LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstap naar andere zorgverzekeraar is niet goed gegaan!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
byangel68

Overstap naar andere zorgverzekeraar is niet goed gegaan!

Ongelezen bericht door byangel68 »

In november ben ik overgestapt naar Ditzo en kreeg hier ook netjes een mail van. Polis ontvangen, pasje enz. Ditzo zou de overstap regelen, ik had hier geen omkijken naar volgens Ditzo.

In januari werd er ineens premie van Anderzorg van mijn rekening afgeschreven. Ik heb gelijk gebeld met Ditzo, of dat normaal was, maar er was wat achterstand....alles kwam goed. Februari hetzelfde verhaal en wat krijg ik te horen? Er was in november een systeemstoring, waardoor niet alle opzeggingen door waren gekomen bij de desbetreffende verzekeraars, waaronder ook Anderzorg. Ik kwam op een ruillijst te staan die werd ingediend en moest maar afwachten of ik bij Ditzo kon blijven, dat hing van Anderzorg af...of ze hieraan wilden meewerken.

Vandaag krijg ik een mail van Ditzo dat Anderzorg niet wil meewerken (als enige verzekering) en dat de verzekering per 1 januari is opgezegd... Ik ben niet meer verzekerd bij Ditzo en moet de kosten maar verhalen bij Anderzorg, die natuurlijk mijn tandartsrekening niet in zijn geheel vergoeden... Nu heb ik Menzis gebeld en de dame zou bij de desbetreffende afdeling gaan navragen waarom dit geweigerd was. Ik vind het echt van de zotte dat ik hier nu de dupe van ben en vraag me af of ik nog rechten heb.
Laatst gewijzigd door byangel68 op 01 mar 2013 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski

Re: Overstap naar andere zorgverzekeraar is niet goed gegaan!

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Als je kan bewijzen dat je keurig volgens de voorwaarden van Anderszorg hebt opgezegd dan lijkt me dat ze niet moeten zeuren. En waarom kan Ditzo je dan niet verzekeren? Technische problemen in hun systemen en gezeur over ruillijsten zijn HUN problemen en niet de jouwe.

grun

Ongelezen bericht door grun »

byangel68 schreef:In november ben ik overgestapt naar Ditzo en kreeg hier ook netjes een mail van. Polis ontvangen, pasje enz. In januari werd er ineens premie van Anderzorg van mijn rekening afgeschreven. Ik heb gelijk gebeld met Ditzo, of dat normaal was, maar er was wat achterstand....alles kwam goed. Februari hetzelfde verhaal en wat krijg ik te horen? Er was in november een systeemstoring, waardoor niet alle opzeggingen door waren gekomen bij de desbetreffende verzekeraars, waaronder ook Anderzorg. Ik kwam op een ruillijst te staan die werd ingediend en moest maar afwachten of ik bij Ditzo kon blijven, dat hing van Anderzorg af...of ze hieraan wilden meewerken.
Ik begrijp hieruit dat Ditzo de oude verzekering bij Anderzorg zou opzeggen? Kennelijk hebben ze dat door een computerstoring niet gedaan, of pas na 1 januari waarop Anderzorg zegt dat dat te laat is want het had uiterlijk 31 december opgezegd moeten zijn?

Als deze aanname klopt lijkt het me dat de fout vooral door Ditzo komt, die hadden je eerder bij Anderzorg moeten opzeggen. Computerstoringen zijn altijd mogelijk maar die duren geen weken. Van de andere kant krijg je altijd een bevestiging van de oude verzekering dat er opgezegd is. Toen die niet kwam had je eigenlijk zelf aan de bel kunnen trekken. Maar goed, misschien dat Ditzo en Anderzorg samen eruit kunnen komen zodat je er niet de dupe van wordt.

byangel68

Ongelezen bericht door byangel68 »

Ik heb er niet over nagedacht dat ik een bevestiging van Anderzorg zou moeten krijgen, misschien dom inderdaad, maar na mijn aanmelding bij Ditzo kreeg ik netjes een mail waarin stond:

Beste ....,

Je hebt bij het afsluiten van een Ditzo Zorgverzekering gebruik gemaakt van onze gratis Overstapservice.

We zeggen de verzekering(en) automatisch op. Je hebt hier dus geen omkijken naar.

Ik heb er toen ook niet meer naar omgekeken en was in de veronderstelling dat alles goed was verlopen, totdat er twee keer premie door Anderzorg werd afgeschreven. Anderzorg wil nu niet meewerken en zegt dat ik terug moet naar hun verzekering. Ik ben dus nu de dupe van een computerstoring en het te laat ontdekken door Ditzo....

grun

Ongelezen bericht door grun »

byangel68 schreef:Anderzorg wil nu niet meewerken en zegt dat ik terug moet naar hun verzekering. Ik ben dus nu de dupe van een computerstoring en het te laat ontdekken door Ditzo....
Anderzorg toont zich weinig flexibel maar puur formeel hoeven ze dat ook niet. Ik hoop dat Ditzo je wel een oplossing biedt, per slot van rekening is het hun schuld. Anders kun je altijd nog overwegen een klacht in te dienen, zie de link hieronder.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eraar.html

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Op de website van SKGZPRO kun je zoeken naar eerdere uitspraken in soortgelijke geschillen. Ik meen me te herinneren dat juist in dit soort geschillen de verzekerde vaker gelijk kreeg.

AnderZorgNL
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnderZorgNL »

Hallo,

Ik heb je bericht gelezen en je hierover een email gestuurd.

Heb je hier toch nog vragen over dan kan je reageren op de email.

Met vriendelijke groeten,

Eelco Venema
Webcareteam Anderzorg

Tizizliz

Ongelezen bericht door Tizizliz »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met Zilverenkruis en Menzis. Ik heb mij via PMA van Menzis voor 1 januari aangemeld, en daarbij werd net als hierboven aangegeven dat zij de opzegging zouden regelen. Deze opzegging is blijkbaar 4 januari verwerkt, en in plaats van goedkoper uit te zijn betaal ik nu maar liefst voor 2 zorgverzekeringen. Menzis heeft aangegeven dat ik op een ''ruillijst'' sta, en dat ik waarschijnlijk niet eerder uitsluitsel krijg dan na 15 maart.

Ik vind dat het maar lang moet duren voor ze ''geruild'' hebben. Ik begrijp dat zij er niet zoveel haast mee hebben. Ze ontvangen immers allebei hun premie netjes..

Ik wil voor controle naar de tandarts maar weet nu niet welke polisnummer ik door kan geven.. :?

In plaats van dat ik goedkoper uit ben, is het nu bijna het dubbele wat ik maandelijks kwijt ben aan mijn zorgverzekering. Heeft er iemand macaroni over om mij de winter door te helpen? :wink:

Menzis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste Tizizliz,

Ik heb je bericht gelezen, vervelende situatie. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Ook wil ik nagaan of we eventueel een uitstel kunnen geven op de premie tot dat er meer duidelijkheid is. Daarvoor heb ik wel wat gegevens nodig bijvoorbeeld een verzekerde nummer.
Zou je dit willen sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,
Carolien van Marle
Menzis Webcare

Gesloten