Vorig jaar heb ik al maanden moeten knokken en vechten om ze te overtuigen dat de internetkabel niet goed was. Lang verhaal, maar uiteindelijk bleek dat er een breuk in de kabel zat en is deze vervangen. Ik dacht van alle ellende verlost te zijn, maar niets is minder waar.
Mijn internet is super, super traag! Eigenlijk bijna nihil. Ik hád een abo van 60Mb. Omdat het zo traag was heb ik het gewijzigd naar 120Mb, denkende dat dat zou helpen. Maar wat schetst mijn verbazing... er veranderde niets.
De laatse dagen heb ik meerdere malen per dag een speedtest gedaan (wifi, aan de kabel & direct aan de router). Van alle testen heb ik welgeteld 1x 20.49 Mbps gehad, wat de hoogste downloadsnelheid is geweest (op een ochtend) en 1x 20.09 op een avond om 22:20 uur. Van alle overige testen is de hoogste snelheid 0,47Mbps!! 0.47Mbps met een abo van 120! Dat kán toch niet??
Gezien de tijden ('s ochtends vroeg of 's avonds laat) waarop het nog enigszins wél werkt kán het bijna niet anders of alle Mb's worden door iemand weggevreten óf er is gewoon een capaciteitsprobleem met de huidige kabel.
Alle acties die ik zelf heb kunnen doen als check aan router/modem/laptop, die zijn gedaan en gecheckt. Daar ligt het gewoon niet aan. Aangezien ik 's avonds heel laat (of 's nachts) wél een snellere verbinding heb, moet het dus aan de capaciteit liggen (mijn logische gedachte).
De afgelopen dagen heb ik al dagelijks met UPC aan de lijn gehangen en gevraagd of zij zélf dan niet kunnen testen/nagaan hoe het met de capaciteit zit. Dat moeten ze toch kunnen meten?
Verder heb ik restitutie van mijn abo-geld gevraagd. Ik krijg nog géén 0,5% van het aantal Mb's waar ik voor betaal. Ze zouden me vandaag weer terugbellen... niet dus. Heb zelf maar weer gebeld. Morgen bellen ze terug.... ben benieuwd. Ik begrijp gewoon niet dat zo'n bedrijf hiermee weg kan komen.
Je moet werkelijk hemel en aarde bewegen om serieus genomen te worden en iets gedaan te krijgen (áls ze al iets doen).
Iemand nog tips? Mijn frustraties heb het kookpunt bereikt. Ik kán gewoon niet meer vriendelijk zijn tegen die aardige medewerkers bij UPC...