Hallo,
Ik heb me suf gegoogled, maar kom er niet aan uit.
We zijn bezig met het kopen van een woning in Nederland (We komen van Belgie)
We gaan nu de hypotheek offerte tekenen maar... ze komen ermee dat we 4 BKR registraties hebben.
Natuurlijk per direct gaan zoeken, want ze kunnen alleen data's aangeven.
1 is er van de Visacard. Kan, deze laten stoppen en door midden geknipt. Kopie hiervan naar de bank.
2 is van een rekening waar ik in de - kon, tot 250 euro. Dus deze optie laten stopzetten, weg ermee. kopie naar de bank
3 is van een autolening die al is afbeltaald, dus dat zou ook goed moeten zijn
4 is van de Krefel budgetcard. Saldo staat op 0, na aflossing schuld (Was voor een bedrag van 500 euro)
Nu wil de bank dat we niet meer in de BKR staan (De nationale bank van Belgie) Een mail met een bevestiging van de budgetcard maatschappij en van de autolening maatschappij dat alles is terugbetaald is niet genoeg. Let wel, we hebben momenteel geen schulden. Ook lopen er geen leningen!!
Natuurlijk per direct een aangetekende brief gestuurd naar Budget card (Sanders consumer goods) dat per direct ons krediet moet stoppen. Maar wanneer staan we er niet meer in bij de BKR... iemand ervaring ermee?
Bedankt voor jullie hulp / advies!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheek, BKRRRRR GRRRR
Re: Hypotheek, BKRRRRR GRRRR
Zie de site van bkr.nl:djpaul schreef:Maar wanneer staan we er niet meer in bij de BKR... iemand ervaring ermee?
Hoe lang staan mijn gegevens geregistreerd?
Zodra u een krediet hebt afgesloten worden de gegevens van de overeenkomst aangemeld bij BKR. Vanaf dat moment bent u bekend bij ons. Dit blijft zo gedurende de gehele looptijd van het krediet. Is het krediet beëindigd? Dan krijgt u een einddatum, tevens gaat dan de bewaartermijn in. Uw gegevens blijven dan nog vijf jaar zichtbaar. Bij uw gegevens staat vermeld dat het een afgelopen krediet is en wanneer dit werd beëindigd. Uw gegevens verdwijnen automatisch uit het CKI als de bewaartermijn van vijf jaar is verstreken.
Bedankt voor je snelle reactie!
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar wat ik gehoord heb, is dat de bank een toetsing doe, dus loopt door de BKR (NL en BE) registratie heen ,en zie dan nog 2 of 3 kredieten. Ook al zijn ze afbetaald en opgezegd. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Als het maanden duurt voordat ik eindelijk een bevestiging krijgt van Sanders finance dat mijn krediet stop is gezet kan ik het shaken met mn hypotheek. Was trouwens al een opgaaf om dit op te zeggen in Belgie, maar goed.....
Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar wat ik gehoord heb, is dat de bank een toetsing doe, dus loopt door de BKR (NL en BE) registratie heen ,en zie dan nog 2 of 3 kredieten. Ook al zijn ze afbetaald en opgezegd. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Als het maanden duurt voordat ik eindelijk een bevestiging krijgt van Sanders finance dat mijn krediet stop is gezet kan ik het shaken met mn hypotheek. Was trouwens al een opgaaf om dit op te zeggen in Belgie, maar goed.....
Jawel, maar registratie op zich bij de BKR hoeft geen nadeel te zijn. Het kan ook een voordeel zijn en aantonen dat je je altijd keurig netjes aan de betalingsverplichtingen hebt gehouden. Als er nooit onregelmatigheden en achterstanden zijn geweest zegt dat ook iets over je goede betalingsmoraal.djpaul schreef:Dat heb ik inderdaad ook gelezen. Maar wat ik gehoord heb, is dat de bank een toetsing doe, dus loopt door de BKR (NL en BE) registratie heen ,en zie dan nog 2 of 3 kredieten. Ook al zijn ze afbetaald en opgezegd. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
In NL zijn ruim 9 miljoen mensen bij de BKR geregistreerd, je bent echt geen uitzondering. Als de bank dan nog twijfelt zou ik een andere bank kiezen.
Bedankt, dat stelt me wel weer gerust. Het is allemaal nieuw voor me. Het is ook ons eerste huis in Nederland wat we kopen. ik zal mijn ervaringen verder delen, ik denk dat meerdere mensen misschien wel hetzelfde hebben
Waarschijnlijk kun je met de openstaande kredieten de lening niet betalen. De kredietmaatschappijen moeten dan zorgen dat de kredieten als afgelost in BKR staan. Ze blijvenn nog wel 5 jaar zichtbaar. Als je het verzoek doet kan het binnen een paar dagen geregeld zijn. De meeste banken nemen idd geen genoegen met een opzegbriefje.