LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plotseling een new contract met fff?

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo,

ik ben in het verleden lid geweest van fff.
dat contract liep af per 26 jul 2012
dit heb ik opgezegd op 22 jun 2012.
hiervan ook netjes een bevestiging gekregen dat het tijdig is stopgezet en verloopt per 26 jul 2012.
er stond ook in de brief dat, als ik geen gebruik meer wilde maken van de kortingspas, ik deze voor 26 jul 2012 moest inleveren.
ik heb het pasje dus op 26 jul 2012 ingeleverd op de vestiging, en hiervan ook een bewijsje gekregen.
alle papieren netjes bewaard in klapper.

nu krijg ik ineens op 6 feb 2013 een brief binnen met dat ik een contract ben aangegaan voor de duur van 1 jaar, en of ik ff meteen 80,70 wil betalen.

nu weet ik zeker dat ik alle bewijsjes heb van opzegging, dus daar maak ik me geen zorgen over.
echter begin ik me af te vragen, kan dit new contract komen omdat ik op 26 jul 2012 mijn pasje heb ingeleverd, en niet op 25 jul 2012?
ik heb na de bevestigingsbrief van opzegging, nooit meer iets van hun vernomen, ook geen brief in de trend van, bedankt voor uw verlenging blabla, of zoiets.

kan iemand mij vertellen of 26 jul 2012 verkeerd was?

mvg,

w

stofzuigertje

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was het tot of Tot en met 26 juli?

Op 1 dag zou ik niet moeilijk doen maar gewoon negeren en laat ze het maar uitzoeken.

zij moeten dan bewijzen dat je op 26 juli deze nog gebruikt hebt....

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo,


bedankt voor de reactie.

in de bevestigingsbrief van hun voor men opzegging stond voor 26 jul. 2012 pasje inleveren.
de kortingspas is tevens de clubkaartpas.
de medewerkers van de vestiging zeiden dat ik tot op de laatste dag, dus ook op 26 jul nog mocht sporten. ik weet niet meer zeker of ik ook op die dag heb gesport. in elk geval op 26ste ingeleverd.
de kortingspas heb ik overigens nooit ergens anders gebruikt, om korting te krijgen.
heel vreemd, de kopie van start abo heb ik niet meer....dus die ga ik proberen te krijgen via fit4free.

tevens heb ik even de algemene voorwaarden van hun doorgelezen, en zag dat er staat, net als in de bevestigingsbrief, dat ik voor het pasje moet betalen net zolang totdat het pasje is ingeleverd, 2,95 per maand. de vestiging, waar ik gisteren lansg ging, zei dat in het systeem staat dat het pasje is ingeleverd op de 26ste, dus dat zal niet de vergissing zijn.
gezien vanaf de maand van einde contract, en de 1ste brief van hun, dit jaar, kan ik 6 a 7 maanden tellen.
6 x 2,95 = 17,70
precies het bedrag wat hun incassoburo in hun brief als hoofdsom noemt.
tevens claimen ze in hun brief dat ik een jaarcontract ben aangegaan.
mijn naam is in elke brief ook nog eens verkeerd gespeld, oftewel, ik ben die persoon niet. (makkelijke naam overigens)

ik heb fitforfree gisteren gemaild met de vraag waar dit over gaat, en tevens bewijzen te overhandigen. gemaild naar [email protected]
echter geen reactie.
ik blijf elke dag, voor een week lang dezelfde mail sturen, in de hoop op reactie. bellen naar hun duur nr doe ik uit principe niet.
komt er geen reactie, dan via mail een beroep doen op Wet Bescherming Persoonsgegevens, zodat ze alle data over mij moeten leveren.
wanneer ze dit niet doen, of helemaal geen reactie geven, staat dat erg slecht voor hun wanneer het tot een zaak mocht komen lijkt me.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ah! Het is dus een incassobrief van een incassobureau met incasso- en wat nog meer (ongeoorloofde)kosten.

ik een contract ben aangegaan voor de duur van 1 jaar, en of ik ff meteen 80,70 wil betalen.

Staat dat er zo?

6 x 2,95 = 17,70
precies het bedrag wat hun incassoburo in hun brief als hoofdsom noemt.


Gewoon even bewijs van inlevering pasje inscannen (+ evt. opzegging) en mailen, zowel naar het incassobureau en FFF.

de kopie van start abo heb ik niet meer....dus die ga ik proberen te krijgen via fit4free.

Die moeite zou ik niet nemen.

Heel goed dat je niet belt, kost jouw geld en je hebt niks zwart op wit.
Als je een paar keer gemaild hebt zonder antwoord te krijgen....laat gaan. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid, maar die van hen.

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

hallo,

ik heb 2 brieven van fitforfree zelf gekregen, waarin inderdaad letterlijk stond dat ik een contract was aangegaan voor de duur van 1 jaar.
ook dat de achterstallige kosten 80,70 zijn. in dezelfde brief staat ook dat ik het abo 'kortingspas' zou hebben afgesloten.

in de 2de brief, zelfde inhoud, dit keer als bedrag 111,70 euro.

bijna direct daarna een brief van incasso, met als hoofdsom 17,70 en 40 aan kosten en 0,31 aan rente.
de bedragen spreken elkaar dus tegen.

ik heb ook gemaild naar dat incassoburo, maar geen reactie tot nu toe (4 dagen geleden).


overigens heb ik geen last van plotselinge bedragen die van mijn rekening worden afgehouden, omdat ik een algehele incassoblokkade op mijn rekening heb staan.
ik las dat fitforfree bij elke mislukte incassopoging 9 euro aan kosten zou tellen.
blijf het sowieso vreemd vinden dat een incassoburo bepaalde bedragen links laat liggen, alsof die niet rechtsgeldig zijn.

darkrinoa1
Berichten: 36
Lid geworden op: 26 jan 2012 21:09

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door darkrinoa1 »

na bijna een week wachten, nog geen enkele reactie van fit4free.
ik heb ze elke dag gemaild met hetzelfde, naar [email protected]

to be continued..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dan zou ik daar nu 's even mee stoppen en ff afwachten.
Hoor je dan nog niks, mail je als allerlaatste (naar FFF en incassobureau)dat je hierbij aanneemt dat 1 en ander door FFF is recht gezet en beschouw je de zaak als gesloten.
Het is hun verantwoording dat ze niet reageren. Willen ze dat niet, doen ze het toch niet? Dat kun jij niet afdwingen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je zou ze natuurlijk ook gewoon even kunnen opbellen (of desnoods langs gaan bij het fff filiaal) i.p.v. iedere dag maar weer mailtjes gaan sturen. E-mail is nu niet echt het meest effectieve communicatiemiddel.

alfatrion
Berichten: 21964
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: plotseling een new contract met fff?

Ongelezen bericht door alfatrion »

darkrinoa1 schreef:Hiervan ook netjes een bevestiging gekregen dat het tijdig is stopgezet en verloopt per 26 jul 2012. Er stond ook in de brief dat, als ik geen gebruik meer wilde maken van de kortingspas, ik deze voor 26 jul 2012 moest inleveren. (...) Kan iemand mij vertellen of 26 jul 2012 verkeerd was?
Ja, u had de pas uiterlijk op 25 juli 2012 moeten inleveren. Maar dat betekent nog niet dat u een overeenkomst van een jaar bent aangegaan. Overeenkomsten mogen sinds 1 dec 2011 niet meer stilzwijgend verlengt of vernieuwd worden, tenzij er een overeenkomst voor onbepaalde duur tot stand komt en u op ieder moment kunt opzeggen met in acht neming van een opzegtermijn van hooguit een maand. Zo staat dit ook in de voorwaarden.

U bent hooguit een maal 2,95 euro verschuldigd. Incassokosten bent u niet verschuldigd omdat u geen aanmaning hebt ontvangen die aan de wettelijke eisen voldoet.

P.S. Het is prettig als u gebruik zou maken van hoofdletters, omdat daaraan gemakkelijk is te zien waar zinnen beginnen.

Gesloten