LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slijtage toetsenbord Asus notebook valt niet onder garantie?
Slijtage toetsenbord Asus notebook valt niet onder garantie?
Op 31 augustus 2012 kocht ik een Asus Notebook bij Dynabyte in Roermond. Daarbij kreeg ik 3 jaar garantie. Inmiddels is Dynabyte Mycom geworden.
Midden januari 2013 (dus minder dan 5 maanden na aankoop) constateerde ik dat de letter E al bijna niet meer te zien was op het toetsenbord, hij ziet er nu uit als een L.
Dat heb ik gemeld bij Mycom. Ik ben op 1 februari naar de winkel toe gegaan met mijn notebook. De winkelmedewerker heeft telefonisch contact opgenomen met Asus. Vervolgens heeft hij foto's van het toetsenbord doorgestuurd naar Asus. Ik moest de reactie van Asus afwachten.
Op 7 februari en 27 februari heb ik geinformeerd naar de stand van zaken. Op 28 februari werd ik gebeld door Mycom met het bericht dat dit volgens Asus niet onder de garantie valt. Ik zou de notebook eventueel wel op kunnen naar Asus en afwachten of het misschien toch gratis gerepareerd zou worden. Daar ben ik niet op ingegaan, het was mij te onzeker.
Vervolgens bood de Mycommedewerker aan bij het hoofdkantoor van Mycom aan de bel te trekken en te vragen of Mycom zelf nog iets voor me kon betekenen.
Op de uislag van dit contact wacht ik nog.
Wie kan me adviseren wat mijn recht is?
Midden januari 2013 (dus minder dan 5 maanden na aankoop) constateerde ik dat de letter E al bijna niet meer te zien was op het toetsenbord, hij ziet er nu uit als een L.
Dat heb ik gemeld bij Mycom. Ik ben op 1 februari naar de winkel toe gegaan met mijn notebook. De winkelmedewerker heeft telefonisch contact opgenomen met Asus. Vervolgens heeft hij foto's van het toetsenbord doorgestuurd naar Asus. Ik moest de reactie van Asus afwachten.
Op 7 februari en 27 februari heb ik geinformeerd naar de stand van zaken. Op 28 februari werd ik gebeld door Mycom met het bericht dat dit volgens Asus niet onder de garantie valt. Ik zou de notebook eventueel wel op kunnen naar Asus en afwachten of het misschien toch gratis gerepareerd zou worden. Daar ben ik niet op ingegaan, het was mij te onzeker.
Vervolgens bood de Mycommedewerker aan bij het hoofdkantoor van Mycom aan de bel te trekken en te vragen of Mycom zelf nog iets voor me kon betekenen.
Op de uislag van dit contact wacht ik nog.
Wie kan me adviseren wat mijn recht is?
Re: Slijtage toetsenbord Asus notebook valt niet onder garantie?
Bij een bouwvakker met ruwe handen van dagelijks metselen heeft ook duidelijke sporen van welke woorden en letters hij regelmatig gebruikte.
De opdruk is soms inkt, meestal dunne verf en een sticker kan je er ook op doen.
Slijtage, en gezien Uw E dus de linker middelvinger en heeft U toevallig lange nagels....
Of tik je met 1 of 2 vingers dus juist met de toppen.
10 vinger blind is met je onderzijde op de toetsen en de 2 vingers is meestal met nagels.
Je herken de type vaardigheid en snelheid al aan hun toetsenbord.
Omdat normale slijtage is uitgesloten van vrijwel elk product zou ik U willen adviseren....
probeer eens een 10 vinger type cursus want dan gaat het mits je geen metselaar bent met cement resten of zo zal je Laptop langer leesbaar blijven.
De opdruk is soms inkt, meestal dunne verf en een sticker kan je er ook op doen.
Slijtage, en gezien Uw E dus de linker middelvinger en heeft U toevallig lange nagels....
Of tik je met 1 of 2 vingers dus juist met de toppen.
10 vinger blind is met je onderzijde op de toetsen en de 2 vingers is meestal met nagels.
Je herken de type vaardigheid en snelheid al aan hun toetsenbord.
Omdat normale slijtage is uitgesloten van vrijwel elk product zou ik U willen adviseren....
probeer eens een 10 vinger type cursus want dan gaat het mits je geen metselaar bent met cement resten of zo zal je Laptop langer leesbaar blijven.
Ik heb dit wel eens gezien bij een dame die bij makelaar werkte. Geen metsel vingers dus.
Ondanks buitendienst functie sleten haar letters aanmerkelijk sneller dan bij vaste medewerkers binnendienst.
Het lijkt mij gewoon ondeugdelijk product: De letters behoren niet op de toetsen te liggen, maar in de toetsen verzonken te zijn (gegraveerd).
Omdat er geen 6 maanden verstreken zijn sinds de aankoop, ligt bewijslast bij winkelier.
Ondanks buitendienst functie sleten haar letters aanmerkelijk sneller dan bij vaste medewerkers binnendienst.
Het lijkt mij gewoon ondeugdelijk product: De letters behoren niet op de toetsen te liggen, maar in de toetsen verzonken te zijn (gegraveerd).
Omdat er geen 6 maanden verstreken zijn sinds de aankoop, ligt bewijslast bij winkelier.
...Dan leer je blind typen, en heb je opdruk niet meer nodigprobeer eens een 10 vinger type cursus
-
Hoe kom je daarbij?16again schreef:Het lijkt mij gewoon ondeugdelijk product: De letters behoren niet op de toetsen te liggen, maar in de toetsen verzonken te zijn (gegraveerd).
Daar zijn echt geen regels voor.
Stel dat iemand overmatig zweethanden heeft, dan is de inkt inderdaad sneller weg dan bij iemand die dat niet heeft.
Zolang als alles het nog doet (de E verschijnt op het scherm na intoetsen) vind ik dit echt een storm in een glas water.
Haal een witte stift en zet het streepje van de E weer terug.
Of plak er een stickertje op.
Lijkt me ook dat als je langer dan 4 weken typt, je wéét waar de E zit.
Lijkt me ook dat als je langer dan 4 weken typt, je wéét waar de E zit.
Lijkt mij ook, zoniet dan zie je het nog wel als je het naleest
Het gaat er niet om dat ik niet weet waar de letters zitten (ik heb pas 50 jaar mijn typediploma) maar om het feit dat de letters er al na minder dan 5 maanden af gaan.
Het betreft alle letters? En niet alleen de 'E' zoals je in de OP schreef?
Nee, gelukkig is het nog alleen de E. Die wordt waarschijnlijk door mij het meeste gebruikt.
Het zullen er nog wel meer worden, hangt er ook vanaf hoe vaak je achter de pc zit.
Koop zo'n stift zoasl VP al zei.
Koop zo'n stift zoasl VP al zei.
@tjw
Zoniet, dan is dit blijkbaar een ondeugdelijk product.
Heb je in die 50 jaar ooit een toetsenbord gehad, waar de letters zo snel af sleten?(ik heb pas 50 jaar mijn typediploma)
Ze moeten gewoon stoppen met zwarte keyboard te maken met plakletters er op.
Ik heb het zelfde probleem gehad met logitech keyboard. tot 2 keer aan toe nieuwe set gehad.
Voortaan geen zwarte keyboards meer. de witte die ik nu heb die is goed maar heeft ook zover ik zie gelaserde letters. Maar evengoed, binnen 6 maanden mogen letters er niet af.
Je zou nog eens in boekhandel kunnen kijken wat ze aan plakletters hebben.
Ik heb het zelfde probleem gehad met logitech keyboard. tot 2 keer aan toe nieuwe set gehad.
Voortaan geen zwarte keyboards meer. de witte die ik nu heb die is goed maar heeft ook zover ik zie gelaserde letters. Maar evengoed, binnen 6 maanden mogen letters er niet af.
Je zou nog eens in boekhandel kunnen kijken wat ze aan plakletters hebben.
Laatst gewijzigd door sadfly op 05 mar 2013 02:19, 1 keer totaal gewijzigd.
*verwijderd*
Laatst gewijzigd door 53o op 05 mar 2013 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind het moeteigenlijknietmogen snel. Heb mijn Asus (geen €1400) ruim 4 1/2 jaar, en zie alleen bij de "A" slijtage.tjw schreef:Nee, gelukkig is het nog alleen de E. Die wordt waarschijnlijk door mij het meeste gebruikt.
-
Het hoeft niet per sé een ondegdelijk product te zijn.16again schreef:@tjwHeb je in die 50 jaar ooit een toetsenbord gehad, waar de letters zo snel af sleten?(ik heb pas 50 jaar mijn typediploma)
Ook ben ik benieuwd naar je onderbouwing van het feit dat letters in de toetsen gegraveerd 'behoren' te moeten zijn.
Heb je een overzicht van laptops en toetsenborden waarbij dit het geval is? (mochten deze er al zijn: dat wordt natuurlijk niet gegraveerd, die letters zitten gewoon in de spuitgietmatrijs).16again schreef: De letters behoren niet op de toetsen te liggen, maar in de toetsen verzonken te zijn (gegraveerd).
Gisteren ontving ik het volgende bericht van Mycom:
"Ik heb hierover contact gehad met het hoofdkantoor.
Zij geven mij ook de melding dat zijn het toestel eerst opgestuurd willen hebben om te kunnen beoordelen als dit onder garantie valt of niet.
Mocht het onder garantie vallen zal dit kosteloos gerepareerd worden.
Mocht dit niet het geval zijn zoals Asus ook al aangeeft zullen hier kosten aan komen.
Dus wil ik u toch graag uitnodigen om naar de winkel te komen om eventueel de laptop toch op te sturen".
Als ik hier gevolg aan geef ben ik de laptop weer enige tijd kwijt, met misschien als resultaat dat ik het toch zelf mag betalen. Iemand nog een advies?
Zij geven mij ook de melding dat zijn het toestel eerst opgestuurd willen hebben om te kunnen beoordelen als dit onder garantie valt of niet.
Mocht dit niet het geval zijn zoals Asus ook al aangeeft zullen hier kosten aan komen.
Dus wil ik u toch graag uitnodigen om naar de winkel te komen om eventueel de laptop toch op te sturen".
Als ik hier gevolg aan geef ben ik de laptop weer enige tijd kwijt, met misschien als resultaat dat ik het toch zelf mag betalen. Iemand nog een advies?
Als je 'm (door de winkel) laat opsturen, maak dan van te voren foto's en laat ook op het reparatieformulier zetten dat de lap verder niks mankeert, nergens kapot is enz. enz.
tjw schreef:Gisteren ontving ik het volgende bericht van Mycom:
Koop zelf een toetsenbord en monteer het .
Jij hebt geen specifieke typ aangegeven, maar dit kan je hier opzoeken:
http://www.replacedirect.nl/apparaat/51 ... orden.html