LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hostnet

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
menmenm
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2013 11:08

Hostnet

Ongelezen bericht door menmenm »

Zondagmiddag 17 maart heb ik bij hostnet een domeinnaam besteld: een domeinnaam.nl Dit heb ik via een advertentielink in google gedaan. De gewenste domeinnaam geselecteerd, bevestigd en klaar, dacht ik.

Ik kreeg een bevestigingsmail van de bestelling, bleek het in één keer domeinnaam.EU te zijn, ABSOLUUT NIET de bedoeling, geen interesse in de EU variant maar de NL variant. Heb gelijk een mail gestuurd dat dit verkeerd was en de nl variant moest zijn. Even later heb ik ze gebeld, kreeg als eerste reactie "als de nl domeinnaam bezet is kan je eu bestellen" (de nl variant was vrij!!), daarna reactie, kan niet worden teruggedraaid, je kan de nl variant bestellen en de eu variant opzeggen, dan betaal je een jaar.

Daarna een mail gestuurd, dat ik me beroep op de wet koop op afstand en afzie van levering en transactie wil cancelen. Kreeg ik een mail, dat levering domeinnaam maatwerk is en dus uitgezonderd. Ik ga hier niet mee akkoord, deze mail gestuurd, diverse keren:
Levering van een domeinnaam is geen maatwerk maar levering van een dienst. Diensten kunnen in de wet koop op afstand ook worden geannuleeerd, als de opdrachtgever geen toestemming heeft gegeven om de dienst uit te voeren.

Nu heb ik abusievelijk de dienst wel besteld (laten we even in het midden waar die fout ligt om die discussie te vermijden, maar ik had echt domeinnaam.nl in het winkelwagentje gedaan), maar direct bij bemerken van de verkeerde dreigende uitvoering heb ik aangegeven dat de uitvoering teruggedraaid moet worden.

Op 13.16u zondagmiddag 17 maart 2013 stuurt hostnet me een mail dat de bestelling wordt verwerkt van de domeinnaam.eu. Om 13.19 u 17 maart 2013 stuur ik daarop een antwoord dat dit verkeerd is en domeinnaam.nl moet zijn en dat de uitvoering van het eu domein teruggedraaid moet worden. Dit bericht is door hostnet ontvangen om 13.19u 17 maart 2013, althans de bevestiging krijg ik om 13.19u.

Om 15.24 17 maart 2013 stuurt hostnet een mail dat de domeinnaam is geregistreerd. Hostnet heeft daarbij geen toestemming meer van mij om dit te doen, aangezien ik de opdracht heb teruggedraaid om 13.19u.

Dat betekent dat de registratie onder de wet koop op afstand teruggedraaid moet worden. Dus bij deze het verzoek aan hostnet dit te doen voor de .eu domeinnaam! Dus graag domeinnaam.eu van de rekening afhalen! (domeinnaam.nl heb ik later alsnog besteld).

Met vriendelijke groet,
Hierop volgt geen antwoord, alleen de rekening op maandag 18 maart en een login.

HOE KOM IK NU VOOR HET EU DOMEIN VAN HOSTNET AF? Want ze BELAZEREN gewoon de boel.

Als je nl domein in het mandje doet blijkt er ergens iets fout te gaan en het eu domein te worden besteld, wat je natuurlijk niet kan aantonen, het lijkt dan of ik het zelf gedaan heb en dan betaal je een jaar lang. Niet veel, maar het gaat om het principe. En dan wordt je gewoon als schaap behandeld, tekenen bij het kruisje en bestel maar opnieuw en je zit er een jaar aan vast. Slechte tent!

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Hostnet

Ongelezen bericht door Rim69 »


Gesloten