LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatief Advies BudgetHomeXXL

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Jaromir
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:40

Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jaromir »

Beste mede consumenten,

graag wil ik mijn negatieve ervaring delen over BudgetHomeXXL,
natuurlijk maakt elke firma beloftes, en loopt daar soms wel iets mis.
Maar deze firma spant de kroon, door meermaals beloftes te doen over data en levering,
en vervolgens er een puinhoop van te maken.
En stellig alles te ontkennen en bot af te kappen en hun zin door te willen drijven, ondanks hun reeds gemaakte fouten.

Een probleem creeren is 1, een probleem netjes oplossen met enige flexibiteit is 2.
Deze firma is daar helaas niet geschikt voor.
En als men dan dure produkten koopt is service natuurlijk heel belangrijk.
Het betreft hier meubels voor mijn ouders,
mijn eigen meubels komen van firma goossens, dat ook destijds wat problemen had, maar deze netjes weet op te lossen, dus een dikke pluim voor firma goossens.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door crazyme »

Je bent alleen maar negatief zonder ook maar iets te onderbouwen.

Jaromir
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:40

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jaromir »

Wat is er gebeurd,
Begin November 2012 ben ik met mijn moeder meubels gaan uitzoeken voor in hun woning (Zelf heb ik meubelen van de firma Goossens, waar ook problemen waren maar super zijn opgelost, en bij een duur product is klantenservice heel belangrijk, maar dit terzijde).
Uiteindelijk bij BudgetHomeXXL een passende set gevonden.
Vanwege mijn drukke internationale firma was de leverdag heel belangrijk, maar er werd gezegd door de verkoper, 23 Februari 2013 (4 maanden later), moet geen probleem zijn, dus hebben we de bestelling geplaats en nogmaals duidelijk gemaakt dat deze datum heel belangrijk is, aangezien ik dan vrij moet nemen en moet zorgen dat ik zelf in Nederland ben, en dat dat voor mij veel kosten met zich meebrengt.
Tevens waren wij nog op zoek naar een bankstel, uiteindelijk begin December een passend bankstel gevonden bij Hiero woonsuper, toen we daar de kleurcodes meenamen om te kijken of het bij de meubels paste sprak de verkoper ons nog aan en ging hij kijken of hij dat bankstel kon regelen, ook dat kon tegen gelijke prijs, dus hebben we begin December nog een bankstel bij BudgetHomeXXL bijbesteld. Maar ik moest even daarvoor eind December bellen om te kijken of alles op 23 februari 2013 kon worden.
Voor mij was het heel belangrijk dat ik er persoonlijk zou zijn, daar mijn moeder niet mag tillen ivm operatie, en de verbouwing (incl de meubels) een kadootje is, dus hun hoeven niet te weten wat het kost, ik zal de kosten zelf betalen…
Zo gezegd zo gedaan, in de bijlage nog het bewijs dat het telefoongesprek heeft plaatsgevonden, daarop werd gezegd dat de meubels al begin februari geleverd kunnen worden en het bankstel pas in April, daarbij heb ik nog aangegeven dat het vreemd is dat alles zo lang moet duren, of ze toch niet even kunnen kijken of dat vroeger kan. Een paar dagen later werd ik teruggebeld met het goede nieuws dat alles begin februari er al zou zijn, dus nogmaals herhaald alles dan 23 februari 2013 te bezorgen, ‘geen probleem, dan is alles binnen’, dus hebben wij erop toevertrouwd dat alles in orde is.
Dus ben ik 12 februari 2013 naar huis gekomen om de voorbereidingen te treffen, de woning is leeggeruimd en geschilderd en klaar voor 25 Februari.
Dan 25 Februari 2013 om 13:00, nog steeds geen levering dus besluit mijn partner te bellen met BudgetHomeXXL, en daar wordt ons verteld dat er geen levering gepland is en dat er ineens andere problemen zijn. De verkoper verteld ons dat alles er is, dat alleen dat de eettafel niet geleverd is, en dat het de vraag is of deze er nog komt, aangezien het meubelprogramma niet meer geproduceerd word.
het had iets te maken met een opkoper bij de leverancier die teveel had opgekocht.
Vervolgens wordt er gekeken of de tafel nog te produceren is.
Ondertussen hebben mijn ouders sinds 23 Februari 2013 geen meubels meer in huis. En is hun huis onbruikbaar, in afwachting gaan we savonds met ze uiteten etc zodat ze nog ergens kunnen zitten.
Op 26 Februari 2013 het savonds wordt er dan gebeld dat de tafel nog geproduceerd kan worden en dat woensdag wordt gebeld voor een leveringsafspraak.
Wegens mijn werkzaamheden ben ik woensdag vertrokken naar het buitenland. Dan wordt er gezegd dat een deel van de meubels nu geleverd kan worden, maar dat er bij levering betaald moet worden…
Het is super dat er direkt geleverd kan worden en dat mijn ouders weer gebruik kunnen maken van hun huis, maar hun hebben het geld niet om direkt te betalen, dat heb ik natuurlijk omdat het een cadeau van mijn kant is…
Ik kom zelf donderdag 7 maart 2013 pas thuis in mijn eigen huis (niet dat van mijn ouders), maar daar moet ik zelf thuis zijn ivm aansluiting van extra zonnepanelen, dus kan ik niet weg, dus heb ik aangegeven dat ik dan vrijdagochtend voor mijn vertrek naar Berlijn het geld persoonlijk zou langsbrengen, en hun dan zou bedanken voor de passende oplossing, problemen kunnen altijd gebeuren, maar het netjes oplossen is natuurlijk een 2e… (en dat blijkt maar weer)
Maar dit wordt niet geaccepteerd, ze willen pas leveren als er iemand met het geld is (en dit terwijl het hun fout is en er al ong 1000 euro is aanbetaald), en ik kan nu echt geen vrij meer nemen voor deze onzin, ik heb destijds al voor niks vrij genomen en mijn geduld raakt op. En eigenlijk wegens de gemaakte fouten verwacht ik enige flexibiliteit, maar mijn voorstel wordt niet geaccepteerd.
Het enigste wat geaccepteerd wordt is dat mijn ouders meer als 2 weken moeten wachten op het weer in gebruik nemen van hun huis, en dat is in mijn ogen onacceptabel,

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door crazyme »

Het doseren van hoofd en bijzaken is wel lastig nietwaar ?

In het eerste bericht staat helemaal niets concreets en het volgende bericht wordt overspoeld met nutteloze details.

Grofweg : er was een tafel manco en daarom is een huis onbewoonbaar ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien heeft TS typefoutjes gemaakt bij de data ( 23 en 25 febr. ) maar ik lees dat er in elk geval niet op de uitdrukkelijke afgesproken datum is geleverd en ook helemaal geen levering gepland stond en dat TS daar achter kwam toen hij zelf maar eens ging bellen.

Er was idd een tafel manco, daarom ? had BH besloten maar niet de rest uit te leveren?

Budget Home spreekt een nieuwe datum af waarop de spullen worden geleverd, maar moeten dan meteen betaald worden, ondanks aanbetaling van €1000.

Is het resterende bedrag voor die tijd overmaken een optie? Of zie je dat niet zo zitten, gezien wat voorgevallen is?

En eigenlijk wegens de gemaakte fouten verwacht ik enige flexibiliteit,
Ben ik met je eens.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Het lijkt er meer op dat je firma Goossens een pluim wil insteken en BudgetHome (een concurrent?) in een slecht daglicht wil zetten.

kremers
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2013 13:55

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door kremers »

Goedenmiddag allen,

bij deze wil ik graag als verkoper van dhr jaromir reageren.
Deze reactie plaats ik namens mijzelf als verkoper van budget home store XXL te heerlen.

dhr jaromir geeft aan in het bezit te zijn van een leveringsmail door ons bevestigd, echter deze kan hij niet overleggen terwijl ook door dhr jaromir hier schriftelijke toezeggingen worden gedaan via mail contact dat deze aangeleverd worden.
Maar beste heer jaromir was het nu levering 23 of 25 februari volgens u ?

onderstaande mail is door ons vd week naar dhr jaromir toegezonden.

Hopende u een duidelijk beeld te geven van dhr jaromir persoonlijk die zich geheel anders voordoet dan dat dhr beaamt.
Deze mail is na telefonisch onderhoud op donderdag 28-02-2013 door ons verzonden.



Geachte heer jaromir (achternaam klant weggelaten)

Bij deze willen wij graag het telefonisch onderhoud van hedenmorgen bevestigen.

Wij hebben u de toezegging gedaan dat wij met U per direct een afspraak wensen te maken voor de aflevering van de meubelen echter onder de afspraak dat de betaling contant of per pin betaald gaat worden. Dit zijn de voorwaarden waaronder wij verkopen en een en ander is u ook bekend en hiermee bent u akkoord gegaan bij ondertekening van de verkoopovereenkomsten. ( zie verkoopbonnen )

Er is ondanks de insinuaties uwerzijds geen enkele afspraak door onze planning gemaakt met u of met uw ouders voor levering op maandag 25 februari 2013. U beweerd echter stelligst dat u hiervan een mail in uw bezit hebt, een mail welke wij verstuurd zouden hebben om de bezorging te bevestigen voor genoemde maandag. Wij hebben u nooit een mail gestuurd over een bevestiging, sterker nog op dat moment waren wij helemaal niet het bezit van uw mailadres. Dit hebben wij pas later deze week ontvangen. Indien u een en ander blijft beweren zouden wij heel graag in het bezit komen van enige mail betreffende planning.

Verder hebben wij heden aangeboden om de meubelen vandaag/morgen nog te bezorgen echter onder de in alinea 1 genoemde voorwaarden. Ook hebben wij u aangeboden om de meubelen te bezorgen als u ( op onze kosten ) telefonisch aan ons zou overmaken. Geen enkel probleem, wij willen erg graag leveren. Deze overmaking zou niet kunnen daar u van de lopende rekening geen geld kon vrijmaken daar er nog lopende betalingen waren en u van de zakelijke rekening geen prive betalingen zou willen doen.

De opmerking dat wij de levering steeds maar vooruitschuiven is derhalve niet juist, wij willen vanaf vandaag met u een afspraak maken en leveren echter u bent niet in de gelegenheid om hier te zijn om te betalen. Dit door verblijf in het buitenland. Dit is ons derhalve niet aan te rekenen of verwijtbaar.

Graag zouden wij deze zaak naar tevredenheid oplossen echter u blijft bij uw standpunt dat wij MOETEN leveren zonder betaling en dit zullen wij niet gaan doen.
Laatst gewijzigd door kremers op 03 mar 2013 16:55, 4 keer totaal gewijzigd.

kremers
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2013 13:55

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door kremers »

Jannes22 schreef:Het lijkt er meer op dat je firma Goossens een pluim wil insteken en BudgetHome (een concurrent?) in een slecht daglicht wil zetten.

Ervaar het eens zelf! de koffie staat altijd voor u klaar en bij ons blijft de klant koning en staat service in een hoog vaandel zonder dwingende verkoop technieken, gewoon komen kijken kan en mag bij ons ten alle tijden. :D

Gr. D.Kremers

Jaromir
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:40

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jaromir »

Geachte heer Kremers,

u bent de persoon die destijds de 1e belofte heeft gemaakt die u niet heeft kunnen waarmaken.
het is destijds meermaals herhaald hoe belangrijk de betreffende leveringsdatum was.

De verkoop was zeker heel vriendelijk, maar de service achteraf zeker niet...
ik citeer een laatste email van een onvriendelijke persoon van uw hoofdvestiging Poels groep,
die zeker het laatste woord wilde hebben:
------------------
Geachte heer,

Nogmaals en echt voor de laatste maal; Er zal in Heerlen niemand op papier u iets bevestigen betreffende een afleverdatum. Dit gebeurd nooit en ook nu niet. Hiervoor is de planner verantwoordelijk en niemand anders. Deze wil u met alle plezier een mail sturen indien u dat wenst met een bevestiging van de afleverdatum echter dit gebeurd niet door “Heerlen”
Op deze manier organiseren wij onze winkels en voor duizenden afleveradressen per jaar. Op deze manier kan er niets mis gaan en gaat er ook nooit iets mis. Ook al beweert u van niet.
Sorry voor de duidelijkheid echter wij wijken niet van deze regel af.

Graag zou ik hiermee dit mailverkeer beëindigen.

---------------

Voor mij betekend dit dus duidelijk dat jullie niets op papier willen vastleggen aangezien jullie jullie beloftes toch niet waarmaken ;)

Jaromir
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:40

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jaromir »

PS, ik kom eind deze week persoonlijk voorbij voor een kopje koffie...

kremers
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2013 13:55

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door kremers »

Geachte heer Cremers,



Wederom plaatst u onwaarheden op dit forum.

U bent blijkbaar erg goed in het plakken en knippen van mails en plaatst een samenvatting van één mail terwijl hedenmorgen zeker 4 mails gecommuniceerd zijn naar uw mailadres. Mails waarin wij oplossend te werk gaan om samen een oplossing te zoeken echter u steeds maar in herhaling valt en uw zin probeert door te drijven.

Ook uw opmerking over het niet op papier willen zetten is onjuist, in onze mail welke u zelf publiceert staat duidelijk dat wij de gemaakte afspraak willen gaan bevestigen. Verder zijn wij iedere afspraak tot op heden nagekomen.

Dat u boos/gefrustreerd op ons bent omdat wij niet akkoord gingen met uw eis om in eerste instantie te leveren zonder dat u aan de financiële verplichtingen bij levering hoeft te voldoen is ons inmiddels wel duidelijk.

Wij zien u graag vrijdag in onze zaak en zullen conform afspraak de zaak afwikkelen.



Met vriendelijke groet,

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt mij van deze tijd dat je als klant afrekent bij levering. Ik begrijp het probleem van de klant niet zo.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ligt er aan waar je koopt, of je daar bekend bent misschien enz. Een faktuur bij aflevering is ook gewoon.

Klant wilde waarschijnlijk toch de rest van de betaling doen bij aflevering? Maar die aflevering op de gevraagde en beloofde datum kwam niet.

tonneke1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2013 14:41

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door tonneke1 »

ik snap niet het probleem hier van deze meneer.verwarrend verhaal.
wij gaan morgen onze stoel halen en betalen. wij zijn correct door budgethomexxl behandeld.
wij hebben daar een bankstel ook al gekocht naar tevredenheid.

dus budgethome xxl ga zo door. :wink:

gr.tonneke

Jaromir
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:40

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jaromir »

Het probleem begint bij een afspraak bij de verkoop (en later telefonisch),
er is duidelijk meermaals aangegeven hoe belangrijk de leverdatum was ivm vrij vragen en terugreisen naar nederland om dingen te regelen...

Foutjes kunnen altijd ontstaan, maar je verantwoordelijkheden nemen en sorry te zeggen ' ik heb dat inderdaad destijds gezegd', is ver te zoeken, en dat vind ik het ergste...

Jaromir
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:40

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door Jaromir »

Voor mij gewoon een firma met loze beloftes en daarna ook nog durven te ontkennen...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Negatief Advies BudgetHomeXXL

Ongelezen bericht door crazyme »

Jaromir schreef:
Foutjes kunnen altijd ontstaan, maar je verantwoordelijkheden nemen en sorry te zeggen ' ik heb dat inderdaad destijds gezegd', is ver te zoeken, en dat vind ik het ergste...
Wat een gezeur zeg. Volgens mij ben je aan het zeuren om het zeuren.

Wat is nu nog het probleem ? Dat ze volgens u sorry moeten zeggen ?

Grow up !

Gesloten