LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door mini-me »

Twee weken geleden heb ik mijn computer bij de winkel achtergelaten voor een nieuwe harde schijf. De fabrikant had aangegeven dat de harde schijven uit mijn reeks computers niet in orde waren en heb zodoende de mogelijkheid gekregen kosteloos een nieuwe te laten plaatsen.

Nu blijkt dat het reparatiebedrijf mijn computer heeft laten vallen of iets dergelijks Er zijn beschadigingen aan de buitenzijde die zullen worden gerepareerd, maar nu heb ik het probleem dat ik zakelijk afhankelijk ben van mijn computer.
Het kan nu enkele weken gaan duren voordat ik m'n computer terug krijg en ik heb geen garantie dat binnenin de computer er geen beschadigingen zullen zijn.

De winkel heeft geen vervangend / leenexemplaar.

Wat zijn mijn rechten? Ik moet kunnen werken.
Kan ik erop aandringen dat ik een vergelijkbare computer krijg, ook evt. als tijdelijke?
Kan ik ervoor zorgen dat ik, zodra mijn computer gerepareerd is, extra garantie krijg voor mogelijke beschadigingen binnenin de computer veroorzaakt door het reparatiebedrijf?

Graag hulp.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door Rim69 »

Je kan overal op aandringen. Of je het krijgt is iets anders. Extra garantie heb je geen recht op.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door bprosman »

Zakelijk afhankelijk is in ieder geval voldoende en betrouwbare backups maken zodat je met iedere willekeurige andere computer verder kunt.
Zoals geschreven heb je daar geen recht op maar voorkom dat als je je computer ter reparatie aanbiedt je minstens nog bij je data kunt.

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door mini-me »

bprosman schreef:Zakelijk afhankelijk is in ieder geval voldoende en betrouwbare backups maken zodat je met iedere willekeurige andere computer verder kunt.
Zoals geschreven heb je daar geen recht op maar voorkom dat als je je computer ter reparatie aanbiedt je minstens nog bij je data kunt.
Ik heb een back-up, maar op dit moment geen computer om op te werken.
Heb ik niet toevallig recht op een vervangend exemplaar omdat ik mijn computer voorlopig niet heb door toedoen van het reparatiebedrijf?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door Rim69 »

mini-me schreef:Heb ik niet toevallig recht op een vervangend exemplaar omdat ik mijn computer voorlopig niet heb door toedoen van het reparatiebedrijf?
Heeft het reparatiebedrijf dan een vervangend exemplaar?

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door mini-me »

Helaas weet ik niet of het reparatiebedrijf een vervangend exemplaar heeft. Ik weet ook niet wie de reparatie heeft uitgevoerd. Tot nu toe heb ik alleen contact gehad met de winkel. Het hoofdkantoor van de winkel was telefonisch niet meer bereikbaar.
Ik ben pas vandaag (late middag) erachter gekomen wat er gebeurd is. Niemand heeft mij hierover geïnformeerd. Ik vond het vreemd dat mijn computer nog niet terug was en ben gaan bellen.

mini-me
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:57

Re: Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door mini-me »

Vandaag een mailtje gehad van het hoofdkantoor dat ik een leencomputer krijg. Natuurlijk ben ik hier heel blij mee aangezien ik weer kan werken.
Maar... weet iemand hoe ik de zekerheid heb straks, als mijn eigen computer terug is van de reparatie, dat de computer intern geen beschadigingen heeft opgelopen en ik ervan verzekerd ben dat eventuele schade hieruit voortvloeien wel vergoed zullen worden?
Ik ben namelijk bang dat mijn computer, die geen enkel mankement vertoonde, wel met mankementen terug zal komen. Ik wil op voorhand alles geregeld hebben en niet naderhand achter de feiten aanlopen en nergens aanspraak op kunnen maken terwijl door toedoen van hen mijn computer beschadigingen heeft opgelopen.

Graag advies.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Beschadigingen veroorzaakt door reparatiebedrijf

Ongelezen bericht door Rim69 »

mini-me schreef: Maar... weet iemand hoe ik de zekerheid heb straks, als mijn eigen computer terug is van de reparatie, dat de computer intern geen beschadigingen heeft opgelopen en ik ervan verzekerd ben dat eventuele schade hieruit voortvloeien wel vergoed zullen worden?
Breng hem zelf weg en blijf er de hele tijd bij.

Gesloten