Goedemiddag,
Ik zou graag willen weten of iemand mij advies kan geven/dezelfde ervaring deelt als volgt:
Afgelopen november heb ik een brief ontvangen van de belastingdienst dat ze mijn inkomsten over 2011 met 5000 wilden verhogen. Hierbij ontving ik ook een overzicht en na controleren kwam ik erachter dat mijn werkgever die in oktober 2011 failliet is gegaan hogere totaalbedrag had dan vermeldt op mijn laatste loonstrook. Het verschil tussen mijn laatste loonstrook en de gegevens die de belastingdienst heeft ontvangen schelen inderdaad 5000 euro (in mijn nadeel). Ik heb toen alle bewijzen opgestuurd samen met een brief om deze verhoging tegen te gaan en nu alsnog een definitieve berekening ontvangen met verhoging van 5000 euro en dus moet ik 1500 euro terugbetalen.
Het enige wat ze mij aan de telefoon konden vertellen was opnieuw bezwaar indienen met alle bewijzen. En dat je als werknemer altijd aan het kortste end trekt...
Heeft iemand een succes verhaal hierover gehoord/meegemaakt? Moet ik al mijn bankgegevens ook meesturen zodat ze kunnen zien dat de bedragen overeenkomen?
Alvast bedankt!
Mvg,
S
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inkomsten 2011, werkgever failliet
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 mar 2013 14:09
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Inkomsten 2011, werkgever failliet
Schakel een belastingexpert in. Tis anders zeer lastig knokken tegen de bL.
Ben je lid van een vakbond ? Deze kunnen je vaak ook helpen.
Ben je lid van een vakbond ? Deze kunnen je vaak ook helpen.
Re: Inkomsten 2011, werkgever failliet
wat stond er op je jaaropgave van 2011? deze gegevens zijn leidend.
Re: Inkomsten 2011, werkgever failliet
Wanneer je een uitkering van het UWV heb gehad vanwege het failliet gaan van uw werkgever, kun je vaak die gegevens meesturen om aan te geven dat het bedrijf u niet meer uitbetaald heeft vanaf het tijdstip van failliet gaan. Dat hoort wel geaccepteerd te worden door de BD. Anders inderdaad alle bankafschriften opsturen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 mar 2013 14:09
Re: Inkomsten 2011, werkgever failliet
Bedankt voor de reacties!
Ik zal de curator benaderen om te kijken welke gegeven zijn doorgegeven aan de BL.
Jaaropgave heb ik namelijk nooit ontvangen omdat ze voor het einde vd jaar failliet zijn gegaan.
Groetjes,
S
Ik zal de curator benaderen om te kijken welke gegeven zijn doorgegeven aan de BL.
Jaaropgave heb ik namelijk nooit ontvangen omdat ze voor het einde vd jaar failliet zijn gegaan.
Groetjes,
S
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43
Re: Inkomsten 2011, werkgever failliet
Schakel anders een expert in. Deze weten vaak meer over dit soort verhalen. Dan staat u ook sterker.