Reynierwal schreef:Onlangs hebben wij een nieuwe auto gekocht, in oktober 2012 om precies te zijn... We hebben onze oude auto weg gedaan. Zo, geregeld dachten wij.... Maar stom!!!! Door onze nieuwe verzekeraar werden wij maanden later op de hoogte gesteld van het feit dat de schade vrije jaren nog niet in Roy-data staan. Toch vreemd... Dan maar eens bij Centraal Beheer informeren. Blijkt dat de verzekering nog doorloopt van onze oude auto. Wij betalen dus voor een verzekering waar we niets maar dan ook niets aan hebben. En dat al maanden! Met Centraal beheer hebben we afgesproken de verzekering toch maar te stoppen. Ook hebben we de vraag gesteld of we ondanks het feit dat we zelf niet hebben opgezegd de maanden die we te veel hebben betaald kunnen terug krijgen. Van Centraal beheer komt het antwoord terug: "Eigen schuld, dikke bult" en... ze zeggen dat ze in die maanden dat wij die auto niet gehad hebben toch risico gelopen hebben. Hoezo? De auto stond toch niet meer op onze naam!!?? Is dat waar, dat Centraal beheer dan nog risico loopt?
Toch vind ik dat Centraal beheer best wat coulanter kan zijn, door ons als langdurig klant (ik heb er een renteniersplan lopen), die paar centen terug te geven. Nee, ze sturen nog een Nota na ook, voor de eerste dagen van februari. Ik ben diep teleurgesteld in de harde opstelling.
Ik voel mij als klant niet gewaardeerd door Centraal Beheer. Is dit een teken van deze tijd?
Wie heeft een vergelijkbare ervaring?
In elk geval denk ik dat ik mijn renteniersplan maar bij Centraal Beheer ga weg halen. Er zijn vast wel verzekeraars die mij wel als klant waarderen.
R.W en S.J. D
Beste reynierwal,
Als je de auto verkoopt en van naam schrijft, ben je als verzekeringsnemer zelf verantwoordelijk om de verzekering bij te ons beëindigen. Helaas gebeurt dit niet automatisch. Het komt vaak voor dat men in de veronderstelling is dat dit wel het geval is.
Je hebt bij ons verschillende manieren om aan te geven dat de auto niet meer in bezit is. Dit kan door ons het vrijwaringsbewijs te mailen, posten, faxen of als u het telefonisch doorgeeft
De verzekering beëindigen wij altijd per meldingsdatum bij verkoop, sloop of inruil van een andere auto.
Wij begrijpen dat je teleurgesteld bent over het feit dat wij jouw auto niet met terugwerkende kracht kunnen beëindigen. Dit komt, omdat wij nog steeds risico hebben gelopen gedurende de periode dat de verzekering bij ons is ondergebracht.
In antwoord op je andere vraag of wij nog steeds “risico” lopen wil ik u het volgende vertellen.
Als wij bij het RDW nog geregistreerd staan als verzekeraar van het voertuig zijn wij verplicht om de schade in behandeling te nemen, ondanks dat de auto niet meer in je bezit is.
Bijvoorbeeld: De huidige eigenaar sluit geen verzekering af en maakt een schade aan een voertuig. De eigenaar rijdt weg en een getuige noteert het kenteken. De politie zal aan de hand van de RDW gegevens controleren waar de auto is verzekerd. In dit geval loopt de verzekering bij Centraal Beheer. De tegenpartij zal de schade dus verhalen bij ons. Wij moeten dan uitkeren, omdat de verzekering nog steeds bij ons is ondergebracht. Dit is het risico dat wij lopen, als je de verzekering niet bij ons beëindigd.
Als je vragen hebt dan help ik je graag.
Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
https://www.centraalbeheer.nl
webcare[@]centraalbeheer.nl