LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reiskosten of vergoeding help!

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
MCG71
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2013 14:38

Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door MCG71 »

Ik ben een meid van 21 werk tijdens mij studie bij een winkel, deze willen met zo weinig personeel mogelijk ( liefst stagiaires) al hun filialen runnen.

Ik werk er sinds 2 maanden en men stuurt mij de laatste 2 weken overal heen waar maar een zieke is, ik moet alles met OV vervoer doen en zelf bekostigen, bus trein bus, 50 minuten reistijd heen 50 terug, laatste keer naar een ander filiaal ben ik zelfs 1 uur en 20 minuten heen gereden.

Uiteraard betaald men het absolute minimum waardoor ik voor 6 euro netto aan het werken ben en soms wel voor 15 euro reiskosten heb. Ik heb de bazin hierover aangesproken en deze gaf mij aan dat ze niet aan reiskosten doen en zij de bazin is dus ik heb daarheen te gaan waar ze me nodig hebben.

Het kan toch niet zo zijn dat ik onderhand meer aan reiskosten moet betalen dan dat ik zelf verdien?
De uren dat ik onderweg ben worden ook niet betaald ik moest niet zo klagen ze ( de bazin) moest zelf ook wel eens wat verder rijden...

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

opstappen en voor mijn part bij de Mc Donalds werken, dit is toch geen doen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door Jolijn »

MCG71 schreef:Ik ben een meid van 21 werk tijdens mij studie bij een winkel, deze willen met zo weinig personeel mogelijk ( liefst stagiaires) al hun filialen runnen.

Ik werk er sinds 2 maanden en men stuurt mij de laatste 2 weken overal heen waar maar een zieke is, ik moet alles met OV vervoer doen en zelf bekostigen, bus trein bus, 50 minuten reistijd heen 50 terug, laatste keer naar een ander filiaal ben ik zelfs 1 uur en 20 minuten heen gereden.

Uiteraard betaald men het absolute minimum waardoor ik voor 6 euro netto aan het werken ben en soms wel voor 15 euro reiskosten heb. Ik heb de bazin hierover aangesproken en deze gaf mij aan dat ze niet aan reiskosten doen en zij de bazin is dus ik heb daarheen te gaan waar ze me nodig hebben.

Het kan toch niet zo zijn dat ik onderhand meer aan reiskosten moet betalen dan dat ik zelf verdien?
De uren dat ik onderweg ben worden ook niet betaald ik moest niet zo klagen ze ( de bazin) moest zelf ook wel eens wat verder rijden...
Waarschijnlijk kan dit niet nee, op deze basis bent je dar toch niet begonnen? Of heb je toen klakkeloos 'ja' gezegd op alle voorwaarden?
Vraag dan om hetzelfde salaris als je bazin.

MCG71
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2013 14:38

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door MCG71 »

Vanaf maandag heb ik een nieuwe baan, ben ontslagen wegens werkweigering, heb geweigerd om 2 uurtjes te werken en daarvoor ruim 2 uur onderweg te zijn en daarvoor 15,80 neer leggen en 12 euro te verdienen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door manondoris »

MCG71 schreef:Vanaf maandag heb ik een nieuwe baan, ben ontslagen wegens werkweigering, heb geweigerd om 2 uurtjes te werken en daarvoor ruim 2 uur onderweg te zijn en daarvoor 15,80 neer leggen en 12 euro te verdienen.
je schreef ik ben student,dan heb je neem ik aan een studenten ov ?? neemt niet weg dat ik het ook belachelijk vind .succes met je nieuwe baan .

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door Jolijn »

MCG71 schreef:Vanaf maandag heb ik een nieuwe baan, ben ontslagen wegens werkweigering, heb geweigerd om 2 uurtjes te werken en daarvoor ruim 2 uur onderweg te zijn en daarvoor 15,80 neer leggen en 12 euro te verdienen.
Zet (niet om niet ontslagen te worden, maar voor 'je kunt nooit weten') het verhaal op papier/mail, en zorg dat het bij verschillende personen/afdelingen terecht komt.

MCG71
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2013 14:38

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door MCG71 »

[/quote] Waarschijnlijk kan dit niet nee, op deze basis bent je dar toch niet begonnen? Of heb je toen klakkeloos 'ja' gezegd op alle voorwaarden?
Vraag dan om hetzelfde salaris als je bazin.[/quote]

Ik heb gesolliciteerd op een baantje van 10 uur ivm mijn studie dit werden er opeens 20 aangezien ik dat op dat moment kon combineren en ze krap aan de mensen zaten ( 2 ontslagen op 1 dag waar ik me nu iets bij kan voorstellen) heb ik aangegeven door te geven welke dagen ik absoluut niet kon ivm studie, op een gegeven moment kreeg ik geeneens de vraag meer of ik in een ander filiaal kon uithelpen maar een mail op zondag om half zeven 'savonds met "morgen moet je naar filiaal x zorg dat je er om half 1 bent" Ik heb geen mail gekeken en was dus maandag om half 1 gewoon in mijn normale filiaal. Hierop werd ik naar huis gestuurd 45 min lopen ( was met de auto gebracht) , om mijn ov kaart te halen en naar het andere filiaal te gaan, ruim uur reistijd, bus trein bus, excl aansluitingstijden. Ik zou daar dus om 4 uur aankomen, toen ik aangaf dat ik 15 euro voor de reis kwijt was voor 2 uurtjes gaf ze aan dat ze naar haar kinderen moest en ze niet aan reisgeld deden en ze me wel zag verschijnen en hoorn erop.

Ik heb toen een sollicitatie brief verzonden naar een ander bedrijf als zekerheid omdat ik zoiets had dit gaat gewoon té ver. Zonet heb ik dus een mail ontvangen dat ik ontslagen ben voor werkweigering.

Ze hadden trouwens nooit iemand anders die naar een ander filiaal kon alleen ik, terwijl ze diverse filialen hebben en 3 verschillende bedrijven. Dus eisten ze van mij dat ik op eigen kosten en ook uren in het reizen stak, Om 13:00 uur werken moest ik soms om 11:00 uur vertrekken en dat voor een 10 uurs baantje..
Laatst gewijzigd door MCG71 op 05 mar 2013 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.

MCG71
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2013 14:38

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door MCG71 »

manondoris schreef:
MCG71 schreef:Vanaf maandag heb ik een nieuwe baan, ben ontslagen wegens werkweigering, heb geweigerd om 2 uurtjes te werken en daarvoor ruim 2 uur onderweg te zijn en daarvoor 15,80 neer leggen en 12 euro te verdienen.
je schreef ik ben student,dan heb je neem ik aan een studenten ov ?? neemt niet weg dat ik het ook belachelijk vind .succes met je nieuwe baan .
Ik heb een weekend OV door de week moet ik betalen voor reizen.

MCG71
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2013 14:38

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door MCG71 »

vogels schreef:Er is - zeker als het een grote winkelketen is - altijd een CAO. Kijk daar eens in. Gaat het toevallig om het Kruitvat soms?

Vlg mij heb je wel recht op volledige reiskostenvergoeding vanaf een bepaalde woon-werkafstand. Reistijd is altijd voor eigen rekening.
Nee om een bekende dierenwinkel keten, klopt maar het komt mij toch als uitbuiting over als je iemand naar elk filiaal laat komen waar maar iemand mist, omdat ze verder niemand zouden hebben en ik denk dat ik gezien ik geen reiskosten o.d. krijg en weinig betaald krijg heel mooi in het straatje pastte, nee denk inderdaad dat niemand daarmee akkoord gaat om op eigen kosten met OV te moeten, en OV is niet goedkoop, als je 2x met de bus en 1x met de trein moet. Ze gaf aan dat ze dat niet verplicht is reiskosten en daarom doet ze er niet aan. Als student werk ik om geld te verdienen niet om uren te verspillen en helft van mijn loontje uit te geven aan het naar het werk komen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is natuurlijk heel leuk en aardig om te zeggen 'reiskosten, daar doen we niet aan' , prima maar als het loon er niet naar is om die reiskosten uit eigen zak te betalen, dan kun je niet verplicht worden om naar de diverse vestigingen te reizen.
Wat staat er in je contract/CAO..als je dat überhaupt hebt?
Ik weet niet hoe en waar je misschien 1 en ander nog terug zou kunnen krijgen, maar dat is waarschijnlijk verspilde moeite en tijd.
Wel zou ik de moeite nemen om te informeren waar je je verhaal over deze bijzondere arbeidsvoorwaarden kwijt kunt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Reiskosten of vergoeding help!

Ongelezen bericht door manondoris »

MCG71 schreef:
manondoris schreef:
MCG71 schreef:Vanaf maandag heb ik een nieuwe baan, ben ontslagen wegens werkweigering, heb geweigerd om 2 uurtjes te werken en daarvoor ruim 2 uur onderweg te zijn en daarvoor 15,80 neer leggen en 12 euro te verdienen.
je schreef ik ben student,dan heb je neem ik aan een studenten ov ?? neemt niet weg dat ik het ook belachelijk vind .succes met je nieuwe baan .
Ik heb een weekend OV door de week moet ik betalen voor reizen.
dat kan natuurlijk ook :wink:

Gesloten