LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
smitcindy
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2011 15:40

TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door smitcindy »

Langs deze weg wil ik mijn afschuw laten weten over TUI en Arke. Wij hebben een reis geboekt afgelopen zomer 2012 en zijn hier ook naartoe gereisd. Na enkele dagen bleek het hotel van zoveel gebreken te hebben dat we twijfelden of het wel veilig was. Een dag later bleek ons voorgevoel waarheid toen mijn dochter van 4 viel wegens slecht onderhouden treden naast het zwembad en in het ziekenhuis terecht kwam. De reisleiding hiervan op de hoogte gesteld vanaf de SEH daar in Gümbet. Mijn dochter moest naar Bodrum om daar te blijven in het Universel Medical Centre. Na 2 dagen mochten we eind van de middag weg. 'sAvonds viel ik samen met mijn dochter van de trap in het hotel zelf wegens gladde treden en pikdonker en daarmee waren 2 van de drie enkelbanden gescheurd van mijzelf en liep met krukken de rest vd vakantie. Mijn man heeft direct (wel 3 keer) contact gehad met de eigenaar van het hotel met geen enkel gevolg.
Verhalen van mede lotgenoten in het hotel waren ruimschoots aanwezig.
De dag na mijn val de reisleiding gevraagd langs te komen om een schriftelijke klacht in te dienen (na de eerdere mondelinge). Zo gedaan.
Terug in NL direct langs het reisbureau en vragen hoe verder. Alle stappen gevolgd zoals die behoren. Helaas was TUI he tniet met ons eens en bod een waardecheck van 100 euro. Nogmaals gemeld dat we ook bewijs hadden van de eerdere klacht ingediend bij de reisleiding dan wel telefonisch vanuit het ziekenhuis in Gümbet en Bodrum. Maar ze geven ons geen gelijk. Alhoewel dit hotel uit de brochure gehaald is wijten ze dat aan financiele oneinigheid en niet aan veiligheid dat ontbreekt aan alle kanten. We hebben foto's gemaakt van vele onveiligheden en klachten ingediend maar nog kennen ze ons geen tegoeddoening toe.
Ik ben zwaar teleurgesteld, ons zwaar verdiende geld staken wij in zo'n onveilig hotel waarvan het reisbureau al wist (volgend de reisleidster ter plaatse).
Wat kunnen wij nu nog doen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door Har06 »

Vervelend allemaal toch .

De naam van het hotel is ?, dit hotel van te voren gechecket?.

Rechtstreeks uw juridische bijstand inschakelen, aangifte gedaan bij de politie ter plekke ?

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door geengast »

Natuurlijk heel vervelend wat u is overkomen, maar slecht onderhoud dien je te bewijzen. Daarbij moet het hotel uiteraard voldoen aan de Turkse wettelijke eisen en niet aan Nederlandse eisen. Nederland heeft niets te zeggen over Turkse wetten.

Dat Turkije bekend staat om het totaal niet onderhouden van hotels, maar ook door de grote hoeveelheid van ziektemeldingen, is eigenlijk bij iedereen bekend. Ook bijvoorbeeld met alcohol moet je oppassen omdat de gemiddelde hotelier deze zelf stookt.

Een mooi land, met een infrastructuur en wettelijke eisen die bij ons in Nederland nooit zouden kunnen. Boek je een vakantie daarheen, doe het dan om van de cultuur te genieten, je kunt het bijvoorbeeld echt niet vergelijken met hotels en eisen in Mallorca.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Weet u ook een naam van dat Hotel.

smitcindy
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2011 15:40

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door smitcindy »

Hotel Palm Garden in Gümbet Turkije.
En ja uiteraard gelden in Turkije andere regels mbt veiligheid maar het kan toch niet zo zijn dat er na zoveel klachten een hotel uit de brochure gehaald wordt en dat er zoveel gewonden ontstaan door slecht onderhoud dat wij de reisorganisatie niet ons geld terug mogen vragen?? De reisorganisatie stuurt ons hiernaar toe...
En ja ik had zelf gecheckt op zoover en was toen ongerust maar de adviseuse op het reisburo zei ook dat het vaak beter is dan de slechte recensies doen vermoedden. Dus toch geboekt ook ivm prijstechnische voordeel. En ja 2 personen in mijn reisgezelschap (Moeder en dochter van 4) gevallen wegens slecht onderhoud dan houdt het wel op... Veel stress...
Geen idee wat ik nog ga doen.
Bedankt voor de reacties!

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door newmikey »

smitcindy schreef:...de adviseuse op het reisburo zei ook dat het vaak beter is dan de slechte recensies doen vermoedden
is dàt dan niet de plek om eerst maar eens verhaal te halen?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

smitcindy schreef:Langs deze weg wil ik mijn afschuw laten weten over TUI en Arke. Wij hebben een reis geboekt afgelopen zomer 2012 en zijn hier ook naartoe gereisd. Na enkele dagen bleek het hotel van zoveel gebreken te hebben dat we twijfelden of het wel veilig was. Een dag later bleek ons voorgevoel waarheid toen mijn dochter van 4 viel wegens slecht onderhouden treden naast het zwembad en in het ziekenhuis terecht kwam. De reisleiding hiervan op de hoogte gesteld vanaf de SEH daar in Gümbet. Mijn dochter moest naar Bodrum om daar te blijven in het Universel Medical Centre. Na 2 dagen mochten we eind van de middag weg. 'sAvonds viel ik samen met mijn dochter van de trap in het hotel zelf wegens gladde treden en pikdonker en daarmee waren 2 van de drie enkelbanden gescheurd van mijzelf en liep met krukken de rest vd vakantie. Mijn man heeft direct (wel 3 keer) contact gehad met de eigenaar van het hotel met geen enkel gevolg.
Verhalen van mede lotgenoten in het hotel waren ruimschoots aanwezig.
De dag na mijn val de reisleiding gevraagd langs te komen om een schriftelijke klacht in te dienen (na de eerdere mondelinge). Zo gedaan.
Terug in NL direct langs het reisbureau en vragen hoe verder. Alle stappen gevolgd zoals die behoren. Helaas was TUI he tniet met ons eens en bod een waardecheck van 100 euro. Nogmaals gemeld dat we ook bewijs hadden van de eerdere klacht ingediend bij de reisleiding dan wel telefonisch vanuit het ziekenhuis in Gümbet en Bodrum. Maar ze geven ons geen gelijk. Alhoewel dit hotel uit de brochure gehaald is wijten ze dat aan financiele oneinigheid en niet aan veiligheid dat ontbreekt aan alle kanten. We hebben foto's gemaakt van vele onveiligheden en klachten ingediend maar nog kennen ze ons geen tegoeddoening toe.
Ik ben zwaar teleurgesteld, ons zwaar verdiende geld staken wij in zo'n onveilig hotel waarvan het reisbureau al wist (volgend de reisleidster ter plaatse).
Wat kunnen wij nu nog doen?
Geschillencommissie reizen?

smitcindy
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2011 15:40

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door smitcindy »

Ja de geschillencommissie maar moeten we dan niet zelf ook een advokaat in de arm nemen met als risico dat zo'n grote organisatie als TUI het gaat winnen en ik veel geld kwijt ben?
Ben niet zo'n risico nemer...

smitcindy
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2011 15:40

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door smitcindy »

En ja bij het reisburo geweest direct toen we thuis waren. Die vonden het heel erg en zijn ons gaan helpen met een klachtenbrief richting TUI!

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hallo

Ik reis al lange tijd 2x per jaar naar Turkije voor vakantie, maar dan wel 5 sterren, als ik voor minder ga, loop ik het risico op een slechte ervaring.
Ik heb nog nooit een tegenvaller gehad, hotel goed/eten goed/kamers netjes/en bediening goed.
Het enigste wat wel eens kan tegenvallen is de omgeving, maar dat is persoonlijk.
Heeft u 5* geboekt of voor minder ?
In dit soort landen moet men voor het beste gaan, de normen/levens-standaard liggen nu eenmaal op een ander pijl.
Als de reisorganisatie aangeloten is bij een overkoepelend orgaan, kunt u misschien daar u klacht kwijt.
Suc6

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door kokka »

smitcindy schreef:De reisorganisatie stuurt ons hiernaar toe...
En ja ik had zelf gecheckt op zoover en was toen ongerust maar de adviseuse op het reisburo zei ook dat het vaak beter is dan de slechte recensies doen vermoedden.
Bedankt voor de reacties!
De reisorganisatie stuurt je er naartoe?? ik neem aan dat je zelf uitmaakt waar je heengaat, het reisbureau doet alleen maar wat jij vraagt.
Je had al wel gezien dat het op zoover slecht aangeschreven stond, maar omdat het zo lekker goedkoop was ben je er toch maar voor gegaan?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door newmikey »

smitcindy schreef: Ben niet zo'n risico nemer...
:?: :lol:
Maar wel alle referenties negeren en boeken op basis van één persoon achter een verkoopbalie?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: TUI geeft geen geld terug na onveilig hotel

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="smitcindy"]En ja bij het reisburo geweest direct toen we thuis waren. Die vonden het heel erg en zijn ons gaan helpen met een klachtenbrief richting TUI![/quote]


het reisburo aansprakelijk stellen, zij luisden Ts erin treurig treurig

Gesloten