LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
maaike123
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2013 14:05

Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door maaike123 »

GEldt dit ook voor dataverbruik binnen Nederland?

http://www.trosradar.nl/consumentenhulp ... etgebruik/



Simyo berekend mij 186 euro voor dataverbruik binnen 24 uur.

Hun misleidende sms heeft ervoor gezorgd dat ik hun datainstellingen heb geactiveerd en zodoende aan die hoge rekening kom :-(

Ik overweeg naar de geschillencommissie te stappen, maar vind nog eens 50 a 60 euro ook een boel geld.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door Jefdus »

maaike123 schreef:GEldt dit ook voor dataverbruik binnen Nederland?

http://www.trosradar.nl/consumentenhulp ... etgebruik/



Simyo berekend mij 186 euro voor dataverbruik binnen 24 uur.

Hun misleidende sms heeft ervoor gezorgd dat ik hun datainstellingen heb geactiveerd en zodoende aan die hoge rekening kom :-(

Ik overweeg naar de geschillencommissie te stappen, maar vind nog eens 50 a 60 euro ook een boel geld.
Met zo'n bedrag zal het niet bij activeren zijn gebleven, maar heeft u ook flink wat data verbruikt. Bij simyo betaal je in NL maximaal 1 euro per MB data. Dat is dus 186MB data

maaike123
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2013 14:05

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door maaike123 »

Ter info:
ik heb deze zaak ingediend bij de geschillencommissie en simyo is gekomen met het voorstel om te schikken. allebei de helft van de kosten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door Har06 »

maaike123 schreef:Ter info:
ik heb deze zaak ingediend bij de geschillencommissie en simyo is gekomen met het voorstel om te schikken. allebei de helft van de kosten.

ik zou het voorstel met beide handen aannnemen :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door sjohie »

maaike123 schreef:Ter info:
ik heb deze zaak ingediend bij de geschillencommissie en simyo is gekomen met het voorstel om te schikken. allebei de helft van de kosten.
Dat zou ik aannemen, en het geld als leergeld afschrijven.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Valt nog mee dat ze een schikking doen, dus ja zou het wel aannemen!

16again
Berichten: 16393
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door 16again »

Als je schikking accepteert ben je volgens mij het betaalde geld aan geschillencommissie kwijt.
Je bent dan uiteindelijk bijna net zo duur uit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door olaf79 »

HTCHenk007 schreef:Valt nog mee dat ze een schikking doen, dus ja zou het wel aannemen!
Als ze een schikking doen, doen ze dat meestal omdat ze bang zijn te verliezen, of omdat ze geen hard bewijs hebben van het werkelijke verbruik. Zijn ze wel zeker van hun zaak laten ze het vast voorkomen want ze willen hun geld zien.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:
HTCHenk007 schreef:Valt nog mee dat ze een schikking doen, dus ja zou het wel aannemen!
Als ze een schikking doen, doen ze dat meestal omdat ze bang zijn te verliezen, of omdat ze geen hard bewijs hebben van het werkelijke verbruik. Zijn ze wel zeker van hun zaak laten ze het vast voorkomen want ze willen hun geld zien.

wat een geklets, het harde bewijs hebben ze uiteraard wel, misschien willen ze van het gezeur af zijn :(

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door Hatertje »

olaf79 schreef:
HTCHenk007 schreef:Valt nog mee dat ze een schikking doen, dus ja zou het wel aannemen!
Als ze een schikking doen, doen ze dat meestal omdat ze bang zijn te verliezen, of omdat ze geen hard bewijs hebben van het werkelijke verbruik. Zijn ze wel zeker van hun zaak laten ze het vast voorkomen want ze willen hun geld zien.
Misschien eraan gedacht dat een tripje naar de echte rechtbank voor een Telco duurder is dan te schikken? Vanaf €1250,00 is het voor een provider pas lucratief om het voor te laten komen. Bij vrijwel alle bedragen daaronder zullen ze schikken. Uiteraard doen ze dat wel pas als je naar de GSC gaat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vraag over dataverbruik en waarschuwing

Ongelezen bericht door GJvdZ »

maaike123 schreef: Hun misleidende sms heeft ervoor gezorgd dat ik hun datainstellingen heb geactiveerd en zodoende aan die hoge rekening kom :-(
Wat stond er dan in die "misleidende SMS"?

Gesloten