LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ISRA punt nieuwbouw woning

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
yumo

ISRA punt nieuwbouw woning

Ongelezen bericht door yumo »

Beste lezer,

Wij hebben de volgende vraag gekregen van onze aannemer:
Met ingang van 1 januari 2013 verandert KPN de wijze waarop de nieuw opgeleverde panden op het vaste net worden aangesloten. In plaats van alle nieuwe panden standaard te voorzien van een aansluiting op het netwerk van KPN, worden de aansluitingen voortaan alleen nog maar na aanvraag van een telecommunicatiedienst (televisie, internet en/of vaste telefoon) van de bewoner(s) aangelegd.
U dient dus op voorhand een dienst aan te vragen bij een willekeurige provider die gebruik maakt van het KPN netwerk.

Wij hebben besloten om te kiezen voor Ziggo alles in 1. Die gebruikt volgens mij zijn eigen netwerk.

de 2 vragen:
1. Het verhaal mbt het ISRA punt is voor ons dus niet van toepassing?
2. Is dit verstandig omdat ons huis dus geen ISRA punt krijgt?

Alvast bedankt!

bprosman

Re: ISRA punt nieuwbouw woning

Ongelezen bericht door bprosman »

Je zult wel een ISRA punt krijgen maar dan van Ziggo (dat heet dan een AOP, Abbonnee Overname Punt) , en bij nieuwbouw 99.99% zeker in de meterkast afgemonteerd. Maar dat is dan een Radio/TV aansluiting en geen KPN telefoon aansluiting.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan zit je dus vast aan monoplist Ziggo. Bij een telefoonlijn kun je tenminste nog voor een concurrent van KPN kiezen: www.breedbandwinkel.nl

Bijvoorbeeld Online.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ziggo werkt met een koax kabel.
Dus je moet dan alles in 1nemen, om alle diensten te kunnen gebruiken.

Een ISRA punt hebben jullie niet nodig, behalve om na een tijd naar een ADSL aansluiting over te stappen.
Een keer kabel gehad, en dit is niet meer van toepassing.
Succes

bprosman

Denk ook niet dat je dan nog over wil stappen naar "A"lle "D"agen "SL"oom.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

bprosman schreef:Je zult wel een ISRA punt krijgen maar dan van Ziggo (dat heet dan een AOP, Abbonnee Overname Punt) , en bij nieuwbouw 99.99% zeker in de meterkast afgemonteerd. Maar dat is dan een Radio/TV aansluiting en geen KPN telefoon aansluiting.
Wel een Ziggo internet/telefoon aansluiting. Of iedere andere kabel aanbieder.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

of je het nu wel of niet nu wil gebruiken, zou het niet hebben van een telefoon aansluiting niet een heel slecht verkooppunt zijn als je de woning ooit nog een keer wil verkopen?
ik weet niet om hoeveel geld het gaat, maar dat verdien je wel terug als je het huis weer verkoopt.
Staat er niets in het contract met de aannemer dan? het kan best zijn dat KPN nu extra geld vraagt, maar als er in jouw contract staat dat het huis wordt opgeleverd met zowel kabel als telefoon aansluiting, dan is dat gewoon het probleem van de aannemer, niet van jou

nevermind

Rim69 schreef:
bprosman schreef:Je zult wel een ISRA punt krijgen maar dan van Ziggo (dat heet dan een AOP, Abbonnee Overname Punt) , en bij nieuwbouw 99.99% zeker in de meterkast afgemonteerd. Maar dat is dan een Radio/TV aansluiting en geen KPN telefoon aansluiting.
Als het een Ziggo gebied is, zoals bij TS het geval is, geeft het geen andere kabel aanbieder.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

nevermind schreef:
Rim69 schreef:
Als het een Ziggo gebied is, zoals bij TS het geval is, geeft het geen andere kabel aanbieder.
Afhankelijk van het gebied dus. Je zit in ieder geval niet zonder telefoon als je geen ISRA punt neemt.

bprosman

Wel een Ziggo internet/telefoon aansluiting. Of iedere andere kabel aanbieder.Rim69
Ziggo (of andere kabel aanbieder) leveren geen Internet/telefoon aansluiting maar een TV aansluiting waar mbv een modem een Internet/Telefoonaansluiting van gemaakt wordt. Maar dan moet je eerst een abbo hebben.
Overigens is het inderdaad wel de moeite te vragen wat het kost om het nu aan te laten leggen (later is altijd duurder) maar wat ik uit de OP begrijp is dat KPN geen "dark" (ongebruikte) aansluitingen meer levert maar alleen als er op dat moment ook een abbo op afgesloten wordt.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:Ziggo werkt met een koax kabel.

Een ISRA punt hebben jullie niet nodig, behalve om na een tijd naar een ADSL aansluiting over te stappen.
Succes

ADSL is echt zo slecht nog niet hoor, sommigen zijn nooit te vreden.

nevermind

ciske schreef:
nevermind schreef:Ziggo werkt met een koax kabel.

Succes

Natuurlijk is ADSL niet slecht, maar het kwaliteitsverschil kan je alleen opmerken, als je beide langer hebt gebruikt.

bprosman

Ik beweer ook niet dat het slecht is, maar "sloom" , het haalt (bij lange na) niet de snelheden die ik wil.
En als je regelmatig thuiswerkt is 120Mbit toch wel lekker.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef: Natuurlijk is ADSL niet slecht, maar het kwaliteitsverschil kan je alleen opmerken, als je beide langer hebt gebruikt.

Valt wel mee, internet is iets sneller maar om nou te zeggen dat ADSL slecht is...echt niet. :wink:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

bprosman schreef:
Ik beweer ook niet dat het slecht is, maar "sloom" , het haalt (bij lange na) niet de snelheden die ik wil.
En als je regelmatig thuiswerkt is 120Mbit toch wel lekker.
Wat is jouw definitie van werken dan ?
Of 'typ' jij een ADSL-lijn van zeg 30Mbit vol :o
Als dat zo is, dan wil ik graag dezelfde typcursus doen als jij hebt gedaan ;)

bprosman

Dit weekend met een paar collega's in één klap 855 websites ge-upgrade dan is 30Mbit wel "wat krap".
En op 116.000 pagina's content gaat iedere tiende seconde toch aardig oplopen.
Ook als er dan nog wat gebruikt gemaakt wordt van voice conferencing en screen sharing.
Om een beetje te emailen en zo is t voldoende.
En zelfs op een 120Mbit abbo heb je "maar" 10Mbit 'up' (ik kan nog geen glas krijgen).

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou persoonlijk een BelBudget abonnement bij kpn nemen om een ISRA punt in huis te krijgen, of een product X bij provider Y, afhankelijk wat het goedkoopste is. Dit omdat A) dit soort aansluitingen bij de bouw veel goedkoper of gratis zijn als later aanleggen, en B) een telefoonaansluiting in de toekomst/bij verkoop wat flexibiliteit geeft mbt providers etc, én een meerwaarde geeft bij verkoop tzt.

angel1978

bprosman schreef:
Dit weekend met een paar collega's in één klap 855 websites ge-upgrade dan is 30Mbit wel "wat krap".
Ook als er dan nog wat gebruikt gemaakt wordt van voice conferencing en screen sharing.
En zelfs op een 120Mbit abbo heb je "maar" 10Mbit 'up' (ik kan nog geen glas krijgen).
Maar dat upgraden doe je toch hopelijk niet vanaf een locale pc ( vanuit huis ) ?
Die templates / upgrades staan toch gewoon op kantoor en vanaf huis log je remote in op kantoor en start je de upgrade vanaf daar ??

Of denk ik nu heel vreemd!??!!?

Overigens zul je niet elke minuut zo'n upgrade moeten doen toch ?

Voice-conferencing / screensharing gaat prima over een 30Mbit lijn hoor.. tenzij je 10 HD-kanalen over de lijn wil conferencen..

die lijn staat volgens mij 99% van de tijd bijna niets te doen tenzij je natuurlijk ook nog heel wat HD-films naar binnen trekt..

Zelfs de 30 Mbit lijn bij mij staat 95% van de tijd niets te doen en komt niet hoger dan 20% als ie 't 'druk' heeft.. Die hele enkele piek eens in de zoveel tijd is mij het extra geld per maand absoluut niet waard ( kabel is relatief duur ).

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
bprosman schreef:
Maar dat upgraden doe je toch hopelijk niet vanaf een locale pc ( vanuit huis ) ?
Die templates / upgrades staan toch gewoon op kantoor en vanaf huis log je remote in op kantoor en start je de upgrade vanaf daar ??

Of denk ik nu heel vreemd!??!!?

Overigens zul je niet elke minuut zo'n upgrade moeten doen toch ?

Voice-conferencing / screensharing gaat prima over een 30Mbit lijn hoor.. tenzij je 10 HD-kanalen over de lijn wil conferencen..

die lijn staat volgens mij 99% van de tijd bijna niets te doen tenzij je natuurlijk ook nog heel wat HD-films naar binnen trekt..

Zelfs de 30 Mbit lijn bij mij staat 95% van de tijd niets te doen en komt niet hoger dan 20% als ie 't 'druk' heeft.. Die hele enkele piek eens in de zoveel tijd is mij het extra geld per maand absoluut niet waard ( kabel is relatief duur ).
Tsja, kabel is als het om het waarmaken van getallen/snelheden gaat, toch echt ook wel de meerdere van ADSL of VDSL, waar de afstand tot de wijkcentrale een regelrechte joker is qua snelheid. Fiber wint het puur op upload dan wel, en een iets kleinere overhead tov kabel (5% tegen iets van 10% voor kabel), maar als ik alle extra's bekijk, zoals gratis bellen met andere ziggo klanten (waaronder schoonouders), zou ik dat af moeten vangen met een extra onbeperkt bellen abonnement bij een fiber provider, en dan wordt die extra upload bij fiber, toch ineens wel wat duur in verhouding.

angel1978

Tsja, kabel is als het om het waarmaken van getallen/snelheden gaat, toch echt ook wel de meerdere van ADSL of VDSL
sowieso, maar dan is het een kosten/baten-verhaal..
De vraag is of je die extra kosten de moeite waard vindt t.o.v. het gebruiken ( of niet ) van die extra snelheid.

Als je zelden tot nooit boven de 10 Mbit uitkomt qua download en dit met ADSL ook haalt, moet je je afvragen of je daar dan voor wilt betalen... Ik niet in ieder geval.
maar als ik alle extra's bekijk, zoals gratis bellen met andere ziggo klanten (waaronder schoonouders), zou ik dat af moeten vangen met een extra onbeperkt bellen abonnement bij een fiber provider, en dan wordt die extra upload bij fiber, toch ineens wel wat duur in verhouding.
Dat moet iedereen voor zich afwegen denk ik, daar dit voor iedereen anders is.
Hier geen enkele interesse in dat onbeperkt bellen ( niet onderling, sowieso niet ), dus dat zou voor hier helemaal geen issue zijn.

Als iedereen ( objectief ) zou uitrekenen wat het beste ( verhouding goedkoopste en hoogste benodigde kwaliteit ) zou zijn voor zijn/haar situatie, dan denk ik dat velen heel anders zouden uitkomen dan ze nu zitten. Meesten gaan voor gevoel
* ofwel in de portemonnee
* ofwel qua snelheid ( altijd het hoogste, ook al gebruiken ze dit helemaal niet )
* ofwel voor een bepaalde provider omdat ze daar nu eenmaal een goed gevoel bij hebben

Gesloten