LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veel terugbetalen, ondanks dat ik geen hoge inkomen heb
Veel terugbetalen, ondanks dat ik geen hoge inkomen heb
Verzamelinkomen: 23.287 euro
Terugbetalen: 1.064 euro
Details:
Werkgever 1: Arbeidskorting (0 ), Loonheffing (474), Loon e.d. (1439)
Werkgever 2: Arbeidskorting (135 ), Loonheffing (483), Loon e.d. (2211)
Werkgever 3: Arbeidskorting (202 ), Loonheffing (473), Loon e.d. (4604)
Werkgever 4: Loonheffing (3226), Loon e.d. (15033)
Zie ook de screenshot
Klopt niet?
Sommigen hebben hoger inkomen en betalen niets terug.
Details:
Zie ook de screenshot
Klopt niet?
- Bijlagen
-
- aangifte2012.png (208.36 KiB) 4482 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Mart_123 op 10 mar 2013 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Veel terugbetalen, ondanks dat ik geen hoge inkomen heb
Ik zie er niets vreemds aan, dit kun je gewoon opsturen.
Opsturen is niet moeilijk.riddert schreef:Ik zie er niets vreemds aan, dit kun je gewoon opsturen.
De vraag ging over het volgende:
Te weinig inkomen en te veel geld betalen.
Sommigen verdienen meer dan 40 000 en betalen niets terug.
Ik zie wel iets heel vreemds. Bij werkggever 4.
Die kan nooit € 3226 arbeidskorting hebben gegeven. Zijn er cijfers verwisseld?
Werkgver 4: ingehouden belasting € 3226 / arbeidskorting € 474
Het is overigens niet verwonderlijk dat u zoveel moet bijbetalen.
Elke werkgever houdt belasting in in schijf 1 (regulier)
Dit zijn voorheffingen. Bij de aangifte inkomstenbelasting worden uw inkomens opgeteld.
En komt u voor een deel van uw inkomen terecht in schijf 2 - met als consequentie bijbetaling.
Maar geeft u eerst maar eens de juiste cijfers door. Want kloppen doet het allemaal niet.
Werkgver 4: ingehouden belasting € 3226 / arbeidskorting € 474
Het is overigens niet verwonderlijk dat u zoveel moet bijbetalen.
Elke werkgever houdt belasting in in schijf 1 (regulier)
Dit zijn voorheffingen. Bij de aangifte inkomstenbelasting worden uw inkomens opgeteld.
En komt u voor een deel van uw inkomen terecht in schijf 2 - met als consequentie bijbetaling.
Maar geeft u eerst maar eens de juiste cijfers door. Want kloppen doet het allemaal niet.
Laatst gewijzigd door fisbel op 10 mar 2013 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fisbel schreef:Ik zie wel iets heel vreemds. Bij werkggever 4.
Ik weet niet wat je bedoelt met "cijfers verwisseld".
Ik heb niet veel verstand van belastingen en dergelijk.
dat je niet veel verdient zegt toch helemaal niets over of je terug krijgt of dat je moet betalen. Als een van je werkgevers te weinig heeft ingehouden of teveel arbeidskorting heeft berekend, heb je dus per saldo te weinig belasting afgedragen, dus krijg je een na-heffing.
Ik heb maar 1 werkgever, en deze heeft zn zaakjes altijd keurig op orde.
Ik heb maar 1 werkgever, en deze heeft zn zaakjes altijd keurig op orde.
Eerste bericht aangepast: mijn foutMart_123 schreef:Verzamelinkomen: 23.287 euro
Details:
Zie ook de screenshot
Klopt niet?
-
Je kan als het goed is ook je aangifte doen vanaf de website van de belastingdienst en je logt in met je Digid. Dan verschijnt je inkomen vanzelf. Kijk of er dan verschil inzit met de bedragen die jij hebt.
Bij 1 werkgever spelen deze problemen niet. De uitkomst van de aangifte zonder aftrekposten e.d. is dan vrijwel altijd € 0, omdat er rekening kan worden gehouden met de verschillende belastingschijven.
Maar bij meerdere werkgevers krijg je door cumulatie van inkomens (optelling) dat een deel van het inkomen boven € 19.000 uitkomt en met 8,85% extra wordt belast.
Volgens de laatste gegevens moet er desondanks een kleine teruggave volgen.
M.a.w: de cijfers zijn door Mart_123 nog steeds niet goed doorgegeven. Of verkeerd in de aangifte opgenomen. Is er gebruik gemaakt van de Vooringevulde Aangifte?
Maar bij meerdere werkgevers krijg je door cumulatie van inkomens (optelling) dat een deel van het inkomen boven € 19.000 uitkomt en met 8,85% extra wordt belast.
M.a.w: de cijfers zijn door Mart_123 nog steeds niet goed doorgegeven. Of verkeerd in de aangifte opgenomen. Is er gebruik gemaakt van de Vooringevulde Aangifte?
Mijn antwoord maar verwijderd door het gegoochel met cijfers TS,
gr Henk
gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 10 mar 2013 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik maakte een tipfoutje en deze is nu gecorrigeerd.fisbel schreef:Bij 1 werkgever spelen deze problemen niet. De uitkomst van de aangifte zonder aftrekposten e.d. is dan vrijwel altijd € 0, omdat er rekening kan worden gehouden met de verschillende belastingschijven.
Ja ik maak gebruik van de Vooringevulde Aangifte.
Werkgever 1: Loon e.d (1439 euro) en loonheffing (474 euro)
Werkgever 3: Loon e.d (4604 euro ) en loonheffing (473 euro)
Kan dit?
Dit staat in het jaaropgave en ook ingevuld door de belastingdienst
Werkgever 3: Loon e.d (4604 euro ) en loonheffing (473 euro)
Kan dit?
Dit staat in het jaaropgave en ook ingevuld door de belastingdienst
Ja, want bij werkgever 1 zijn de heffingskortingen NIET toegepast en bij werkgever 3 wel.
Vraagje: zat je tegelijkertijd bij werkgever 2 en 3? Of lagen deze banen NA elkaar?
Vraagje: zat je tegelijkertijd bij werkgever 2 en 3? Of lagen deze banen NA elkaar?
Of u zit de boel hier gewoon in de maling te nemen (het is uiteindelijk weekend) òf u moet zelf absoluut wegblijven van alles wat met belastingaangiften te maken heeft, inclusief uw eigen.Mart_123 schreef: Klopt niet?
Wat heeft een hoger inkomen te maken met hoeveel iemand wel of niet terug moet betalen? Waar bent u naar op zoek? Wat wilt u precies horen? Ieder van ons betaalt bij als hij over het jaar genomen te weinig belasting heeft afgedragen en krijgt extra terug als dat te veel is gebleken. In het eerste geval kan er sprake zijn van meerdere dienstverbanden of inkomsten uit andere zaken dan arbeid, in het tweede geval afsluitkosten hypotheek, ziektekosten of een andere aftrekpost die niet in de voorlopige aftrek werd meegenomen.
Hoewel de percentages die bijbetaald dan wel teruggekregen worden bepaald worden door de hoogte van het inkomen, geldt dat uiteraard niet voor de absolute bedragen.
Of begrijp ik nu verkeerd wat u verkeerd begrijpt?
Hoe dan ook:
Met een totaal inkomen van 23.287 en € 4656 ingehouden loonheffing / betaalde belasting en arbeidskorting - vul maar in is er een teruggave van € 210.
Er moet bij Mart_123 iets verkeerd zijn ingevuld. Als in de Vooringevulde aangifte de 4 inkomens en de betaalde belasting corresponderen met de jaaropgaven is er geen andere uitkomst mogelijk. Tenzij er sprake is van bijvoorbeeld een Voorlopige Teruggaaf of Box 3 inkomen of ........
Met een totaal inkomen van 23.287 en € 4656 ingehouden loonheffing / betaalde belasting en arbeidskorting - vul maar in is er een teruggave van € 210.
Er moet bij Mart_123 iets verkeerd zijn ingevuld. Als in de Vooringevulde aangifte de 4 inkomens en de betaalde belasting corresponderen met de jaaropgaven is er geen andere uitkomst mogelijk. Tenzij er sprake is van bijvoorbeeld een Voorlopige Teruggaaf of Box 3 inkomen of ........
Het hangt er ook vanaf hoe je de inkomens en aftrekposten onderling hebt verdeeld. Alleen sec hoeveel je in totaal zou moeten betalen aan de belastingdienst zegt dus niet zo veel.
-
Als de bedragen zowel in de vooraf ingevulde aangifte staan, alsmede op je loonstroken zul je inderdaad wel moeten terugbetalen.
Klopt het dat je een uitkering had bij werkgever 1 en 4 (omdat er geen sprake was van arbeidskorting) ?
Ik heb niet zoveel verstand van belastingen , en ik weet niet of het nog steeds actueel is, maar vroeger was het zo als je 2 banen tegelijk had, je maar voor 1 van de 2 banen in tariefgroep 2 kon komen. De baan waar je het minst verdiende kwam je dan in tariefgroep 1 (iets ongunstiger qua belastingen). Misschien was je per ongeluk voor meerdere werkgevers in tariefgroep 2 ingedeeld (of had je naast de uitkering ook een baan) , waardoor er te weinig belasting is geheven ?
Klopt het dat je een uitkering had bij werkgever 1 en 4 (omdat er geen sprake was van arbeidskorting) ?
Ik heb niet zoveel verstand van belastingen , en ik weet niet of het nog steeds actueel is, maar vroeger was het zo als je 2 banen tegelijk had, je maar voor 1 van de 2 banen in tariefgroep 2 kon komen. De baan waar je het minst verdiende kwam je dan in tariefgroep 1 (iets ongunstiger qua belastingen). Misschien was je per ongeluk voor meerdere werkgevers in tariefgroep 2 ingedeeld (of had je naast de uitkering ook een baan) , waardoor er te weinig belasting is geheven ?
gezien het taalgebruik was het trollentijd
Maar de ingehouden loonheffing is geen 4.656 maar 3.563. Dus € 1.093 minder. Dan zijn we er bijna.Hoe dan ook:
Mart_123 heeft in zijn / haar bericht van 19.42 de ingehouden belasting gecorrigeerd naar € 4656. Dit bedrag klopt met de screenshot in het overzicht van de aangifte (tweede bedrag: ingehouden belasting)SJZ schreef:Maar de ingehouden loonheffing is geen 4.656 maar 3.563. Dus € 1.093 minder. Dan zijn we er bijna.Hoe dan ook: