LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP wel of niet kopen / Graag advies

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nnatascha

HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door nnatascha »

Voor onze nog te bouwen "nieuwbouwwoning" zijn we druk zoekende naar een leuke betaalbare keuken.
In eerste instantie zijn we naar Bruynzeel in Bunnik geweest (deze werkt samen met de projectotwikkelaar) en kregen we de schrik van onze leven; euro 20.000,--. Na eindeloos onderhandelen mochten we deze keuken uiteindelijk kopen voor 13.500,--. Aangezien onze prioriteit niet in de keuken zit maar in de badkamer hielden we het hier voor gezien.
Daarna bij Bemmel & Kraan geweest, hier werd de prijs al aantrekkelijker namelijk euro 7.800,--
Vandaag bij Wooning geweest en na veel onderhandelen uitgekomen op euro 7.400,-- inclusief gratis uit te zoeken tegels.

We zijn geneigd om morgen bij Wooning te gaan tekenen (aanbod geldt tot morgen) maar twijfelen er aan om toch eerst een bezoekje te gaan brengen aan Duitsland. Hoe goedkoper de keuken wordt hoe meer we aan de badkamer kunnen uitgeven.

Kan iemand mij het volgende vertellen;
1) Is de prijs van euro 7.400,-- een mooie prijs ? We hebben gekozen voor whirlpool apparatuur (combi-magnatron, koel-vriescombi, afwasmachine, inductiekookplaat, rvs-schouw en afwasmachine) en verder een rvs plaat achter kookgedeelte en 2 bovenkasten met glas en een kunstof werkblad. Keuken bestaat uit 2 delen; 1 spoel- gedeelte (2,70 lang) en een kookgedeelte aan de overkant (1,50 lang) met lades voor de pannen.
2) Wat gaat me ongeveer een dergelijke keuken in Duitsland kosten. Als me dit misschien maar Euro 500,-- gaat schelen bespaar ik me de moeite en het eventuele risico bij problemen liever.
Ik hoef echt geen siematic keuken of ander "duur" merk gewoon een goede kwaliteits-keuken.
3) Iemand ervaring met Wooning in Den-Haag ??

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Groeten,
Natascha

kenner

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door kenner »

Kijk echt eens op marktplaats bij die advertentie van Concept 1000/1250/1500
je keuken is 4.20mtr lang Standaardkeuken kost 2.80mtr 2800,00 euro met Whirlpool apparatuur , en granieten blad. compl. elke meter meer is 1000 euro of 1250 . of 1500 per meter is dus 2800 +1400 = 4200,00 wijzigen apparatuur kan . altijd voordelig
bel of mail ze . en je weet het wat er kan ze beiden zelfs Bosch apparatuur met basisprijs 3300 euro wel met gas , meerprijs induktie kan. ik denk altijd de moeite waard

Gast

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door Gast »

Beste kenner,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb even gekeken maar moet zeggen dat ik het wel lastig vind om op deze manier een keuken uit te zoeken. Weet jij misschien of dit mogelijk is via een showroom of dergelijke.

Prijs is inderdaad een stuk lager maar denk dat er nog wel het een en ander bij komt;
1) ongeveer euro 1000,-- voor inductie
2) ongeveer euro 400,-- koel/vries ipv alleen koelkast
3) rvs achterplaat
4) ongeveer euro 1000,-- voor het plaatsen en leveren van de keuken (dit was bij Wooning inclusief)
5) tegels ongeveer euro 150,--

Ik zal ze in ieder geval een mailtje sturen of morgen (zondag ???) even proberen te bellen.
Nogmaals bedankt,
natascha

marcel68

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door marcel68 »

Beste Natasja,

Nu begrijp ik dat je bij Wooning na lang onderhandelen een andere prijs hebt gekregen dan bij Bemmel en Kroon, heb je de prijs bij de laaste wel goed onderhandeld vaak zit er nog wel enige ruimte in en zijn de offertes wel gelijk qua appartuur blad kasten ed.

Ik heb zelf vorig jaar na lang zoeken een keuken gekocht bij Bemmel en Kroon en met de prijs ben ik eens geworden, na plaatsing waren er enkele kleine beschadigingen dit werd probleemloos opgelost.

Succes met je zoektocht

Marcel

marcel68

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door marcel68 »

Beste Natasja,

Nu begrijp ik dat je bij Wooning na lang onderhandelen een andere prijs hebt gekregen dan bij Bemmel en Kroon, heb je de prijs bij de laaste wel goed onderhandeld vaak zit er nog wel enige ruimte in en zijn de offertes wel gelijk qua appartuur blad kasten ed.

Ik heb zelf vorig jaar na lang zoeken een keuken gekocht bij Bemmel en Kroon en met de prijs ben ik eens geworden, na plaatsing waren er enkele kleine beschadigingen dit werd probleemloos opgelost.

Succes met je zoektocht

Marcel

Gast

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie. Ook bij Bemmel & Kroon is er onderhandeld maar kon ik minder korting krijgen dan bij Wooning. De verkoper bij Bemmel vertelde dat ze meteen netto prijzen afgaven en dat er niet veel onderhandeling mogelijk was. Wel kon hij nog een extra korting geven als ik diezelfde dag nog zou tekenen (kwam toen op ongeveer €7700 uit) maar aangezien ik niet tot impulsieve aankoop over wou gaan en over zo'n bedrag toch echt even wil nadenken ben ik daar niet verder op in gegaan. Ik kan nog wel even bij ze langs om te kijken of ze een beter bod kunnen en willen uitbrengen dan Wooning. Over beidde leveranciers heb ik een goed gevoel dus laat de goedkoopste maar winnen !!!!

marcel68

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door marcel68 »

Natascha,

Wat ik nog niet begreep is of de apparatuur in beide offertes hetzelfde waren, hier zit vaak ook nog een verschil in. (was in ieder geval bij mij het geval). Om een goed vergelijk te maken moet dit ntuurlijk gelijk zijn.
Mijn doorslag om bij v Bemmel en Kroon te kopen was dat ik niet wilde kopen bij een groot concern, Wooning is namelijk onderdeel van de Mandemakers Groep hier ben je in mijn gevoel eerder een nummer dan een klant, Bemmel en Kroon is nog een oud familie bedrijf.

Succes, ik zie wel op het forum wat je keuze is geworden

Groeten Marcel

Tevreden koper

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door Tevreden koper »

Daarintegen is de Mandemakers Groep veel groter, wat weer een inkoopvoordeel oplevert. Misschien kan er bij Wooning nog wel wat af!

Gast

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door Gast »

De apparatuur bij beidde keukenzaken waren zo goed als gelijk namelijk zo'n euro 4000,-- (Bemmel was iets duurder). Ook ik heb de neiging om eerder bij Bemmel te kopen omdat ik daar in mijn vriendenkring en ook hier positieve verhalen over heb gehoord. Morgen ga ik naar ze toe om te kijken of er nog ruimte voor onderhandelen is, hou jullie op de hoogte. Tevens neem ik donderdag nog een dagje vrij om eens polshoogte in Duitsland te gaan nemen, krijg ik achteraf tenminste geen spijt dat ik die moeite niet genomen heb, ben benieuwd.
Wordt vervolgd !!!!

Groeten,
Natascha

den

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door den »

Bemmel & Kroon is inderdaad een eerlijke zaak met goede producten en vooral goede service (ook na installatie en betaling!) Spreek uit ervaring.

Laat je niet overhalen door een prijs die maar dag geldig is, ze willen je een keuken verkopen en blijkbaar voor de geoffreerde prijs. Dus als je daar een week later toch de keuken voor wilt kopen zullen ze heus geen nee zeggen.

Gast

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Den,

Ook jij bedankt voor je advies. Ik heb inderdaad de geldigheid van de offerte al kunnen uitstellen tot donderdag a.s. zodat ik net even wat meer tijd heb op nog verder rond te kijken.

Kan iemand mij alleen nog vertellen of het misschien zinvol is om toch nog naar Duitsland te gaab ????

Groeten,
Natascha

Gast

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door Gast »

Natascha,

Het beste kun je beslissen op de laatse dag v/d maand of kwartaal, die verkopers werken allemaal met targets, en vaak krijg je extra korting op zo'n dag, want dan kunnen ze een verkochte keuken nog bijschrijven op hun target van de voorliggende periode, wat voor hun weer extra inkomsten betekend, wanneer ze je vertellen dat je extra korting krijgt als je gelijk beslist, betekend dit eigenlijk alleen maar dat er nog wel ruimte zin de offerte zit....

Een andere goed tip om er achter te komen of het een goede en vooral betrouwbare zaak is, is het feit dat de meeste keuken zaken allemaal willen dat je een groot gedeelte aanbetaald, wat je dan eigenlijk doet is het voorfinancieren van hun omzet en vooraad, als je hier goed over nadenkt is dat natuurlijk onzin om te doen, en ook zeker af te raden..waneer ze er geen probleem van maken dat je niks aanbetaald kun je er van uit gaan dat je met een bonafide bedrijf in zee gaat, ze zijn er namelijk dan bij gebaat alles voor jouw netjes in orde te maken je hebt immers nog niet betaald....

Veel succes...

Edwin

marcel68

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door marcel68 »

Natascha,

Een keuken kopen is Duitsland was in mijn geval geen toegevoegde waarde, de prijs was bij de ene nagenoeg gelijk terwijl de andere zelfs duurder was dan de keuken die ik gekocht heb bij v Bemmel en Kroon.

Tevens vond ik het belangrijk dat ik een beroep kan doen bij geval van calimiteit en service, duurt vanuit Duitsland altijd langer en je kan nooit naar de mensen persoonlijk toe.

Nogmaals succes,

Marcel

nnatascha

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door nnatascha »

Ongeloofelijk zeg, wat een adviezen ik allemaal van jullie krijg, echt top.

Bemmel & Kroon belde toevallig vanmiddag zelf op om te vragen wat we van het aanbod vonden, we hebben voor vanmiddag meteen maar een vervolgafspraak gemaakt. Ik leg daar dan gewoon eerlijk uit dat ik een beter bod heb gehad bij Wooning (7400,-- incl. montage + tegels) en zie dan wel wat ze kunnen doen, gaan ze eronder zitten dan denk ik wel dat ik zaken met ze kan doen.

Edwin, bedankt voor jouw tips. Gelukkig vragen beidde zaken geen enkele aanbetaling. Betaling moet uiterlijk plaats vinden 1 dag voor levering (dus zelfs niks bij de bestelling)

Marcel, ook jij bedankt. Hier was ik al bang voor. Misschien kom ik in Duitsland nog iets goedkoper uit(denk zelf zo'n € 500,-- ) maar dit weegt niet op tegen het eventuele risico en de extra tijd die ik er in moet steken.

Ik hoop dat ik nog wat reakties krijg van mensen die wel in Duitsland gekocht en/of gekeken hebben.

Groeten,
Natascha

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door 16again »

Gelukkig vragen beidde zaken geen enkele aanbetaling. Betaling moet uiterlijk plaats vinden 1 dag voor levering (dus zelfs niks bij de bestelling)
Een dag vooruitbetalen is feitelijk 100% aanbetaling!
Indien dit de enige betalingsmogelijkheid is die geboden wordt, overtreedt men daarmee de wet, en daar hoef je uiteraard niet mee akkoord te gaan.
Hoe is de service geregeld als je al betaald heb?

In dit topic verbaas ik mij overigens over de geldigheidsduur van de
aanbieding(en): Gebruikelijk is om de klant te dwingen direct te laten tekenen, anders kan de "speciale korting" niet geboden worden.

Gast

Re: HELP wel of niet kopen / Graag advies

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo 16,

Ook een klant kan de verkoper een beetje onder druk zetten :wink: ; geldt de aanbieding alleen bij meteen tekenen, jammer dan er zijn nog genoeg andere keukenzaken die wel graag zaken willen doen.
Het lijkt mij nogal logisch dat als je vandaag een bepaalde korting kan geven, je dat ook een paar dagen later nog kan doen (of je moet natuurlijk niet graag willen verkopen !!!).

Je heb natuurlijk wel gelijk dan een 1 dag vantevoren ook een soort van aanbetaling is maar aangezien ik liever per bank betaal dan contant begrijp ik wel dat de leverancier ook een beetje zekerheid wil hebben. Ik zal er op jouw advies nog wel even over gaan praten.

Groeten,
Natascha

Gesloten