LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Darryl
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:55

[Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door Darryl »

Hallo,

Ik had in december 2011 voor mijn verjaardag een ASUS ZENBOOK UX31e gekregen. Nogal duur ding ( 1400 euro volgensmij ). Maargoed, na exact 2 weken deed het scherm het niet meer, viel gelukkig onder de garantie en werd kosteloos gerepareerd.

Ergens tussen toen en nu deed de hele laptop het niet meer. Het hele moederbord was vervangen, viel gelukkig ook onder de garantie.

En op 11-2-2013 zitten er ineens 2 witte balken op mijn scherm ( zie afbeelding )
Het moet op vrijdag of op maandag gebeurd zijn want mijn laptop lag stil in mijn kamer het hele weekend.

Ik vind het absurd dat mijn scherm 'plotseling' kapot is gegaan. Er is geen enkel krasje te bekennen op de laptop, hij doet het nog perfect, ik ga ermee om alsof het een ferrari is. Verder ben ik zelf altijd heel erg keurig met mijn spullen.

Ik heb hem toen aan Media Markt terug gegeven en die stuurden het op naar ASUS. Die 'concludeerden' dat het MIJN schuld is. En de rekening is 337,51. BELACHELIJK! Daarvoor kan ik een nieuwe televisie kopen en hem daarop aansluiten!

Ik betwijfel of het mijn schuld is gezien de eerdere problemen en andere topics hier op die forum over ASUS.

Iemand advies over hoe ik de situatie voor mezelf kan verminderen? Ik ga zo snel mogelijk naar de MediaMarkt om de foto's op te vragen waar het defect te zien is.

mvg Darryl Chakawri
Laatst gewijzigd door Darryl op 04 mar 2013 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door 53o »

Kan je de afbeelding posten? Zie deze er niet bij. De reden dat ik dit vraag is omdat perfect verticale lijnen die balken vormen normaal duiden op een defect paneel, maar niet uit een beschadiging die gebruikersschade als oorzaak hebben.

Darryl
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:55

Re: [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door Darryl »

Hallo,
Ik heb de bewijzen opgevraagd bij de MediaMarkt.
Tot mijn verbazing is het hele beeldscherm ineens kapot.
scherm1.jpg
(24.6 KiB) 2352 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
scherm3.jpg
(46.18 KiB) 2352 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Dit is tijdens het transport van de mediamarkt naar hun comservice gebeurd.
Ik heb hun net gebeld en zeggen dat het normaal is dat dit kan gebeurden tijdens het transport.

Ik word gewoon opgelicht, mijn beeldscherm deed het nog voor 80% en nu is die volledig kapot.

Wat moet ik nu? Ik ben verplicht volgens hun om die schade te betalen. Ik kan hem nu ook niet meer terug nemen omdat hij gewoon onbruikbaar is.

Stelletje oplichters zijn het. Ze naaien je waar je bij staat.

Mvg Darryl

falang
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:48

Re: [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door falang »

Darryl schreef:Hallo,
Ik heb de bewijzen opgevraagd bij de MediaMarkt.
Tot mijn verbazing is het hele beeldscherm ineens kapot.
scherm1.jpg
scherm3.jpg
Dit is tijdens het transport van de mediamarkt naar hun comservice gebeurd.
Ik heb hun net gebeld en zeggen dat het normaal is dat dit kan gebeurden tijdens het transport.

Ik word gewoon opgelicht, mijn beeldscherm deed het nog voor 80% en nu is die volledig kapot.

Wat moet ik nu? Ik ben verplicht volgens hun om die schade te betalen. Ik kan hem nu ook niet meer terug nemen omdat hij gewoon onbruikbaar is.

Mvg Darryl
die onderste is echt een barst in het scherm,koop nooit bij mm want de service is huilen

Stelletje oplichters zijn het. Ze naaien je waar je bij staat

Darryl
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:55

Re: [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door Darryl »

Ik ben na het zien van de bewijzen en het bijbehorende telefoon gesprek direct naar de mediamarkt gegaan. Het telefoon gesprek was al een drama, de man waarmee ik sprak hield het bij zijn standpunt: Het is normaal dat een beeldscherm verder kapot gaat tijdens transport.
Hij vond dat zijn ervaringen even hard telde als de wet en regels.
Ik was het hiermee niet eens want ik zag er geen krassen of scheuren in voordat ik hem had afgegeven. Dit was alleen te zien wanneer het beeldscherm aan stond.
Er waren tussentijdse foto's genomen waar ineens scheuren te zien waren. Mijn defect zat links boven. Op de foto zag ik niet alleen links boven een scheur, maar ook rechts onder. Ik vond dit al vreemd en had het vermoeden dat dit niet mijn laptop was.
scherm6.jpg
Foto Service Centrum bij ontvangst
(135.89 KiB) 2263 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Maar de foto die erna werd gestuurd was gewoon ziek ( zie mijn vorige bericht ). Het hele beeldscherm is kapot.
Ik was van plan mijn laptop terug te nemen zonder hem te laten repareren omdat hij nog prima bruikbaar was. Maar nu ben ik verplicht om hem te repareren omdat hij nu nutteloos is.

Na het telefoon gesprek ben ik met mijn broertje naar de mm gegaan, hij heeft daar gewerkt bij de servicebalie en studeert rechten dus hij weet er alles vanaf.

Toen we bij de balie aankwamen stond dezelfde man die ik aan de telefoon had.
Wat blijkt: Als je akkoord gaat met dat formulier dat je tekent als je je product afgeeft dat geld als een contract. Beide partijen moeten de regels nakomen. Als 1 partij dat niet doet is er sprake van een wanprestatie. Ook kan je dit lezen: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html
En er is mij nooit verteld dat mijn scherm verder kan 'scheuren' en daarbij komt dit artikel kijken: http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel193d

Ik was nooit akkoord gegaan als ik wist dat mijn beeldscherm totaal verwoest zou worden.

De service mederwerker bleef stug volhouden dat hij alles al had besproken en er niks meer gedaan kon worden. Wat totale onzin is, want hun zijn gewoon fout, dan kan je bespreken wat je wilt maar de fout ligt bij hun.

Na wat heen en weer met dingen zoals Burgelijkwetboek dit artikel zo, zat die servicemedewerker klem en zag je dat hij klem was gepraat door me broertje.
Mediamarkt is VERPLICHT om jou product in DEZELFDE staat terug te geven, word dit niet gedaan dan is er sprake van WANPRESTATIE en is mediamarkt verplicht de schade te vergoeden. Hij besloot om naar achteren te gaan en het te gaan 'bespreken'. Toen hij terug kwam zei hij dat we dinsdag maar moesten terug komen want dan waren de bazen terug van vakantie.

Het is toch belachelijk dat iemand met een juridische achtergrond moet komen om hun te regels uit te leggen en niet af geblaft te worden. Als ik daar in me eentje stond was ik daar waarschijnlijk opgelicht en was er nooit gezegd dat ik dinsdag kon terug komen.

Wanneer komt er is een rechtzaak tegen deze debielen? Of uberhaupt aandacht voor. MediaMarkt probeert de regels zo te draaien dat het in hun voordeel is. Ik geloof zelfs dat bepaalde producten expres waterschade word aangebracht in reparatie centra om onder de garantie uit te komen.

Edit: Grootte van de afbeelding veranderd naar 800x600

Darryl
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:55

Re: [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door Darryl »

Ik kreeg vandaag een telefoontje van de MediaMarkt, waarschijnlijk een van de bazen die ik aan de telefoon had. Zij vertelde mij dat ze het scherm geheel kosteloos repareren.

Dus voor mij is het opgelost!

Ik vraag me wel af wat hun gedachte heeft veranderd gezien ik morgen een gesprek had met hun.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door 53o »

Ik ben blij voor TS, maar door ervaring met transportschade dek ik mijzelf 100% in als verkoper. Ik maak notities van uiterlijke beschadigingen, maak er foto's van, laat de klant er voor tekenen en pas daarna gaat deze op transport.

Transportschade gebeurt af en toe, zelfs met het beste verpakkingsmateriaal. Lijkt erop dat DHL/TNT/UPS hiermee rugby spelen of zo, een andere verklaring heb ik hier niet voor.

Hoe dan ook, kudos aan TS, voor de verkoper werd het dankzij de inspanningen van TS wel duidelijk dat de schade pas na inname was ontstaan. Geen respect voor MM trouwens, bij transportschade van mijn bedrijf uit heb ik de klant een nieuw product gegeven of geld terug. Kosteloos repareren als de fout is ontstaan door transport na inleveren is wel een erg goedkope oplossing.

Darryl
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 feb 2013 18:55

Re: [Opgelost] Asus Zenbook UX31e

Ongelezen bericht door Darryl »

53o schreef:Ik ben blij voor TS, maar door ervaring met transportschade dek ik mijzelf 100% in als verkoper. Ik maak notities van uiterlijke beschadigingen, maak er foto's van, laat de klant er voor tekenen en pas daarna gaat deze op transport.

Transportschade gebeurt af en toe, zelfs met het beste verpakkingsmateriaal. Lijkt erop dat DHL/TNT/UPS hiermee rugby spelen of zo, een andere verklaring heb ik hier niet voor.

Hoe dan ook, kudos aan TS, voor de verkoper werd het dankzij de inspanningen van TS wel duidelijk dat de schade pas na inname was ontstaan. Geen respect voor MM trouwens, bij transportschade van mijn bedrijf uit heb ik de klant een nieuw product gegeven of geld terug. Kosteloos repareren als de fout is ontstaan door transport na inleveren is wel een erg goedkope oplossing.
MediaMarkt maakt ook 'notities' van de uiterlijke beschadigingen en dan moet je ervoor tekenen. Bij hun is het opgedeeld in 3 categorieën: gebruikers sporen, krassen en schade.

Op het formulier was aangegeven dat er gebruikers sporen op de klep, naast het toetsen bord en het scherm zat. Wat helemaal niet zo was, ik maak mijn laptop wekelijks schoon en krassen of schade zat er al helemaal niet op. Ik denk dat de medewerkers leren om standaard 'gebruikers sporen' aan te vinken om conflicten te voorkomen met klanten.
De medewerker aan de balie zag ook niks maar dan toch lekker dingen aanvinken. Pas later zag ik dat er gebruikers sporen was aangegeven. Zij maakte geen enkele opmerking dat ze dat had gedaan, en omdat het hele formulier zwart/wit is behalve hun logo vallen de ''A'tjes'' ( Letter waarmee ze gebruikers sporen aangeven ) helemaal niet op. In dat telefoon gesprek dat ik had werd toen maar stug volgehouden dat gebruikers sporen ook schade kan zijn. Wat een naaiers zijn het.

Ik hoef in ieder geval die 337.51 euro niet te betalen, waarmee ik al blij ben.

Ik ben alleen nog bezorgd over de levensduur van deze laptop. Ik heb het gevoel dat die binnenkort kapot gaat en niet meer binnen de garantie valt, ik heb dan nog wel het recht op deugelijk product gezien economische levensduur van de laptop maar kort was. Maar dat zien we dan wel.

Gesloten