LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

ik kocht op 3 mei 2011 via bol.com een Acer Aspire...na een half jaar kreeg ik ernstige problemen mn laptop kon zn moederbord niet zien en was heel traag...fijn Acer had een nieuwe moederbord erin gestopt en kwam retour en we konden weer verder... de 2 de keer deed mijn voedingsconnector het niet meer waardoor mn laptop niet meer via de adapter gevoed kon worden ...Goed Acer heeft netjes het gefikst en kwam in goede orde terug..er lijken losse onderdelen in mijn laptop te zitten want ik hoor hem tikken als hij tegen de ventilator aan komt...mijn laptop reset steeds de tijd en datum naar 12.00AM en met de data 1-1-2009 ook mis ik het icoontje van mn WLAN sterkte en of je verbonden bent...hij werd ook in eens heel traag... en starte pas op na 10 keer aan en uit zetten (beeldscherm bleef zwart en de hard drive lampje en wlan lampje lichten niet op...) ...Op een gegeven moment kreeg hij een eigen leven en zette zich zelf aan en uit terwijl ik niets deed heb toen een harde reset gedaan en werd weer sneller ik heb alle benodigde updates geinstalleerd zoals Acer het aan beveelt...de laatste week deed ik er 3 uur over om hem opgestart te krijgen afgelopen vrijdag deed hij niets meer dwz hij gaat wel aan maakt contact met de disc drive en daarmee is alles gezegt...


wat mij ook nog opviel is dat hij ook wel eens gecrasht was kreeg je een blauwe sheet met de mededeling dat hij gecrasht was...en als ik mn lap in de slaap of sluimeren stand deed hij in feite gewoon afsluiten en bij aanraken spatiebalk starte hij alles opnieuw op(Zoals je hem ook opstart bij aanzetten) (windows 7 premium 64 bits)...ook het toetsenbord is zwak en erg poreus toetsen laten gemakkelijk los...

Ik ben echt zo radeloos zou graag jullie advies willen over wat ik kan doen...deze lap heeft altijd niet goed gefunctioneerd ...heb ik recht op vervanging bijvoorbeeld??? Ik heb hem aangeschaft via Bol.com...

Alvast super bedankt

MGV

Danielle

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je moet hem weer terugsturen. Zo heb je er niets aan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik adviseer u de koop ongedaan te maken middels een aangetekende brief aan bol.com. Daarin stelt u dat wegens de herhaalde problemen met het product u geen vertrouwen meer hebt dat het nog goed komt. Tevens stelt u dat u binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag op uw bankrekening retour wil.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

olaf79 schreef:Ik adviseer u de koop ongedaan te maken middels een aangetekende brief aan bol.com. Daarin stelt u dat wegens de herhaalde problemen met het product u geen vertrouwen meer hebt dat het nog goed komt. Tevens stelt u dat u binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag op uw bankrekening retour wil.
Ik zou dit ook doen, maar dan in de brief zetten dat u een kleine vergoeding (zelf bedrag noemen) wilt betalen voor de eerste 6 maanden. Hiermee toont u als eerste goed wil.

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Je kunt het proberen zoals olaf79 heeft geschreven. En als het niet lukt dan kun je de klacht indienen bij klachtenkompas.nl . Daar heb ik heel goede ervaring mee. Dat is een site van de consumentenbond en die stuurt de klacht onmiddellijk door naar de klachtenafdeling van het bedrijf waar je de klacht over hebt. En iedereen op het internet kan de klacht lezen , dus het is geen reclame voor het desbetreffende bedrijf. Ik had ook problemen met mijn eepad na 6 maanden nog niets geregeld toen kwam ik deze website tegen. S'morgens de klacht ingevuld en binnen 2 uur was het opgelost. Het is raar maar waar.
Je hoeft geen lid te wezen van de consumentenbond. Je moet even registreren (gratis) je verhaal doen en versturen dan krijg je vanzelf bericht in je mailbox.
Veel sterkte ermee.
hendrie1963

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Bol.com heeft gezegd toen hij defect was dat ik contact op moest nemen met Acer daar heb ik hem toen ook naar toe gestuurd...Dat zij er weinig mee aankonden

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Lekker makkelijk omdat te zeggen.
Je hebt hem gekocht bij Bol.com. Laat Bol.com het regelen met Acer.

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Mag ik eisen dat ik een vervangende laptop wil bijvoorbeeld ik heb het gevoel dat dit alleen nog maar erger gaat worden?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door 53o »

Erwin uit Oosterhout schreef:Lekker makkelijk omdat te zeggen.
Je hebt hem gekocht bij Bol.com. Laat Bol.com het regelen met Acer.
Precies, laat hun het oplossen. De verkoper is de verantwoordelijke partij, niet de fabrikant of klant.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Stormygirl schreef:Mag ik eisen dat ik een vervangende laptop wil bijvoorbeeld ik heb het gevoel dat dit alleen nog maar erger gaat worden?
Ja u kunt eisen dat de verkoper eenzelfde of vergelijkbaar product levert dat wel aan de verkoop voldoet. De verkoper moet dit doen zonder verdere kosten en zonder verdere overlast voor de consument.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Slobberbone »

olaf79 schreef:Ik adviseer u de koop ongedaan te maken middels een aangetekende brief aan bol.com. Daarin stelt u dat wegens de herhaalde problemen met het product u geen vertrouwen meer hebt dat het nog goed komt. Tevens stelt u dat u binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag op uw bankrekening retour wil.

Lijkt mij erg laat laptop is bijna 2 jaar oud, ook vreemd waarom TS zo laat aan de bel trekt, mijn lenovo is na 2 reparatiebeurten en zelfs een nieuwe na 10 weken mijn centjes terug,ga ik niet wachten tot garantie bijna verlopen is.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door 53o »

Ja u kunt eisen dat de verkoper eenzelfde of vergelijkbaar product levert dat wel aan de verkoop voldoet. De verkoper moet dit doen zonder verdere kosten en zonder verdere overlast voor de consument.
Nee, de wet heeft het over ernstige overlast, niet over verdere overlast. Ernstige overlast houdt niet in enkele weken zonder laptop zitten. Verder kan je eisen dat het product wordt vervangen maar als de kosten van vervanging niet in verhouding staan tot de kosten van herstel dan heeft de koper hier geen recht op.

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Antwoord gehad van Bol.com

Geachte mevrouw Klomp,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 25 februari 2013.

U geeft aan dat uw 'Aspire de tweede maal niet naar behoren functioneert. Wij begrijpen dat dit vervelend is.

Wanneer het artikel voor de derde keer niet correct gerepareerd kan worden, kunnen wij verdere acties ondernemen. Helaas dienen wij ons aan de procedure en willen wij u adviseren om de laptop voor een laatste maal ter reparatie te sturen. Indien u niet akkoord gaat, zullen wij verder navraag moeten doen.

Via de link 'Start reparatieaanvraag' in uw account, kunt u het defecte artikel aanmelden voor reparatie bij onze reparatieservice. Na de aanmelding voor reparatie wordt uw unieke reparatienummer in uw account getoond. Door te klikken op dit nummer kunt u de status van uw reparatie volgen. Ook wordt u via e-mail geïnformeerd over de status van uw reparatie.

Reparaties worden zo spoedig mogelijk uitgevoerd. Het reparatietraject duurt, afhankelijk van het geconstateerde defect, gemiddeld vier weken.

Verzenden
Voor verschillende productcategorieën gelden verschillende (verzend)procedures. Zo neemt de fabrikant van een groot huishoudelijk apparaat contact met u op om het artikel bij u thuis te repareren. In sommige situaties is het mogelijk om uw pakket met een koerier te versturen. Als er kosten in rekening worden gebracht voor de koerier, wordt dit tijdens het aanmelden aangegeven.

Wij verzoeken u vriendelijk om de verzendinstructies te volgen die u ontvangt per e-mail. Hierin zijn 2 labels bijgevoegd. Op elke label staat het antwoordnummer van onze reparatiedienst en uw reparatienummer vermeld. Wij verzoeken u vriendelijk om deze labels te printen, 1 label mee te sturen in de verpakking en 1 label op de verpakking te plakken. Als u geen printer heeft om de labels te printen, dan kunt u het antwoordnummer en het referentienummer op de verpakking vermelden. Vergeet u in dat geval niet om het antwoordnummer en het reparatienummer ook mee te sturen in de verpakking. Tot slot verzoeken wij u om alle accessoires en toebehoren van het artikel mee te sturen.

Als u de retourzending op een PostNL-postagentschap of Kiala Punt afgeeft, ontvangt u een verzendbewijs met een traceercode. Wij adviseren u om deze zorgvuldig te bewaren. Indien nodig kunnen wij hier in een later stadium om vragen.

Data back-up en software updates
Wij adviseren u om een kopie of back-up te maken van zelf geïnstalleerde data. Tijdens het reparatieproces worden harde schijven, MP3-spelers en geheugenkaarten gereset, waardoor informatie verloren kan gaan. Ook adviseren wij u om bij softwarestoringen bij bijvoorbeeld mobiele telefoons, e-readers en mp3-spelers de website van de fabrikant te raadplegen. Mocht namelijk tijdens de reparatie blijken dat het probleem op te lossen was met een update via de website van de fabrikant, worden er reparatiekosten in rekening gebracht. Verder verzoeken wij u vriendelijk, indien u een notebook of laptop ter reparatie stuurt, om uw wachtwoord te verwijderen of deze te vermelden in de klachtomschrijving.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Annemarie

Wachtwoorden meesturen...en dan??? al mijn prive zooi op straat? En mijn vooraf opgeslagen wachtwoorden te graai leggen met alle vertrouwelijke informatie... Ik vind 4 weken wel heel erg lang.. Acer deed het binnen een week en hoefde mn wachtwoord nooit mee te sturen ..

Wij adviseren u een back up te maken : hoe kan ik een backup maken als hij dat never en nooit heeft gedaan?? En mn lap na genoeg dood is.



Ik ga hier uiteraard niet akkoord mee moeten ze mn pincode straks ook nog hebben pffff. Dit is volgens mij weer zon vooraf gemaakte email met lege velden die hun verder aanvullen...Weer zeer teleurgesteld dus....

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit is echt schandalig van Bol.com.

Woestlink kun je hierom worden.

Bol.com ga je schamen !!

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Ik heb net deze reactie terug gestuurd:


Geachte klantenservice,

Wat ik al eerder aangaf is dat ik geen vertrouwen erin heb dat het nog goed komt..Gezien ik niets anders dan problemen er mee heb, Een reparatie termijn van 4 weken lang is absurd lang. Wachtwoorden zijn gemaakt om gevoelige dingen te beschermen en voor privacy waarborg... bovendien is mn laptop stuk dus kan geen tijdelijk ander WW maken .... straks moet ik zeker mn pincode ook nog afstaan Mijn wachtwoorden zijn strikt geheim en deel ik alleen met mn eigen. Sorry maar dat gaat te ver Wachtwoorden verstrekken doe ik hooguit maar dan echt als het absoluut niet anders kan aan personen die ik persoonlijk ken en heel goed ken.. Dit is een inbreuk op mn privacy.

Ik hoop er nog steeds samen met u uit te kunnen komen.... Gelooft u me nou ik heb geen vertrouwen meer in mijn Laptop...Volgens Tros radar forum heb ik recht op een goed functionerende apparaat..

Met vriendelijke groet,

Danielle

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ze willen er in elk geval naar kijken, maar als je ze geen toegang geeft tot windows, dan blijft alleen herinstalleren over. Je bent dan alles kwijt.

Het resetten van de tijd heeft meestal te maken met een lege batterij.

Bij het blauwe scherm staat een code. Als je deze opzoekt op internet geeft de code meestal meer informatie over de fout.

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Bij reparaties aan Acer hoefde ze nooit een wachtwoord ...Wij hebben geen wachtwoord nodig werd er gezegd...Wij vragen nooit om een inlogcode of wachtwoord...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Erwin uit Oosterhout schreef:Ze willen er in elk geval naar kijken, maar als je ze geen toegang geeft tot windows, dan blijft alleen herinstalleren over. Je bent dan alles kwijt.

Het resetten van de tijd heeft meestal te maken met een lege batterij.

Bij het blauwe scherm staat een code. Als je deze opzoekt op internet geeft de code meestal meer informatie over de fout.
Is een bekend probleem bij veel van deze laptops. Enige remedie, nieuw moederbord. Dat kost veel geld en dus komt de fabrikant liever met pruts oplossingen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door olaf79 »

Stormygirl schreef:Bij reparaties aan Acer hoefde ze nooit een wachtwoord ...Wij hebben geen wachtwoord nodig werd er gezegd...Wij vragen nooit om een inlogcode of wachtwoord...
Nee omdat ze binnen 1 minuut jouw wachtwoord hebben gekraakt, en je zeer privé spullen zo kunnen kopiëren.

Een wachtwoord voorkomt dat niet. Alleen het crypten van je harddisk. Maar dat kan alleen met pro versies van windows 7.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Acer laptop problemen DRINGEND advies nodig

Ongelezen bericht door Dirkie »

Stormygirl schreef:En mijn vooraf opgeslagen wachtwoorden te graai leggen met alle vertrouwelijke informatie... Ik vind 4 weken wel heel erg lang.. Acer deed het binnen een week en hoefde mn wachtwoord nooit mee te sturen ..

Wij adviseren u een back up te maken : hoe kan ik een backup maken als hij dat never en nooit heeft gedaan?? En mn lap na genoeg dood is.
Acer was misschien wel sneller met de reparatie en had ook geen wachtwoorden nodig, maar de laptop is er niet veel beter van geworden als ik zo het hele verhaal lees.
En wat bedoel je precies met hij. Het is de bedoeling dat je zelf regelmatig backup's maakt van de gegevens op je harde schijf. Mocht je schijf (of je laptop) kapot gaan, dan heb je nog wel de beschikking over gegevens (zoals foto's, email enz enz). Houdt er rekening mee, dat als je laptop terug komt van reparatie, deze in de fabriekstoestand terug gezet kan zijn. Je eigen data en zelf geinstalleerde programma's kunnen dus verdwenen zijn.

Gesloten