LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone en Dynafix , slechte combi

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ActionMan

Vodafone en Dynafix , slechte combi

Ongelezen bericht door ActionMan »

Hallo

Van mijn HTC One X werkt de usb aansluiting niet meer , wil wel opladen maar geen contact met de pc.
Ik heb de telefoon geroot dus de bootloader is geunlocked en daar begint de ellende.
Ik heb de telefoon naar de Vodafone winkel gebracht met deze storing en dacht dat het garantie was omdat het toestel nog maar 5 maand oud is.
Toestel is opgestuurd naar Dynafix en daar kreeg ik te horen dat ik € 300 moest betalen voor de reparatie omdat ik er andere software op had gezet waardoor de garantie vervalt , wat trouwens niet waar is, hij is alleen geroot via http://htcdev.com/ waar je een unlock code kan aanvragen.
Ik kreeg een foto te zien van het opstart scherm van mijn HTC waar op staat dat de telefoon UNLOCKED is meer niet.
Ze hebben de telefoon niet eens uit elkaar gehad .
Volgens mij is de USB Hardware en het besturings systeem software dus daar door kan die usb aansluiting niet kapot gaan , dat is een fabrieksfout of zoiets.
Contact met de Vodafone winkel in Drachten gehad maar die kunnen niks voor mij doen zeggen ze !!
Als ik mijn toestel terug wil dan zou ik ook nog € 37 onderzoek kosten moeten betalen wat mij nooit verteld was.
Na veel heen en weer gepraat met de Vodafone winkel hoef ik de onderzoeks kosten niet te betalen maar het toestel wordt ook niet gerepareerd dus heb ik er niks aan.
Als je Dynafix googled dan vind je alleen maar ellende met dat bedrijf , ik snap niet dat Vodafone en htc daar zaken mee doen.

Volgens xda vervalt de garantie niet met rooten : http://forum.xda-developers.com/showthr ... p=34284421
Is er iemand die weet wat ik nu het beste kan doen?
Is het nu echt mijn eigen schuld of proberen ze er onder uit te komen?

Groet ,

Theo

berndv

Re: Vodafone en Dynafix , slechte combi

Ongelezen bericht door berndv »

Vodafone is niet echt de schuldige, dynafix is gewoon een ^{%}]+}+bedrijf. En helaas werken de meeste providers er mee samen. Ook proberen ze standaard onder de garantie uit te komen onder het mom van een geroot toestel. Echter is uw toestel nog maar 5 maand oud, en de wet schrijft voor dat defecten in de 1e 6 maand hoogstwaarschijnlijk een fabrieksfout is, en dat Vodafone, of dynafix, niet aantonen dat dut niet zo is. Een foto of screenshot van een geroote telefoon is daar niet voldoende bewijs voor. Als zij kunnen aantonen dat dit defect is ontstaan door het rooten, dan is het inderdaad geen garantiegeval, maar nu maken ze zich er naar mijn idee wel heel makkelijk van af.

Justinbos

Ongelezen bericht door Justinbos »

Nou ik heb het zelfde gehad!,
Op 14 juli 2012 een iphone 4 gekocht icm abbonoment.
Nu is die kapot gegaan. De blokkeer knop werkt niet meer.
Is er waterschade geconstanteerd onderin mijn toetsel wat aan de andere kant is.
Wat volgens hun komt omdat je met je mobiel door de regen fiets.
Nou enige waar ik mijn mobiel heb altijd is in me jaszak in een hoesje.
De reparateur van Vodafone Zwolle zei dat de knop NIET door waterschade kapot was gegaan en nu een andere opeens wel. hierdoor valt dit niet onder de garantie!? :?: :?:
Het mooiste is dat de reparateur in Zwolle niet heeft aangegeven of het geld kostte.
Nu heb ik 3 keuzes of ik laat mijn mobiel retour komen en betaal ik 36 euro ONDERZOEKS KOSTEN?
Dit is helemaal niet van toepassing en het was toch misschien garantie!!!!!?

Keuze 2 is 238 euro betalen voor reparatie!??

En keuze 3 is niks betalen en dan ben ik mijn iphone geheel kwijt!!!!
Dit is niet normaal!!!!!

chrisja58

Ongelezen bericht door chrisja58 »

Mijn smartphone is ook al voor de tweede maal bij Dynafix! Ik weet ook geen raad meer. Ik denk dat er niks aan te doen is. Hij was ook nog geen zes maanden oud! Ik vind het zo erg dat ze zo maar gewoon kunnen doen wat ze willen. Ik zou echt graag eens willen weten waar je nog een goed smartphone kunt kopen en waar ze echt hun klanten helpen!

hadibas

Ongelezen bericht door hadibas »

Nog een slechte ervaring met dynafix.
Nieuw toestel Samsung Galaxy S2+ via Phoneshop, internetwinkel, plus abonnement verlenging Vodafone.
Ontvang toestel en plaats simkaart; foutmelding Insert simcard. Met tel. naar Vodafonewinkel, ja hij doet `t niet maar opsturen naar Phoneshop.
Conclusie; geen garantie of ik maar even €177,- wil betalen voor een nieuwe printplaat.Zo wordt het wel een héél duur toestel.
Of €50,= voor onderzoek, dan sturen ze de tel. terug. Te gek voor woorden!!!
Niemand heeft een oplossing, laat staan dat ik een nieuw toestel krijg. Je staat met je rug tegen de muur. Wie kan er zorgen voor gerechtigheid????

Bingedrinker

Ongelezen bericht door Bingedrinker »

Wat een rommeltje, als ik dit zo lees.. :?

Hier zal ik mijn avontuur eens uiteen zetten:

Eerst kort over mijzelf als consument:
Ik heb een kleine passie voor gadgets en nieuwe electronica. Sterker, ik heb zelfs iets met de electronica van de voorbije gloriejaren. Mijn Samsung Galaxy SIII (hierna afgekort als "SGS3") is mijn trouwe broekzakvriend, die ik overal mee naartoe neem. Ik ben zo zuinig met mijn spullen, dat na jaren gebruik, ze er uitzien als pas aangekocht. Ik ben in het bezit van een originele GameBoy uit het jaar 1989, daar heb ik jaren mee gespeeld, deze ziet eruit als nieuw en werkt ook als nieuw. Ik heb een Sony DiscMan, uit 1998, hiervoor geldt hetzelfde. Ook heb ik een Sony MiniDisc WalkMan uit 2000, wederom idem dito - de uitneembare accu hiervan is inmiddels overleden, maar accu's overlijden nu eenmaal. Mijn SGS3, daar ben ik zuinig op, ik draag hem nog net niet bij me op een fluwelen kussentje. Tot op de dag van vandaag is hij nog niet gevallen of onderhevig geweest aan waterschade.

Nu mijn proble(e)m(en):
Mijn SGS3 hield er een slordige twee maanden geleden plots mee op. Ruim een jaar geleden heb ik hem aangekocht. De fabrieksgarantie geldt voor twee jaar. Mijn toestel en ik waren slachtoffer van het zogeheten "Sudden Death Syndrome", dit schijnt vaker voor te komen bij de SGS3, zo blijkt op internet, dit wil zoveel zeggen als 'het moederbord houdt ermee op'. Dit komt door een fabrieksfout, Samsung heeft dit zelf toegegeven op diverse internetsites. Het schijnt een malafide combinatie te zijn van fouten in de hardware en de software. Maar ondanks dat, wil Samsung doorgaans schijnbaar iedereen schadeloos stellen die hiervan slachtoffer is. Wat uiteraard netjes is.

Eerst belde ik Vodafone op, zij verwezen mij naar Samsung. Daarna belde ik naar Samsung, waarna mij werd verteld, dat ik naar de winkel van Vodafone moest gaan, waar mijn toestel ingenomen zou worden en opgestuurd naar Dynafix, ter reparatie. Aldaar werd ik snel en vriendelijk geholpen en daar vertrok mijn broekzakvriend op reis naar Dynafix.
Via de site met zijn 'Track & Trace' optie, kon ik live in de gaten houden, waar mijn toestel verbleef. Na twee weken / 10 werkdagen, zag ik dat hij aangekomen was in de winkel in mijn woonplaats. De dag erna ben ik naar de winkel gegaan om mijn trouwe vriend te begroeten. Hoera, mijn SGS3 was niet langer 'dood', hij deed het weer. Kennelijk hadden zij het moederbord vervangen. Hij was weer operationeel.

Maar..

Ondanks dat hij weer werkte, zat er nu ineens een barst in de aluminium rand. Dit heb ik gemeld in een klantenonderzoek, ingesteld door Vodafone, hier heb ik echter niets over vernomen..

En toen..

Na een slordige zes weken, hield het geluid via de hoofdtelefoon ermee op. Ik probeerde met mijn standaard, bijgeleverde headset, muziek te luisteren maar dit kon ineens niet meer. Hier kwam ik achter terwijl ik muziek wilde luisteren in de trein, aan het begin van een reis die, heen, vier uur zou gaan duren. Oftewel, die dag kon ik tweemaal vier uur niets beginnen, zonder medereizigers deelgenoot te laten zijn van mijn muzieksmaak.
Alsof dat nog niet genoeg was, begon ik mij te verslapen en begon ik telefoongesprekken mis te lopen. Ja, ik gebruik mijn telefoon als wekker - en als telefoon. Oftewel, ook de uitwendige speaker begon kuren te vertonen. Als een telefoon geen geluid meer maakt, is hij feitelijk onbruikbaar, in gebruik was hij net zo 'dood' als zes weken eerder.

Dus..

Wéér terug naar de winkel. Daar ging mijn vrolijke vriend weer in een 'bubbel-plastic' envelop naar Dynafix. Ditmaal had ik hem iets eerder terug dan de keer ervoor. Maar ik begon mij desondanks onderhand erge zorgen te maken.
Wat nou, als ik een zogeheten 'maandagochtend-modelletje' aangekocht heb in het begin? Je snapt misschien, dat ik inmiddels niet meer de volledige vertrouwen had in de situatie? Tegen de medewerkster in de winkel van Vodafone, zei ik dan ook: "wat nu, als volgende week, zonder mijn toedoen, ineens bijvoorbeeld het scherm stopt of begint te haperen (of de antenne of de modem), wat doe ik dan? Ik kan niet op deze manier bezig blijven! Ik betaal de volledige premie, maar kan iedere keer enkele weken mijn telefoon afstaan!" De medewerkster gaf aan: "bij een derde reparatie die onder fabrieksgarantie valt, ontvangt u een nieuw toestel".

Nu..

Heb ik een week mijn toestel terug, na een tweede reparatie. Vandaag vertrek ik voor een lange wandeling, ik loop mijn woning uit, pak mijn telefoon, steek de hoofdtelefoon erin, start de muziek app op, zoek mijn favoriete album op en druk op 'play'.
NIETS.. Geen geluid! He-le-maal niets!
Thuisgekomen na de reparatie, verleden week, heb ik uiteraard even gecontroleerd of het geluid weer terug was. De speaker deed het weer, die was namelijk ook stuk en de hoofdtelefoon deed het ook weer. Ik was tevreden, maar kruistte mijn vingers uiteraard iedere keer als ik muziek opzette.
Maar vandaag - HE-LE-MAAL géén geluid over de hoofdtelefoon.

Van mij hoeft een smartphone niet alles te kunnen. Maar mp3's luisteren is inmiddels geen overbodige luxe meer. Dat is voor mij zelfs, ten dele, de reden van de aanschaf van zo'n toestel. Als ik een apparaat wil dat alleen kan bellen koop ik wel een toestel van vervlogen tijden. Voor €15,- koop je tegenwoordig wel ergens een 'wegwerp-toestelletje'.

Nu kan ik dus wéééér, inmiddels voor de derde kéééér, binnen drie maanden, mijn toestel naar Dynafix laten brengen. Nu deed hij het weer, voor de duur van een week. Wat nu? Krijg ik nu gelijk een nieuw toestel? Of zit ik weer twee weken zonder mijn telefoon? Eigenlijk wil ik nu een spiksplinternieuwe. Eigenlijk wil ik nu een SGS4. Een vriend van mij, had een iPhone 4S die herhaaldelijk problemen gaf, zonder de schuld van de eigenaar. Bij de tweede (!) reparatie kreeg hij een nieuwe iPhone 5.

Trouwens, kennelijk was hij niet gemaakt. Doen ze er daar gewoon ergens een lik lijm tussen? Voeren ze niet even een functie test uit? Als na één week weer (dezelfde) mankementen tevoorschijn komen, dan was het oorspronkelijke probleem niet eens opgelost?!

Dat telefoons tegenwoordig de meest pure 'consumer goods' zijn, dat ze eigenlijk gebouwd zijn om binnen enkele jaren kapot te gaan, zodat de eigenaar wel "moet" upgraden, dat is iets van deze tijd, dat is duidelijk. Maar ik wil dat, vóórdat mijn tweejarig abonnement erop zit, vóórdat ik een nieuw toestel in de hand heb, mijn huidige smartphone gewoon doet waarvoor hij gemaakt is.
Het is trendy, of om het in een jaren-'90-uitdrukking te zeggen: een rage; om met een zakcomputer rond te lopen. Maar het is ook verrekte handig! In de trein e-mails lezen? Op het strand het weerbericht checken? Internet raadplegen, terwijl je achterin een auto zit? Wreed, handig, te gek, wauw!
Maar dan moet dat verrekte ding wel werken! En die lui die je €600,- ineens of €50,- per maand laten lappen, moeten in ieder geval zorgen, dat zolang ik mijn telefoon niet in de plomp laat vallen of er een olifant op laat zitten, het ding werkt!

Wens me veel succes?! Als het universum mij goed gezind is, heb ik binnenkort een SGS4 (of een nieuwe SGS3). Als ze het flikken om hem in te nemen en het op 'waterschade' te gooien of ik krijg hem over twee weken weer 'gerepareerd' terug, met wellicht een tweede barst in het frame, dan weet ik zeker dat ze allemaal corrupt zijn. Maar, binnen de regels van het spel, ben ik nòg niet genaaid en ik hoop het ook niet te worden.

Ik moet uiteraard toegeven, dat als het een fabrieksfout is (of een blik vol fabrieksfouten), dan ligt de oorspronkelijke fout bij Samsung. Tot nu toe, heb ik tweemaal kosteloos een reparatie gehad van Dynafix. Weliswaar heeft de tweede reparatie niet geholpen. Maar de eerste paar dagen deed het toestel het wel weer. Fouten maken is menselijk. Als zij een fundamenteel defect niet kunnen traceren, maar hij is wel stuk, het is niet mijn toedoen en ze laten mij ook niet met de rekening zitten dan doet Dynafix totnogtoe zijn werk nog naar behoren. Echter hoop ik dat Dynafix nu wel een e-mail gaat sturen naar Vodafone en Samsung dat ik een nieuw toestel nodig heb. Ik ben inmiddels 10 jaar Vodafone klant en drieëneenhalf jaar Samsung klant.
Mijn vorige toestel was de SGS1 en die werkt zelfs op dit moment nog prima (hij ziet eruit alsof hij net uit de winkel komt). Ook op dat toestel was ik zuinig. Omdat ik er zo zorgvuldig mee ben, werkt hij nog goed en ziet er als nieuw uit. Omdat ik de SGS3 nog mooier vind, ben ik daar zelfs nog zuiniger mee dan mijn SGS1. Daarom frustreert het ook zo enorm, dat het mis blijft gaan.

Hopelijk komen ze met een goede oplossing. Ik doe geen gekke dingen met mijn toestel. Toch hoor ik spookverhalen over onterechte diagnoses. En inmiddels heb ik al enkele maanden mijn SGS1 meer in gebruik dan mijn SGS3. Eigenlijk krijg ik nu niet waar ik voor betaal en als consument recht op heb.
In het ergste geval ben ik mijn telefoon weer twee weken kwijt, waardoor ik cumulatief zes weken geen gebruik maak van een abonnementsdienst, waar ik €50,- per maand voor moet betalen.
In zekere zin, heb ik, in dat scenario een schadepost van pak 'm beet €75,-. Kan ik dat terugkrijgen in de vorm van tegoeden? Als ik dat kan uitgeven in de 'Play Store', kan ik hoop apps kopen. Lijkt mij eigenlijk wel eerlijk.

Mijn jongere broer heeft een SGS3, net zo lang als ik. Dat ding is tientallen keren gevallen, hij heeft flinke uitwendige schade, maar zijn toestel werkt nog als een trein. Onbegrijpelijk.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Val terug in coma jij. Die lap tekst is niet leesbaar :mrgreen:

Bingedrinker

Ongelezen bericht door Bingedrinker »

devious schreef:Val terug in coma jij. Die lap tekst is niet leesbaar :mrgreen:
Tokkie. Jij werkt voor Dynafix zeker?

devious

Ongelezen bericht door devious »

Bingedrinker schreef: Tokkie. Jij werkt voor Dynafix zeker?
Was dat nou weer voor opmerking? Oh wacht, de alcohol en de voorste hersenkwab..
En ja, ik werk voor Dynafix, afdeling GalaxyS3. Ik maak de doosjes open en maak er een foto van met als onderschrift : duidelijk vochtschade, eigen schuld, onherstelbaar, daaaag... Sticker erop, terug in de doos en terugsturen.. :mrgreen:

Gesloten