LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekening achteraf
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 feb 2013 22:47
Rekening achteraf
Ik ben al jaren tevreden klant bij een erkende BOVAG garage.
Goede service, geven altijd een telefoontje met de te verwachten prijs voor reparaties en/of beurten, prima. De laatste maanden ben ik helaas minstens10x op hun stoep geweest omdat de auto mankement na mankement vertoonde. Keer op keer werd ik vriendelijk en adequaat geholpen zoals altijd. Echter de laatste keer (toen ik er voor de 3de keer in een maand stond) gaf ik zelf al aan dat het me te gortig werd met deze auto. Start problemen, ze kwamen me als vaste klant netjes voor mijn huis helpen met opstarten met een start accu om de auto naar de garage te kunnen rijden. Ik sprak een proefritje af in besloot deze auto te verkopen. Ik kreeg als vaste klant een leenauto mee voor niets voor twee dagen. De problemen van mijn eigen auto bleek na korte analyse zeer onduidelijk, maar een reset van de storing was voldoende om de auto weer te laten starten. Ze adviseerde me geen verder onderzoek aangezien ik zelf aangaf dat ik er nu vanaf wilde. Ik liep doodleuk de garage uit en niemand die me vertelde dat ik ze iets verschuldigd was. Ik ging er vanuit dat dit een soort service was als vaste klant zijnde.
Proefritje gemaakt, prijs onderhandelingen. De verkoper zei nog, ik zal even kijken welke diagnose kosten u nog open heeft staan. Ik keek hem verbaasd aan en zei dat ik geen openstaande rekeningen had. Uiteindelijk viel het aanbod voor de eventuele te kopen auto me tegen en ik ben elders gaan kijken.
Nu ruim 5 weken later rolt er ineens een rekening door mijn brievenbus a € 191,- voor diagnose kosten???
Mag dat zomaar?? Ben ik verplicht dat te betalen? Hoe dien ik bezwaar in hiertegen, want ik vind het echt onzin. Ze hebben amper wat gedaan en al helemaal niets gerepareerd. En ja, ze paaiden me een beetje (dat was mijn veronderstelling omdat ik evt interesse had in een andere auto bij hun, maar dan kan je daar toch niet zomaar op terug komen??)
Goede service, geven altijd een telefoontje met de te verwachten prijs voor reparaties en/of beurten, prima. De laatste maanden ben ik helaas minstens10x op hun stoep geweest omdat de auto mankement na mankement vertoonde. Keer op keer werd ik vriendelijk en adequaat geholpen zoals altijd. Echter de laatste keer (toen ik er voor de 3de keer in een maand stond) gaf ik zelf al aan dat het me te gortig werd met deze auto. Start problemen, ze kwamen me als vaste klant netjes voor mijn huis helpen met opstarten met een start accu om de auto naar de garage te kunnen rijden. Ik sprak een proefritje af in besloot deze auto te verkopen. Ik kreeg als vaste klant een leenauto mee voor niets voor twee dagen. De problemen van mijn eigen auto bleek na korte analyse zeer onduidelijk, maar een reset van de storing was voldoende om de auto weer te laten starten. Ze adviseerde me geen verder onderzoek aangezien ik zelf aangaf dat ik er nu vanaf wilde. Ik liep doodleuk de garage uit en niemand die me vertelde dat ik ze iets verschuldigd was. Ik ging er vanuit dat dit een soort service was als vaste klant zijnde.
Proefritje gemaakt, prijs onderhandelingen. De verkoper zei nog, ik zal even kijken welke diagnose kosten u nog open heeft staan. Ik keek hem verbaasd aan en zei dat ik geen openstaande rekeningen had. Uiteindelijk viel het aanbod voor de eventuele te kopen auto me tegen en ik ben elders gaan kijken.
Nu ruim 5 weken later rolt er ineens een rekening door mijn brievenbus a € 191,- voor diagnose kosten???
Mag dat zomaar?? Ben ik verplicht dat te betalen? Hoe dien ik bezwaar in hiertegen, want ik vind het echt onzin. Ze hebben amper wat gedaan en al helemaal niets gerepareerd. En ja, ze paaiden me een beetje (dat was mijn veronderstelling omdat ik evt interesse had in een andere auto bij hun, maar dan kan je daar toch niet zomaar op terug komen??)
Re: Rekening achteraf
Bel ze op en vertel het ze.NiekyNicole schreef:Hoe dien ik bezwaar in hiertegen, want ik vind het echt onzin. Ze hebben amper wat gedaan en al helemaal niets gerepareerd.
Re: Rekening achteraf
Rare manier om jarenlange goede service te belonen. Ik ken maar weinig bedrijven die langs komen, een gratis leenauto meegeven en vervolgens na zoekwerk meedenken en adviseren om er geen geld meer in de oude auto te stoppen. Service kost geld en aanbiedingen kunnen tegenvallen maar in dit geval zou ik de redelijk bescheiden rekening gewoon betalen en er niet verder over zeuren (zulke garages zijn zeldzaam en het aanbod moet weel heel slecht zijn geweest om zomaar over te stappen naar een andere garage).
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Rekening achteraf
Verwacht u dan dat de garage dat alles voor niets doet?NiekyNicole schreef:Ik ben al jaren tevreden klant bij een erkende BOVAG garage.
Goede service, geven altijd een telefoontje met de te verwachten prijs voor reparaties en/of beurten, prima. De laatste maanden ben ik helaas minstens10x op hun stoep geweest omdat de auto mankement na mankement vertoonde. Keer op keer werd ik vriendelijk en adequaat geholpen zoals altijd. Echter de laatste keer (toen ik er voor de 3de keer in een maand stond) gaf ik zelf al aan dat het me te gortig werd met deze auto. Start problemen, ze kwamen me als vaste klant netjes voor mijn huis helpen met opstarten met een start accu om de auto naar de garage te kunnen rijden. Ik sprak een proefritje af in besloot deze auto te verkopen. Ik kreeg als vaste klant een leenauto mee voor niets voor twee dagen. De problemen van mijn eigen auto bleek na korte analyse zeer onduidelijk, maar een reset van de storing was voldoende om de auto weer te laten starten. Ze adviseerde me geen verder onderzoek aangezien ik zelf aangaf dat ik er nu vanaf wilde. Ik liep doodleuk de garage uit en niemand die me vertelde dat ik ze iets verschuldigd was. Ik ging er vanuit dat dit een soort service was als vaste klant zijnde.
Proefritje gemaakt, prijs onderhandelingen. De verkoper zei nog, ik zal even kijken welke diagnose kosten u nog open heeft staan. Ik keek hem verbaasd aan en zei dat ik geen openstaande rekeningen had. Uiteindelijk viel het aanbod voor de eventuele te kopen auto me tegen en ik ben elders gaan kijken.
Nu ruim 5 weken later rolt er ineens een rekening door mijn brievenbus a € 191,- voor diagnose kosten???
Mag dat zomaar?? Ben ik verplicht dat te betalen? Hoe dien ik bezwaar in hiertegen, want ik vind het echt onzin. Ze hebben amper wat gedaan en al helemaal niets gerepareerd. En ja, ze paaiden me een beetje (dat was mijn veronderstelling omdat ik evt interesse had in een andere auto bij hun, maar dan kan je daar toch niet zomaar op terug komen??)
die mensen moeten ook eten.
Ik neem aan dat u ook niet voor niets werkt.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 feb 2013 22:47
Re: Rekening achteraf
Ik heb een boze brief gestuurd dat ik dit echt niet zou betalen. Boodschap was duidelijk. Ze belden me op of ik er onder een kopje koffie even over wil komen praten. Volgens mij komen we er wel uit
Re: Rekening achteraf
Zoeken is ook werk en een niet gemakkelijk te vinden storing die je wilt inruilen voor de handel....
Dat is als het niet doorgaat werkt voor niets dus rekening terecht.
Als je wel had gekocht hadden ze jou auto naar de handel gedaan als niet vindbaar verborgen gebrek.
Zoeken kost tijd en dus uurloon dus het mag.
Dat is als het niet doorgaat werkt voor niets dus rekening terecht.
Als je wel had gekocht hadden ze jou auto naar de handel gedaan als niet vindbaar verborgen gebrek.
Zoeken kost tijd en dus uurloon dus het mag.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20 feb 2013 22:47
Re: Rekening achteraf
Nou met veel excuses ben ik akkoord gegaan met de rekening fifty fifty delen. Ze hadden zelf goed door dat deze aanpak alles behalve netjes was. Tis goed zo
Re: Rekening achteraf
Rekening is mischien terecht maar achteraf is niet zo netjes. Dan zou ik ook verbaasd zijn. Maar toch mooi opgelost. Zo zie je maar weer dat top garages ook bestaan die klanten tevreden willen houden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 jul 2014 18:20
Re: Rekening achteraf
Zou het super gevonden hebben als u de naam vermeld had. Ben blij te horen dat er nog zulke goede bedrijven zijn. Concurentie en oneerlijke handelvoering doen de goede eerlijke bedrijven de das om.....
Fouten maken we allemaal en misschien ligt de communicatiefout wel bij! Alles wat u verder schrijft over het bedrijf kan ik alleen maar zeggen topbedrijf. Hun hebben het boetekleed aangetrokken en al met al zijn hun de dupe van u actie. De service en extra's kosten geld.
Fouten maken we allemaal en misschien ligt de communicatiefout wel bij! Alles wat u verder schrijft over het bedrijf kan ik alleen maar zeggen topbedrijf. Hun hebben het boetekleed aangetrokken en al met al zijn hun de dupe van u actie. De service en extra's kosten geld.
Re: Rekening achteraf
Jaar later...
Re: Rekening achteraf
Service kost over het algemeen geen geld, stukadoortje....