LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Erg hoog GJ verbruik - WKO - Vaanster

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
boaz

Re: Erg hoog GJ verbruik - WKO - Vaanster

Ongelezen bericht door boaz »

Beste allemaal,

Wij hebben nu ook onze jaarafrekening mogen ontvangen van Vaanster: 1025 euro!!
Dit terwijl afgelopen jaar de installatie het in de slaapkamers het nooit gedaan heeft (en regelmatig niet in de woonkamer), daarnaast is ons verbruikgedrag ten opzichte van het jaar daarvoor echt niet veranderd. Daarbij zijn wij ook nog eens met zn tweeen.
En inderdaad, zoals eerder gezegd, de tarieven zijn behoorlijk scheef t.o.v. concurrent leveranciers.
Besparing en duurzaam?? no way!

Ons nieuw voorschotbedrag gaat nu 201 euro per maand bedragen.
:shock:

Wij haken ook aan indien er iets georganiseerd gaat worden tegen deze leverancier.
We gaan zelf ook nog even op onderzoek uit.

Groet

m.schuijt

Ongelezen bericht door m.schuijt »

Ik stel voor om morgen tijdens en na de uitzending van radar te bellen naar de studio.
Zodat radar in de gaten krijgt dat dit ondertussen de spuigaten uitloopt.
Vooral dat het uit meerdere projecten uit heel nl komt.
Goed idee?

boaz

Dit lijkt mij een goed idee! Ik hoop dat meerdere mensen dit nog lezen en gaan bellen.
Grote kans dat Radar dit dan zal oppikken.

m.schuijt

Dan nog even dit.
Ons verbruik was het eerste jaar 65gj.
Dit vonden wij erg hoog voor een nieuw huis dat in 2011 Gebouwd is.
We houden ons verbruik nauwlettend in de gaten, maar krijgen het verbruik niet echt naar beneden.
Wij zijn van mening dat het wko-systeem niet goed werkt, Omdat het verbruik zo hoog is.

Wij hebben een identiek huis gezocht (zelfde aannemer/zelfde grootte/zelfde bouwjaar/zelfde gezinssituatie) alleen dit huis heeft traditioneel gas.
De afgelopen 3 Maanden hebben we het verbruik wekelijks vergeleken.
Het verbruik van onze woning is gemiddeld 55% Hoger dan vergelijkbare woning op traditioneel gas.

Als je dit aankaart bij Vaanster , is de enige reactie: U vraagt toch om die warmte?
En daar kan je het mee doen.
"Klantenservice " Noemen ze dat.

ETuijl

Ongelezen bericht door ETuijl »

Wat een ramp ja. Ik woon in Vleuterweide, zoals wel meer mensen hier zie ik.

Ik zou in elk geval wel wat willen organiseren, ik ga maar 'ns even wat briefjes in de lift hangen en kijken of we met een grote groep iets kunnen uithalen bij een stichting die zich hier voor inzet. Consumentenbond? Ombudsman? Er moet toch een aanspreekpunt zijn.

Ook mooi balen dat dat warmtewet inderdaad niks uit gaat maken.

Ik vind het echt bijzonder hoe ze het voor elkaar krijgen de verbruik GJ zo hoog te laten uitvallen. Na wat rekenen komt het erop naar dat wij ongeveer 9 GJ per maand hebben gebruikt. Hoe dan?

m.schuijt

Hallo ETuijl ,
Dat is zeker een goed idee om samen iets te gaan doen.
En ga eens na of Gemeente/Provincie subsidie hebben gegeven in het project.
Zo ja spreek hun aan op hun verantwoordelijkheid.

Want draait het WKO systeem van Vleuterweide wel waar hij voor is aangelegd?
Vaanster heeft naar ons aangegeven dat ons systeem voor 70 % !
Moet worden bijverwarmd met gas of elektrisch .
Dus 30% Wordt maar duurzaam aangeleverd.
En dat hoort natuurlijk andersom te zijn.
Het is dat we zelf aan de bel hebben getrokken.
Anders was hier nog niets van bekend.
Wij hebben de Provincie Noord holland aangesproken op hun subsidie van +75.000 Euro.
Die zij in ons project hebben gestopt.
Dat zou voor jullie misschien ook een goede stap zijn.
Succes!

boaz

Hallo,

Is er nog nieuws van uw kant?
Ik heb een klacht ingediend bij Vaanster en bij onze woningcoöperatie. Tot nu toe nog geen bevredigend antwoord. Het idee is om dan inderdaad verder te gaan klagen bij Gemeente/Provincie.
Dit zal alleen niks bijdragen aan de al ontvangen jaarafrekening.

Hoe gaat u met de jaarafrekening om? Gaat u deze beginnen met aflossen of .. ?

m.schuijt

Wij hebben wel schriftelijk een klacht ingediend bij Vaanster, dat we het niet eens zijn met de hoge tarieven en met de hoge jaarverbruiken. En dat als later blijkt dat er te hoge tarieven zijn berekend, of dat verbruik te hoog is door onjuiste werking van het WKO-systeem wij hier altijd op terug mogen komen.

Wij hebben de jaarafrekening uiteindelijk moeten betalen, bij lang doorzeuren mochten wij dit in termijnen doen. Maar uiteindelijk zat er voor ons niets anders op dat te betalen, omdat er gedreigd werd met incassobureau's en extra kosten.

Ga dus niet zomaar akkoord met betalen van de eindafrekening, teken zeker protest aan tegen de eindafrekening, dan kun je hier evt in de toekomst nog naar verwijzen mocht er iets veranderen.

Meetdienst:
Wij vinden ook de kosten die Vaanster berekend voor meetdienst veel te hoog. Bijna Euro 7 per maand. Wij hebben laatst een monteur van Techem over de vloer gehad omdat onze meterstanden niet op afstand leesbaar waren.
In onze wijk komt er maandelijk een speciale auto van Techem voorrijden, die de meterstanden uitleest van alle woningen (dit is bij jullie waarschijnlijk ook het geval) Volgens Vaanster is dit om tijdig in te springen ingeval van verkeerde voorschotbedragen. Dit is volgens ons onzin, daar wij een eindafrekening hebben van Euro 1200 bijbetalen.
Wij vroegen de monteur van Techem waarom ze die meterstanden maandelijks opnemen, en monteur zei dat het eigenlijk nergens voor nodig was dat er maandelijks een meterstand wordt opgenomen. Dat dat alleen een extra dienst is die Vaanster bij hun afneemt. Het systeem komt standaard aan het eind van het jaar (31-12) automatisch met de meterstanden (1x per de 15e en 1x per 31e), dus maandelijk opnemen van meterstanden in een overbodige luxe.
MAAR HIER BETALEN WIJ WEL VOOR.
Ik heb bij Techem proberen te achterhalen welke kosten zij hiervoor rekenen aan Vaanster, maar kreeg geen informatie los bij Techem.
Wij hebben het idee dat Vaanster deze gegevens zelf wil weten, zodat zij precies weten wat zij maandelijks aan warmte hebben geleverd, en dat ze ons voor de kosten voor deze dienst laten opdraaien. Het is voor bewoners dus totaal niet interessant om te weten, dus zijn wij nog aan het brainstormen hoe we met de hele wijk Vaanster hierop kunnen aanpakken. Vaanster laat ons opdraaien voor de kosten van meteropname, terwijl dit voor heb eigen belang is.

sdnarb

Ongelezen bericht door sdnarb »

Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, dus nog maagd. Ik heb veel gelezen van de ellende van u allen. Maar mensen er is hoop. Kijk allereerst eens op de site van de Huurcommissie. Mooi is de rubriek servicekosten. Bij bijna iedereen wordt de bankrekening leeggezogen en niet alleen door de verhuurder. Met ingang van 1 jan. 2014 is er een nieuwe warmtewet. Moet je lezen (via internet). Leuk voorbeeld: is de verwarming 4 uur kapot ontvangt u 35,- euro enz. enz. Google ook eens naar WKO en huurprijzenrecht. Bij VBTM-advocaten staat dat er met ingang van 1 jan. 2014 max. 254,- euro aan vastrecht hoeft te worden betaald en max. 24,03 euro per Gigajoule, incl BTW.

sheila0187

Ongelezen bericht door sheila0187 »

Hallo allemaal,

ondanks dat jullie reacties al wat langer geleden zijn, neem ik toch via deze manier contact met jullie op.

Ik woon zelf sinds 2,5 jaar in een appartement in Vleuterweide en ook hier regent het klachten! Sommige bewoners krijgen hun woningen maar niet warm en zitten met dekens op de bank. Ook wordt er veel geklaagd over het verbruik en de jaarlijkse kosten.

Inmiddels heb ik bij de bewoners in ons appartementen complex de jaarafrekeningen van Vaanster opgevraagd om zo eens te kunnen kijken wat het gemiddelde verbruik is. Binnenkort gaan wij hier dan ook intern over vergaderen.

Het probleem bij verhuurder Groenwest of Vaanster aankaarten heeft tot nog toe geen effect gehad en daarom vroeg ik me af of er nog mensen zijn die tips en/of adviezen hebben.

Zijn er bijv. hier in de omgeving al mensen die gezamenlijk dingen organiseren? Zo ja, laat het me dan weten! Hoe meer mensen, hoe sterker we wellicht staan.

Bedankt!
Sheila
[email protected]

SanderVleuterweide

Ongelezen bericht door SanderVleuterweide »

Sinds enkele maanden heb ik een woning in Vleuterweide betrokken in het winkelcentrum. Ook met de bekende WKO installaties van Vaanster. Ik ben mij rot geschrokken van de tarieven en de maandelijkse kosten. Het vervelende is dat het verplichte karakter om met Vaanster in zee te gaan niet meehelpt.

Zijn er nog akties of initiatieven om hier iets aan te doen? Deze situatie moedigt mij in ieder geval niet aan om jarenlang in deze woning te blijven.

philip-vleuterweide

Ongelezen bericht door philip-vleuterweide »

Beste huurders van Vleuterweide,

Ook ik ben begonnen met huren in vleuterweide zins kort. Helaas heb ik niet deze forum gelezen voordat ik huurde :cry:

Dus ik heb ook de beruchte WKO van Vaanster. Zijn er acties ondernomen, is er iets veranderd in de het laatste jaar?

Molleboon

Ongelezen bericht door Molleboon »

Dit topic is inmiddels van een paar jaar geleden.
Mijn vraag is of deze situatie zich nog altijd onverminderd voor doet, omdat mijn ouders het plan hadden te verhuizen naar Vleuterweide en derhalve te maken zullen krijgen met Vaanster.

Is WKO eigenlijk een zeer onvoordelig en daarom dure manier van warmtevoorziening .
Kan iemand mij verder helpen.
Vriendelijk dank bij voorbaat.
Cor

Gesloten