| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vordering Canal Digital door Lindorff
Vordering Canal Digital door Lindorff
In 2008 werd mijn vader om gezondheidsredenen in een verzorgingstehuis geplaatst, ik ben toen meteen een aantal zaken gaan regelen, o.a. de opzegging van Canal Digital. Omdat dit gebeurde net na de uiterste opzeg termijn wilde Canal Digital ons niet tegemoet komen (klantvriendelijkheid naar iemand die al 9 jaar klant was). Om van het gezeur af te zijn heb ik toen het jaarbedrag van 59,95 maar betaald. Echter terwijl ik nog in gesprek was met CD had men besloten er alvast maar 16 euro kosten op te zetten. Ik heb ze toen een brief gestuurd met de mededeling dat het jaarbedrag betaald was en dat ik de 16 euro niet ging betalen omdat ik het een vreemde zaak vind als je nog over een vordering in gesprek bent men toch al kosten in rekening gaat brengen. Ik dacht zo opgelost, maar helaas nu 4 jaar na dato komt ineens Lindorff incasso om de hoek kijken met een vordering van 132.60. In hun brief geven ze aan dat ik een betaalafspraak met ze heb gemaakt, dit terwijl ik nog geen eens contact met ze heb gehad!! Ik heb ze gebeld en aangegeven dat ik het jaarbedrag had voldaan en de boel via een aangetekende brief had opgezegd. Volgens Lindorff was de 59,95 niet betaald. Op mijn vraag hoe ze het in hun hoofd haalden om te beweren dat ik een betaalafspraak had gemaakt kreeg ik een wazig verhaal te horen.
Blijkbaar mag Lindorff zomaar schrijven waar ze zin in hebben ook al is het gewoon een leugen.
Ik heb ze vandaag maar een kopie van mijn bank afschrift en van de opzeggingsbrief gemaild. Het is gewoon belachelijk hoe makkelijk dit soort incasso jongens omgaat met het checken of datgene wat ze willen incasseren ook inderdaad terecht is, voor het zelfde geld heeft iemand zijn afschriften na bijna 5 jaar niet meer en ben je mooi de pineut! Het proeft een beetje als op een nette manier opgelicht te worden. Canal Digital heeft in ieder geval nu wel een beetje buikpijn denk ik, als hoofd IT bij een groot bungalowpark heb ik afgelopen maandag besloten om eind van het jaar het contract met Canal Digital niet te verlengen en over te gaan op Ziggo, dit kost CD +/- 18.000 euro per jaar. Toch nog een beetje gerechtigheid voor een bedrijf met een klantvriendelijkheid van 0,0! Word vervolgt!
Blijkbaar mag Lindorff zomaar schrijven waar ze zin in hebben ook al is het gewoon een leugen.
Ik heb ze vandaag maar een kopie van mijn bank afschrift en van de opzeggingsbrief gemaild. Het is gewoon belachelijk hoe makkelijk dit soort incasso jongens omgaat met het checken of datgene wat ze willen incasseren ook inderdaad terecht is, voor het zelfde geld heeft iemand zijn afschriften na bijna 5 jaar niet meer en ben je mooi de pineut! Het proeft een beetje als op een nette manier opgelicht te worden. Canal Digital heeft in ieder geval nu wel een beetje buikpijn denk ik, als hoofd IT bij een groot bungalowpark heb ik afgelopen maandag besloten om eind van het jaar het contract met Canal Digital niet te verlengen en over te gaan op Ziggo, dit kost CD +/- 18.000 euro per jaar. Toch nog een beetje gerechtigheid voor een bedrijf met een klantvriendelijkheid van 0,0! Word vervolgt!
-
biezenaartje
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 mar 2013 10:03
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Beste Ben,
ik heb ook mijn verhaal over CD, ik heb in 2011 een brief geschreven om mijn abonnement op te zeggen. Die hebben ze nooit ontvangen (schrijven ze). In 2011 is in december het abonnement van mijn rekening geschreven. Maar door familiale omstandigheden had ik dit niet opgemerkt. In 2012 werd er weer abonnement afgeschreven, dit heb ik laten storneren. Nu krijg ik steeds brieven om te betalen, in een van die brieven moest ik 16 euro afsluitkosten betalen, dat heb ik gedaan. Maar nu moet ik nog steeds mijn abonnement betalen. Toen heb ik gemaild met de vraag wat afsluitkosten zijn ? Dit zijn kosten voor te laat te betalen. Ik dacht dat afsluitkosten kosten waren om af te sluiten. Ik vraag mij af als ik het abonnement betaal en een nieuwe brief schrijf (aangetekend) om op te zeggen, als alles dan in orde zal zijn, want met CD weet je maar nooit !!!. Helaas kan ik vorige opzegbrief niet laten zien, want ik heb hem niet gekopieerd. Hopelijk krijgen we veel lotgenoten die ons helpen, en kan CD hier niet verder ongemerkt mee doorgaan.
met vriendelijke groet,
Marleen de Geeter
ik heb ook mijn verhaal over CD, ik heb in 2011 een brief geschreven om mijn abonnement op te zeggen. Die hebben ze nooit ontvangen (schrijven ze). In 2011 is in december het abonnement van mijn rekening geschreven. Maar door familiale omstandigheden had ik dit niet opgemerkt. In 2012 werd er weer abonnement afgeschreven, dit heb ik laten storneren. Nu krijg ik steeds brieven om te betalen, in een van die brieven moest ik 16 euro afsluitkosten betalen, dat heb ik gedaan. Maar nu moet ik nog steeds mijn abonnement betalen. Toen heb ik gemaild met de vraag wat afsluitkosten zijn ? Dit zijn kosten voor te laat te betalen. Ik dacht dat afsluitkosten kosten waren om af te sluiten. Ik vraag mij af als ik het abonnement betaal en een nieuwe brief schrijf (aangetekend) om op te zeggen, als alles dan in orde zal zijn, want met CD weet je maar nooit !!!. Helaas kan ik vorige opzegbrief niet laten zien, want ik heb hem niet gekopieerd. Hopelijk krijgen we veel lotgenoten die ons helpen, en kan CD hier niet verder ongemerkt mee doorgaan.
met vriendelijke groet,
Marleen de Geeter
-
CDS Webcare Team
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28 okt 2009 11:27
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Geachte BenBeek,
Wij hebben middels een privé bericht contact met u opgenomen.
Graag ontvangen wij uw abonnee gegevens.
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Wij hebben middels een privé bericht contact met u opgenomen.
Graag ontvangen wij uw abonnee gegevens.
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
En ik heb u inmiddels geantwoord dat u in 2009 op deze manier op mijn aangetekend schrijven had moeten reageren, dan was deze ellende namelijk nooit ontstaan!!CDS Webcare Team schreef:Geachte BenBeek,
Wij hebben middels een privé bericht contact met u opgenomen.
Graag ontvangen wij uw abonnee gegevens.
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Canaal Digitaal/Lindorff ,
Nooit betalen als je zeker weet dat je in je recht staat.
Spreek uit ervaring.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=57806
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=660
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... &start=140
Nooit betalen als je zeker weet dat je in je recht staat.
Spreek uit ervaring.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=57806
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=660
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... &start=140
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
zijn ze nog steeds bezig?
Tja.. canal digital zou ik dus zowiezo afraden - kennelijk is eerlijk zaken doen en klantenservice niet onderdeel van hun bedrijfsmodel.
Tja.. canal digital zou ik dus zowiezo afraden - kennelijk is eerlijk zaken doen en klantenservice niet onderdeel van hun bedrijfsmodel.
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Betreft vordering :M26180564
Vorig jaar 26 Oktober was `t eindelijk zover,alle apparatuur voor de glasvezel aansluiting was aangesloten en we konden het gaan activeren.
Zo gezegd zo gedaan,alles werkte.De KPN had er ook nog 'n opzegkaart bij gedaan om op te sturen naar de,de tot toen gebruikte televisieprovider
Canal Digitaal via schotel. Deze netjes ingevuld met m'n kaartnummer,in envelop gedaan,geadresseerd aan hun klantenservice en genoeg gefrankeerd
nog die zelfde dag gepost.
Met inachtneming van eventuele vertraging in verwerking waar dan ook zouden m'n betalingsverplichtingen(automatisch incasso's) uiterlijk eind van
't jaar(2012)voor die kaart zijn voldaan.Wat schets m'n verbazing op 27 December van dat jaar als ik m'n rekeningafschriften bekijk; Canal Digitaal
blijft gewoon door incasseren.Ik bel hun 0900 0933,na verschillende menu's te hebben doorlopen krijg ik 'n dame te spreken,leg haar de situatie uit
en wordt ik weer doorverbonden na enkele minuten in de wacht te hebben gestaan.Dit keer spreek ik 'n man,leg 'm weer alles uit en de man lijkt
behulpzaam met proberen uit te zoeken wat er fout gegaan kan zijn totdat hij mij ook in de wacht zet.........na +/- 20 minuten niks meer gehoord te
hebben,heb ik de telefoonverbinding met hun verbroken.
Ik heb toen de incasso voor Januarie teruggeboekt en m'n bank gebeld en gevraagd om Canal Digitaal te blokkeren voor die incasso's,zo geschiedde.
Rond 10 Januarie ontving ik post van Canal Digitaal op m'n woonadres,Mezenpad 120 Ulft,betreffende de automatische betaling.Ik bel hun weer op dat
0900 nummer en de man die ik uiteindelijk te spreken krijg na al die menu's en wachtmuziekjes wil me wel helpen en gaat de geschiedenis van m'n
klantnummer op hun computer nakijken,zegt tegen mij dat er ongeveer'n half jaar geleden 'n adreswijziging heeft plaats gevonden. Ik woon op dit adres
ruim 6 jaar en toen bij m'n verhuizing naar hier heb ik ook hen die verhuizing door gegeven.M'n ex kan bevestigen dat er nog jaren lang post van Canal
Digitaal voor mij bestemd bij haar thuis kwam.
De beste man aan de andere kant van de lijn gaf me de optie om wederom op te zeggen,met inachtneming van de normale opzegtermijn van 'n maand,maar
heb ik dus niet gedaan,waarom moet ik boeten voor hun manier van boekhouden.Al met al zijn we zo dus in de huidige situatie beland en wordt ge-
probeerd hun nalatigheid op mij te verhalen,jammer...........zekers na te weten dat ik bijna 20jaar lang vaste klant bij hun was.
Vorig jaar 26 Oktober was `t eindelijk zover,alle apparatuur voor de glasvezel aansluiting was aangesloten en we konden het gaan activeren.
Zo gezegd zo gedaan,alles werkte.De KPN had er ook nog 'n opzegkaart bij gedaan om op te sturen naar de,de tot toen gebruikte televisieprovider
Canal Digitaal via schotel. Deze netjes ingevuld met m'n kaartnummer,in envelop gedaan,geadresseerd aan hun klantenservice en genoeg gefrankeerd
nog die zelfde dag gepost.
Met inachtneming van eventuele vertraging in verwerking waar dan ook zouden m'n betalingsverplichtingen(automatisch incasso's) uiterlijk eind van
't jaar(2012)voor die kaart zijn voldaan.Wat schets m'n verbazing op 27 December van dat jaar als ik m'n rekeningafschriften bekijk; Canal Digitaal
blijft gewoon door incasseren.Ik bel hun 0900 0933,na verschillende menu's te hebben doorlopen krijg ik 'n dame te spreken,leg haar de situatie uit
en wordt ik weer doorverbonden na enkele minuten in de wacht te hebben gestaan.Dit keer spreek ik 'n man,leg 'm weer alles uit en de man lijkt
behulpzaam met proberen uit te zoeken wat er fout gegaan kan zijn totdat hij mij ook in de wacht zet.........na +/- 20 minuten niks meer gehoord te
hebben,heb ik de telefoonverbinding met hun verbroken.
Ik heb toen de incasso voor Januarie teruggeboekt en m'n bank gebeld en gevraagd om Canal Digitaal te blokkeren voor die incasso's,zo geschiedde.
Rond 10 Januarie ontving ik post van Canal Digitaal op m'n woonadres,Mezenpad 120 Ulft,betreffende de automatische betaling.Ik bel hun weer op dat
0900 nummer en de man die ik uiteindelijk te spreken krijg na al die menu's en wachtmuziekjes wil me wel helpen en gaat de geschiedenis van m'n
klantnummer op hun computer nakijken,zegt tegen mij dat er ongeveer'n half jaar geleden 'n adreswijziging heeft plaats gevonden. Ik woon op dit adres
ruim 6 jaar en toen bij m'n verhuizing naar hier heb ik ook hen die verhuizing door gegeven.M'n ex kan bevestigen dat er nog jaren lang post van Canal
Digitaal voor mij bestemd bij haar thuis kwam.
De beste man aan de andere kant van de lijn gaf me de optie om wederom op te zeggen,met inachtneming van de normale opzegtermijn van 'n maand,maar
heb ik dus niet gedaan,waarom moet ik boeten voor hun manier van boekhouden.Al met al zijn we zo dus in de huidige situatie beland en wordt ge-
probeerd hun nalatigheid op mij te verhalen,jammer...........zekers na te weten dat ik bijna 20jaar lang vaste klant bij hun was.
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Je weet dus niet of de opzegging Canal Digitaal heeft bereikt?
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
tja, dan moet ik dus voortaan aan alles en iedereen gaan twijfelen. Als ik wat post mag ik aannemen dat 't ook wordt bezorgd....inderdaad achteraf, aangetekend moeten versturen.Neemt niet weg dat hun eigen boekhouding van links naar rechts rammelt,gezien de post voor mij jarenlang bij m'n ex werd bezorgd of moet ik 'n verhuizing ook al aangetekend verzenden???
Ik heb notabene de door de KPN (nieuwe tv.provider) bij gesloten kaart gebruikt om alles te regelen,klinkt me allemaal wel vergezocht........zou niet zijn aangekomen
Ik heb notabene de door de KPN (nieuwe tv.provider) bij gesloten kaart gebruikt om alles te regelen,klinkt me allemaal wel vergezocht........zou niet zijn aangekomen
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Nee - zoek de klachten maar eens na over post die kwijtraakt.cheng schreef:tja, dan moet ik dus voortaan aan alles en iedereen gaan twijfelen. Als ik wat post mag ik aannemen dat 't ook wordt bezorgd....
Zeker als je niet aangetekend hebt verzonden, en het om opzeggingen gaat, zijn de postbodes kennelijk erg hulpvaardig voor bedrijven, dan maken ze het gewoon weg..
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Tenzij je een overheidsorgaan bent en belasting heft of invordert mag je er inderdaad niet vanuit gaan dat verzending aankomst is.Guardian72 schreef:Nee - zoek de klachten maar eens na over post die kwijtraakt.cheng schreef:tja, dan moet ik dus voortaan aan alles en iedereen gaan twijfelen. Als ik wat post mag ik aannemen dat 't ook wordt bezorgd....
Zeker als je niet aangetekend hebt verzonden, en het om opzeggingen gaat, zijn de postbodes kennelijk erg hulpvaardig voor bedrijven, dan maken ze het gewoon weg..
Re: Vordering Canal Digital door Lindorff
Allemaal slap geouwehoer,ik had voor m'n kinderen ook kaarten van CD,ieder eigen kaart met ontvanger.
Deze heb ik wel gewoon zonder problemen kunnen opzeggen.Maar ja dat was nog ruim voor de crisis,nu grijpt CD mijn inziens elke kans aan om zoveel mogelijk uit iedere klant/kaarthouder te knijpen,neem 't in de wacht zetten bij ieder telefoon gesprek maar bv,'t constante, gesprek door verbinden, omdat ze geen juist antwoord weten zogenaamd.
Post versturen naar 'n oud adres kunnen ze,adres verandering doorvoeren na ruim 5jaar mag allemaal maar 'n nette afhandeling van 'n correcte opzegging........daar hebben ze geen weet van .....jammer weer 'n gemiste kans
Deze heb ik wel gewoon zonder problemen kunnen opzeggen.Maar ja dat was nog ruim voor de crisis,nu grijpt CD mijn inziens elke kans aan om zoveel mogelijk uit iedere klant/kaarthouder te knijpen,neem 't in de wacht zetten bij ieder telefoon gesprek maar bv,'t constante, gesprek door verbinden, omdat ze geen juist antwoord weten zogenaamd.
Post versturen naar 'n oud adres kunnen ze,adres verandering doorvoeren na ruim 5jaar mag allemaal maar 'n nette afhandeling van 'n correcte opzegging........daar hebben ze geen weet van .....jammer weer 'n gemiste kans
