LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling SIM-kaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jjjvandaalen

Betaling SIM-kaart

Ongelezen bericht door jjjvandaalen »

Ik heb een Telfortabonnement(met SIMkaart), die is defect. Zsm gebeld en krijg nu nieuwe sim. Later bevestiging ontvangen waarin staat dat die sim€20,33 kost. Mijn vraag : is dit wel rechtsgeldig, want de sim is toch het meest wezenlijke onderdeel van het abonnement?

puma73

Re: Betaling SIM-kaart

Ongelezen bericht door puma73 »

jjjvandaalen schreef:Ik heb een Telfortabonnement(met SIMkaart), die is defect. Zsm gebeld en krijg nu nieuwe sim. Later bevestiging ontvangen waarin staat dat die sim€20,33 kost. Mijn vraag : is dit wel rechtsgeldig, want de sim is toch het meest wezenlijke onderdeel van het abonnement?
Dan zult u de algemene voorwaarden moeten nakijken, ik denk het wel. Als immers uw bankpas stukgaat en u vraagt een nieuwe aan bij de bank, dan moet u ook een x bedrag aan euros betalen voor een nieuwe bankpas. En uw bankpas is toch een wezenlijk onderdeel van uw bankzaken. Die heeft u nodig om te kunnen internetbankieren en pinnen.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Hoe lang heeft u de simkaart?
Als deze binnen een korte tijd defect is geraakt heeft u recht op gratis vervanging (mits het niet uw fout is).
Als deze al enige jaren oud is, zijn dit uw kosten.

Een autosleutel is ook een wezenlijk onderdeel om te kunnen autorijden, maar deze worden ook niet zomaar gratis verstrekt.

jjjvandaalen

puma73 schreef:
jjjvandaalen schreef:Ik heb een Telfortabonnement(met SIMkaart), die is defect. Zsm gebeld en krijg nu nieuwe sim. Later bevestiging ontvangen waarin staat dat die sim€20,33 kost. Mijn vraag : is dit wel rechtsgeldig, want de sim is toch het meest wezenlijke onderdeel van het abonnement?
Dan zult u de algemene voorwaarden moeten nakijken, ik denk het wel. Als immers uw bankpas stukgaat en u vraagt een nieuwe aan bij de bank, dan moet u ook een x bedrag aan euros betalen voor een nieuwe bankpas. En uw bankpas is toch een wezenlijk onderdeel van uw bankzaken. Die heeft u nodig om te kunnen internetbankieren en pinnen.
Even afgezien van de algemene voorwaarden, ik heb ooit mijn OV-Chipkaart moeten laten vervangen en die kreeg ik kosteloos vervangen. Mijn ING-bankpas is ooit ook kosteloos vervangen, voor zover ik mij herinner.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

jjjvandaalen schreef:
puma73 schreef:
Even afgezien van de algemene voorwaarden, ik heb ooit mijn OV-Chipkaart moeten laten vervangen en die kreeg ik kosteloos vervangen. Mijn ING-bankpas is ooit ook kosteloos vervangen, voor zover ik mij herinner.
Anno 2013 is niks meer gratis, een nieuwe bankpas kost 7,50 euro als je geluk hebt. De zon gaat voor niks op en voor de rest is het gewoon betalen.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

T-Mobile anders al tot 2 keer toe een nieuwe SIM kaart gehad, omdat de mijne dusdanig was veroudert dat 'ie niet meer werkte in mijn foon die ik toendertijd had. Dus het kan wel hoor!!

jjjvandaalen

Brainless schreef:Hoe lang heeft u de simkaart?
Als deze binnen een korte tijd defect is geraakt heeft u recht op gratis vervanging (mits het niet uw fout is).
Als deze al enige jaren oud is, zijn dit uw kosten.

Een autosleutel is ook een wezenlijk onderdeel om te kunnen autorijden, maar deze worden ook niet zomaar gratis verstrekt.
De simkaart heb ik met ingang van mijn abonnement vorig jaar juni gekregen, de simkaart laat ik verder altijd in het toestel zitten. Het toestel heb ik bij mijn abonnement gekregen.

In de algemene voorwaarden staat wel:
"3. SIM KAART
3.1. De Simkaart blijft eigendom van Telfort. De Contractant moet zorgvuldig met de Simkaart omgaan en deze zo goed mogelijk beschermen tegen onbevoegd gebruik, beschadiging
en diefstal.
3.2. Bij verlies of diefstal van de Simkaart (en de eventueel bijbehorende handset) brengt de Contractant Telfort onmiddellijk op de hoogte. De Contractant is de vergoedingen voor
gebruik verschuldigd tot aan het moment waarop de blokkering plaatsvindt.
3.3. Alle kosten die verband houden met blokkering, afsluiting en heraansluiting op het Netwerk zijn voor rekening van de Contractant""
Wie kan zeggen dat ik niet zorgvuldig met de simkaart ben omgegaan? Telfort zou maar moeten bewijzen dat het onzorgvuldig is, lijkt mij.

jjjvandaalen

Auti-Mama schreef:T-Mobile anders al tot 2 keer toe een nieuwe SIM kaart gehad, omdat de mijne dusdanig was veroudert dat 'ie niet meer werkte in mijn foon die ik toendertijd had. Dus het kan wel hoor!!
Dank je voor je reactie. In de algemene voorwaarden van Telfort staat het volgende :
In de algemene voorwaarden staat wel:
"3. SIM KAART
3.1. De Simkaart blijft eigendom van Telfort. De Contractant moet zorgvuldig met de Simkaart omgaan en deze zo goed mogelijk beschermen tegen onbevoegd gebruik, beschadiging
en diefstal.
3.2. Bij verlies of diefstal van de Simkaart (en de eventueel bijbehorende handset) brengt de Contractant Telfort onmiddellijk op de hoogte. De Contractant is de vergoedingen voor
gebruik verschuldigd tot aan het moment waarop de blokkering plaatsvindt.
3.3. Alle kosten die verband houden met blokkering, afsluiting en heraansluiting op het Netwerk zijn voor rekening van de Contractant"
Wie kan zeggen dat ik niet zorgvuldig met de simkaart ben omgegaan? Telfort zou maar moeten bewijzen dat het onzorgvuldig is, lijkt mij. Jij zegt nu dat T-Mobile hier schappelijker mee omgaat en kosteloos een nieuwe kaart verstrekt. Behalve dat iedere aanbieder zijn eigen beleid kan bepalen, mag er mijns inziens ook geen rechtsongelijkheid ontstaan, die er nu wel is. Situatie bij Telfort aanvechtbaar?

jjjvandaalen

Inmiddels Telfort nog even hierover gebeld. Zij hebben erkend dat het mogelijkerwijs op basis van punt 3, lid 3.1 van Algemene Voorwaarden zal worden gefactureerd (onzorgvuldig gebruik), maar doordat niet echt kan worden gezegd dat ik er onzorgvuldig mee ben omgegaan. De simkaart is minder dan 2 jaar oud, de eerste krijg je van Telfort en daardoor hoor je die vergoeding te betalen. Nu is Telfort mij "tegemoet gekomen" door de kosten te delen, blijven er dus zeg maar € 10,= over. Gelet op het betrekkelijk lage bedrag, dit maar geaccepteerd. Een win-win situatie is ook goed.
Dit betreft dus nog een WARME DOUCHE voor Telfort.

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Auti-Mama schreef:T-Mobile anders al tot 2 keer toe een nieuwe SIM kaart gehad, omdat de mijne dusdanig was veroudert dat 'ie niet meer werkte in mijn foon die ik toendertijd had. Dus het kan wel hoor!!
Daar wil ik even op inhaken, je betaald dan ook niet voor niks sim-registratiekosten á 2,50 per kwartaal bij T-Mobile, dan mogen ze wel een "gratis" simkaart verstrekken!

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

HTCHenk007 schreef:
Daar wil ik even op inhaken, je betaald dan ook niet voor niks sim-registratiekosten á 2,50 per kwartaal bij T-Mobile, dan mogen ze wel een "gratis" simkaart verstrekken!
Dat heb ik anders nog nooit betaald en ik ben toch alweer een jaartje of 10 T-Mobile klant.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Auti-Mama schreef:
HTCHenk007 schreef:
Dat heb ik anders nog nooit betaald en ik ben toch alweer een jaartje of 10 T-Mobile klant.
Is alleen bij de nieuwe smart abonnementen. Daar zijn ze zo smart dit te doen. Dat ze daardoor klanten kwijtraken is minder smart.

Gesloten