LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laboratoires Rochelle

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

essiet12 schreef:Ik hoop dat Tros Radar hier wat aan kan doen!
Dat doen ze ook, er wordt links en rechts voor gewaarschuwd, voorbeeldbrieven en advies gegeven, op het forum hier gelegenheid gegeven erover te schrijven.. enzo.

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

Vandaag alweer de volgende mail van deze oplichters gekregen, je kan de klok erop gelijk zetten en precies zoals het bij andere slachtoffers ging. Volgens mij is het ze alleen maar te doen dat iedereen hun gaat bellen voor 35 cent per min. en vervolgens aan het lijntje wordt gehouden, opnemen doen ze niet. Ook dat is makkelijk verdienen voor hun, trap daar niet in en bel niet!

Ze zouden mij de 1e vervolgzending op 19feb. gestuurd hebben, ik kreeg hem echter pas op 7 maart, juist....dat is precies 14 dagen nadat ik het terug had moeten sturen! Ik ben helemaal klaar met die oplichters en ga overal aangifte doen. Laten ze maar een incassobureau langs sturen, ik heb genoeg bewijzen dat ze de boel bedonderen!

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

Volgens mij is het het beste om die mensen geheel te negeren.

-blokkeer het rekeningnummer waarmee ze illegaal geld van je rekening hebben GESTOLEN
-blokkeer alle mailadressen
-stuur alle zendingen direct retour
-doe overal aangifte van deze oplichting
-bewaar alle bewijzen

Voor de rest niet druk over maken en negeren.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

eerst krijg ik deze mail van Dirk Stijn en gisteren weer deze!!!
dit is pure pesterij!





Beste mevrouw Kachar

Neem mij niet kwalijk. Wij hebben uw afmelding in de proefperiode niet in goede orde ontvangen. Indien u de vervolgzending ongeopend binnen 14 dagen naar ons terugstuurt zullen wij dit hier verwerken. U kunt het terugsturen naar onderstaand adres.

Dat u een afschrijving heeft gehad voordat u een vervolgzending heeft gekregen, was uiteraard niet de bedoeling. Ik heb van onze logistieke afdeling vernomen dat het pakket wel onderweg is naar u. Bij ontvangst kunt u het naar ons terugsturen.

Voor alle duidelijkheid, u bent in ons systeem afgemeld voor verdere vervolgzendingen.

Mijn excuus voor deze situatie.

Met hartelijke groeten,
Dirk Stijn

Medewerker Klantenservice
Laboratoires Rochelle B.V.
Productgroep Natrudyn Bio Forte

H.J.E. Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdamzah73

Berichten: 10
Geregistreerd: 27 feb 2013 19:33
PrivéberichtOmhoog








Spoed spoed


Laatste aanmaning: uw betalingsachterstand van € 59.95


Amsterdam, 9 maart 2013


Geachte mevrouw Kachar,

Op 22-02-2013 verzochten wij u per e-mail om onderstaande rekening te voldoen. Uit onze administratie blijkt dat er een storno of mislukte afschrijving heeft plaatsgevonden. U bent inmiddels in verzuim.

1e vervolgpakket Natrudyn Bio Forte verstuurd d.d. 19-02-2013: € 59.95

Wij sommeren u om bovenstaand bedrag uiterlijk binnen 14 dagen te voldoen. Het totaalbedrag dient te zijn bijgeschreven op ons rekeningnummer 6397142 t.n.v. Laboratoires Rochelle BV. Vermeld bij uw betaling als kenmerk uw KN1439626.

Als u aan bovenstaande sommatie niet (tijdig) voldoet, bepaalt de wet dat wij bij u buitengerechtelijke incassokosten in rekening mogen brengen. Daarnaast bent u wettelijke/contractuele rente verschuldigd.

De hoogte van deze buitengerechtelijke incassokosten bedraagt € 40. Als u niet tijdig betaalt geven wij de vordering uit handen aan Nationaal Incasso Bureau.

Voor vragen kunt u tijdens kantooruren contact met ons opnemen.

Hoogachtend,

Laboratoires Rochelle BV
Productgroep Natrudyn Bio Forte

Afdeling Finance

H.J.E. Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam

Internet: http://www.natrudynbioforte.com/nl
Tel: 0900 - 600 600 3 (€ 0,35 p/m)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik heb van onze logistieke afdeling vernomen dat het pakket wel onderweg is naar u. Bij ontvangst kunt u het naar ons terugsturen

Jouw eigen logistieke afdeling heeft het nooit ontvangen toch? Dan kun je het ook niet terugsturen...maar beter ook...want als je iets terug stuurt, heb je kans dat het daar 'niet aankomt.'

Ach en als het wel aankomt, zonder dat jij een handtekening voor ontvangst moet zetten ........ heb je mooi iets terug voor je moeite en het bedrag van jouw aangetekende opzegging ... :oops: :mrgreen:

aartsels
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2013 18:44

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door aartsels »

Hallo Allemaal
En ja hoor. Ook ik ben er ingetrapt Pakketje besteld en meteen daarop de vervolgbestelling ontvangen.
Deze teruggestuurd in enveloppe met 3 postzegels. Hebben ze natuurlijk niet ontvangen. Ook heb ik op tijd per mail (na 10 minuten aan de telefoon) afgemeld. Het bedrag dat van mijn bank was afgehaald heb ik gestorneerd. Toen kreeg ik meteen reactie of ik even wou betalen. Nou niet dus. Heb contact gehad met iemand van Consuwijzer die mij geadviseerd heeft niet te betalen, omdat ik immers geen enkele overeenkomst had. Vandaag heb ik een brief gehad van een incassobureau uit Purmerend of ik even 99,95 binnen 5 dagen wil overmaken! Niet dus! Ook heb ik RADAR al gebeld en inmiddels ook Trosopgelicht en Kassa gemaild. Vandaag heb ik ook nog een mail naar kanniewaarzijn.vara.nl gedaan. Er zal toch binnenkort wel iemand zijn die zich hiermee bezig gaat houden!!!! Zie ook op klacht.nl. Daar staan inmiddels een paar honderd klachten. Laten we met z'n allen blijven mailen en klagen. Wellicht komt hier dan binnenkort een oplossing voor!

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

aartsels schreef:Hallo Allemaal
En ja hoor. Ook ik ben er ingetrapt Pakketje besteld en meteen daarop de vervolgbestelling ontvangen.
Deze teruggestuurd in enveloppe met 3 postzegels. Hebben ze natuurlijk niet ontvangen. Ook heb ik op tijd per mail (na 10 minuten aan de telefoon) afgemeld. Het bedrag dat van mijn bank was afgehaald heb ik gestorneerd. Toen kreeg ik meteen reactie of ik even wou betalen. Nou niet dus. Heb contact gehad met iemand van Consuwijzer die mij geadviseerd heeft niet te betalen, omdat ik immers geen enkele overeenkomst had. Vandaag heb ik een brief gehad van een incassobureau uit Purmerend of ik even 99,95 binnen 5 dagen wil overmaken! Niet dus! Ook heb ik RADAR al gebeld en inmiddels ook Trosopgelicht en Kassa gemaild. Vandaag heb ik ook nog een mail naar kanniewaarzijn.vara.nl gedaan. Er zal toch binnenkort wel iemand zijn die zich hiermee bezig gaat houden!!!! Zie ook op klacht.nl. Daar staan inmiddels een paar honderd klachten. Laten we met z'n allen blijven mailen en klagen. Wellicht komt hier dan binnenkort een oplossing voor!

heel goed! en ik hoop ook dat er wat word gedaan! maar dat kunnen ze alleen als er genoeg mensen zich melden! dus mensen!!

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

Jolijn schreef:Ik heb van onze logistieke afdeling vernomen dat het pakket wel onderweg is naar u. Bij ontvangst kunt u het naar ons terugsturen

Jouw eigen logistieke afdeling heeft het nooit ontvangen toch? Dan kun je het ook niet terugsturen...maar beter ook...want als je iets terug stuurt, heb je kans dat het daar 'niet aankomt.'

Ach en als het wel aankomt, zonder dat jij een handtekening voor ontvangst moet zetten ........ heb je mooi iets terug voor je moeite en het bedrag van jouw aangetekende opzegging ... :oops: :mrgreen:

heel gek maar op 5 maart krijg ik een mail van Dirk Stijn met excusses en dat dat ze me uit het systeem halen en dezelfde dag een vervolgpakket met verzenddatum van ook 5 maart!!! in hun incassomail zeggen ze op 19 februari het pakket te hebben verstuurd!!!!????

Maar aangezien ik geen vervolgzending heb gevraagd ga ik die ook niet opsturen en hoef ik dat ook niet te doen volgens consuwijzer, maar heb hem wel gevraagd of ie het zelf kwam halen :wink: plus die proefmonster want nog meer zegels of aangetekend opsturen ga ik niet doen!!

heb net ook aangifte gedaan via mijnpolitie.nl

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

Misschien moeten we die oplichters eens een koekje van eigen deeg geven! Ik heb spijt dat ik afgelopen week het vervolgpakket teruggestuurd heb, ik heb immers nergens voor getekend. Vervolgpakketje??? nooit gehad....

Of allemaal zware brieven met afval erin naar ze opsturen en er geen postzegels op doen. :D

Of met een groep gedupeerden bij die mensen op de koffie gaan in Amsterdam. :lol:

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

@zah73: Heb je misschien een nummer van jouw aangifte op mijnpolitie.nl? Als iedereen hier ook aangifte doet en een verwijzing naar jouw aangifte maakt dan denk ik dat de politie sneller actie zal ondernemen.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

rkamp schreef:@zah73: Heb je misschien een nummer van jouw aangifte op mijnpolitie.nl? Als iedereen hier ook aangifte doet en een verwijzing naar jouw aangifte maakt dan denk ik dat de politie sneller actie zal ondernemen.
precies iedereen moet het bekend maken! zo kunnen ze er eerder wat aan doen!

dit is mijn registratienr; 012850000138615 bij mijnpolitie

J.Klaassens
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2013 17:17

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door J.Klaassens »

Bestge lotgenoten,
Het doet je wel eens goed zoveel reacties van lotgenoten te zien ,ook al is het lot dan een beetje zuur.
Wij hebben ook een gratis proefpaket van Laboratoires Rochelle aangevraagd en ontvangen.De verzendkosten E4,95 zijn betaald met een vmachtiging.Al snel viel,zonder onze opdracht,een vervolg paket in de bus en er was direkt al E59,95 van onze rekening afgehaald.We hebben dit geld gestorneerd en het paket binnen 8 dagen teruggestuurd.Tevens hebben we naar alle op de informatie aangegeven e-mail adressen een mail gestuurd met daarin intrekking van de machtiging en dat we geen prijs stellen op vervolg zendingen.Toen hierop geen reactie kwam hebben we dit ook nog schriftelijk ,aangetekend,toegezonden.De enige reactie was dat we opnieuw E 59,95 moesten betalen,met
daarbij demededeling dat ze anders een incassoburo in zullen schakelen waardoor de prijs met E40,-zal stijgen.Wezijn niet van plan dit te betalen maar het zou toch fijn zijn als Radar er voor zou kunnen zorgen dat dit soort praktijken niet meer kunnen. Jan K

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

J.Klaassens schreef:Bestge lotgenoten,
Het doet je wel eens goed zoveel reacties van lotgenoten te zien ,ook al is het lot dan een beetje zuur.
Wij hebben ook een gratis proefpaket van Laboratoires Rochelle aangevraagd en ontvangen.De verzendkosten E4,95 zijn betaald met een vmachtiging.Al snel viel,zonder onze opdracht,een vervolg paket in de bus en er was direkt al E59,95 van onze rekening afgehaald.We hebben dit geld gestorneerd en het paket binnen 8 dagen teruggestuurd.Tevens hebben we naar alle op de informatie aangegeven e-mail adressen een mail gestuurd met daarin intrekking van de machtiging en dat we geen prijs stellen op vervolg zendingen.Toen hierop geen reactie kwam hebben we dit ook nog schriftelijk ,aangetekend,toegezonden.De enige reactie was dat we opnieuw E 59,95 moesten betalen,met
daarbij demededeling dat ze anders een incassoburo in zullen schakelen waardoor de prijs met E40,-zal stijgen.Wezijn niet van plan dit te betalen maar het zou toch fijn zijn als Radar er voor zou kunnen zorgen dat dit soort praktijken niet meer kunnen. Jan K

Wilt u het ook AUB bij de redactie van radar zelf melden!!

ariane66
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2013 10:28

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door ariane66 »

[email protected]

Ook in ben op dezelfde manier opgelicht
Heb de dag na het proef pakket reeds de vervolgzending geannuleerd
Hier heb ik nooit meer wat van gehoord
Dus bellen, tegen belachelijk hoge kosten
Hier werd mij verteld dat mijn klacht werd doorgegeven aan een meerdere en ik hier nog over zou horen via mail. NIET DUS!!!
Ik heb het pakketje dan ook terugggestuurd en dacht dat het ok was.pfffff
Krijg ik nu een incasso van 99,95 (NIB Nationaal incassobureau)
Deze mensen zijn regelrechte oplichters
Hopelijk word hier wat aangedaan
en heeft iemand tips voor mij wat ik hieraan kan doen???
MVG Ariane

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

ariane66 schreef:[email protected]

Ook in ben op dezelfde manier opgelicht
Heb de dag na het proef pakket reeds de vervolgzending geannuleerd
Hier heb ik nooit meer wat van gehoord
Dus bellen, tegen belachelijk hoge kosten
Hier werd mij verteld dat mijn klacht werd doorgegeven aan een meerdere en ik hier nog over zou horen via mail. NIET DUS!!!
Ik heb het pakketje dan ook terugggestuurd en dacht dat het ok was.pfffff
Krijg ik nu een incasso van 99,95 (NIB Nationaal incassobureau)
Deze mensen zijn regelrechte oplichters
Hopelijk word hier wat aangedaan
en heeft iemand tips voor mij wat ik hieraan kan doen???
MVG Ariane

hallo, neem contact op met consuwijzer http://www.consuwijzer.nl/node/3zij kunnen je heel goed raad geven hierover en je geruststellen, er hebben heel wat mensen al bij hun gemeld over dit bedrijf!
stuur ook een klacht in bij de redactie van Radar, hoe meer mensen bij hun melden hoe eerder ze een uitzending eraan gaan uitwijden misschien!
ook bij kassa en klacht.nl!! bij het laatste staat het bol van klachten over dit bedrijf

miran79
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2013 15:41

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door miran79 »

Tja ook ik behoor tot de gedupeerden. :(
Ik heb ook een proefpakketje aangevraagd waarvoor ik alleen de verzendkosten heb betaald. Nadat ik dit pakketje had ontvangen heb ik me direct afgemeld voor verdere leveringen, waar ik overigens geen bevestiging van heb gekregen.
Enige tijd geleden werd er bij me thuis een vervolgzending twv 59,95 bezorgd waar ik dus niet om had gevraagd.

Ook zag ik dat dit bedrag zonder mijn toestemmming van mn rekening was afgeschreven, wat ik vervolgens diezelfde dag nog heb laten storneren.

Ik kwam er al snel achter dat het onmogelijk was om telefonisch contact te leggen met Laboratoires Rochelle...... tenzij je er geen problemen mee hebt om een kapitaal aan belkosten kwijt te zijn! :x
Nogal geirriteerd heb ik mailcontact gelegd met dit bedrijf, waarna ik al snel een email terug kreeg...
Ze boden hun welgemeende excuses aan, ik zou direct uit hun bestand verwijderd worden. Het pakketje mocht ik retour sturen tnv LAURA VERSTEEG. Alles zou dan goed komen....
Nou dat heb ik toen maar braaf gedaan!

Vorige week kreeg ik een email van afd Finance, een laatste aanmaning...
Ik zou in verzuim zijn, omdat ik nog een bedrag twv 59,95 open had staan...
Ik word gesommeerd om het bedrag binnen 14 dagen te voldoen anders komen er incassokosten en rente bovenop. Nou mn nekharen gingen er van overeind staan!!!

Wederom een hele boze email verstuurd, waar ik na enige dagen antwoord op kreeg door HENDRIK VUGT.
Hij beweerd dat het pakketje niet is binnen gekomen bij hun....
Zolang hun van mij geen pakket ontvangen kan hij de rekening twv 59,95 niet terug draaien.
Ik dacht echt, nou nu moet het helemaal niet gekker worden....
Hij denkt zeker dat ik gekke Henkie ben of zo......

Ik heb vandaag een hele boze email terug gestuurd waar ik tot op heden toe nog geen reactie op heb gehad!!
Wat een stel oplichters zeg......
Ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen....
Heb telefonisch contact gehad met consuwijzer en zij hebben mij ook het advies gegeven om niet te gaan betalen... Ze hebben geen poot om op te staan...
Erg jammer dat er toch een incasso bureau (NIB Purmerend) bestaat die met zulke lapzwanzen in zee gaat en mensen op deze manier geld afhandig maakt!
Hoop dat er werk van wordt gemaakt en dat dit bedrijf voor eens en voor altijd wordt gestopt!!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door Jolijn »

[Hij beweerd dat het pakketje niet is binnen gekomen bij hun....

Tuurlijk beweert hij dat.....maakt niet uit toch, er is door heb geadviseerd het terug te sturen , risico is aan hen.

Heb je hier ook gelezen? https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p1767705

Waarom maak je je zo druk over een reactie terug? Dat zij niet reageren is toch hun verantwoordelijkheid? Laat ze toch als jij de juiste stappen hebt genomen.

hnkrsch
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2013 18:37

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door hnkrsch »

la rochelle oplichters al het gezeur al ondervonden alle niet gewenste proefpakketjes teruggestuurd, €59,00 gestorneerd en ja hoor nu bedreigingen van nib incassoburo? Moet je dit maar zo nemen en betalen om van het gezeur af te zijn of gewoon negeren en naar de rechter als het tegenzit?
wie weet hierop een goed advies?
grten Henk

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door zah73 »

hnkrsch schreef:la rochelle oplichters al het gezeur al ondervonden alle niet gewenste proefpakketjes teruggestuurd, €59,00 gestorneerd en ja hoor nu bedreigingen van nib incassoburo? Moet je dit maar zo nemen en betalen om van het gezeur af te zijn of gewoon negeren en naar de rechter als het tegenzit?
wie weet hierop een goed advies?
grten Henk

ik zou zeker niet iets gaan betalen wat ik niet gevraagd heb!
dat is precies wat ze juist willen!

maar dat moet u natuurlijk zelf weten he!

rkamp
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 mar 2013 17:33

Re: Laboratoires Rochelle

Ongelezen bericht door rkamp »

@Henk: Gewoon helemaal niets doen, alleen overal melding doen van deze illegale praktijken. Bel ze vooral niet! Daar is het ze juist om te doen voor 35 cent per minuut... Pakketjes terugsturen heeft geen nut, het adres is net als alle namen FAKE!

Vanzelf gaan ze dreigen met een incassobureau, word daar vooral niet bang voor want ze hebben geen poot om op te staan en ook het incassobureau zal wel fake zijn. Anders laten ze het maar voorkomen....

Gesloten