Het is wel zo dat in de duurdere merken meer vlees zit, maar dan is het nog maar alsof er een kuiken overheen heeft gevlogen.
Katten gaan niet dood van Gourmet, Whiskas etc. Ik heb 2 HTK's gehad die er hun hele lange leven goed op geleefd hebben.
Op dit moment heb ik 5 katten en ik geef ze van alles wat, dat lijkt me het beste.
'S morgens een klein beetje brokken, sávonds of kant en klaar versvlees of versvlees of prooidieren.
Wanneer je je kat "dure" blikes Gourmet geeft met tonijn....laat maar zitten...haal bij de Aldi gewoon een groot blik tonijn in water en geef dat. Veel goedkoper en meer vis!
Net als: nu met veel vlees/kip, geef dan eens een rauwe of als je dat liever doet, gekookte kipfilet!
Voor de mensen met een kat die diarre heeft kan ik vers of kant en klaar vers echt aanraden (kvv is duurder), maar je moet je je er dan wel eerst goed in verdiepen.
Wij hebben ook een "poeper"hier in huis. Tijdens onze vakantie heeft hij grotendeels blik gehad en dat stond garant voor flatsjen diarree. Nu na een paar weken grotendeels vers voer is de poep weer een stuk vaster en donkerder.
Op een site als www.barfplaats.nl kun je veel informatie halen over vers voer en kvv.
Katten zijn vleeseters en geen graaneters. Blik en brok zit voor het grootste gedeelte vol met granen en is alleen maar een maagvuller.
Ieder zijn/haar idee en manier van voeren, dit was mijn mening!
Het feit alleen al dat een eigenaar bezig is met de voeding van zijn/haar dier is voor mij een teken dat het dier er een prima leven heeft!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)