LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oxxio colportage/oplichting
Re: Oxxio colportage/oplichting
Geachte Oxxiomedewerker,
Vandaag heb ik inderdaad de ontbinding / annulering via de post mogen ontvangen, bedankt.
Hierbij wil ik wel nogmaals duidelijk maken dat het op deze manier proberen te werven van nieuwe klanten niet correct is.
Ik ben blij dat ik er nu (hopelijk) van af ben.
Bedankt voor uw hulp, maar ik raad uw bedrijf aan om op een andere manier nieuwe klanten proberen te werven.
Vandaag heb ik inderdaad de ontbinding / annulering via de post mogen ontvangen, bedankt.
Hierbij wil ik wel nogmaals duidelijk maken dat het op deze manier proberen te werven van nieuwe klanten niet correct is.
Ik ben blij dat ik er nu (hopelijk) van af ben.
Bedankt voor uw hulp, maar ik raad uw bedrijf aan om op een andere manier nieuwe klanten proberen te werven.
-
Tja waarschijnlijk de zoveelste mail van iemand die zich opgelicht voelt door zo,n oxxio mannetje. De werkwijze van alle colporteurs zijn blijkbaar dezelfde. Ook ik ben in het informatiepakket verhaal gestonken. Toen ik een handtekening moest zetten, voelde het al niet goed en toch doe je dat dan. Hoe krijgen ze het voor elkaar.Na herhaaldelijk vragen of ik niet aan een contract vast zit ,kreeg ik steeds een ontkennend antwoord. Als je dan als de heren[hij had een leerling bij zich] weg zijn eens goed kijkt naar het papiertje, wordt je al een beetje misselijk. Vervolgens toog ik weinig hoopvol naar de computer. Ik heb daar 10 minuten verbijsterd zitten kijken naar een contract. Durfde het mijn man niet te vertellen, omdat wij altijd naar programma,s als Radar kijken en dan altijd tegen elkaar zeggen:nee he, daar trap je toch niet in en nu was ik er zelf ingetrapt.Het ergste vind ik dat er nu van mijn kant kosten[aangetekende brieven] en moeite ondernomen moet worden om er weer vanaf te komen. Zucht, had ik alle mails en forums maar eerder gelezen. Er liggen 2 brieven klaar, waar ik mijn opzegging in vermeld en wacht nog op hun welkomsmap. Daarna ga ik ook nog bellen. Zucht. Ik heb wel wat anders te doen zeg. Hoop dat het goed afloopt
-
@Ineke
Heel goed dat je meteen actie onderneemt. Inderdaad essentieel om aangetekend op te zeggen. Bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar. Want Oxxio staat er om bekend nog jaren later onterecht incassobureau Intrum Justitia in te schakelen om onterechte vorderingen te innen bij mensen die met Oxxio te maken hebben gehad.
De handelswijze die jij omschrijft is bekend. Oxxio overtreedt stelselmatig de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. En in het keiharde gevecht om nieuwe klanten is voor Oxxio alles geoorloofd.
Je kan dit melden bij de Overheid via http://www.consuwijzer.nl/thema/wet-one ... praktijken
Helaas echter doet ook de Overheid helemaal niets aan deze misdadige praktijken. Je kan je dus afvragen of melden wel zin heeft.
Zie verder over energiecolportage: http://www.consuwijzer.nl/energie/klant ... ebedrijven
Heel goed dat je meteen actie onderneemt. Inderdaad essentieel om aangetekend op te zeggen. Bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar. Want Oxxio staat er om bekend nog jaren later onterecht incassobureau Intrum Justitia in te schakelen om onterechte vorderingen te innen bij mensen die met Oxxio te maken hebben gehad.
De handelswijze die jij omschrijft is bekend. Oxxio overtreedt stelselmatig de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. En in het keiharde gevecht om nieuwe klanten is voor Oxxio alles geoorloofd.
Je kan dit melden bij de Overheid via http://www.consuwijzer.nl/thema/wet-one ... praktijken
Helaas echter doet ook de Overheid helemaal niets aan deze misdadige praktijken. Je kan je dus afvragen of melden wel zin heeft.
Zie verder over energiecolportage: http://www.consuwijzer.nl/energie/klant ... ebedrijven
-
Vandaag ben ik zowaar gebeld door Oxxio. Ik had dat op hun site aangevraagd, dan weet ik zeker dat dat mij in ieder geval niets kost. Ook heb ik Consu-wijzer ingelicht en een klacht bij Oxxio zelf ingediend.Vandaag doe ik ook 3 brieven op de bus, naar alle adressen die ik maar kon vinden van Oxxio. Dit alles wordt denk ik wel goed gevolgd, door waarschijnlijk iemand die alleen die klachten meldingen op het internet volgt. Ik werd ook afgelopen vrijdag al meteen door iemand gebeld ,die zogenaamd een onderzoek deed naar de manier waarop ik dus bij Oxxio terecht was gekomen. Daar legde ik natuurlijk geen positief verhaal neer . Toen hij vroeg welk cijfer ik zou geven over het geheel, was dit dan ook het laagste cijfer. De mannelijke medewerker van Oxxio die ik vandaag dan sprak, vroeg mij of ik een vergelijk heb kunnen maken[ Ik had zaterdag namelijk al hun pakket binnen] Hem gaf ik als antwoord, dat ik helemaal niets meer wilde vergelijken, omdat ik geen vertrouwen meer had in Oxxio. Ook heb ik gevraagd om een bevestiging van de afzegging. Dit zou mij toegestuurd worden. Hij bood ook zijn excuus aan over de manier waarop het was gegaan. Ik moet zeggen dat deze medewerker mij erg netjes heeft geantwoord. Nu natuurlijk nog even zien hoe het allemaal afloopt.
Groeten Ineke
Groeten Ineke
Vandaag bij ons hetzelfde geval, ene heer Handolfsky (ik betwijfel of dit zijn echte naam was) die op zeer agressieve wijze mijn vrouw een contract heeft laten tekenen. Een mooi oplichtings verhaal over dit is een offerte en je krijgt eerst een schrijven en blablabla.
Telefonisch te kennen gegeven dat dit contract onmiddelijk ontbonden moet worden en tevens de ontbindings slip aan de onderzijde van het contract ingevuld en aangetekend teruggestuurd naar Oxxio. Verder gelijk maar aangifte gedaan bij de politie aan het adres van de heer Handolfsky en Oxxio. Kortom je bent er maar druk mee en het is jammer dat ik Dhr Handolfsky niet gevonden heb in de buurt want dan had hij deze maand dagelijks contracten gepoept en had het mij weer een aantal uur werk gescheelt.
Het valt nog te bezien of dit netjes opgelost gaat worden.
Als iemand nog zinnige tips heeft dan hoor ik het graag.
Telefonisch te kennen gegeven dat dit contract onmiddelijk ontbonden moet worden en tevens de ontbindings slip aan de onderzijde van het contract ingevuld en aangetekend teruggestuurd naar Oxxio. Verder gelijk maar aangifte gedaan bij de politie aan het adres van de heer Handolfsky en Oxxio. Kortom je bent er maar druk mee en het is jammer dat ik Dhr Handolfsky niet gevonden heb in de buurt want dan had hij deze maand dagelijks contracten gepoept en had het mij weer een aantal uur werk gescheelt.
Het valt nog te bezien of dit netjes opgelost gaat worden.
Als iemand nog zinnige tips heeft dan hoor ik het graag.
-
- Contacteer:
Beste pimsmits,
Kunt u ons via [email protected] uw gegevens doorgeven dat controleren wij voor u of uw annulering tijdig en in goede orde door ons is ontvangen en verwerkt. Verder kan het niet de bedoeling zijn dat een verkoper aangeeft u te voorzien van informatie en dat u in plaats hiervan aan een leveringsovereenkomst vast zou zitten. Wij zouden dan ook graag de verkoper hierop aanspreken.
Wij zien uit naar uw e-mail.
Met vriendelijke groet,
Tess
Oxxio Nederland bv
Kunt u ons via [email protected] uw gegevens doorgeven dat controleren wij voor u of uw annulering tijdig en in goede orde door ons is ontvangen en verwerkt. Verder kan het niet de bedoeling zijn dat een verkoper aangeeft u te voorzien van informatie en dat u in plaats hiervan aan een leveringsovereenkomst vast zou zitten. Wij zouden dan ook graag de verkoper hierop aanspreken.
Wij zien uit naar uw e-mail.
Met vriendelijke groet,
Tess
Oxxio Nederland bv
Je mag het eigenlijk niet goedkeuren, maar mijn complimenten voor de reaktie!snepke schreef:Nou nee,geen politie gebeld.Bob Schurkjens schreef:Dat gajes van Oxxio hebben wij ook in onze buurt gehad. Agressief rapalje. Direct de politie gebeld en weg waren ze.
Een bloedneus(per ongeluk) geslagen.
Tenminste iemand die ze laat voelen dat oplichterij uitermate vervelend is.
Hier praktisch hetzelfde overkomen, echter in mijn geval betrof het een straatverkoper.ineke ravensbergen schreef:Tja waarschijnlijk de zoveelste mail van iemand die zich opgelicht voelt door zo,n oxxio mannetje. De werkwijze van alle colporteurs zijn blijkbaar dezelfde. Ook ik ben in het informatiepakket verhaal gestonken. Toen ik een handtekening moest zetten, voelde het al niet goed en toch doe je dat dan. Hoe krijgen ze het voor elkaar.Na herhaaldelijk vragen of ik niet aan een contract vast zit ,kreeg ik steeds een ontkennend antwoord. Als je dan als de heren[hij had een leerling bij zich] weg zijn eens goed kijkt naar het papiertje, wordt je al een beetje misselijk. Vervolgens toog ik weinig hoopvol naar de computer. Ik heb daar 10 minuten verbijsterd zitten kijken naar een contract. Durfde het mijn man niet te vertellen, omdat wij altijd naar programma,s als Radar kijken en dan altijd tegen elkaar zeggen:nee he, daar trap je toch niet in en nu was ik er zelf ingetrapt.Het ergste vind ik dat er nu van mijn kant kosten[aangetekende brieven] en moeite ondernomen moet worden om er weer vanaf te komen. Zucht, had ik alle mails en forums maar eerder gelezen. Er liggen 2 brieven klaar, waar ik mijn opzegging in vermeld en wacht nog op hun welkomsmap. Daarna ga ik ook nog bellen. Zucht. Ik heb wel wat anders te doen zeg. Hoop dat het goed afloopt
Het vervelende was, dat deze persoon niet alleen behoordlijk opdringerig was, en uitermate intimiderend...
Toen het moment van "tekenen voor informatie" daar was, en ik vragen begon te stellen, kwam er vanuit het niets een tweede straatverkoper te voorschijn.
Deze wees mij er nog eens fijn op, dat ik maar beter kon tekenen, anders kon hij mij thuis wel even komen opzoeken met wat collega's...
Ik was hier totaal niet op bedacht, en probeer ten allen tijde fatsoenlijk te blijven (aangezien aggressie niet echt "handig" is).
Naderhand had ik echt een naar gevoel, en ik ben ook niet zo slim geweest om aangifte te doen bij de politie (nou moet ik zeggen dat ik daar al geen goede ervaringen mee heb, dus dat helpt ook niet).
Ik heb zo de indruk dat Oxxio de medewerkers/verkopers steeds "lager" te werk laat gaan.
Het zou mij dan ook niet verbazen als eerdaags nog een bericht in de krant verschijnt over een "potentiële klant, welke door een colporteur/straatverkoper is aangevallen.
Heikel punt in deze is dan wel, waar doe je goed aan, weglopen en maar hopen dat de politie er op tijd bij is, mocht er wat gebeuren?
Of het recht in eigen hand nemen.
Dat laatste keur ik niet goed, echter wordt het wel steeds lastiger om je in te houden.
Vandaar dat ik de reaktie over de bloedneus zeer kon waarderen, en zelfs als vermakelijk heb ervaren.
-
Asociale lui. Onbeschoft en dan nog de voet tussen de deur bij mijn vrouw. Ik heb Oxxio benaderd en de politie. Ze doen er niets aan.
Voortaan deur niet meer open of gelijk dicht en overstappen naar andere leverancier.
Voortaan deur niet meer open of gelijk dicht en overstappen naar andere leverancier.
afgelopen vrijdag 1 maart is mij praktisch hetzelfde overkomen, echter in mijn geval betrof het ook een straatverkoper.
Het vervelende was, dat deze persoon niet alleen behoordlijk opdringerig was, en uitermate intimiderend...
ik was compleet overrompeld door deze straatverkoper,het was voor een informatie pakket zei de verkoper.
Toen ik een handtekening moest zetten, voelde het al niet goed en toch doe je dat dan.
na dat ik getekend zei de verkoper dat ik nu een nieuwe klant was oxxio.
maar ik wil helemaal geen klant worden van oxxio!!!!
het strookje om te annuleren nu maar ingevuld en dat gaat op de post vanmiddag!!
het beste er maar van hopen dat het contract ontbonden wordt binnen 8 dagen!!
ik was compleet overrompeld door deze straatverkoper,het was voor een informatie pakket zei de verkoper.
Toen ik een handtekening moest zetten, voelde het al niet goed en toch doe je dat dan.
na dat ik getekend zei de verkoper dat ik nu een nieuwe klant was oxxio.
maar ik wil helemaal geen klant worden van oxxio!!!!
het strookje om te annuleren nu maar ingevuld en dat gaat op de post vanmiddag!!
het beste er maar van hopen dat het contract ontbonden wordt binnen 8 dagen!!
-
ik heb geen goede ervaringen met een strookje om te annuleren.
Ik heb binnen de 8 dagen gebeld of ze het ontvangen hadden en daar zeiden ze ja.
Vervolgens blijven ze toch geld afschrijven en zeiden glashard, dat ze niets ontvangen hadden en van het telefoongesprek wisten ze ook niet.
Als je het echt niet wil, kan je het het beste aangetekend versturen. Dan heb jij in elk geval het bewijs.
Ik heb binnen de 8 dagen gebeld of ze het ontvangen hadden en daar zeiden ze ja.
Vervolgens blijven ze toch geld afschrijven en zeiden glashard, dat ze niets ontvangen hadden en van het telefoongesprek wisten ze ook niet.
Als je het echt niet wil, kan je het het beste aangetekend versturen. Dan heb jij in elk geval het bewijs.
-
@Jack1
Heel goed dat je de moeite hebt genomen om je akelige ervaring met Oxxio op dit forum te melden. Helaas zul je aangetekend moeten opzeggen. Oxxio speelt altijd vals. Ze zullen beweren je afmelding niet te hebben ontvangen en dan zit je aan Oxxio vast. Als ex-Oxxioklant ken ik hun praktijken helaas maar al te goed.
Aantekenen kost 8 euro. Bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar. Zie het als een vervelende levensles: ga nooit in op straatverkopers.
Zie ook: http://www.preferenso.nl/wonen/energiebedrijven/oxxio
Heel goed dat je de moeite hebt genomen om je akelige ervaring met Oxxio op dit forum te melden. Helaas zul je aangetekend moeten opzeggen. Oxxio speelt altijd vals. Ze zullen beweren je afmelding niet te hebben ontvangen en dan zit je aan Oxxio vast. Als ex-Oxxioklant ken ik hun praktijken helaas maar al te goed.
Aantekenen kost 8 euro. Bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar. Zie het als een vervelende levensles: ga nooit in op straatverkopers.
ik heb het strookje al op de post gedaan vanmiddag,ik print er nog 1 uit .Bob Schurkjens schreef:@Jack1
dan zal ik die morgen wel aangetekend opsturen.
mailto:[email protected] daar heb ik ook een mail naar verstuurd vanmiddag . kijken of ze daar ook op reageren!
-
Je kan natuurlijk ook nog even tot vrijdag wachten met aangetekend opzeggen. Als je in de tussentijd per e-mail een reactie krijgt van michael van pinoxxio dat je opzegging is verwerkt, lijkt me dat ook voldoende mochen ze alsnog vervelend gaan doen. Je kan in dat geval direct een geschil tegen ze aanspannen bij de www.sgc.nl
Correspondentie met michael wel 5 jaar bewaren.
dan wacht ik nog even tot vrijdag met aangetekend opzeggen.Bob Schurkjens schreef:Je kan natuurlijk ook nog even tot vrijdag wachten met aangetekend opzeggen. Als je in de tussentijd per e-mail een reactie krijgt van michael van pinoxxio dat je opzegging is verwerkt, lijkt me dat ook voldoende mochen ze alsnog vervelend gaan doen. Je kan in dat geval direct een geschil tegen ze aanspannen bij de http://www.sgc.nl
bedankt voor je reacties bob.
reactie op mail gehad,leveringscontract wordt geannuleerd.
er wordt een onderzoek gestart naar de verkoper!
ik hoop dat het zo op gelost is!!!!
er wordt een onderzoek gestart naar de verkoper!
ik hoop dat het zo op gelost is!!!!
Helaas is het ook hier misgegaan.
"Dankzij" een Oxxio-verkoper aan de deur waren wij van plan over te stappen van onze huidige energieleverancier naar Oxxio.
De (overigens uiterst vriendelijke) man heeft werkelijk over alles gelogen. Ik zal me hier beperken tot de leugens over het aangeboden contract.
De verkoper heeft middels zijn tablet diverse onderdelen van het aangeboden Oxxio contract toegelicht. Hij heeft hierbij beweerd dat, omdat het een ‘aan de deur-aanbieding’ was, hij ons het 'lage tarief' voor stroom mocht verkopen ondanks dat wij een enkele meter hebben.
Ik heb met hem uitvoerig hierover gesproken omdat er in de tarieven die hij me op zijn tablet-scherm liet zien toch echt onderscheid werd gemaakt tussen: 'hoog', 'laag' en 'enkel'. Aangezien wij een enkele meter hebben, was ik in de veronderstelling dat wij dan ook het tarief 'enkel' zouden krijgen, maar de verkoper verzekerde mij dat hij het lage tarief mocht aanbieden: 'niet op internet, wel aan de deur'.
Verder beweerde hij dat naast groene stroom ook groen gas geleverd zou worden.
Eén en ander resulteerde in een goede aanbieding, dus de hoofdbewoner heeft haar handtekening gezet. Aangezien die handtekening op een apart scherm van het tablet gezet moest worden (althans: het verdere contract is dan niet zichtbaar), waren wij in de veronderstelling dat het uiteindelijke contract de woorden van de verkoper zou reflecteren.
Helaas was dat niet het geval. Uit het door Oxxio opgestuurde contract blijkt niet dat wij het lage tarief ontvangen en blijkt niets van de levering van gas dat ook "groen" is.
Uiteraard draai ik de boel terug.
"Dankzij" een Oxxio-verkoper aan de deur waren wij van plan over te stappen van onze huidige energieleverancier naar Oxxio.
De (overigens uiterst vriendelijke) man heeft werkelijk over alles gelogen. Ik zal me hier beperken tot de leugens over het aangeboden contract.
De verkoper heeft middels zijn tablet diverse onderdelen van het aangeboden Oxxio contract toegelicht. Hij heeft hierbij beweerd dat, omdat het een ‘aan de deur-aanbieding’ was, hij ons het 'lage tarief' voor stroom mocht verkopen ondanks dat wij een enkele meter hebben.
Ik heb met hem uitvoerig hierover gesproken omdat er in de tarieven die hij me op zijn tablet-scherm liet zien toch echt onderscheid werd gemaakt tussen: 'hoog', 'laag' en 'enkel'. Aangezien wij een enkele meter hebben, was ik in de veronderstelling dat wij dan ook het tarief 'enkel' zouden krijgen, maar de verkoper verzekerde mij dat hij het lage tarief mocht aanbieden: 'niet op internet, wel aan de deur'.
Eén en ander resulteerde in een goede aanbieding, dus de hoofdbewoner heeft haar handtekening gezet. Aangezien die handtekening op een apart scherm van het tablet gezet moest worden (althans: het verdere contract is dan niet zichtbaar), waren wij in de veronderstelling dat het uiteindelijke contract de woorden van de verkoper zou reflecteren.
Helaas was dat niet het geval. Uit het door Oxxio opgestuurde contract blijkt niet dat wij het lage tarief ontvangen en blijkt niets van de levering van gas dat ook "groen" is.
Tsja dit soort praktijken zullen wel blijven bestaan zolang mensen erin trappen. Bij mij wordt de colporteur altijd rigoureus en met een ferme "wij zijn niet geïnteresseerd" de deur gewezen.MCJ schreef:Helaas is het ook hier misgegaan.
Probleem is dat de colporteur nauwelijks salaris krijgt en alleen verdiend per afgesloten contract. En dus gaat hij over lijken om een contract af te laten sluiten.
Gelukkig wordt u door de wet goed beschermd bij colportage en kunt u het contract zonder opgave van redenen binnen 8 dagen na ontvangst van de schriftelijke bevestiging ongedaan maken. Overigens is de colporteur strafbaar als hij niet duidelijk aangeeft dat u een contract aangaat en u uitlegt hoe dat allemaal werkt.
-
Helemaal mee eens. De huis aan huisverkoper moet zijn targets halen.Probleem is dat de colporteur nauwelijks salaris krijgt en alleen verdiend per afgesloten contract. En dus gaat hij over lijken om een contract af te laten sluiten.
Is mij overigens ook gebeurd door Oxxio in het verleden. Daarna eens rondgegeken op internet en ik zag heel veel klachten en heb dus meteen per e-mail opgezegd. Ik had binnen een dag reactie van Oxxio met de bevestiging dat de boel geannuleerd was. Heel netjes vond ik dat van Oxxio (daar kan een bedrijf als Pretium een voorbeeld aannemen).
Er is een verschuiving aan de gang van telefonische verkoop naar verkopen aan de deur. Dat komt aan de ene kant door het bel me niet register, en straks na 13 december moeten telefonische verkopen ook nog eens schriftelijk bevestigd worden. Het loont dus voor bedrijven om mensen via deze manier mensen proberen over te halen.
-
- Contacteer:
Beste MCJ,
Allereerst willen wij u kenbaar maken dat wij het zeer vervelend vinden dat deze verkoper zo te werk is gegaan. Uiteraard begrijpen wij dat u wilt dat het contract wordt geannuleerd.
Wij hebben inmiddels uw annuleringsverzoek via [email protected] ontvangen. Uw aanmelding is per vandaag dan ook geannuleerd. Daarnaast zijn wij naar aanleiding van uw bericht een onderzoek gestart naar de betreffende verkoper.
Onze excuses voor het geleden ongemak.
Met vriendelijke groet,
Sasha
Oxxio Nederland bv
Allereerst willen wij u kenbaar maken dat wij het zeer vervelend vinden dat deze verkoper zo te werk is gegaan. Uiteraard begrijpen wij dat u wilt dat het contract wordt geannuleerd.
Wij hebben inmiddels uw annuleringsverzoek via [email protected] ontvangen. Uw aanmelding is per vandaag dan ook geannuleerd. Daarnaast zijn wij naar aanleiding van uw bericht een onderzoek gestart naar de betreffende verkoper.
Onze excuses voor het geleden ongemak.
Met vriendelijke groet,
Sasha
Oxxio Nederland bv