LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onkundige kapper

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Wendyy82

Onkundige kapper

Ongelezen bericht door Wendyy82 »

Om een lang verhaal kort te maken, mijn man, zoon en ik zijn compleet verknipt door een kapster.
Zij vond dit een kwestie van smaak terwijl dit beslist niet zo was.

Ze weigerde ons geld terug te geven, wilde ons wel opnieuw knippen maar wij wilde dit niet omdat ze het gewoonweg niet kan.

( we hebben er foto's van )

Mijn man en zoon zijn naar een andere kapper gegaan, die bevestigde de onkunde van de andere kapper en heeft het gratis hersteld.
Ikzelf ben nog niet gegaan omdat ik heel lang haar had, wat nu voor de helft tot op mijn schouders is terwijl ik dit NIET wilde.
De enige optie voor mij is nu vrees ik alles eraf tot mijn schouders en dat wil ik echt niet.

Nu hoor ik opeens zoveel verhalen van klachten over deze kapper.
Ik heb al wat opgezocht en ben er achter dat rechtsbijstand hier niets mee doet vanwege het lage bedrag, wat logisch is, hoewel ik er zeker emotionele schade van heb.
( mijn leven lang had ik LANG haar en is nu half tot mijn schouders, daar ben ik echt kapot van )

Ik heb gewoon zo'n groot gevoel van onrecht.
Is er echt niets dat ik kan doen ?

Ik vind geld terug of een vergoeding voor de andere, wel geschikte kapper , op zijn plaats.
En eigenlijk vind ik dat zo'n kapper het beroep niet eens meer moet mogen uitvoeren.
Als ik nu al 5 verhalen heb gehoord van totaal verknipt haar... dat moet toch niet mogen.

Weet iemand of er echt niet IETS is wat ik kan doen.

( ik heb al op iedere site op Google die ik vond een slechte recensie geschreven met mijn ervaring + foto's en op Facebook mijn contacten gewaarschuwd )

witte angora

Re: Onkundige kapper

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat me eens raden, was dat een thuiskapster?

Je zult hier niet veel mee kunnen, of eigenlijk niks denk ik. Emotionele schade is niet meetbaar, en dus ook niet in een vergoeding te vertalen.

Alleen, wat ik niet begrijp, als het eerste kapsel mislukt is, waarom laat je dan nog de andere twee doen?
Ik vind geld terug of een vergoeding voor de andere, wel geschikte kapper , op zijn plaats.
Je man en zoon zijn al gratis herknipt door een andere kapper, die jou ook zou willen helpen (kennelijk kosteloos). Dus hoezo heb je dan nog een vergoeding voor een andere kapper nodig? Of geld terug? Je man en zoon zien er weer netjes uit voor hetzelfde bedrag, wat voor schade heb je dan? Nu jij nog, maar je loopt liever rond met een verknipt kapsel dan dat je de boel eventjes in model laat brengen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Weet iemand of er echt niet IETS is wat ik kan doen.
Voordeel is dat je NIETS hoeft te doen, het is maar haar en het groeit vanzelf weer aan.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wendyy82 schreef:
Nu hoor ik opeens zoveel verhalen van klachten over deze kapper.
Ik heb al wat opgezocht en ben er achter dat rechtsbijstand hier niets mee doet vanwege het lage bedrag, wat logisch is, hoewel ik er zeker emotionele schade van heb.
( mijn leven lang had ik LANG haar en is nu half tot mijn schouders, daar ben ik echt kapot van )
Waarom nog verder afknippen !?
Groeit weer aan hoor... :wink:

En wie van de 3 heeft zich als laatste laten knippen ?
Dan moet je toch al gezien hebben na 2 kapsels dat ze het niet kan dan laat
de derde zich toch al niet meer knippen.

Wendyy82

Nee het is zeker geen thuiskapper maar een met een hair- en beautystudio.

Ik zag pas later dat het zo schrikbarend geknipt was, ze zou dooie puntjes knippen en ik ging er vanuit dat zoiets simpels wel goed gegaan zou zijn, mijn man en zoon waren toen al naar een andere kapper geweest.

Het is uiteraard niet zeker dat die kapper mij nu ook gratis knipt !
Die hebben toen mijn man en zoon wel geholpen maar ik was daar niet bij....

Mijn man was bij de prutser eerst, die was zijn kapsel aan het bekijken toen ze mijn zoon knipte..ze liet niet met een spiegel het resultaat zien, mijn man zag van voren wel dat het niet naar zijn zin zat en was daar intussen met haar over aan het praten, haar advies : wacht 2 weken dan zit het wel goed.
Onze zoon hoefde er geen gel in want die ging thuis toch gelijk naar bed dus ik dacht dat het met gel wel normaal zou zitten, dat bleek dus niet zo te zijn.
Thuis ga je pas goed kijken en dan zie jet het pas.
Pas later kwam ik erachter hoe het bij mij gedaan was.
( dooie puntjes, daar kan je weinig aan verpesten.. dacht ik )

Bij thuiskomst hebben we bij mijn man alles nog eens goed bekeken en kwamen tot de conclusie dat er nog haar zat op plekken waar het niet hoort te zitten, happen eruit,..waarop mijn man toen is terug gegaan met onze zoon.

Afbeelding

Ik probeer een foto te plaatsen...als het lukt zie je hier op dat de langste haren ook bot afgeknipt zijn onderaan en dat het grootste deel nu ipv LANG halflang is.
Ik zou niet weten hoe dit hersteld kan worden zodat ik mijn langste haar niet kwijt raak en dat het ook nog eens een mooi model is........

"wat voor schade heb je dan? Nu jij nog, maar je loopt liever rond met een verknipt kapsel dan dat je de boel eventjes in model laat brengen. "

Dat is voor jou simpel misschien, voor mij niet.
Ik heb vanaf mijn geboorte nooit mijn haar laten knippen.
Ik heb altijd al lang haar gehad en ik hou ook niet van half lang of kort haar.
Het groet wel weer aan ..maar dat duurt jaren.
Ik ben 8 weken geleden bevallen en heb nog een jonge zoon, ik ga dus weinig uit.
Binnenkort hebben we een groot feest, ik wilde nog even de dooie puntjes eruit hebben zodat het weer netjes is voor dat feest.
Ik heb voor 150 euro een professionele Chi stijltang gekocht zodat ik mijn haar mooi kan stijlen voor dat feest, dat kan nu dus allemaal niet.
Of met korter haar ja !!! Wat ik dus haat.

Dus al met al heb ik er zeker wel schade van.
En op z'n minst moet ze toch het geld terug geven.

Ik vind het heel raar dat er geen meldpunt of iets dergelijks is.
Zo iemand kan dus heel haar leven geld opstrijken terwijl ze niet kan knippen en vele kapsels verpest, zonder dat ze daar gestraft voor word.
Dat vind ik heel raar.

Voor sommige is het misschien maar haar.
Voor mij is het wel heel belangrijk.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je was er zelf bij ! :shock: Beetje kinderachtig om zelf je verantwoordelijkheid weg te schuiven.

Gelukkig groeit haar vanzelf weer aan.

ilojem

Ongelezen bericht door ilojem »

Ik snap niet hoe je zo naar huis gestuurd kan worden of uberhaupt zelf naar huis bent gegaan. De helft is bot afgeknipt, de andere helft niet? De jaren 80 zijn voorbij hoor.

Alles op 1 lengte laten knippen en weer sparen totdat het weer lang is.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik hoop dat u in uw leven nooit een groter trauma meemaakt dan dat uw haar in plaats van lang, halflang is.
Ik weet, het is zeer moeilijk en zwaar te accepteren, zeker zo vlak na een bevalling.
Wat een drama.
Misschien iets te vaak de huilende 'top'modellen bij America's Next Topmodel gekeken?

U bent geen honderden euro's kwijt, u kunt elke dag eten, u heeft twee leuke kinderen en een man.....concentreer u daar op.
Haar groeit weer aan, er is niemand voor het leven getekend hier.
Gewoon nooit meer naar die kapper gaan en klaar ermee.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik was ook niet erg blij over hoe de kapper mijn haar heeft geknipt.

Voor mijn hoofd ben ik daarom naar een andere kapper gegaan!

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

geen drama maken, groeit weer aan, die emotionele schade zal vast op lange termijn wel meevallen en dat feestje wordt ook vast wel leuk.

als je niet wilt wachten, dan koop je gewoon een pruik, daar zijn tegenwoordig best leuke betaalbare varianten van.

isabel

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nou ik ben het wel eens met VP dat er absoluut vele duizenden dingen erger zijn, MAAR iemand die echt lang heeft gespaard voor lang haar is het gewoon echt heel rot dat het ineens veel korter is dan gepland. daar kan je zo enorm van balen.

Mijn dochtertje heeft dus (nu weer gelukkig!!) heel lang haar en toen zij een keer met kappertje spelen de schaar er in gezet had en het tot haar schouders er af moest heb ik echt gehuild en nog dagen een rot gevoel er over gehad, TUURLIJK was ik blij dat ze zich niet verwond had met die schaar, en dat er niet een veel ergere reden was waarom ze kort (of geen) haar....maar dat neemt niet weg dat het een rot gevoel kan geven.

Feit blijft wel TS, dat je er nu niets meer aan kan doen dan je er bij neer leggen en wachten tot het weer aangegroeid is

bprosman

Bij thuiskomst hebben we bij mijn man alles nog eens goed bekeken en kwamen tot de conclusie dat er nog haar zat op plekken waar het niet hoort te zitten,
Daar hebben ze dan weer een "Ladyshave" of "Bodygroom" voor uitgevonden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@wendyy82, en toch kan ik me heel goed indenken hoe je je voelt, (bijna) alle "lacherige" commentaren ten spijt. Het gezegde: Als je haar maar goed zit is er werkelijk niet voor niets. Het is inderdaad waar: je bent niet invalide, je hebt een paar prachtige kinderen enz. enz. Het enige wat ik kan schrijven is: probeer je haar anders te dragen, het is zo te zien nog stees lang, misschien kan je er een andere "draai" aan geven zodat de hap uit je haar minder zichtbaar zal zijn. Nee, je geld kan je niet terugkrijgen, maar ik denk dat deze kapperszaak voor jou wel verleden tijd is, dus probeer een ander model kapsel. Geen idee waar je woont, ook geen idee van je financiën, maar er zijn kappers die hier nog wel wat moois van kunnen maken.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

en wie weet: misschien kom je er achter dat korter haar wel veel lekkerder zit (droogt sneller, is vaak wat handelbaarder etc)

isabel

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Wendyy82, je haar is naar mijn mening echt lelijk geknipt, maar helaas is het
er nu af.
Als ik jou was ging ik naar een goede kapper en liet de haren in een punt knippen,
dus het korste stuk niet korter.
Dan ziet het er toch netjes en mooi en verzorgd uit en dan groeit het vanzelf weer aan
maar dan loop je er toch weer mooi bij.

Succes ermee.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

de haren in een punt knippen,
:shock: Volgens mij maakt dat niets uit. Haren zijn zo dun dat je daar niets van ziet. Ik zou ze gewoon korter knippen dat is veel makkelijker met wassen. Ik denk dat je die kapster nog dankbaar bent !

Wendyy82

Geen groter trauma Violet?
Wat heeft dat er mee te maken ?

Toevallig ben ik afgelopen oktober bijna mijn zoon verloren door een ongeval, ze hebben zijn schedel moeten openen en hij heeft een hele tijd op de kinder IC gelegen, genoeg trauma misschien ???
Dat wil helemaal niet zeggen dat ik het dan niet erg hoef te vinden dat een of andere prutser m'n haar verpest !!! Wat een onzin zeg.
Daardoor voel ik me toch niet minde rot met dit haar of wel ???

Tv kijk ik zelden dus ik laat me nergens door beïnvloeden.( ik ben sowieso geen 16 meer he )
Ik hou gewoon van lang haar, ik wilde dooie puntjes eruit en iemand flikt dit, ik heb alle recht om daar pissig om te zijn.
Of je nou van lang haar houd of niet.
En het is niet in 1 maand weer zoals het was.

Sowieso, de kern van de vraag was :

Is er niks aan te doen ?
Niet zo zeer dar ik geld wil maar dat ik IETS tegen dat mens kan doen, een soort vaan aanklacht indienen, haar ergens bij aangeven zodat ze haar eens checken of ze wel echt dit beroep mag uitoefenen.
Zodat ze niet nog meer mensen ongelukkig maakt met dat gepruts.
( want wij zijn niet de enige blijkt nu )

Ik was er zelf bij ja, maar ik VERTROUW erop dat iemand die 35 jaar kapper is toch wel dooie puntjes kan knippen !!!
Daar moet ik toch blindelings op kunnen vertrouwen?
Als ze klaar is, is het al gedaan he, dus nu is het opeens mijn eigen verantwoordelijkheid dat een prutser mijn haar verknipt ??? tuuuuurlijk.

bprosman: je gaat naar de kapper om je haar te laten knippen, we hebben idd een tondeuse hier, maar we gaan niet naar de kapper om dan thuis zelf de rest af te maken..we betalen haar daarvoor en ze werkte met een tondeuse ( vandaar happen uit het haar )

Tenormin : ja precies, haar is de mode die je iedere dag draagt wordt ook vaak gezegd, en dat is ook zo.
Ik kan mijn haar vast dragen en dan zie je het niet zo, maar los is niet mooi.

Maargoed, al met al blijkt dat hier ook niemand iets weet van een organisatie of iets dergelijks die daar wat mee kunnen.
Ik bel m'n rechtsbijstand wel voor info daar word ik waarschijnlijk wijzer van dan van deze opmerkingen.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Wendyy82 schreef: Ik bel m'n rechtsbijstand wel voor info daar word ik waarschijnlijk wijzer van dan van deze opmerkingen.
Succes! U vroeg om de mening van anderen, en kreeg deze ook. Forumleden kennen u niet persoonlijk, en weten niet wat u heeft meegemaakt in het verleden, maar dat heeft niets, maar dan ook niets met deze kapper te maken. Helaas nog altijd een 'vrij' beroep, dus daar is weinig aan te doen.
Sowieso begrijp ik niet goed waarom u nog teruggaat als de kapsels van zoon en manlief al verprutst zijn....

Oh, en mijn moeder sleurde me in groep 8 mee naar de kapper, bijna alles eraf (had ook meer dan schouderlanf, zeg maar), en guess what? Het groeide gewoon vanzelf weer aan, wow!

bprosman

Ik bel m'n rechtsbijstand wel voor info daar word ik waarschijnlijk wijzer van dan van deze opmerkingen.
Daarmee krijg je je haar terug ?

En juist doordat wat je met je zoontje meegemaakt hebt zou je NOG beter in staat moeten zijn om het te relativeren tot "het is maar haar".
Maar misschien was dit wel een druppel.

En wat betreft "dode puntjes" , pak er eens een anatomie boek bij, haar groeit in de haarzakjes in de huid en zodra het uit de huid steekt is het dood materiaal. Dus "dode puntjes verwijderen" is gewoon kaalscheren.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Maargoed, al met al blijkt dat hier ook niemand iets weet van een organisatie of iets dergelijks die daar wat mee kunnen.
Je kan ook via het Juridisch Loket info vragen. Is gratis (een vraag). Mijn PB ontvangen met suggestie?

http://www.juridischloket.nl

Succes, hoor.

Gesloten