LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
johan 1
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 mei 2004 11:53

hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door johan 1 »

Dit najaar is Nederland de voorzitter van de EU en we staan dus europees in de schijnwerper.
Hoe kunnen we hier gebruik van maken om Dexia en de regering te dwingen om een oplossing te maken voor de gedupeerde?
Ik zou aan alle deelnemers op dit forum willen vragen om hun ideeën hierover los te laten, moord en doodslag zijn geen optie.
Als we Dexia europees zwart kunnen maken is dat prima en als we Zalm kunnen afbreken is dat ook prima.
Ik wil aktie zodat heel europa weet hoe slecht de Nederlandse wetgeving in elkaar zit op het gebied van bank- en verzekeringszaken.
We moeten een grote denktank maken en daaruit goede en uitvoerbare ideeën halen waarmee we de internationale pers halen.
Wie helpt mij mee om zo meer druk op de ketel te krijgen?
ieder idee is welkom en iedere helpende hand zal welkom zijn.

ik hoor graag uw menig, mvg johan1

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door [email protected] »

Niemand geeft om de kleine arme consument. Iedereen geeft om zichzelf en om het grote geld. Dat geldt met name voor dexia, de rechters, advocaten, politiek etc.. ze kopen elkaar om en zijn corrupt. Wij als arme consumenten zijn gewoon genaaid. Dexia dacht er is een hoop geld te halen bij al die domme consumenten. Het is ze gelukt omdat de wetgeving niet volledig is. Onze enige hoop is dat er een of andere Messias opstaat die een wonder verricht. :roll:

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door Julika »

Piet van Paybak kan er misschien iets aan doen.

Ik weet van de ARD televisie, dat er in het jaar 2003 een duitser bij het Europees- Gerechtshof met zijn klaag over de misleidende folder in het gelijk gesteld werd. Hj kreeg al zijn geld terug.

groetjes Julika

meer2389
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 feb 2004 14:01

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door meer2389 »

Ik denk aan het ondersteunen van mensen die voor de rechter moeten verschijnen. Laat mensen aangeven op de site waar en wanneer. Proberen mensen bij elkaar te brengen die "in de buurt" wonen en je daar bij die rechtbank met zijn allen laten zien".
We kunnen ook naar "Strasbourg" of "Brussel" gaan met een bus. Ons daar laten zien als de hoge heren bij elkaar zijn. Zou denk ik mooi kunnen met het kasgeld van Leaseverlies.
Waarom komt er nu van hen eens geen goede stunt uit de bus? Kunnen ze ook eens iets origineels organiseren van onze centen?
Ook door middel van advertenties/oproepen/ flyers etc aandacht vragen.
Jacqueline

Joyce
Berichten: 89
Lid geworden op: 15 okt 2003 12:15

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door Joyce »

Misschien een lijst met alle punten wat dexia verzaakt heeft om te doen: vb. saldibewaking, zorgplicht = inkomen bejaarden, invaliden,
jongeren, gezinnen etc. en dan mailen naar het Europese hof.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door Willems »

Johan,

Aan alle Vertegenwoordigers van de lidstaten van de Eu een brief in het Engels schrijven met uiteenzetting van onze zorgen en grieven in dit land en of zij bereid zijn onze leed en bekommernissen over te brengen aan alle leden van de gemeenschap met het verzoek om ons een helpende hand te bieden.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door Joshua »

Aan alle Vertegenwoordigers van de lidstaten van de Eu een brief in het Engels schrijven met uiteenzetting van onze zorgen en grieven in dit land en of zij bereid zijn onze leed en bekommernissen over te brengen aan alle leden van de gemeenschap met het verzoek om ons een helpende hand te bieden.
Wie kan voor ons het lobby werk verrichten en wat kost dat, want laten we eerlijk zijn in de EU draait alles om (smeer) geld.
Lijst 12?

TRANSPERANTIE?
Het gaat erom of de EU richtlijnen en wetten over de consumenten bescherming te laat door Nederland bekrachtigd zijn.
Ik heb vele uren gezocht maar krijg niet duidelijk of in 1998 de EU daar duidelijkheid over gaf. Boevendien werd destijds nergens over lease gesproken omdat dit fenomeen dankzij P I E T B L O E M I N K nu multi miljonair alleen in Nederland door het waanzinnige belasting beleid zich tot het wortel van alle kwwad heeft kunnen ontwikkelen.
Ik geef toe wij hebben enkel verlies geleden, en .....
gunnen overigens de mensen die bij volle verstand wel een gunstig rendement hebben behaalt, mits dit binnen de Nederlandse wet toegestaan werd.
Na 1999 stond de overheid echter een volledig ander beleid door vermeend en hoogervorst voor en had de lease constructie die E N K E L op een zo groot mogelijke SCHULD gebaseerd was volledig verboden moeten worden!. Er werd met MISLEIDENDE VOORBEELDEN uit het verleden en masen in de wet reclame gemaakt. Dit had in de beoordeling op 7 juli 04 meegenomen moeten worden.
De rechter heeft niet de tijdsgeest een rol gegeven die juist een kernpunt zijn bij het beoordelen van beleggings producten.
Het inschatten van een risico gebeurt op o.a. de kansberekening van vastgestelde resultaten uit het verleden.
Dit gedlt niet alleen voor de koers ontwikkeling maar nog meer voor de fiscale aspecten waarop het effect van het product onderbouwd is.
DIT IS DE MISLEIDING DIE MAAR WEINIG ONERVAREN MENSEN DOORZIEN HEBBEN.
helaas ook wij niet! :cry:

John Keizer
Berichten: 183
Lid geworden op: 07 jul 2004 18:57

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door John Keizer »

Wie kan voor ons het lobby werk verrichten en wat kost dat, want laten we eerlijk zijn in de EU draait alles om (smeer) geld.
Lijst 12?
Is een leuke klus voor Michiel Luidens.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door peewee »

Twee dingen over het Europees Hof van Justitie

Allereerst, een burger zelf kan geen proces voeren voor het Europees Hof van Justitie in Luxemburg (dit kan wel voor het Europees Hof voor de rechten van de mens in Straatsburg, maar dat laatste hof oordeelt over hele andere zaken dan misleiding en effectenlease)
Wel kan in een procedure voor een Nederlandse rechter een vraag van Europees recht worden opgeworpen. Wanneer de Nederlandse rechter bijvoorbeeld twijfelt over de interpretatie van een europese regel, dan kan de rechter -ook op verzoek van een of de beide procederende partijen- een zg. prejudiciële vraag stellen over de uitlegging van de europese regel aan het Europese Hof van Justitie.

Welnu, dit laatste is ook wat er vermoedelijk binnenkort staat te gebeuren in de rechtzaak over het effectenleaseproduct SprintPlan van Spaarbeleg. Dexia gedupeerden en journalisten, inclusief de redactie van Tros Radar, hebben daar geen oog voor maar er waren meer aandelenleaseaanbieders, met vele tienduizenden gedupeerden. Het SprintPlan van Aegon dochter Spaarbeleg is zo'n product. Sinds medio vorig jaar al wordt over dit product door de Vereniging Consument en Geldzaken een rechtsprocedure gevoerd (voor momenteel 7.000 gedupeerden). In deze rechtsprocedure is de Wet op het Consumentenkrediet in stelling gebracht tegen Spaarbeleg. Deze wet heeft een Europese herkomst, is namelijk de Nederlandse invulling van de Europese richtlijn inzake het consumentenkrediet uit 1987.

Kortom, waarvoor de Stichting Leaseverlies, advocaat Schonewille, De Consumentenbond en de VEB tezamen blijkbaar te dom waren, gebeurt dus al. Alleen niet voor Dexia gedupeerden.
Misschien hebben al de 90.000 SLV-aanhangers zich gewoon bij de verkeerde club aangesloten. Ik ben zelf al sins 1996 lid van Consument en Geldzaken. Ze hebben mij destijds tijdig gewaarschuwd tegen aandelenlease. Ook voor mij -ik ben jurist- waren die brochures lastig te doorgronden. Mijn jongere broer heeft echter, buiten mijn weten om, zich behoorlijk in de **** gewerkt door twee leaseproducten aan te schaffen. Een van Dexia en een SprintPlan.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: hoe kunnen we Dexia en de regering dwingen iets te doen

Ongelezen bericht door Joshua »

ga verder je bent net zo goed bezig...... Klopt het dat de Nederlandse rond 1998 teveel met zichzelf en de puinhoop van paars bezig was zodat ze de EU wetgeving maar even hebben laten liggen?

Dit jaar heeft Donner de aanpasing van de huurwaarde wetgeving )in febr) opnieuw in de ijskast gezet?

Waarom horen we daar niets over?

Waarom wordt zoveel opnieuw verzwegen?
Kom op nu zoveel mensen toch niet op vakantie kunnen is er tijd genoeg om strijd gaande te houden

Die gerechtsdeurwaarder komt heus wel aan de deur!

Gesloten