LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonsquare

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
muktrans
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012 20:43

Woonsquare

Ongelezen bericht door muktrans »

Zelden zo'n rommelig bedrijf mee gemaakt, en let op de verkopers zijn levens gevaarlijk en komen weinig na.
Heb 3 maanden geleden een compleet nieuwe inrichting gekocht voor onze woning. 2 tot 3 maanden levertijd.
Heb gekozen voor massief eiken ( ook de zijpanelen.)
Staat ook op internet, 100 % Eiken delen.
Na 3 maanden komen ze de Meubels eindelijk brengen.
En wat veel mensen niet doen, delen ook werkelijk allemaal controleren...
En niet voor niets.....50% is gewoon MDF.
Dat had ik niet besteld, dus gebeld naar het hoofdkantoor.
Wat denk je....wilden ze me afschepen met 5% extra korting.
Ik eiste 25% korting, waar ze het niet mee eens waren.
Had geluk dat ik NIETS had aanbetaald, anders was ik dit bedrag kwijt.
Dus alle meubels weer ingeladen, De bezorg chauffeur was het gelukkig met mij eens.....en zei "Dat gebeurt nu enkele keren per dag op deze manier."
DUS OPLETTEN BIJ DEZE WOONSQUARE WINKELS.
Nog wat de verkopers krijgen provisie op het geen wat ze verkopen en hoeven niets in te leveren als de goederen retour komen door foute levering.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

muktrans schreef:Zelden zo'n rommelig bedrijf mee gemaakt, en let op de verkopers zijn levens gevaarlijk en komen weinig na.
Heb 3 maanden geleden een compleet nieuwe inrichting gekocht voor onze woning. 2 tot 3 maanden levertijd.
Heb gekozen voor massief eiken ( ook de zijpanelen.)
Staat ook op internet, 100 % Eiken delen.
Na 3 maanden komen ze de Meubels eindelijk brengen.
En wat veel mensen niet doen, delen ook werkelijk allemaal controleren...
En niet voor niets.....50% is gewoon MDF.
Dat had ik niet besteld, dus gebeld naar het hoofdkantoor.
Wat denk je....wilden ze me afschepen met 5% extra korting.
Ik eiste 25% korting, waar ze het niet mee eens waren.
Had geluk dat ik NIETS had aanbetaald, anders was ik dit bedrag kwijt.
Dus alle meubels weer ingeladen, De bezorg chauffeur was het gelukkig met mij eens.....en zei "Dat gebeurt nu enkele keren per dag op deze manier."
DUS OPLETTEN BIJ DEZE WOONSQUARE WINKELS.
Nog wat de verkopers krijgen provisie op het geen wat ze verkopen en hoeven niets in te leveren als de goederen retour komen door foute levering.
Levensgevaarlijk ?

Ppantherr
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 13:03

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Ppantherr »

Op 5 januari 2013 is mijn kasteelbank netjes bezorgd en ziet er goed uit.
Maar dezelfde dag leken er al zitkuilen te ontstaan in de bank. En er zaten zichtbaar nietjes in de bank!! De zitkuilen zijn inmiddels zo erg dat je niet meer normaal op de bank kunt zitten. Want de voorkant van de bank is een heel stuk lager dan de achterkant. Nu 7 februari 2013 is er een service monteur geweest die mij doodleuk vertelde dat het mijn eigen schuld is want ik had in de winkel moeten vragen of dit kon gebeuren en het komt gewoon doordat ik op de bank zit want zo is de vulling nou eenmaal. Met andere woorden je hebt pech gehad, er wordt niks aan gedaan! Wat de nietjes betreft die kon hij zwart kleuren of grofweg eruit trekken.

Wat mij betreft is dit TE schandalig voor woorden. Het komt er gewoon op neer dat ik een bank heb gekocht waar ik niet op moet zitten. Want anders ontstaan er direct kuilen in. Dus toen de verkoper tegen mij zei dat de bank gemiddeld 9 jaar mee gaat was dat pure onzin.
Het zijn gewoon de grootste oplichters die er zijn. Met bar en bar slechte service.
Had van dit geld een heleboel bankstellen bij de ikea kunnen kopen want dat is veel betere kwaliteit. Verspilling van mijn zuurverdiende geld was dit. En dat al na één maand!!!!

Iommi
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 feb 2012 12:29

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Iommi »

Er is toch garantie op de bank?
Ze zijn toch ook aangesloten bij de branchevereniging waar je met je klachten terecht kunt?
Ik heb zelf sinds een week een bank via hen gekocht. Ik hoop dat alles maar goed gaat. De levering was trouwens eerder dan was opgegeven en dat heb ik uitgesteld. Ik moest nl. wel even de tijd hebben om de oude te kunnen verkopen.
Overigens was de aanbetaling hoger dan wettelijk is toegestaan en daar was ik niet van op de hoogte. Dat is niet echt netjes.

Williamwhite
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2007 10:03

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Williamwhite »

Woonsquare is een slecht bedrijf. Wettelijk is het echter :
Volgens de wet mag een aanbetaling niet meer dan de helft van de aankoopprijs zijn. Als de verkoper wilt dat je meer aanbetaalt, kun je daarmee akkoord gaan. Het is dan een geldige afspraak. Het mag echter niet in de Algemene Voorwaarden staan.
Dus ze mogen het vragen, alleen niet eisen. En als je als klant akkoord gaat, heb je pech.
Wat nog erger is dat zij zijn aangesloten bij het CBW. Daar staat sat het maimaal 25% en daarop en alleen daarop kun je aanspraak maken als het fout gaat. Het CBW is een schijnheilige organisatie die doet of ze voor consumenten belangen opkomt. In werkelijkheid weten ze dat hun leden de CBW regels overtreden en doen ze daar niets aan

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

Williamwhite schreef:Het CBW is een schijnheilige organisatie die doet of ze voor consumenten belangen opkomt. In werkelijkheid weten ze dat hun leden de CBW regels overtreden en doen ze daar niets aan
En kun je dat ook onderbouwen ?

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Bericht van eigen oude CBW site is m.i. voldoende onderbouwing dat CBW weet heeft van niet naleven regels, en daar niets aan doet.
Het CBW maakt geen gebruik van de mogelijkheid om aangesloten bedrijven, die zich niet aan de regels houden , uit het CBW te zetten. Die CBW sticker betekent dus niet meer dan dat de contributie betaald is, die jaarlijkse contributie is natuurlijk de reden om aangesloten bedrijven niet uit CBW te zetten.


Bron:CBW web site, juni 2007 http://www.cbw.org/column.php?articleid=987

Veilig kopen

.....
Een hardnekkige en zeer grote groep leden neemt helaas een loopje met de regeling omtrent de vooruitbetaling. Consumenten kopen dan niet veilig, want 85% van de koopsom verkeert dan een poosje in een status van groot risico. Dat is dus niet veilig. Gebeurt er in die periode iets met het bedrijf dan is de consument gewoon bedot, want veilig is 100% veilig en niet 15% safe. De groep leden die blijft weigeren om de CBW-voorwaarden goed uit te voeren is zo groot dat het bestuur van de CBW voor een onmogelijkheid staat om naleving te handhaven. De nieuwe voorzitter van de Sectie Keukens stelde in reactie op mijn stelling in Wonen 06/07 dat hier wel een taak voor de overheid zou kunnen liggen, omdat ook de wet 100% vooruitbetaling verbiedt. Onze hardleerse leden overtreden dus niet alleen onze eigen ondernemersverenigingsregels, maar ook de wet.

Hoe zou nu de overheid de wettelijke regels kunnen handhaven? Welnu, sinds 1 januari jongstleden functioneert de Consumentenautoriteit. Een wettelijk toezichtorgaan dat de regels rond de consumentenbescherming handhaaft. Deze consumentenautoriteit ziet rond, onderzoekt, signaleert en beboet, fors als dat nodig is. Maandag 4 juni jongstleden besloot het bestuur niet zelf de politieagent van de onwillige leden te willen zijn. Don’t push the river, was de gelaten conclusie. Wel wil het CBW-bestuur doorgaan met het beleid om het branche-imago goed te houden. Wetshandhaving is een overheidstaak. Op 5 juni had ik een gesprek met de directeur en het hoofd toezicht van de Consumentenautoriteit, Marije Hulshof. Onze branche is op de agenda geplaatst. De leden zijn gewaarschuwd. Wij worden een handje geholpen. De consument zal de bescherming krijgen die hem toekomt bij de CBW-erkende winkel!

Robert van der Weerd CBW-directeur

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

2007...

Robert vd weerd is al een tijdje weg en het heet tegenwoordig cbw-mitex.

Die koe is niet oud, die is al verteerd.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Die koe is niet oud, die is al verteerd.
Zolang het CBW niets doet tegen aangesloten bedrijven, die het niet zo nauw nemen met de regels, dan is die ouwe koe wat mij betreft nog springlevend! Dat de oude directeur weg is , zegt niet dat het beleid ook is omgegooid.

Ppantherr schreef:
De zitkuilen zijn inmiddels zo erg dat je niet meer normaal op de bank kunt zitten....Nu 7 februari 2013 is er een service monteur geweest die mij doodleuk vertelde dat het mijn eigen schuld is want ik had in de winkel moeten vragen of dit kon gebeuren
Dat is natuurlijk onzin. Van een bank mag je bepaalde producteigenschappen verwachten, waar de bank aan moet voldoen. Je moet er normaal op kunen zitten, daar is ie voor.
Indien de bank daar niet tegen kan, dan had de verkoper daar juist aantoonbaar (schriftelijk op bon) voor moeten waarschuwen.
Ze zijn toch ook aangesloten bij de branchevereniging waar je met je klachten terecht kunt?
Die branche vereniging doet niets voor je, waar je wel kunt aankloppen (dankzij CBW lidmaatschap) is de geschillencommissie.
http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... 2180/wonen

Williamwhite
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mei 2007 10:03

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Williamwhite »

crazyme schreef:
Williamwhite schreef:Het CBW is een schijnheilige organisatie die doet of ze voor consumenten belangen opkomt. In werkelijkheid weten ze dat hun leden de CBW regels overtreden en doen ze daar niets aan
En kun je dat ook onderbouwen ?
Jawel, ik heb ze verteld dat woonsquare 60% aanbetaling vroeg tegen hun regels in en zij vertelde me dat sommige nu wel tot 100% gaan. Ze doen er dus niets tegen. Sterker nog de misleiding wordt daarmee groter omdat zij niet garant staan voor de hogere aanbetaling

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Williamwhite,

Er is verschil tussen de geschillencommissie en CWB:
Het CBW staat geheel aan de kant van de winkeliers. Het CBW kan zelfs de advocaat/rechtsbijstand leveren aan die winkelier bij gang naar rechtbank of geschillencommissie.
Logisch dat CBW gekleurd antwoord geeft, indien dit echter pertinent foutief / onwettig is, dan gaat dit m.i. alle perken te buiten, en lijkt het mij reden om dit te melden bij consumentenautoriteit

De geschillencommissie daarentegen is een (naar ik hoop) onafhankelijke podium waar geschillen beslecht worden. Reglement van de geschillencommissie is erg duidelijk:
Indien de overeenkomst bedingen bevat die voor de consument onvoordeliger zijn dan de CBW voorwaarden, dan worden die extra bedingen geacht niet te bestaan.
Weiger je dus 60 of 100% aan te betalen, dan heeft de winkelier dus geen poot om op te staan bij de geschillencommissie.

Hasna
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2013 00:06

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Hasna »

Ik heb een volledig leren bankstel besteld bij hun besteld krijg ik eindelijk mijn bank blijkt dat de bank inzakt en het leer plooit op de gehele bank . Service monteur is langs geweest na 2weken wachten blijkt bank kan niet gemaakt worden en hier moet ik dan nogmaals 6 weken op wachten dat de bank opgehaald wprd Blijkt later dat de bank half nep leer is !! Hun gebeld word van kastje naar muur gestuurd. Ben maar naar de winkel gestapt en wat denk je ze willende mijn geld niet teruggeventerwijl ze iedereen oplichten, dat niemand hier wat aan doet!! Jongens samen staan we sterk we kunnen er toch samen een zaak van maken en ons recht halen mail mij !!

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door 16again »

Hasna,

Dergelijke gevallen zijn te verschillend omgezamenlijk op te trekken, dus je staat er alleen voor.
Kom je er met de winkel niet uit, dan resteert de geschillencommissie of gang naar de rechter. Al of niet met ruggesteun van rechtsbijstandsverzekering...

Hasna
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2013 00:06

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Hasna »

Mijn man is er heen gegaan met een vriend en die heeft gezegd nu mijn geld terug of ik laad vier banken in mijn bus! En wat denk je heb vandaag mijn geld terug gestort gekregen je moet gewoon heisa trappen in de zaak !! Anders krijg je niks !!

Theco
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2014 17:52

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Theco »

Mijn moeder heeft op 2e paasdag een boxspring gekocht bij woonsquare.
na de eerste keer hier in te hebben geslapen , werkt er al 1 motortje niet meer
gebeld deze werd netjes vervangen ( kwaliteit heb ik dan dus mijn vraagtekens over )
Nu slaapt ze er 3 nachten in en staat s'morgen's op met rugpijn , het matras is te zacht.
gebeld met de vestiging in Oss , legt het probleem uit dat ze het matras te zacht vind en vraagt is er hier misschien iets aan te doen een harder matras eventueel, dan word er door een medewerker gezegd daar kunnen we niets aan doen mevrouw , dag mevrouw.
Het hoofkantoor in Rijen gebeld , er komt een monteur /adviseur langs, dit vind plaats op 26-08-2014
die schrijft het een en ander op , en zou dit met zijn meerdere bespreken.
Nu krijgt mijn moeder een brief van woonsquare , dat er geen fabricage fouten zijn .
maar dat was de vraag niet .
ik heb gisteren een mail gestuurd naar woonsquare , en weer uitgelegd wat het probleem is ,
en of daar dus een andere matras ik kan eventueel tegen betaling of als service van woonsquare.
krijg vandaag een reactie op mijn mail
Wij hebben uw mail ontvangen. Helaas blijven wij bij ons eerder aangegeven standpunt dat wij de problemen niet in behandeling nemen.
Er word dus verder gewoon niets mee gedaan , mijn moeder slaapt nu al tijden op een andere kamer in haar oude bed
wat een slecht bedrijf vind ik dit , dat ze niet proberen om de klant te helpen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat u/uw moeder de matras te zacht vindt en niet kunt slapen, wil nog niet zeggen dat er iets mis is met de matras. Dan heeft u een te zachte matras gekocht.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door sjoegel »

Woonsquare staat zeer slecht bekend maar hier kunnen ze ook niets aan doen.

Theco
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2014 17:52

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door Theco »

Dank voor jullie reactie's maar hebben jullie het goed gelezen ??
de vraag was of ze eventueel een ander matrassen leverbaar zijn tegen eventueel betaling of als service.
maar ze zeggen dan dat probleem gaan wij niet oplossen.
Dit is dus zeer slechte service van de firma.
ik zal niemand aanraden om hier ooit iets te gaan kopen !!!!!!!!!!!!!

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door encore »

Natuurlijk hebben ze andere matrassen. Kan je moeder gewoon kopen. Maar beter rolt ze even door naar de Ikea. De boxsprings daar komen als beste uit de test, beter nog dan het dure ding waar ik op slaap, maar een fractie van de prijs...

sdenijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2014 11:14

Re: Woonsquare

Ongelezen bericht door sdenijs »

Woonsquare adverteert met een "superaanbieding" voor echt lederen rode 3+2 zitsbanken voor 750 euro. In de winkel vertellen ze doodleuk dat de banken in die uitvoering 2100 euro kosten. Dit is toch gewoon bedrog en ik vraag me af hier wettelijk iets aan te doen is. Hoe zou het toch komen dat ze zo'n slechte naam hebben?

Gesloten