Sinds juli 2012 probeer ik via Reggefiber Enschede glasvezel te krijgen op mijn adres. Dit heeft een hoop tegenslagen gehad. Zo hadden mijn onderburen bljkbaar protest aangetekend (terwijl ik op de begane grond woon), waren tot drie maal toe mijn contracten geheel verdwenen en wist opeens niemand van mijn bestaan.
Dat is een lang en slepend verhaal. In December werd ik uiteindelijk (voor het eerst) teruggebeld door een medewerker van de Reggefiber winkel. Hij had mijn proces al een tijdje gevolgd en wilde het graag definitief voor mij oplossen. Ik was toen erg ziek, maar dat was geen probleem; het kon allemaal telefonisch.
Samen met de medewerker heb ik toen een vierde overeenkomst gesloten voor 100mbit glasvezel van Concepts. Let wel; alleen glasvezel.
Hierna is er weer een hoop gezeur over heen gegaan. Twee weken terug heeft uiteindelijk de provincie manager contact met mij gehad en sindsdien loopt het opeens van een leien dakje! De monteurs zijn langsgeweest om mijn woning aan te sluiten en 13-02 komt een installateur langs.
Ik was uiteraard zeer blij.
Echter kreeg ik vrijdag aan het eind van de middag tot mijn verbazing een pakketje binnen met daarin een TV decoder.
Vandaag dus Concepts maar eens gebeld. Nou blijkt dat ik volgens hen een Alles-in-1 abonnement heb. Gezien ik dit abonnement 14-12 zou hebben afgesloten, zijn de 7 dagen bedenktijd voorbij en zit ik hier aan vast voor de termijn van een jaar.
Het kan zijn dat ik met mijn zieke hoofd opeens toch heb gekozen voor alles-in-één, maar dat betwijfel ik ten zeerste. Ik heb geen behoefte aan een vaste telefoonlijn. Daarnaast zit TV bij mijn huur in en vanuit mijn ervaring als klantenservice medewerker voor een andere grote telecom aanbieder (ik mag helaas geen naam noemen) weet ik dat de ITV decoders over het algemeen prut zijn. Ik ben in de voorgaande contracten zeer duidelijk geweest dat ik alleen internet wilde.
Weet iemand of het bij Reggefiber mogelijk is om gesprekken op te vragen?
En zo nee, wat zou ik in dit geval kunnen ondernemen? Alles is tot nu toe telefonisch gegaan. Ik heb geen eens een contract, dat heb ik zojuist maar zelf moeten opvragen bij Concepts en daar krijg ik 'later deze maand' nog bericht over.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reggefiber: onterecht afgesloten abonnement
Re: Reggefiber: onterecht afgesloten abonnement
Heb jij bij Concepts je abo aangevraagd? want Reggefiber is geen provider.
Vraag aan beiden of ze het bandje af willen luisteren , want gesprekken worden opgenomen.
Kom je er niet uit ga dan langs het juridisch loket in je woonplaats.
succes.
Vraag aan beiden of ze het bandje af willen luisteren , want gesprekken worden opgenomen.
Kom je er niet uit ga dan langs het juridisch loket in je woonplaats.
succes.
Reggefiber is de netwerkleverancier, Concepts is als ISP een aanbieder van diensten over dit netwerk.
Met de introductie van Glasvezel in mijn stad heeft Reggefiber tijdelijk een winkel opgezet (die eind december haar deuren sloot). Mensen met interesse in glasvezel konden hier heen om te kijken welke aanbieders mogelijk waren op hun adres, en wat zij daadwerkelijk aanboden.
In de reggefiber winkel zelf (en blijkbaar via de telefoon) kan men dat via de medewerker een abonnement afsluiten dat beschikbaar is bij de aanbieders. Er is dus geen direct contact met de ISP zelf bij het aangaan van dit contract.
Zit een beetje raar
Maar ik ga zeker informeren naar het bandje. Ik hoop dat ze hier over beschikken, anders heb ik ook weinig om me op te beroepen bij een advocaat..
Met de introductie van Glasvezel in mijn stad heeft Reggefiber tijdelijk een winkel opgezet (die eind december haar deuren sloot). Mensen met interesse in glasvezel konden hier heen om te kijken welke aanbieders mogelijk waren op hun adres, en wat zij daadwerkelijk aanboden.
In de reggefiber winkel zelf (en blijkbaar via de telefoon) kan men dat via de medewerker een abonnement afsluiten dat beschikbaar is bij de aanbieders. Er is dus geen direct contact met de ISP zelf bij het aangaan van dit contract.
Zit een beetje raar
Maar ik ga zeker informeren naar het bandje. Ik hoop dat ze hier over beschikken, anders heb ik ook weinig om me op te beroepen bij een advocaat..
U kunt met een beroep op de Wet bescherming persoonsgegeven de opname van de telefoongesprekken opvragen. Als deze er niet zijn dan kunt u de overeenkomst eenvoudig betwisten en stellen dat u iets anders heeft afgesproken. (Beide partijen kunnen het bestaan van die overeenkomst betwisten dus is het juridische gevolg dat er geen overeenkomst bestaat.) Als deze er wel zijn dan weet u wat er precies is afgesproken.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 03 mar 2013 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Beide partijen kunnen de overeenkomst bewijzen dus er is geen overeenkomst?alfatrion schreef:(Beide partijen kunnen het bestaan van die overeenkomst bewijzen dus is het juridische gevolg dat er geen overeenkomst bestaat.)
Ik zie een kip, jij ziet een kip, dus er is geen kip?
Oh ja, begin me daar niet over. Ik kreeg in januari van een medewerker te horen:. In mijn optiek was er in het complex te weinig animo voor glasvezel en Reggefiber heeft het aansluiten in de ijskast gestopt. Voor één klant gaan ze niet graven toch. Medio december was er voldoende animo om te starten, dan komt ook Concepts in beeld als isp.
Door een heel legio aan klachten in te sturen heeft de regio manager het uiteindelijk opgepakt en voor me opgelost."Ja, de aannemer had contact met u moeten nemen voor 20 januari. Vreemd dat dit niet is gebeurd, heeft u een moment, ik ga even navraag doen.. {wachtmuziek} Oke, mevrouw. Ik heb het nagevraagd, en we weten niet wanneer u aangesloten kunt worden."
"Eh.. oke. Heeft dat te maken met de vorst in de grond?"
"Nee, er is geen datum te vinden in het systeem."
"Oke, moet ik uitgaan van weken, maanden, jaren?"
"Dat kan ik u niet zeggen mevrouw. We weten hier niet wanneer u een aansluiting krijgt, of dat u uberhaupt een aansluiting kunt krijgen."
"Ik ben al maanden bij jullie ingeschreven, en nu weten jullie niet of jullie me uberhaupt kunnnen aansluiten?"
"Nee sorry."
"Oke, dus voor het zelfde geld gaat het twee jaar duren?"
"Ja."
"Kan ik dan mijn overeenkomst met jullie opzeggen?"
"Dat weet ik niet, de bedenktijd is immers voorbij. U kunt het wel proberen hoor, door een mail te sturen naar ..."
Concepts heeft me gisteren teruggebeld en zegt dat ze helemaal geen contract met mij kunnen vinden, niet op papier en ook niet digitaal. Vonden ze maar een vreemde zaak, en ze hebben me weer doorgestuurd naar Reggefiber. Zij zouden als Reseller mijn contract moeten hebben.
Reggefiber gebeld "Nee sorry, wij zijn slechts de netwerkbeheerder. Ik kan niet eens zien welke provider u heeft. Wij hebben geen contract hier."
Ondanks het feit dat het contract mij is aangesmeerd door een van hun eigen verkoop medewerkers locatie Enschede, kunnen zij niks voor mij doen.
Ik heb toen maar gevraagd of ik geluidsopname op kon vragen. Dat hadden ze niet. Doorverbonden naar een supervisor. Nee, Reggefiber heeft zich misschien wel opgesteld als tussenpersoon en reseller, maar alle verantwoordelijkheid ligt bij Concepts. Reggefiber heeft geen enkel overzicht van de verkoop die mij is gedaan door hun eigen medewerkers en vinden ook niet dat zij hier een overzicht van zouden moeten hebben.
Op het moment dat je je actief opstelt als tussenpersoon én verkoper (want die Reggefiber medewerkers hebben natuurlijk ook verkooptargets!), dan kun je je er toch niet simpelweg op beroepen dat je alleen maar een netwerkbeheerder bent die er helemaal buiten staat?
Je krijgt van een provider toch een overzicht thuis gestuurd met daarop je bestelde diensten ? Daar moet toch ook al op gestaan hebben dat er meer geleverd zou gaan worden dan alleen internet ? Waarom heb je toen niet al aan de bel getrokken bij de provider ? Je geeft aan dat je er afgelopen vrijdag pas achter kwam, toen je een tv decoder bezorgd kreeg. Ben je zelf dan niet een beetje nalatig geweest in het goed lezen en controleren van schriftelijke correspondentie die je van je aanstaande provider krijgt na het doen van een bestelling ?? Lijkt mij dus een klein beetje je eigen fout.. Maar neemt niet weg dat het een vervelende kwestie is 
Ik begrijp je standpunt. Feit is echter dat ik tot op het moment van de opleverdatum geen correspondentie van Concepts heb ontvangen hierover. Zoals ik al aangaf in de titel was dit een lang slepend verhaal, waar nog veel meer haken & ogen aan zitten dan het punt dat ik hier op de website heb aangekaart, en het gebrek aan correspondentie en het vervullen van terugbel beloftes van Concept's kant is hier een deel van.
Verrassend nieuws echter!
Ik ben zojuist gebeld door een contact persoon van Concepts! Blijkbaar heeft Tros/radar contact met hen opgenomen om te achterhalen wat er precies aan de hand was. Na maandenlang niks van zichzelf laten horen, weet Concepts opeens snel mijn telefoonnummer te vinden
Ik heb de beste man uitgelegd dat mijn klacht voornamelijk naar Reggefiber toe is gericht, maar dat het uiteraard fijn is dat Concepts zich actief in de zaak mengt. Hij heeft aangeboden om de situatie voor me op te lossen. Ik bel morgenmiddag nog even met hem over wat we nu concreet gaan doen.
Pluspunt voor Concepts voor het snel reageren, zeker op een issue die niet echt door hen veroorzaakt is.
Verrassend nieuws echter!
Ik ben zojuist gebeld door een contact persoon van Concepts! Blijkbaar heeft Tros/radar contact met hen opgenomen om te achterhalen wat er precies aan de hand was. Na maandenlang niks van zichzelf laten horen, weet Concepts opeens snel mijn telefoonnummer te vinden
Ik heb de beste man uitgelegd dat mijn klacht voornamelijk naar Reggefiber toe is gericht, maar dat het uiteraard fijn is dat Concepts zich actief in de zaak mengt. Hij heeft aangeboden om de situatie voor me op te lossen. Ik bel morgenmiddag nog even met hem over wat we nu concreet gaan doen.
Pluspunt voor Concepts voor het snel reageren, zeker op een issue die niet echt door hen veroorzaakt is.