M.i.v. januari 2013 heeft de post haar tarieven verhoogd.
Brievenbuspost was voor het europa tot 20 gram: € 0,85 ( is nu € 0,90)
Van 100 gram t/m 250 gram was 4 x Europa = 4x 0,85 = € 3,40
Tot zover geen echt onbekend nieuws.
Nu is het opeens van 100 gram t/m 250 gram 5 x Europa = 5 x 0,90= € 4,50
Dus behalve dat je meer betaalt voor een Europa zegel, moet je er ook nog eens 1 extra plakken!
Waren nu juist de nummerpostzegels niet bedoeld om sneaky prijsverhogingen door te voeren maar dat je wel het zelfde aantal kon blijven plakken?
Ik stuur geregeld post naar België met gewicht tussen de 100 gram en 250 gram dus ik ben hier niet blij mee. Ik kwam er ook met toeval achter. Ik plakte gewoon 4 zegels als altijd, denkende dat ik de verhoging betaald had via de aanschaf. Maar nee... een zegel te weinig opeens!
Dat is toch raar?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhoging aantal postzegels Europa + zegeltariefsverhoging
Verhoging aantal postzegels Europa + zegeltariefsverhoging
Laatst gewijzigd door ilojem op 06 mar 2013 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verhoging aantal postzegels Europa + zegeltariefsverhoging
Ze werken met, een tov de concurrentie disproportioneel grote, relatief dure vergrijzende groep werknemers, waardoor ze naast de andere stijgende kosten zoals die van de brandstof etc, dus oplopende operationele kosten hebben, naast het afnemende volume en het hieruit volgende afnemen van schaalvoordelen, welke ze ultimo dus wel moéten doorberekenen aan de klant, anders kunnen ze de tent sluiten.ilojem schreef:M.i.v. januari 2013 heeft de post haar tarieven verhoogd.
Brievenbuspost was voor het europa tot 20 gram: € 0,85 ( is nu € 0,90)
Van 100 gram t/m 250 gram was 4 x europa= 4x 0,85 = € 3,40
Tot zover geen echt onbekend nieuws.
Nu is het opeens 5 x europa = 5 x 0,90= € 4,50
Dus behalve dat je meer betaalt voor een Europa zegel, moet je er ook nog eens 1 extra plakken!
Waren nu juist de nummerpostzegels niet bedoeld om sneaky prijsverhogingen door te voeren maar dat je wel het zelfde aantal kon blijven plakken?
Ik stuur geregeld post naar België met gewicht tussen de 100 gram en 250 gram dus ik ben hier niet blij mee. Ik kwam er ook met toeval achter. Ik plakte gewoon 4 zegels als altijd, denkende dat ik de verhoging betaald had via de aanschaf. Maar nee... een zegel te weinig opeens!
Dat is toch raar?
Overigens zijn er ook periodes geweest dat de prijs van een postzegel ~13% steeg, tegen ~40% inflatie, voor dezelfde periode, dus het is zeker niet alleen maar inhalig graaien met deze verhogingen.
-
witte angora
Ik denk dat dit pakketje wat zwaarder is dan die van de vorige keren, of dat er een verschuiving is in de gewichtsklassen. Maar als er een cijfer 2 op staat, dan kan niemand zien hoeveel je er voor betaald hebt, dus daar ligt het niet aan.
Nee de gewichtsklassen zijn exact hetzelfde.witte angora schreef:Ik denk dat dit pakketje wat zwaarder is dan die van de vorige keren, of dat er een verschuiving is in de gewichtsklassen. Maar als er een cijfer 2 op staat, dan kan niemand zien hoeveel je er voor betaald hebt, dus daar ligt het niet aan.