LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon valt buiten garantie door scheur in scherm

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
wpbezemer

Telefoon valt buiten garantie door scheur in scherm

Ongelezen bericht door wpbezemer »

Hallo,

Ik heb nog geen half jaar geleden een HTC One X gekocht. In het begin had ik al last van wifi problemen maar dit trok mijn aandacht niet zo tot ik extra rekening kreeg van mijn provider.

Na veel gezocht op Internet las ik dat dit een veel voorkomend probleem is en dat HTC zelf dit zou oplossen. Door behulp van het achterkantje aan te drukken op de wifi punten krijg ik weer wifi.

Nu heb ik sinds kort een scheur in mijn beeldscherm en had inmiddels contact opgenomen met HTC betreft dit probleem (en niet het scheur). HTC zegt dat ik geen garantie meer heb omdat er een scheur in beeldscherm zit.
Is dit terecht? Kan men mijn garantie betreft wifi ontnemen omdat er een scheur in het scherm zit?

Groeten,
Wytse

crazyme

Re: Telefoon valt buiten garantie door scheur in scherm

Ongelezen bericht door crazyme »

Je had de klacht met betrekking tot wifi moeten melden.

Doe het zelf oplossingen worden natuurlijk niet gegarandeerd door de fabriek.

wpbezemer

Ongelezen bericht door wpbezemer »

crazyme schreef:Je had de klacht met betrekking tot wifi moeten melden.

Dat klopt, misschien is mijn uitleg niet correct de volgende link zou misschien meer inzicht geven:
http://tweakers.net/nieuws/82633/htc-wi ... kbaar.html

Ik kan moeilijk de gehele dag in mijn hand vasthouden en druk uit oefenen om zo wel wifi te hebben. :)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

wpbezemer schreef:Hallo,

Ik heb nog geen half jaar geleden een HTC One X gekocht. In het begin had ik al last van wifi problemen maar dit trok mijn aandacht niet zo tot ik extra rekening kreeg van mijn provider.

Na veel gezocht op Internet las ik dat dit een veel voorkomend probleem is en dat HTC zelf dit zou oplossen. Door behulp van het achterkantje aan te drukken op de wifi punten krijg ik weer wifi.

Nu heb ik sinds kort een scheur in mijn beeldscherm en had inmiddels contact opgenomen met HTC betreft dit probleem (en niet het scheur). HTC zegt dat ik geen garantie meer heb omdat er een scheur in beeldscherm zit.
Is dit terecht? Kan men mijn garantie betreft wifi ontnemen omdat er een scheur in het scherm zit?

Groeten,
Wytse
Het is inderdaad een bekend probleem, maar rond die tijd is HTC ook begonnen met fabricage van een licht aangepaste one X, waarbij dit hardwarematig opgelost is. Het is dus niet gezegd dat je WiFi problemen ook door dat constructiefoutje komen, aangezien je ook eentje kan hebben die deze fout niet meer heeft. Maar dat zouden ze je bij HTC moeten kunnen vertellen adhv het serienummer lijkt me?

Verder is een scheur in het scherm, een indicatie van een niet al te lief behandelde telefoon, en dus reden om garantie te weigeren door HTC. Maar dan nog, ook al deden ze het wel, dan krijg je een gsm met goede WiFi ontvangst en een scheur in het scherm terug na reparatie. Want die scheur hoeven ze in beginsel niet onder garantie te repareren, tenzij ook dat een productiefout is, maar daar kan ik zo snel geen enkel bewijs voor vinden op de bekendere fora etc.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

wpbezemer schreef:
crazyme schreef:Je had de klacht met betrekking tot wifi moeten melden.

Dat klopt, misschien is mijn uitleg niet correct de volgende link zou misschien meer inzicht geven:
http://tweakers.net/nieuws/82633/htc-wi ... kbaar.html

Ik kan moeilijk de gehele dag in mijn hand vasthouden en druk uit oefenen om zo wel wifi te hebben. :)
De uitleg was mij wel duidelijk hoor.

Door die niet ondersteunde fix is het toestel niet normaal gebruikt. Dan vervalt de garantie.

Ik snap wel dat je dacht : "ik los het wifi probleem wel op door in de hoek te knijpen, zodat het niet naar HTC terug moet" maar dat veroorzaakte weer een ander probleem.

Coulance zou HTC sieren, maar ik denk dat je niets meer te eisen hebt.

japperrrr

Ongelezen bericht door japperrrr »

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 2&t=130127

Hier nog een zelfde geval. HTC weigert om WiFi te repareren vanwege een scheur linksonder in het scherm. En dan te bedenken dat de WiFi-antenne rechtsboven in het toestel zit! Kort samengevat ging mijn gesprek met de klantenservice als volgt:

Mijn WiFi doet het niet goed meer, kan ik dat onder garantie laten repareren?
- Ja, maar dan moet u ook buiten de garantie om de barst in uw scherm laten repareren.
Hoeveel kost dat?
- De kosten voor het vervangen van het scherm liggen rond de €250,-.
Waarom kan ik niet enkel WiFi laten repareren?
- HTC levert alleen perfecte toestellen uit, zo staat dat in ons protocol.
Zucht, ik begrijp dat u hier niets aan kunt doen maar dit slaat natuurlijk nergens op
- *Vragende blik*
Houdoe.

Gesloten