LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuisapotheek

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Joyce1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2013 18:20

Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Joyce1976 »

Na een aantal incomplete en/of foutieve leveringen, hebben wij ons uit laten schrijven bij de Thuisapotheek. Het is er na de doorstart niet beter op geworden, 2 leveringen methylfenidaat (medicatie tbv ADHD) waren incompleet. Helaas kwam ik hier de eerste keer te laat achter zodat ik niet meer kon reclameren maar van de levering van afgelopen vrijdag mistten weer 2 doosjes à 30 stuks. Na het telefoontje van hun medewerker vanmiddag, waarin de medewerker te kennen gaf dat dat absoluut onmogelijk was gezien 5 controles maar er zitten toch echt 2 doosjes te weinig in de doos, en ik geen nalevering hoefde te verwachten, heb ik ons uit laten schrijven. Gezien het feit dat het niet de eerste keer is dat het fout gaat, het feit dat deze medicijnen onder de internationale Opiumwet vallen, het feit dat wij (onder andere) door dit soort onzorgvuldigheden de zorgkosten zien stijgen en de klantonvriendelijke instelling van de medewerker, heb ik besloten hiervan melding te maken bij Tros Radar zodat anderen wellicht van deze informatie kunnen profiteren. Zeer triest maar ik ga voortaan wel naar de apotheek zelf mijn medicatie ophalen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

Joyce1976 schreef:Na een aantal incomplete en/of foutieve leveringen, hebben wij ons uit laten schrijven bij de Thuisapotheek. Het is er na de doorstart niet beter op geworden, 2 leveringen methylfenidaat (medicatie tbv ADHD) waren incompleet. Helaas kwam ik hier de eerste keer te laat achter zodat ik niet meer kon reclameren maar van de levering van afgelopen vrijdag mistten weer 2 doosjes à 30 stuks. Na het telefoontje van hun medewerker vanmiddag, waarin de medewerker te kennen gaf dat dat absoluut onmogelijk was gezien 5 controles maar er zitten toch echt 2 doosjes te weinig in de doos, en ik geen nalevering hoefde te verwachten, heb ik ons uit laten schrijven. Gezien het feit dat het niet de eerste keer is dat het fout gaat, het feit dat deze medicijnen onder de internationale Opiumwet vallen, het feit dat wij (onder andere) door dit soort onzorgvuldigheden de zorgkosten zien stijgen en de klantonvriendelijke instelling van de medewerker, heb ik besloten hiervan melding te maken bij Tros Radar zodat anderen wellicht van deze informatie kunnen profiteren. Zeer triest maar ik ga voortaan wel naar de apotheek zelf mijn medicatie ophalen.
Voor uw informatie: u zit hier op het forum van Tros Radar. Omdat u schrijft : heb ik besloten hiervan melding te maken bij Tros Radar, enz, kunt u beter de redactie schrijven. Die nemen, wat waarschijnlijk uw bedoeling is, brieven zoals die van u in overweging om te zien of één en ander de moeite van uitzending waard is. Als u de pagina naar beneden scrollt, ziet u contact. Het enige is dat u uw verhaal nogmaals moet doen. Succes ermee.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ziu het eerder bij verzekeraar melden!!!!

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Joyce,
Ik vind het een goed idee om jouw ervaringen op het forum te melden. Dit wordt door honderden mensen gelezen, dus dan zijn die mensen in ieder geval al wat wijzer geworden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

Thuisapotheek is toch op internet je medicijnen bestellen en laten bezorgen? Zie daar niet echt het nut van in; je eigen apotheek bezorgt ook thuis n.a.v. wat je dokter je voorschrijft?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door vroem »

Er is een grens aan hoe goedkoop er gewerkt kan worden, dat blijkt maar weer.
Misschien moetner eindelijk eens paal en perk gesteld worden aan dit soort uitwassen en negatieve bijeffecten van pogingen de orgkosten te beheersen. Beheersen kan, maar niet op deze manier, gaat verdorie over medicatie! Fouten daarmee doen zorgkosten alleen maar verder toenemen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door ciske »

vroem schreef: Fouten daarmee doen zorgkosten alleen maar verder toenemen.

Precies , gewoon in de apotheek bij je in de buurt halen.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Rim69 »

tenormin schreef:Thuisapotheek is toch op internet je medicijnen bestellen en laten bezorgen? Zie daar niet echt het nut van in; je eigen apotheek bezorgt ook thuis n.a.v. wat je dokter je voorschrijft?
Nee. Het is een apotheek, dus ze hebben wel een recept nodig. Zij "bestellen" ze voor je. Werkt alleen met herhaal medicatie. Zij houden je medicijnen in de gaten en regelen een herhaalrecept bij je huisarts voor je op het moment dat het nodig is en bezorgen daarna de medicijnen bij je thuis. Je hoeft dus zelf niks meer te regelen of in de gaten te houden.

Als het werkt .....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

Je hoeft dus zelf niks meer te regelen of in de gaten te houden.

Als het werkt .....
Nou, als het zo loopt houd ik me wel op de "ouderwetse" manier bezig en regel ik het zelf wel. Vooral na het openingstopic voorval, heb geen zin in zulke akkefietjes.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Rim69 »

tenormin schreef:
Je hoeft dus zelf niks meer te regelen of in de gaten te houden.

Als het werkt .....
Nou, als het zo loopt houd ik me wel op de "ouderwetse" manier bezig en regel ik het zelf wel. Vooral na het openingstopic voorval, heb geen zin in zulke akkefietjes.
"ouderwetse" apotheken bieden al zo'n zelfde service. Ook daar kan het fout gaan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

"ouderwetse" apotheken bieden al zo'n zelfde service. Ook daar kan het fout gaan.
Ja, dat weet ik uit ondervinding dat het fout kan gaan, maar dan sta je wel oog in oog met iemand waar je rechtstreeks mee kan communiceren; ergo: gemakkelijker.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door Rim69 »

tenormin schreef:
"ouderwetse" apotheken bieden al zo'n zelfde service. Ook daar kan het fout gaan.
Ja, dat weet ik uit ondervinding dat het fout kan gaan, maar dan sta je wel oog in oog met iemand waar je rechtstreeks mee kan communiceren; ergo: gemakkelijker.
Nog nooit bij een Mediq apotheek geweest zeker.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Thuisapotheek

Ongelezen bericht door tenormin »

@Rim69, nee, dichtsbijzijnde (zie ik) is Wassenaar. Hier in de buurt zitten ze nu van BENU. Is allemaal verandert van naam, zo'n jaartje of zo. Hier heet 't nog Dam Apotheek, maar de levering zit in zakken van BENU, dus....?

Gesloten