Wel geldt dat onder het particuliere Wegenwacht lidmaatschap alleen voertuigen geholpen worden die niet commercieel gebruikt worden,
Een ZZP er gebruikt de auto zowel als particulier als zakelijk.
Dus wordt deze hulp geweigerd, als deze van een klus naar huis rijd, want dit is nog commercieel.
Volgens mij is dit artikel niet klantvriendelijk voor leden, want als je het verkeerde word aan de telefoon uitspreekt, ben je de klos.
Het zou de ANWB sieren, deze artikel klantvriendelijk aan te passen.
Wel geldt dat onder het particuliere Wegenwacht lidmaatschap alleen voertuigen geholpen worden die niet commercieel gebruikt worden
Dat lijkt mij voor meerdere uitleg vatbaar:
Uiteraard valt koerierdienst spelen hier onder, gemaakte kilometers zijn dan doel op zich en worden doorbelast aan klant.
Of woon-werk verkeer hieronder is aan te vechten:
-Woon-werk verkeer vindt doorgaans plaats in eigen tijd van de werknemer, niet in de baas zijn tijd.
-Met woon-werk verkeer an-sich wordt geen geld verdient , en dit valt dus moeilijk uit te leggen als commercieel gebruik. Gemaakte kilometers zijn geen doel maar een middel om geld te kunnen verdienen.
Ter verduidelijking op wat wel en niet commercieel gebruik is: We helpen iedereen die rijdt in een personenauto, ook als je ZZP-er bent of onderweg bent voor woon-werk verkeer. We helpen NIET als een busje of bestelbusje commercieel wordt gebruikt, daar is een lidmaatschap van ANWB voor de Zaak voor nodig. Een voorbeeld werkt wellicht nog sprekender: een advocaat heeft voor een rit tussen kantoor en de rechtbank voldoende aan een particulier Wegenwacht lidmaatschap, een schilder zal voor zijn werkbusje ANWB voor de Zaak nodig hebben om een goede pechhulpverlening te kunnen krijgen die aansluit op zijn behoeften.
ANWB_webcare schreef:Ter verduidelijking op wat wel en niet commercieel gebruik is: We helpen iedereen die rijdt in een personenauto, ook als je ZZP-er bent of onderweg bent voor woon-werk verkeer. We helpen NIET als een busje of bestelbusje commercieel wordt gebruikt, daar is een lidmaatschap van ANWB voor de Zaak voor nodig. Een voorbeeld werkt wellicht nog sprekender: een advocaat heeft voor een rit tussen kantoor en de rechtbank voldoende aan een particulier Wegenwacht lidmaatschap, een schilder zal voor zijn werkbusje ANWB voor de Zaak nodig hebben om een goede pechhulpverlening te kunnen krijgen die aansluit op zijn behoeften.
Wat is er hier duidelijk aan!
Ook een ZZP-er kan een busje(werkbusje) hebben, zowel als particulier als ook commercieel te gebruiken.
Met een personenauto wordt hij wel geholpen als hij/zij naar de klant gaat, met een busje dus niet.