LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gamma Zoetermeer prijst niet bestaande aanbiedingen aan

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
argosharry

Gamma Zoetermeer prijst niet bestaande aanbiedingen aan

Ongelezen bericht door argosharry »

Op dinsdag 19 februari ontvingen wij het gamma krantje (8) Een dag later, op woensdag 20 februari om 12.30 uur trachtte ik aangeboden duraline XL4 panelen te kopen. Deze bleken niet voorradig, wel de meer dan 2 keer zo dure en iets grotere duraline panelen. Er stond slechts 1 beschadigd exemplaar voor de aanbiedingsprijs. Die toen maar gekocht en geklaagd bij de kassière. Vervolgens een expansievat van 18 liter trachten te kopen. Deze was niet vindbaar. Een medewerkster bracht mij naar de stelling, al waar geen expansievaten werden aangetroffen. De medewerkster vertelde toen dat de leverancier van expansievaten altijd donderdag namiddags komt en dat ik beter laat op donderdag zou kunnen terugbellen. Dat deed ik op vrijdagmorgen, om 9.15 uur. Desgevraagd werd mij toen meegedeeld dat er slechts 2 exemplaren waren afgeleverd! ik heb toen opgemerkt dat ik mij door Gamma besodemieterd voelde en dat ik een klacht zou indienen.
Afgelopen zomer trachtte ik een aanbieding van een karcher hogedruk spuit te kopen. Ondanks deels vooruit betaald, niets ontvangen. Toen maar bij een andere winkel tegen dezelfde prijs gekocht. Gamma/Zoetermeer is op 10 km van mijn woning. Er naar toe rijden kost tijd en dure benzine. Voor mij nooit meer Gamma-Zoetermeer aanbiedingen.

Rim69

Re: Gamma Zoetermeer prijst niet bestaande aanbiedingen aan

Ongelezen bericht door Rim69 »

Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.

Wat is het precies daarvan dat je niet begrijpt?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Rim69 schreef:Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.

waarschijnlijk dat er reclame wordt gemaakt voor producten die blijkbaar nooit op voorraad zijn?

argosharry

Dus indien Gamma in het geheel niets inkoopt voor een aanbieding en je als klant dus niets aantreft, moet je maar aannemen dat er wel 1 of 2 artikelen zijn geweest. En dat drie keer! Ik geloof veel maar dit niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Anders bel je volgende keer op om te vragen of ze iets willen reserveren? Ok, zou niet nodig moeten zijn, maar het scheelt je wel een flinke rit.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Gebeurd mij soms ook. Ik ga dan naar de servicebalie en vraag of ik het kan nabestellen. Zij kijken dan in het systeem of er nog ergens iets op voorraad is. Zoja, bestellen ze het voor me. Ik krijg het dan keurig netjes voor de aanbiedingsprijs.
Dit doen ze niet bij op=op acties.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gamma Zoetermeer heeft een oneerlijke handelspraktijk verricht, tenzij ze kan aantonen dat ze het product in voldoende op voorraad was voor de redelijkerwijs te verwachte vraag. Naast uw aanbetaling kunt heeft u ook recht om uw reiskosten vergoed te krijgen.

Rim69

alfatrion schreef:Gamma Zoetermeer heeft een oneerlijke handelspraktijk verricht, tenzij ze kan aantonen dat ze het product in voldoende op voorraad was voor de redelijkerwijs te verwachte vraag. Naast uw aanbetaling kunt heeft u ook recht om uw reiskosten vergoed te krijgen.
[Off-topic gedeelte verwijderd door de Moderator]

TS heeft in dit geval helemaal geen aanbetaling gedaan. Dat was afgelopen zomer en waar het reiskosten betreft weet jij helemaal niet of die ook onnodig gemaakt zijn.

Geef nu eens advies wat ook daadwerkelijk aansluit op de realiteit.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rim69 schreef:Dat was afgelopen zomer en waar het reiskosten betreft weet jij helemaal niet of die ook onnodig gemaakt zijn.
Aanbetalingen die afgelopen zomer zijn gedaan moeten ook gewoon terugbetaald worden als daar nooit iets tegen over stond. Maar daar mag jij mag mij anders over denken. En TS heeft aangegeven dat ze dat het er naar toe rijden hem/haar tijd en geld kost, waaruit ik opmaakt dat TS kennelijk schade heeft. En daar mag jij ook anders over denken.
Rim69 schreef:Geef nu eens advies wat ook daadwerkelijk aansluit op de realiteit.
Ik heb gemerkt dat jij hier nog al graag de baas speelt over anderen.

witte angora

Rim69 schreef:
alfatrion schreef:Gamma Zoetermeer heeft een oneerlijke handelspraktijk verricht, tenzij ze kan aantonen dat ze het product in voldoende op voorraad was voor de redelijkerwijs te verwachte vraag. Naast uw aanbetaling kunt heeft u ook recht om uw reiskosten vergoed te krijgen.

TS heeft in dit geval helemaal geen aanbetaling gedaan. Dat was afgelopen zomer en waar het reiskosten betreft weet jij helemaal niet of die ook onnodig gemaakt zijn.

Geef nu eens advies wat ook daadwerkelijk aansluit op de realiteit.

Als je goed leest staat er nog wat anders. TS is er (behoudens afgelopen zomer voor die hogedrukreiniger) slechts één keer voor niets geweest: hij kreeg het krantje op dinsdag, en wilde woensdag twee artikelen halen. Wie zegt er dat de boel niet gewoon uitverkocht was? Heeft niets met oneerlijke handelspraktijken te maken.

Het volgende contact verliep per telefoon. Daar zijn toch geen kosten aan verbonden. De TS is deze week zegge en schrijven één keer naar de Gamma gereden, en heeft één keer gebeld, en van de zomer is er dus een contact gedaan waarbij er een aanbetaling is gedaan voor iets dat niet geleverd is. Tenminste, niet snel genoeg naar de zin van TS, want hij kocht het ding elders.

En die aanbetaling die van de zomer is gedaan, ik mag toch aannemen dat dat geld al lang terug is gestort?

We hebben hier te maken met een TS die nogal overdrijft en een 'deskundige' die weer eens bolletjes wol uitspuugt zonder te lezen, zonder te weten waar hij het over heeft, zonder enige realiteitszin, en zonder juiste interpretatie van de wetgeving.

Maar goed, ik zal inderdaad wel weer op de man spelen, in plaats van inhoudelijk te zijn.

Rim69

alfatrion schreef:
Rim69 schreef:Dat was afgelopen zomer en waar het reiskosten betreft weet jij helemaal niet of die ook onnodig gemaakt zijn.
Aanbetalingen die afgelopen zomer zijn gedaan moeten ook gewoon terugbetaald worden als daar nooit iets tegen over stond. Maar daar mag jij mag mij anders over denken. En TS heeft aangegeven dat ze dat het er naar toe rijden hem/haar tijd en geld kost, waaruit ik opmaakt dat TS kennelijk schade heeft. En daar mag jij ook anders over denken.
Kan jij dan even aangeven waar staat dat die aanbetaling niet is terugbetaald?

Wie kost het trouwens geen tijd/geld om naar een winkel toe te gaan? Woon jij in een winkel?
Rim69 schreef:Geef nu eens advies wat ook daadwerkelijk aansluit op de realiteit.
Ik heb gemerkt dat jij hier nog al graag de baas speelt over anderen.[/quote]

Dat is geen advies.

Advies
Def.: datgene wat men tegen een ander zegt om hem te helpen. Ook: raad, raadgeving, aanbeveling

Je antwoord nog steeds niet wat nu de oorzaak is van je vreemde taalgebruik.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Waarom zou de bewijslast hiervan bij de Gamma moeten liggen ?

Het lijkt me dat iemand die een bedrijf wil beschuldigen van oneerlijke handelspraktijken dit zelf dient te bewijzen. Een basisregel is onze rechtspraak is nog altijd wie eist die bewijst.

argosharry

witte angora schreef:Anders bel je volgende keer op om te vragen of ze iets willen reserveren? Ok, zou niet nodig moeten zijn, maar het scheelt je wel een flinke rit.
Zie mijn tekst
Dat deed ik op vrijdagmorgen, om 9.15 uur. Desgevraagd werd mij toen meegedeeld dat er slechts 2 exemplaren waren afgeleverd op donderdag, terwijl het krantje op 18 februari bezorgd had kunnen worden.

witte angora

Er zijn 2 exemplaren van een expansievat binnengekomen. Ik neem aan van de cv? Hoeveel van die dingen denk je dat ze per week verkopen? En wat is volgens jou een normale bedrijfsvoorraad? De meeste mensen rennen immers naar de installateur als er wat met de ketel mis is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Artikelen die weinig verkocht worden is de voorraad niets of beperkt.
Dan kun je die bestellen, €1,- aanbetaling was genoeg en korte tijd later telefoontje en ik kon het voor de aanbiedingsprijs alsnog afhalen.

Zo gaat dat zowel bij Karwei als Gamma en vele anderen.
Ze beloven de aanbieding en leveren ook, alleen niet uit voorraad maar op bestelling en dat mag.

leidsesleutels

Ongelezen bericht door leidsesleutels »

Rim69 schreef:Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.

dit is gedeeltelijk waar, men kan in het systeem kijken welke bouwmarkten nog voorraad van een artikel hebben en anders als het regulier artikel is dan is het voor de aanbiedingsprijs bij te bestellen.

Gesloten