LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats - als je maar betaalt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
RobbieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jul 2007 12:51

Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door RobbieD »

Op MP wordt in de rubriek Advies en oproepen van de groep Contacten en berichten een participatie van 50.000 euro aangeboden in het schip Eldorado van J.R. Shipping.
Nu zijn aandelen, effecten en andere waardepapieren zgn. verboden producten die MP volgens de eigen beleidsregels weigert te plaatsen of daarom ook een hiervoor geplaatste advertentie verwijdert. Behalve ...... als ervoor wordt betaald.
Ik heb allereerst in dezelfde rubriek een advertentie geplaatst waarin ik lezers waarschuwde niet in te gaan op de gewraakte advertentie omdat van J.R. Shipping inmiddels al 5 schepen failliet zijn gegaan en het bedrijf er financieel belabberd voor staat (Vakblad Schuttevaer). Meer faillissementen worden niet uitgesloten.
Mijn advertentie werd binnen 10 minuten door MP verwijderd omdat dit tegen de beleidsregels zou zijn.
Daarna heb ik mij bij MP beklaagd over de publicatie van de participatieadvertentie en hen erop gewezen dat deze tegen hun eigen beleidsregels indruiste.
Het antwoord kwam erop neer dat er eerst meerdere mensen moesten klagen, want ze hadden het zo druk. Eén klacht is bij MP blijkbaar geen klacht en verboden producten proberen te verkopen mag, als je ervoor betaalt.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

'zo druk' is tegenwoordig hét toverwoord.....
Alsof mensen het vroeger niet druk hadden! je zou toch zeggen dat met al die computers het zoveel makkelijker zou worden. mijn ervaring is juist dat het allemaal veel erger is geworden.

On topic:
Marktplaats heeft helaas een té grote monopoly. Het is jammer dat mensen nog steeds niet naar Speurders willen gaan. Daar kan je altijd gratis adverteren. ik weet zeker dat als Speurders zijn site iets moderniseert, ze op zeker meer klanten/adverteerders kunnen trekken.
marktplaats is in de loop van hooguit 3 jaar ook verschrikkelijk veel duurder geworden, dat is in gang gezet nadat Ebay het heeft overgenomen. (wat weer moest omdat Ebay geen poot aan de Nederlandse grond kreeg)
daarnaast moet je bij een betaalde advertentie ook maar alvast ff goedkeuring geven voor de automatische betaling van een verlenging van je advertentie.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door nevermind »

JanTinusPlukvet schreef:'zo druk' is tegenwoordig hét toverwoord.....
Alsof mensen het vroeger niet druk hadden! je zou toch zeggen dat met al die computers het zoveel makkelijker zou worden. mijn ervaring is juist dat het allemaal veel erger is geworden.

On topic:
Marktplaats heeft helaas een té grote monopoly. Het is jammer dat mensen nog steeds niet naar Speurders willen gaan. Daar kan je altijd gratis adverteren. ik weet zeker dat als Speurders zijn site iets moderniseert, ze op zeker meer klanten/adverteerders kunnen trekken.
marktplaats is in de loop van hooguit 3 jaar ook verschrikkelijk veel duurder geworden, dat is in gang gezet nadat Ebay het heeft overgenomen. (wat weer moest omdat Ebay geen poot aan de Nederlandse grond kreeg)
daarnaast moet je bij een betaalde advertentie ook maar alvast ff goedkeuring geven voor de automatische betaling van een verlenging van je advertentie.

Mensen adverteren gewoon op Marktplaats, omdat deze bekender is als Speurders.Maar Ebay,is ook actief in Nederland, heeft daarvoor Marktplaats niet nodig.

Dit sluit niet uit, dat het beleid van Marktplaats sinds de komst van de nieuwe eigenaar, niet meer zo is, als het geweest is.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

nevermind schreef:Mensen adverteren gewoon op Marktplaats, omdat deze bekender is als Speurders.Maar Ebay,is ook actief in Nederland, heeft daarvoor Marktplaats niet nodig.
Ze hadden Marktplaats wel nodig. Ok, Ebay was al groot op de wereld, maar niet in Nederland. Marktplaats was dé concurrent waardoor Ebay geen voet aan de NL grond kon krijgen.
Dát is dan ook de reden dat ze Marktplaats hebben overgenomen. vermoedelijk met de gedachte 'if ypu can't beat them, join them'.
'join' was in dit geval: overnemen met harde cash aan de toenmalige eigenaar van Marktplaats die direct multimiljonair werd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door nevermind »

JanTinusPlukvet schreef:
nevermind schreef:Mensen adverteren gewoon op Marktplaats, omdat deze bekender is als Speurders.Maar Ebay,is ook actief in Nederland, heeft daarvoor Marktplaats niet nodig.
Ze hadden Marktplaats wel nodig. Ok, Ebay was al groot op de wereld, maar niet in Nederland. Marktplaats was dé concurrent waardoor Ebay geen voet aan de NL grond kon krijgen.
Dát is dan ook de reden dat ze Marktplaats hebben overgenomen. vermoedelijk met de gedachte 'if ypu can't beat them, join them'.
'join' was in dit geval: overnemen met harde cash aan de toenmalige eigenaar van Marktplaats die direct multimiljonair werd.

Jan

Ebay.nl is al jaren in Nederland bezig.

Ben al meer dan 15 jaar bezig.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

JanTinusPlukvet schreef:'zo druk' is tegenwoordig hét toverwoord.....
Alsof mensen het vroeger niet druk hadden! je zou toch zeggen dat met al die computers het zoveel makkelijker zou worden. mijn ervaring is juist dat het allemaal veel erger is geworden.

On topic:
Marktplaats heeft helaas een té grote monopoly. Het is jammer dat mensen nog steeds niet naar Speurders willen gaan. Daar kan je altijd gratis adverteren. ik weet zeker dat als Speurders zijn site iets moderniseert, ze op zeker meer klanten/adverteerders kunnen trekken.
marktplaats is in de loop van hooguit 3 jaar ook verschrikkelijk veel duurder geworden, dat is in gang gezet nadat Ebay het heeft overgenomen. (wat weer moest omdat Ebay geen poot aan de Nederlandse grond kreeg)
daarnaast moet je bij een betaalde advertentie ook maar alvast ff goedkeuring geven voor de automatische betaling van een verlenging van je advertentie.
Ik moet echt niks van speurders hebben, wanneer ik daar een advertentie zet krijg ik geen fatsoenlijke reactie. Marktplaats vind ik om te adverteren echt veel beter, en is ook gratis. Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan als bedrijf adverteerd, of met iets waar heel veel geld in omgaat, iets moet betalen. Marktplaats is gebruiksvriendelijker met veel meer gemakken dan speurders. Ebay ben ik ook hartstikke tevreden mee, ik bestel daar altijd dingen die hier te duur zijn of niet verkrijgbaar. Soms verkoop ik ze met winst door op marktplaats. Mijn hele inboedel komt van marktplaats.
Je hoeft helemaal geen goedkeuring te geven voor een automatische betaling bij verlenging van je advertentie, dit is voor je eigen gemak, maar je kunt ook gewoon telefonisch betalen.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Het is inderdaad wel irritant dat marktplaats nogal laconiek reageerd wanneer je illegale waren/activiteiten aangeeft.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door nevermind »

Het antwoord kwam erop neer dat er eerst meerdere mensen moesten klagen, want ze hadden het zo druk.

@Robbie

Misschien kan je de link geven van deze advertentie op MP, dan kunnen toch vele leden van hier, een klacht indienen, wegens overtreding van de gedragsregels.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je JR shipping intikt bij zoeken op MP krijg je 1 advertentie van iemand die blijkbaar uit wil stappen. Ik denk dat hij zo wel weg is.

RobbieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jul 2007 12:51

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door RobbieD »

@Robbie

Misschien kan je de link geven van deze advertentie op MP, dan kunnen toch vele leden van hier, een klacht indienen, wegens overtreding van de gedragsregels.
@nevermind
Hier is-ie:
http://link.marktplaats.nl/1002547468

Overigens gaan vele reacties ten onrechte over het nut van MP, Speurders en E-Bay en dwalen daarmee van het onderwerp af.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja, die advertentie staat er 2 x op.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

RobbieD schreef:Ik heb allereerst in dezelfde rubriek een advertentie geplaatst waarin ik lezers waarschuwde niet in te gaan op de gewraakte advertentie omdat van J.R. Shipping inmiddels al 5 schepen failliet zijn gegaan en het bedrijf er financieel belabberd voor staat (Vakblad Schuttevaer). Meer faillissementen worden niet uitgesloten.
Mijn advertentie werd binnen 10 minuten door MP verwijderd omdat dit tegen de beleidsregels zou zijn.
Ja, logisch.
Het is geen advertentie die je plaatst, je geeft een recentie over een bedrijf.
En daar is Marktplaats niet voor.
Goede bedoelingen, maar de uitvoering is niet oké.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door nevermind »

De adverteerder geeft als woonplaats Voorburg/NL aan, ofwel er een contact telefoon nummer van Frankrijk geschreven staat.


Dit is linke boel!

RobbieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jul 2007 12:51

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door RobbieD »

@violetprue
Ja, logisch.
Het is geen advertentie die je plaatst, je geeft een recentie over een bedrijf.
En daar is Marktplaats niet voor.
Goede bedoelingen, maar de uitvoering is niet oké.
Je bedoelt: het is geen VERKOOPadvertentie en daarom verboden want dit verbiedt één van de MP regels:
"advertenties waarin geen concreet product of dienst wordt aangeboden".
Maarrrrr... als ze zich hier consequent aan houden dan kunnen ze heel wat advertenties verwijderen.
Maar te druk zeker.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

RobbieD schreef:@violetprue
Ja, logisch.
Het is geen advertentie die je plaatst, je geeft een recentie over een bedrijf.
En daar is Marktplaats niet voor.
Goede bedoelingen, maar de uitvoering is niet oké.
Je bedoelt: het is geen VERKOOPadvertentie en daarom verboden want dit verbiedt één van de MP regels:
"advertenties waarin geen concreet product of dienst wordt aangeboden".
Maarrrrr... als ze zich hier consequent aan houden dan kunnen ze heel wat advertenties verwijderen.
Maar te druk zeker.
Nee Robbie, dat bedoel ik niet, anders had ik dat wel neergezet. :wink:
Wat voor advertentie is het dan die je geplaatst hebt?
Een contactadvertentie?
Als ik je eerste post lees, heb je helemaal geen advertentie geplaatst, maar een waarschuwing voor een van de bedrijven die (mogelijk betaald) adverteert op Marktplaats.
Je weet denk ik heel goed dat Marktplaats een site is om goederen/diensten te kopen en te verkopen.
Dan is het vrij duidelijk dat jouw reactie dus niet op Marktplaats thuishoort.
Nogmaals, je bedoelingen zijn goed, maar je reactie is op Marktplaats niet op zijn plek.

RobbieD
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jul 2007 12:51

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door RobbieD »

@ VioletPrue.
Nee, je hebt 't niet goed gelezen.
En is het niet merkwaardig: een advertentie met een verboden product niet weghalen?
En de meerderheid van de advertenties in de rubriek Advies en oproepen, waarin niets ter verkoop wordt aangeboden of gevraagd toch laten staan als je beleid dit verbiedt. Een "contra-advertentie" - dus ook een advertentie met een advies (en daarom ook geplaatst in de rubriek Advies en oproepen) wordt echter binnen 10 minuten verwijderd.
Maar ik heb m'n zegje gedaan, verwacht niet dat men tegen MP te hoop gaat lopen, sluit af en .... blijf een trouwe MP aanhanger, een site waar ik veel nuttige en onnuttige dingen op heb gekocht.
Laatst gewijzigd door RobbieD op 03 mar 2013 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Marktplaats - als je maar betaalt

Ongelezen bericht door bprosman »

Leest er ueberhaupt nog wel iemand ? :?
Op MP wordt in de rubriek Advies en oproepen van de groep Contacten en berichten een participatie van 50.000 euro aangeboden in het schip Eldorado van J.R. Shipping.

Nu zijn aandelen, effecten en andere waardepapieren zgn. verboden producten die MP volgens de eigen beleidsregels weigert te plaatsen of daarom ook een hiervoor geplaatste advertentie verwijdert.
Dus er staat op MP een advertentie van een product waarvan MP ZELF zegt dat het niet aangeboden mag worden. Dus ik kan me de verbazing van TS wel voorstellen.

Een contactadvertentie?
Kan me voorstellen dat een participatie tot contact leidt maar dat is een andere categorie :wink:

Gesloten