt weer 2 jaar mee vooruit.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Uggs is gewoon hype..gezien en gezien worden!

Ik heb ook goede laarzen voor wandelen,en met hakje ( let hakje )
Ik koop meestal bij dolcis,ecco is ook heel goed!!!!

Ik heb laarzen van esprit waren niet goedkoop,mijn wandellaarzen,dus strand of als ik iets langer moet lopen,dingen zijn nu 6 jr!!!!!
Blijven mooi en ik doe er alles me,spuit ze wel elke keer in enz...heb speciale zooltjes..maar?

Renske dat wist ik niet dat die uggs zo slecht zitten...

Ja action,moet ik wel zeggen,als je gezond lijf hebt,dan kan je alles hebben,maar men weet ook goede schoenen is voor rug etc erg belangrijk....

Maar hey...geef je buuv dan groot gelijk als ze nergens lastnvan heeeft!!!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

heb speciale zooltjes
Hele of halve zooltjes ? :mrgreen:

rozemarijntje

Nou noem me zelf altijd halve zool :lol: :lol: maar uh hele...

toos (van bep&toos)

Ongelezen bericht door toos (van bep&toos) »

Belachelijk lelijk die Uggs. Wanneer je die koopt vraag je er gewoon om om opgelicht te worden.
Een echte dame draagt stilletto's.

rozemarijntje

Dat is waar! Stuk mooier,maar ja....niet iedereen kan daar uren oplopen...jammer genoeg

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

toos (van bep&toos) schreef:Belachelijk lelijk die Uggs. Wanneer je die koopt vraag je er gewoon om om opgelicht te worden.
Een echte dame draagt stilletto's.
Helaas, met mijn 'stukke knietjes' niet echt een optie (en nog staand werk ook)....maar ben blij met m'n stevige stallaarzen (zolang ik ze poets, kunnen ze best op 't werk :p) Alles behalve uggs in ieder geval. Als je de naam uitspreekt, weet je al precies wat de meeste mensen ervan vinden :lol:

FriedaR

Dank voor alle reacties. Om eerlijk te zijn, ik vind UGGS ook foeilelijk en lomp. Jestruikeld over je eigen voeten. Maar ..... het is echt zo dat dit de enige schoenen zijn waarin ik warme voeten houd.
Hype en status, kom op zeg. Ik ben 58 en te dik dus daar hou ik me niet meer mee bezig. :lol: Op naaldhakken lopen deed ik nog wel 40 jaar geleden, moet er niet meer aan denken.
Het gaat mij er om hoe je als consument wordt behandeld. Gewoon ja mevrouw, jammer van die 200 euro's. Ik kreeg weer een mail terug van Uggs na mijn klagen op de vorige mail. Hier komt ie:

Geachte
Nogmaals bedankt voor uw email.
Mijn supervisor heeft mij laten weten dat ik u een discount code mag aanbieden ter compensatie voor het ongemak. Met deze code kan u 20% korting krijgen op toekomstige aankopen via onze website.
Als u dit wil aannemen, laat u het mij a.u.b. weten. Dan zal ik een code voor u regelen.
Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ongemak.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mijn antwoord:
Beste
Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik geen nieuwe Uggs meer wil aanschaffen met het risico dat ik ze na 30 keer een aantal uur dragen weer zal moeten laten maken. Zeker als je de reparatie dan ook nog zelf zal moeten betalen. De consumentenrubrieken staan vol met deze verhalen.
Helaas heb ik met deze Uggs ondeugdelijk materiaal gekocht dat niet aan de koopvoorwaarde voldoet.
Ik neem dus alleen genoegen met volledige vergoeding van de reparatie.
Met vriendelijke groeten

En nu maar weer afwachten...

FriedaR

En de reactie is:

Geachte F,
Hartelijk dank voor uw email.
Ik heb uw probleem met mijn supervisor besproken en wij kunnen u helaas geen vergoeding van de reparatiekosten geven.
Dit heeft te maken met het garantiebeleid.
Het enige dat wij kunnen bieden is de voorgenoemde discount code.
Ik begrijp uw teleurstelling en wil nogmaals mijn excuses voor het ongemak aanbieden.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tja, was te verwachten. Nu ga ik de winkel Nolten in Delft aanschrijven.

rozemarijntje

:lol: :lol: ihihi nou zou oud bent u nog niet en te dik,dat kan ik niet beoordelen,
maar bij de jongere is het wel zo,kijk ik heb uggs...

nou dan zal het voor mij ook niks zijn alsje over je eigen voeten struikelt.. :shock:
doe ik nu al,dus laat die uggs dan maar helemaal :lol:

als ik de importeur van uggs zou zijn,zou ik ze maken en nu helemaal zo het nu hier staat...
maakt goed reklame zo.
zou ze er even op wijzen!!!!

kijken of je wat in de winkel bereikt..

rozemarijntje

Drie keer scheepsrecht??. :lol:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 13 feb 2013 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Zal wel??
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 13 feb 2013 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik vind Uggs prachtig, elegant, sierlijk en nog veel meer superlatieven. Gelukkig heb ik er het geld niet voor om deze echt prachtige laarzen te kopen (wat kan ik liegen!).
Laatst gewijzigd door tenormin op 13 feb 2013 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Zo liegen gaat nogal :lol: ihih

Ja stond er drie keer??? Niks geks gebeurd ,nou ja spastische arm je weet nooit,leid soms eigen leven :lol: :lol:

FriedaR

Om het verhaal af te maken:
Na het bellen en mailen met de firma Nolten zelf, werd ik van de week terug gebeld door de bedrijfsleider van Nolten met de mededeling dat ik mijn UGGS gratis kon afhalen als ze klaar waren. Ze vonden het erg vervelend dat ik had gezegd zo ontevreden te zijn en nooit meer iets zou kopen bij de firma, maar ik denk dat ze helemaal niet blij waren met het feit dat ik met een consumentenrubriek bezig was.
Mijn tip is aan de lezers van dit forum is nu:
Het heeft werkelijk geen zin om met de fabrikant te onderhandelen. Dat er een probleem is tussen UGGS en de winkeliers wat betreft kosten van reparaties, is niet ons probleem. De winkel verkoopt en de winkel is verantwoordelijk.
Mijn verhaal is hiermee goed afgelopen.

rozemarijntje

mooi dat het zo afgelopen is !
tja en soms is een topic openen op een consumenten forum nodig!
je ziet het meer dingen ineens kan het opgelost worden..

maar goed ben blij voor u!!

Gesloten