LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Holland America Line zeer klant onvriendelijk

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jered

Holland America Line zeer klant onvriendelijk

Ongelezen bericht door Jered »

Bij de Holland America Line krijg je totaal geen gehoor als je een klacht hebt. Tijdens de feestdagen hebben wij vanuit Rotterdam een cruise gemaakt met de HAL. Bij het inschepen is de rollator van mijn echtgenoot fors beschadigd door de HAL. Dit hebben zij ook schriftelijk aan boord erkend. Mijn man is afhankelijk bij het lopen van deze rollator. Bij de receptie gaf men aan, dat het repareren van de rollator door de technische dienst totaal geen prioriteit had. Dit heeft betekend dat hij 4 dagen in zijn hut moest verblijven, omdat er geen vervangende rollator aan boord was en hij niet meer mobiel was. Ook ik was genoodzaakt om in de hut te blijven, want anders kon hij niet lopen. Onmiddellijk na terugkeer heb ik een brief geschreven naar het hoofdkantoor in Seattle d.d. 9 januari 2013 zoals mij was aangegeven. Tot op heden geen enkele reactie. Op 11 februari 2013 heb ik een brief geschreven naar het kantoor van de HAL in Rotterdam. Ook hierop tot op heden geen enkele reactie. Schandalig. Wij gaan nooit meer met de HAL. Deze maatschappij wil kennelijk alleen geld verdienen, maar biedt geen enkele service aan mindervalide passagiers. Als het vervolgens tot een klacht komt, geven ze op geen enkele wijze thuis. Zeer ongehoord. Jammer dat wij nu de rechtsbijstandsverzekering moeten inschakelen.

estherlah

Re: Holland America Line zeer klant onvriendelijk

Ongelezen bericht door estherlah »

Ik zou ze iets meer tijd geven en niet zo ongeduldig zijn. Als je op 9 februari een brief op de post hebt gedaan richting Seattle, dan zal deze pas rond de 16e bij hun kantoor aankomen. Dat is amper een week geleden en dan moeten ze de klacht ook nog behandelen en terug op de post doen naar Nederland. Geef ze eens rustig de tijd om de klacht normaal te behandelen. Dit duurt bij grote bedrijven nu eenmaal wat langer. Je kan niet verwachten dat ze binnen 1 dag gaan reageren.

estherlah

Jered schreef:Bij het inschepen is de rollator van mijn echtgenoot fors beschadigd door de HAL. Dit hebben zij ook schriftelijk aan boord erkend.
Zeker weten dat je niet zelf ergens tegen aan bent gelopen en de kosten nu op een ander wilt verhalen? Zo gaat het 999 van de 1000 keer namelijk met dit soort zeurverhalen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

en eerlijk gezegd buiten de andere reacties,kan ik me niet voorstellen dat ze op zo,n cruise geen reserve rollators hebben en dat ze u daadwerkelijk 4 dagen laten zitten in u hut...sorry.
maar daar is zo.m cruise iets te luxe voor en de werk wijze op een cruise is heel erg klant gericht..

maar als u al zo begint over de brief naar amerika en geen geduld heeft...u was u aan boord?qua toon... :mrgreen:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

estherlah schreef:Ik zou ze iets meer tijd geven en niet zo ongeduldig zijn. Als je op 9 februari een brief op de post hebt gedaan richting Seattle, dan zal deze pas rond de 16e bij hun kantoor aankomen.
De brief naar Seattle is 9 Januari op de post gedaan. Een maandje verschil geeft niet, toch?

Vind het ook van weinig respect getuigen dat u dit een "zeurverhaal" vindt. Zou best kunnen dat Jered de rollator zelf per ongeluk heeft beschadigd, maar volgens de schrijver dezes is de beschadiging aan de rollator per brief bevestigd dat dit aan boord had plaatsgevonden. Denk niet dat iemand die een cruise gaat maken er op zit te wachten om 4 dagen in de hut te verblijven. Begrijp inderdaad niet dat de HAL geen rollators aan boord had, tenzij het om een "jeugd-uitje" ging, maar dan nog...

estherlah

tenormin schreef:Vind het ook van weinig respect getuigen dat u dit een "zeurverhaal" vindt. Zou best kunnen dat Jered de rollator zelf per ongeluk heeft beschadigd, maar volgens de schrijver dezes is de beschadiging aan de rollator per brief bevestigd dat dit aan boord had plaatsgevonden. Denk niet dat iemand die een cruise gaat maken er op zit te wachten om 4 dagen in de hut te verblijven. Begrijp inderdaad niet dat de HAL geen rollators aan boord had, tenzij het om een "jeugd-uitje" ging, maar dan nog...
Waarom zou ik daar respect voor moeten hebben? Dat is helemaal nergens voor nodig.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Goh net nieuw en flink obstinaat..klinkt bekent..welkom
Wat was je naam voor je onder deze kwam??

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

estherlah schreef:
tenormin schreef:Vind het ook van weinig respect getuigen dat u dit een "zeurverhaal" vindt. Zou best kunnen dat Jered de rollator zelf per ongeluk heeft beschadigd, maar volgens de schrijver dezes is de beschadiging aan de rollator per brief bevestigd dat dit aan boord had plaatsgevonden. Denk niet dat iemand die een cruise gaat maken er op zit te wachten om 4 dagen in de hut te verblijven. Begrijp inderdaad niet dat de HAL geen rollators aan boord had, tenzij het om een "jeugd-uitje" ging, maar dan nog...
Waarom zou ik daar respect voor moeten hebben? Dat is helemaal nergens voor nodig.
Misschien omdat dit in de gedragsregels van het forum staat en u hiermee accoord bent gegaan??
Gebruikers zullen elkaar en anderen respecteren door geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en) te gebruiken.
te vinden

http://www.trosradar.nl/sites/forum/gedragsregels/

tenormin

puma73 en rozemarijntje, dank jullie wel. Het is behoorlijk jammer om maar gelijk van leer te trekken tegen iemand die een vraag poneert.

Jered

Ongelezen bericht door Jered »

Soms is lezen zo moeilijk:
- Ik heb de brief 9 januari geschreven en niet 9 februari, zoals nu plotseling wordt " ingelezen". M.i. ben ik inmiddels d.d. 28 februari geduldig genoeg;
- Daarnaast waren er inderdaad geen reserve rollators aan boord. Ik zou niet weten waarom dat in twijfel wordt getrokken. Zoals de waard is....?
- Jammer van deze primaire reacties. Ik dacht dat dit een serieus forum was. Vergissing dus.

tenormin

Jered schreef:Soms is lezen zo moeilijk:
- Ik heb de brief 9 januari geschreven en niet 9 februari, zoals nu plotseling wordt " ingelezen". M.i. ben ik inmiddels d.d. 28 februari geduldig genoeg;
- Daarnaast waren er inderdaad geen reserve rollators aan boord. Ik zou niet weten waarom dat in twijfel wordt getrokken. Zoals de waard is....?
- Jammer van deze primaire reacties. Ik dacht dat dit een serieus forum was. Vergissing dus.
Jered, in mijn reactie waarin ik esterlah quote wijs ik ook (16:27u/25.2) dat u al in Januari geklaagd had. Dat u denkt dat wij eraan twijfelen dat er geen rollators aan boord waren leest u waarschijnlijk met andere ogen; ik, en anderen vinden het juist vreemd dat er geen rollators aan boord waren. En dit is een serieus forum, waar uiteraard ook wel eens een grapje word gemaakt. Ik vind het jammer dat u zich niet serieus genomen voelt. Dat spijt me.

Advocaat VanDenD

Ongelezen bericht door Advocaat VanDenD »

tenormin schreef:
Jered schreef:Soms is lezen zo moeilijk:
Jered, in mijn reactie waarin ik esterlah quote wijs ik ook (16:27u/25.2) dat u al in Januari geklaagd had. Dat u denkt dat wij eraan twijfelen dat er geen rollators aan boord waren leest u waarschijnlijk met andere ogen; ik, en anderen vinden het juist vreemd dat er geen rollators aan boord waren. En dit is een serieus forum, waar uiteraard ook wel eens een grapje word gemaakt. Ik vind het jammer dat u zich niet serieus genomen voelt. Dat spijt me.
Netjes van je tenormin. Mensen die hier een posting doen dienen serieus genomen te worden of dit forum gaat naar de galamiezen.
On topic: belachelijk van de organisatie om niet te helpen.

Gesloten