| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde bezorging pakket
Verkeerde bezorging pakket
Vandaag toen ik weg was zijn er twee pakketten bij mijn buurman bezorgd. Een pakket was voor mij het andere voor een vorige bewoner. Die bewoner woont hier al min. 2 jaar niet meer.Op dit pakket dat niet voor mij is staat nog duidelijk "niet bezorgen bij de buren"
En ik heb een duidelijk naamplaatje op de deur.
Er staat geen afzender op. Om te weten van wie dit pakket afkomt heb ik het dus moeten openen, en het bleek van PABO te zijn. Ik heb PABO gelijk een mail gestuurd dat ik niet wil opdraaien voor retourkosten en gevraagd of ze mij een sticker sturen waar het naartoe moet. En wel op die manier dat ik een verzendbewijs krijg als bewijs. Een antwoordnummer kan ook.
Allemaal erg vervelend want ik moet extra werk gaan verrichten. Ze hadden het kunnen weten want ik heb al eerder post geretouneerd.
Misschien tips?
En ik heb een duidelijk naamplaatje op de deur.
Er staat geen afzender op. Om te weten van wie dit pakket afkomt heb ik het dus moeten openen, en het bleek van PABO te zijn. Ik heb PABO gelijk een mail gestuurd dat ik niet wil opdraaien voor retourkosten en gevraagd of ze mij een sticker sturen waar het naartoe moet. En wel op die manier dat ik een verzendbewijs krijg als bewijs. Een antwoordnummer kan ook.
Allemaal erg vervelend want ik moet extra werk gaan verrichten. Ze hadden het kunnen weten want ik heb al eerder post geretouneerd.
Misschien tips?
Re: Verkeerde bezorging pakket
Een evt volgende keer het pakket of achter de rododendrons flikkeren of zelf gebruiken of jouw adres doorstrepen en naar het postkantoor brengen al je daar toevallig 's moet wezen.
Jolijn schreef:Een evt volgende keer het pakket of achter de rododendrons flikkeren of zelf gebruiken of jouw adres doorstrepen en naar het postkantoor brengen al je daar toevallig 's moet wezen.
Dat is diefstal.
Post weggooien mag niet.Jolijn schreef:Een evt volgende keer het pakket of achter de rododendrons flikkeren of zelf gebruiken of jouw adres doorstrepen en naar het postkantoor brengen al je daar toevallig 's moet wezen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... #p33375667
Uiteraard gaat het naar het postkantoor. Maar ik wil wel een bewijs hebben dat ik het geretouneerd heb zonder dat ik porto moet betalen.Ik geef het dus niet "zomaar" af.
-
Fleurtjuh666
Bij mijn weten stuurt de pabo alleen iets als je het zelf bestelt (uitgezonderd de 300 catalogi per jaar), heeft de vorige bewoner dan niet verschrikkelijk zitten slapen bij bestelling? Ik zou 't pakket inderdaad 'een keer' bij het postkantoor achterlaten, als je er toevallig moet zijn, tenzij pabo aanbiedt om het pakket op te halen.
Misschien tips?
Dat heb je inmiddels gedaan ja. Je had het pakket ook dicht kunnen laten, want jij bent de geadresseerde niet en gewoon zoals je het uit handen van de buren hebt gekregen, een keer afgeven op het postkantoor: V.Bewoner, en dan jouw adres doorstrepen.
Als je wel thuis was geweest, had je het toch ook niet aangepakt en de bezorger weer mee laten nemen?
Misschien tips?
Dat heb je inmiddels gedaan ja. Je had het pakket ook dicht kunnen laten, want jij bent de geadresseerde niet en gewoon zoals je het uit handen van de buren hebt gekregen, een keer afgeven op het postkantoor: V.Bewoner, en dan jouw adres doorstrepen.
Als je wel thuis was geweest, had je het toch ook niet aangepakt en de bezorger weer mee laten nemen?
Het vreemde is dat er besteld is op 26-2 door diegene aan wie dat pakket is gericht. Die weet toch wl waar hij woontFleurtjuh666 schreef:Bij mijn weten stuurt de pabo alleen iets als je het zelf bestelt (uitgezonderd de 300 catalogi per jaar), heeft de vorige bewoner dan niet verschrikkelijk zitten slapen bij bestelling?
Stel dat het niet aankomt. Hoe bewijs ik dan dat ik het geretouneerd hebIk zou 't pakket inderdaad 'een keer' bij het postkantoor achterlaten, als je er toevallig moet zijn, tenzij pabo aanbiedt om het pakket op te halen.
Lees nog even meeJolijn schreef:
PABO betracht discretie!Er staat geen afzender op. Om te weten van wie dit pakket afkomt heb ik het dus moeten openen, en het bleek van PABO te zijn.
Ja @moleman, ik heb alles gelezen.moleman schreef:Het vreemde is dat er besteld is op 26-2 door diegene aan wie dat pakket is gericht. Die weet toch wl waar hij woontFleurtjuh666 schreef:Bij mijn weten stuurt de pabo alleen iets als je het zelf bestelt (uitgezonderd de 300 catalogi per jaar), heeft de vorige bewoner dan niet verschrikkelijk zitten slapen bij bestelling?
Stel dat het niet aankomt. Hoe bewijs ik dan dat ik het geretouneerd hebIk zou 't pakket inderdaad 'een keer' bij het postkantoor achterlaten, als je er toevallig moet zijn, tenzij pabo aanbiedt om het pakket op te halen.
Jij hebt het al aangepakt en al gemaild met Pabo, wacht dat nu eerst maar eens af.
Als de vorige bewoner het met opzet besteld en op jouw adres laat bezorgen, zal hij daar zelf ooit voor opdraaien, als Pabo het zover laat komen.
Als Pabo zelf zo stom is om bij de bestelling op het oude adres van de besteller te bezorgen, zal de vorige bewoner zich toch een keer bij de Pabo melden "Hé, ik heb iets besteld bij jullie, waar blijft het?
Als Pabo zelf ongevraagd iets aan de vorige bewoner stuurt:
Hoe kan Pabo nu verwachten dat iemand iets terugstuurt dat niet voor hem bestemd is, als er geen afzender opstaat?
Je maakt je druk, terwijl je dat niet wilt.
Leuk, die discretie, maar jij weet voor het openen dat het pakketje niet voor jou is en toch heb je het geopend.
Wat maakt het uit dat er geen afzender op staat Als je wel thuis was geweest, had je het toch ook niet aangepakt en de bezorger weer mee laten nemen?
Niet jouw zorg dus.
Is het diefstal? Nou, na 10 jaar post te hebben ontvangen voor iemand op mijn adres; van deurwaarders brieven tot ziekenhuispost uit Zwitserland, na telkens retour afzender, had ik mijn buik er meer dan vol van en heb ik die post gewoon in de container gedaan. Brief na brief, aanmaning na aanmaning (of wat er dan ook instond - want heb ze nooit opengemaakt); een baard kreeg ik er van. Wel mensen aan de deur gehad, maar nooit verder daarna probleem. Dus ik ga mee met Jolijn (en Wim Sonneveld): achter de rododendrons flikkerenciske schreef:Jolijn schreef:Een evt volgende keer het pakket of achter de rododendrons flikkeren of zelf gebruiken of jouw adres doorstrepen en naar het postkantoor brengen al je daar toevallig 's moet wezen.
Dat is diefstal.
Je weet waarom.Overmacht.Jolijn schreef: Ja @moleman, ik heb alles gelezen.
Jij hebt het al aangepakt en al gemaild met Pabo, wacht dat nu eerst maar eens af.
Leuk, die discretie, maar jij weet voor het openen dat het pakketje niet voor jou is en toch heb je het geopend.
Ik was niet anders van plan dan om voorlopig af te wachten.Einde verhaal.
@Tenormin,
je was strafbaar. Post die niet voor jouw bestemd is, moet je ten alle tijden bewaren al is het 100 jaar.
Volgens uw normen en waarden misschien. Als sommige rekeningen na 2/5 of 10 jaar vervallen, nou, dan had ik het volste recht. Tenminste, dat recht heb ik me toegeeigend. Dus geef het maar aan: politie zal zeker geinteresseerd zijn in mijn vorm van criminaliteit. En wat ook niet waar is: 100 jaar bewaren. Kijkt u maar eens als u iets van straat oppikt (van waarde) en het bij de politie aangeeft. Dan neemt u het mee naar huis, is verstandiger want anders neemt de Politie het in "eigen" bezit en als de eigenaar zich niet meld is het na 10 jaar uw eigendom.@Tenormin,
je was strafbaar. Post die niet voor jouw bestemd is, moet je ten alle tijden bewaren al is het 100 jaar.
-
Bob Schurkjens
Ik zou de bestelling gewoon begraven. In eigen tuin of plantsoen. Dan hebben archeologen er over een paar honderd jaar nog wat aan.
Inderdaad, heel flauw als je fout zit in een discussie. "Ten alle tijde"tenormin schreef:Volgens uw normen en waarden misschien. Als sommige rekeningen na 2/5 of 10 jaar vervallen, nou, dan had ik het volste recht. Tenminste, dat recht heb ik me toegeeigend. Dus geef het maar aan: politie zal zeker geinteresseerd zijn in mijn vorm van criminaliteit. En voor uw informatie: het is te allen tijde. Ik weet het, heel flauw.@Tenormin,
is wel degelijk correct!!!
Maar dat even terzijde.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/783
Het zijn nl. niet "mijn" normen, maar van de postwet!
En iedereen dient redelijkerwijs de (post)wet te kennen.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 71#p569971
Kom in 's-hemelsnaam niet aan met de Postwet. Die vertrapt met handen en voeten zijn eigen wetten. Of leest u nooit van slechte/geen bezorging/diefstal pakketten e.d. Vind het advies van Bob erruuug goed: voer voor archeologen later. Om te gieren: 100 jaar bewaren!!! Met zoiets kan Brigitte Kaandorp wel aan de slag. 100 jaar!Het zijn nl. niet "mijn" normen, maar van de postwet!
Tip:voor je klachten:tenormin schreef:Kom in 's-hemelsnaam niet aan met de Postwet. Die vertrapt met handen en voeten zijn eigen wetten. Of leest u nooit van slechte/geen bezorging/diefstal pakketten e.d.Het zijn nl. niet "mijn" normen, maar van de postwet!
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... onsumentenDe Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) houdt toezicht op naleving van deze regels door de uitvoerder van de universele postdienst. In Nederland is dat PostNL. De OPTA controleert bijvoorbeeld of tariefwijzigingen zijn toegestaan.
tenormin schreef:Kom in 's-hemelsnaam niet aan met de Postwet. Die vertrapt met handen en voeten zijn eigen wetten. Of leest u nooit van slechte/geen bezorging/diefstal pakketten e.d. Vind het advies van Bob erruuug goed: voer voor archeologen later. Om te gieren: 100 jaar bewaren!!! Met zoiets kan Brigitte Kaandorp wel aan de slag. 100 jaar!Het zijn nl. niet "mijn" normen, maar van de postwet!
Niet om het 1 of andere, maar hier wordt de post en zelfs de pakketten prima bezorgd.
En je bent inderdaad strafbaar, post van anderen weggooien, houden of wat dan ook mag niet.
Nee, ik weet niet waarom, dat er geen afzender op staat zie ik dus gewoon niet als overmacht.moleman schreef:Je weet waarom.Overmacht.Jolijn schreef: Ja @moleman, ik heb alles gelezen.
Ik was niet anders van plan dan om voorlopig af te wachten.Einde verhaal.
Einde verhaal? Je wilde toch tips? Daarom plaats je dit topic toch?
Postwet?
"Niet bij buren afgeven" dat staat toch op het pakket?
Ja, jij niet. Maar ik heb niet met jou te makenJolijn schreef:zie ik dus gewoon niet als overmacht.
Inieder geval.Het is geregeld. Ik ben gebeld door de vorige bewoner. Het pakje heb ik even langsgebracht omdat ik toch in die buurt moest zijn.
@Ciske
Ook bij mij komen alle pakketten aan. Zelfs pakketten niet voor mij bestemd
Fijne avond. Over en sluiten maar.
Wat vreemd, moleman, u kunt dus niet eens uw eigen verwijzing lezen? Daar staat toch duidelijk dat te allen tijde de enig juiste manier is.