LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
anne66
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2013 09:12

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door anne66 »

ik heb tot 10x toe aan de telefoon gehangen en never nooit iemand aan de lijn gehad. Na diverse mails van mijn kant kreeg ik na 4x een email terug met excuses over de slechte bereikbaarheid. Mijn uitleg omtrent het uitschrijven en geen producten meer wenste te ontvangen werd beantwoord met de volgende woorden :

Indien u de vervolgzending ongeopend binnen 14 dagen naar ons terugstuurt zullen wij dit hier verwerken. U kunt het terugsturen naar onderstaand adres.

Met hartelijke groeten,
Laura Versteeg

Medewerker Klantenservice
Laboratoires Rochelle B.V.
Productgroep Natrudyn Bio Forte

H.J.E. Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam


Ik heb dit dus uitgevoerd met een begeleidend schrijven en een kopie van bovenstaande tekst erbij. Wat schetst mijn verbazing? ze halen een bedrag van €59,95 van mijn bankrek. Ik heb daar geen toestemming voor gegeven en meteen mijn bank gebeld. Zij hebben het bedrag vervolgens teruggeboekt op mijn rekening. Ik ga hier zo dadelijk een pittige email over naar dit bedrijf schrijven, mocht dit weer gebeuren doe'k aangifte.I Stelletje farizeeërs zijn het! k begrijp overigens ook in mn omgeving dat er meer gedupeerden zijn.

LarissaM
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2013 17:15

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door LarissaM »

Ook ik ga gezellig mee klagen!
2dagen na ontvangst van het proefpakketje werd er al €59,95 afgeschreven. Dus geen 7 dagen op proef, gebeld, gemaild . Zonder enig succes. 45 minuten lang 1wachtende voor me.
Dus het bedrag laten storneren en rekeningnummer laten blokkeren.
Bank medewerker gaf zelfs al aan meerdere klachten over dit bedrijf te hebben gehad mbt afschrijvingen.
Na m'n mail geen reactie gehad tot ik 2 weken na dato toevallig in de map ongewenst keek en zag dat er een email was verstuurd mbt een aanmaning van t bedrijf. Hierop gereageerd en dag later reactie gehad of ik de vervolgzending nog had. Gereageerd dat ie heel simpel retour afzender is gegaan en ik graag reactie zou willen hoe t te gaan oplossen op n nette beschaafde manier. Jullie raden het al, geen reactie op gehad !
Vorige week wederom n aanmaning gehad . En hier wederom op gereageerd met t feit dat wanneer hun niet t fatsoen hebben om te reageren en t op n normale manier op te lossen ik weiger te betalen. Sowieso betalen voor iets wat ik niet in bezit heb? Ben ooit gevallen, maar zeker niet hard op m'n achterhoofd ! Maarja zoals verwacht, geen reactie.
Heb een tijdje bij n instantie gezeten mbt financiële hulp, en heb deze hiervoor wederom ingeschakeld, benieuwd wat zij hierin kunnen betekenen, en anders zal ik de deurwaarder van harte welkom heette en n lekker kopje koffie aanbieden en m'n hele verhaal s doen :)

anne66
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2013 09:12

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door anne66 »

Als ik alle reacties nog eens rustig terug lees, begrijp ik nu waarom Rochelle deze streken uithaalt!
Het is ze niet te doen om de verkoop van deze producten, maar om de opbrengsten van hun 0900 telefoonnummer. Iedereen belt zich suf met dit bedrijf en Rochelle staat gierend te dijenkletsen $$.

Tip: Bel ze vooral niet!
Mocht dit behandeld worden in Kassa / Tros radar/ klachten.nl / consumentenbond /etc, zoek dan uit op welke vennootschap dit lucratieve telefoon abonnement is afgesloten en op welke bankrekening in Verweggistan de gelden binnenkomen.

En let op mijn woorden:
Er komt helemaal geen incassoprocedure, want dat kost ze geld en moeite. Het blijft enkel bij intimideren.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door zah73 »

op klachtencompas http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=k ... 8540,d.d2k

staat er een stukje over hun!

Martinv145
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2013 00:12

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Martinv145 »

Lab Rochelle is er mijn inziens alleen er op uit om mensen op een onrechtmatige manier tot betalen te dwingen. Ik heb nog nergens gelezen dat er iemand contact heeft kunnen hebben met deze organisatie en ondertussen verdienen ze ook nog aan het 0900 nummer.

Was voornemens langs te gaan, om te kijken of ik iemand tot een communicatie kon dwingen. Blijkbaar is die reis ook zinloos. Want ik heb naast de proefbesteling, ook geen levering mogen ontvangen, maar ze hadden al wel de 60 euro van mijn rekening afgehaald. Gelukkig kon ik dan met 1 telefoontje laten storneren, waardoor ze nu vervelende brieven gaan schrijven.

Het Incassobedrijf is helaas geen fake en incassobedrijven bestaan juist niet omdat de redelijk kunnen zijn, maar omdat zii minimaal die 40 euro willen ontvangen.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.... Maak me er wel kwaad over dat dit soort oplichters blijkbaar een bestaansrecht hebben.

Martinv145
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2013 00:12

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Martinv145 »

Een subtiele aanvulling. Heb contact gezocht met het Nationaal Incasso bureau, en ze hebben mij per email toegezegd, mijn e-mails door te sturen naar de opdrachtgever.

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door zah73 »

ze ontvangen alle mails, maar reageren wanneer ze willen!

Martinv145
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2013 00:12

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Martinv145 »

Vandaag deze mail gezonden:

Aan de Directie.



Nogmaals mijn uiteenzetting en dit voor de laatste keer.



Ik heb nooit de opdracht gegeven voor de vervolgbestelling. Toen ik vernam na de levering van de proefexemplaar, dat jullie dit voornemens waren heb ik op 26 februari dit schriftelijk (e-mail) laten weten.

Daar ik nooit de vervolglevering, alleen de proeflevering op 21 februari 2013, heb mogen ontvangen, ging ik er ook vanuit dat jullie dit in de administratie hadden doorgevoerd.



Derhalve na jullie aanmaning, twee keer per e-mail met ontvangstbevestiging aangeven, dat ik geen vervolgbestelling wens en geen daarbij geen enkel vervolglevering heb ontvangen. Desalniettemin proberen jullie via een incasso opdracht geld van mijn rekening af te schrijven en na mijn stornering dreigen jullie met een incasso-organisatie.

Terwijl ik zowel de nota als de levering als dispuut aanmerk.



Indien ik binnen vijf werkdagen na heden geen bevestiging van creditering van deze factuur ontvang, zal ik dit dossier desnoods uit handen geven aan een advocaat, waarbij ik jullie volledig aansprakelijk stel voor alle geleden schade, tijd en de kosten van de advocaat. Tevens zal ik niet nalaten om mijn ervaringen met uw organisatie bij Radar te melden!



Daar ik op internet lees, dat het pand leeg en te huur staat, uitgezonderd volle postzakken, heb ik vandaag ook aangifte gedaan van oplichting bij de politie met aangiftenummer 012850000143078.

C.C. Nationaal Incasso Bureau.

dadaco
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2013 16:27

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door dadaco »

Goedzo helemaal mee eens een ding snap ik niet dat radar hier niet achter aan gaat .en misschien een optie : undercover in nederland van alberto stegeman erop af sturen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Jolijn »

Indien ik binnen vijf werkdagen na heden geen bevestiging van creditering van deze factuur ontvang, zal ik dit dossier desnoods uit handen geven aan een advocaat, waarbij ik jullie volledig aansprakelijk stel voor alle geleden schade, tijd en de kosten van de advocaat. Tevens zal ik niet nalaten om mijn ervaringen met uw organisatie bij Radar te melden!


Dat vinden ze vast heeel erg.....niet.
Man, laat ze toch verder, jij hebt je geld terug, voldoende actie ondernomen,klaar.
Wat wil je met een advocaat? Behalve dat je die moet betalen? Wil je ze echt voor de rechter brengen?

Martinv145
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2013 00:12

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Martinv145 »

Jolijn schreef:Man, laat ze toch verder, jij hebt je geld terug, voldoende actie ondernomen,klaar.
Wat wil je met een advocaat? Behalve dat je die moet betalen? Wil je ze echt voor de rechter brengen?


Inderdaad heb ik wel wat voor over om ze voor de rechter te krijgen. Dit soort oplichterspraktijken zouden niet mogelijk moeten zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Jolijn »

Martinv145 schreef:
Jolijn schreef:Man, laat ze toch verder, jij hebt je geld terug, voldoende actie ondernomen,klaar.
Wat wil je met een advocaat? Behalve dat je die moet betalen? Wil je ze echt voor de rechter brengen?


Inderdaad heb ik wel wat voor over om ze voor de rechter te krijgen. Dit soort oplichterspraktijken zouden niet mogelijk moeten zijn.


Dan denk ik dat je nog niet genoeg reden hebt om een dagvaarding uit te brengen.

Jannie286
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2013 17:09

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Jannie286 »

Ik hoef niet te vertellen wat mij overkomen is, want mijn verhaal is letterlijk het verhaal van zovelen.....Helaas ben ik ook zo'n dwaas die er in getrapt is. Na vele e-mails aan Natrudyn Bio Forte, Laboratoires Rochelle en Docdata Payments heb ik nu vandaag de brief van Nationaal Incasso Bureau ontvangen, die ik gelijk gebeld heb. Ik moet bekennen dat ik de persoon aan de telefoon zeer onvriendelijk uitgescholden heb (niet zo netjes, ik weet het), maar ik moest gewoon mijn agressie even kwijt.....
Als je kijkt op http://www.klacht.nl staan er op dit moment al 40 klachten geregistreerd over Natrudyn (Bio Forte) en 298 klachten over Laboratoires Rochelle en dat in minder dan 2 maanden tijd!!!!!
Aangezien alle e-mails tot nu toe niets uitgehaald hebben, ga ik als eerste aangifte van oplichting doen bij de politie. Er is tenslotte zonder afgegeven machtiging geld van mijn bankrekening afgeschreven. Gewoon diefstal dus!! Gelukkig kon ik het bedrag laten storneren, alhoewel daarmee het probleem totaal niet opgelost is.....
Daarom ga ik de zaak nu bespreken met een jurist van mijn rechtsbijstandverzekering, want dit is toch echt wel een geschil ondertussen. Als laatste hoop ik van harte dat dit door een consumenteninstantie opgepikt wordt en dat er iets aan gedaan wordt. Ik ben er inmiddels achter dat dit "bedrijf" pas op 15/11/2012 opgericht is met een geplaatst kapitaal van (schrik niet.....) € 10,00. Het bedrijf heeft een adres op de Seychellen. Ik hoef niet uit te leggen dat het hier dus gewoon om een oplichter gaat, die puur uit winstbejag opereert. Maar dat was al bekend, gezien het feit dat er op het opgegeven adres helemaal geen bedrijf zit. Ik snap alleen niet dat een gerenommeerd incassobureau met een dergelijk bedrijf zaken doet. Ik, als gedupeerde - die nooit te maken heeft met incassobureau's en altijd netjes op tijd haar rekeningen betaalt - vraag mij dan ook echt af wat dit voor incassobureau is? Blijkbaar hebben ze er totaal geen moeite mee om voor een oplichter te werken!! Zodra ik meer informatie heb, zal ik weer een reactie plaatsen. Het moet maar eens afgelopen zijn met die laaielichters!!

sybeline
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2013 21:59

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door sybeline »

Begin februari 2013 een proefzending afslankpillen besteld en betaald via Ideal en ontvangen. Vervolgens 2 x per mail (vlgns eigen melding Natrudin) gemeld geen verdere paketten te willen ontvangen. Vervolgens wordt € 59,95 afgeschreven terwijl ik niets had ontvangen. Dit bedrag uiteraard gestornbeerd.
Ook dit gemaild aan Natrudin en kreeg de bevestiging dat zodra het pakketje arriveerde dit retuor te zenden en waren we voor verdere vervolgzendingen afgemeld. (MAAR HIER GAAT HET DUS FOUT). Je stuurt het pakketje terug (retour afzender en in de brievenbus) en ontvangt dan toch even later een melding dat je in verzuim met betaling bent. Natuurlijk reclameren en verwijzen naar hun eerdere mail met daarin hun melding: "Afgemeld voor verdere vervolgzendingen" EN DAN KOMT HET - zij antwoorden: "dat de afmelding niet IN GOEDE ORDE is ontvangen." En dat er betaalt moet worden anders komen er buitengerechtelijke gerechtskosten bij van € 40,-. Dan laat je het maar zo. Dan komt inderdaad het Nationaal Incasso Buro (NIB) met een verhoging van € 40,- Inmiddels aan alle email-adressen van Natrudin La Rochelle Laboratories aangeschreven en NIB over deze oplichterspraktijken.
We wachten maar af. Laat het er niet bij zitten.

sybeline
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2013 21:59

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door sybeline »

Zoals hiervoor gezegd - kregen we een incassobrief van het Incassoburo Nationaal Incasso Buro te Purmerend.
Hierop de brief van NIB (met verhoging van € 40,-) geretourneerd met daarbij de mailwisseling met Natrudin Bio Forte La Rochelle Laboratories te Amsterdam.

Vandaag van NIB bericht ontvangen dat zij het dosiier sluiten. Kennelijk begint dit kennelijk gerenommeerde Buro in te zien dat ze verstrikt raken in oplichtings/fraudezaken. Hulde aan dit bedrijf.

We gaan er nu vanuit dat het voor alle partijen afgelopen is.

neronero
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2013 10:17

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door neronero »

Hier hetzelfde verhaal.
Ik heb aangifte( Aangifte Internetoplichting politie nummer 012850000145327) gedaan en het incassobureau op de hoogte gesteld.
Ga ook de consumentenbond waarschuwen. Niet betalen want het zijn oplichters.

aartsels
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2013 18:44

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door aartsels »

Hallo allemaal,
Eindelijk ben ik van die oplichter(s) af. Na wat heen en weer gedreig met het incassobureau. Ik hen de voorbeeldbrieven van consuwijzer gebruikt en niks verstuurd, gewoon via de mail en mijn aangifte naar mijnpolitie.nl erbij gevoegd te hebben hoorde ik niks meer.
Gisteren besloot ik nogmaals een bevestiging te vragen en zie de mailwisseling hieronder.
Hoe allemal vol en betaal niks en terugsturen heeft ook geen zin, want er zit niemand meer in dat gebouw en er staanzakken vol met post in de hal voor LR. Je geld terug laten storten en niks meer terugsturen, niet bellen. Allemaal zonde van je geld.
Succes allemaal en hou vol!

Geachte heer/ mevrouw,



De betreffende vordering hebben wij afgesloten.



Met een vriendelijke groet,

Nationaal Incasso Bureau



>>> "Els Aarts" <[email protected]> 25-3-2013 11:00 >>>

Geachte dames,heren,

Graag wil ik van u, per ommegaande de bevestiging, dat mijn vordering bij u en daardoor ook van Labaratoires Rochelle BV afgesloten is.

Samen met een juriste van Het Juridisch Loket heb ik een dossiertje gemaakt van alle mailen briefwisseling. Ook van uw bureau.
Hieruit blijkt, dat ik alles volgens de "regels"van de wet heb afgehandeld, zodat er niks te vorderen valt. Hoewel deze mevrouw mij gerust gesteld heeft, wil ik graag een bevestiging van uw kant.

Met vriendelijke groet,
Els Aarts

Bigmamma
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2013 21:49

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door Bigmamma »

Na al deze verhalen te hebben gelezen, heb ik gelijk een verzoek bij mijn bank ingediend om de rekeningnummers te laten blokkeren. Na 6 mailtjes te hebben gestuurd naar het bedrijf, hoop ik er zo vanaf te zijn.
Ik hoop dat ik geen brieven thuis gestuurd krijg.. Ik ben wel heel erg geschrokken van al deze reacties.
Ik ben een dwaas dat ik er in ben getrapt... en had dit veel eerder op moeten zoeken..
Ik hoop voor iedereen dat het goed komt! Je zou toch zeggen dat na al deze klachten er toch iets gebeurd?
Gelukkig was er bij mij nog geen geld afgeschreven, en hoop ik dat het zo opgelost is.

anonymous33
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2013 19:22

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door anonymous33 »

Probleem Laboratoires Rochelle opgelost!!
Ook ik heb evenals veel anderen een proefpakketje besteld. Daarna werd er automatisch 59,95 afgetrokken voor een vervolgzending die ik eerst nog niet kreeg. Heb mijn bank opdracht gegeven om dit direct terug te boeken, wat ook gebeurd is. Heb LR een mail gestuurd dat ik hier niet van gediend was. Kreeg de bekende standaardmail terug waarin excuus werd aangeboden en de melding dat ik van verdere vervolgzendingen was verschoond.
So far so good..... Ca. 2 weken na hun mail kreeg ik een vervolgzending thuis. Deze heb ik direct teruggestuurd (niet aangetekend). Had mijn adres afgeplakt en heb op het pakje 'retour afzender' geschreven. Daarna kreeg ik nog diverse dreigmailtjes dat ik een betalingsachterstand had. Hier heb ik 1x op gereageerd en daarna niet meer, want ik vond het niet mijn zaak dat zij hun administratie niet op orde hadden.
Maar ... toen kreeg ik een officiele brief van het incassobureau NIB met een totale vordering van 96,96.
Met dank aan alle adviezen op dit forum heb ik direct de volgende mail naar het NIB gestuurd met een copie aan LR.

Geachte heer/mevrouw,

Op 26 maart ontving ik van u een rekening. U berekent aan mij de volgende kosten: 99,96.
Met deze brief laat ik u weten dat ik het niet eens ben met de hoogte van de incassocosten omdat ik de vordering in zijn geheel betwist. Er bestaat geen overeenkomst tussen mij en de ondernemer (zie mail hieronder). Het bedrag ad € 59,95 heb ik derhalve niet betaald.
Tevens heb ik ook uw opdrachtgever Laboratoires Rochelles BV in kennis gesteld van bovenstaande klacht. Ik verzoek u om mij per ommegaande de bevestiging, dat mijn vordering bij u en daardoor ook van Laboratoires Rochelle BV afgesloten is. Samen met een juriste van Het Juridisch Loket heb ik een dossiertje gemaakt van alle mailwisseling met Laboratoires Rochelle BV.
Hieruit blijkt, dat ik alles volgens de "regels" van de wet heb afgehandeld, zodat er niks te vorderen valt en dat er zoals ik heb aangegeven geen overeenkomst bestaat tussen dit bedrijf en mij.
Alvast dank voor uw reactie.

Mail van LR:
Beste mevrouw,

Neem mij niet kwalijk. Wij hebben uw afmelding in de proefperiode niet in goede orde ontvangen. Indien u de vervolgzending ongeopend binnen 14 dagen naar ons terugstuurt zullen wij dit hier verwerken. U kunt het terugsturen naar onderstaand adres.

Voor alle duidelijkheid, u bent in ons systeem afgemeld voor verdere vervolgzendingen.

Mijn excuus voor deze situatie.

Met hartelijke groeten,
Laura Versteeg

Medewerker Klantenservice
Laboratoires Rochelle B.V.
Productgroep Natrudyn Bio Forte

H.J.E. Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam

---------Einde mail --------------

Voor jullie ter informatie: ik was helemaal niet bij het Juridisch loket geweest, maar had dit op het forum van iemand gelezen en het leek mij verstandig om te laten blijken dat ik juridisch volledig in mijn recht stond.

Vandaag kreeg ik vanmorgen van LR (die een kopie van bovenstaande mail hadden gekregen) de volgende mail:

Beste mevrouw,

Ik heb dit laten uitzoeken. Wij hebben geen pakket van u terugontvangen, vandaar dat u een aanmaning heeft gekregen. Heeft u de vervolgzending voor de zekerheid aangetekend opgestuurd?

Voor alle duidelijkheid, u bent in ons systeem wel afgemeld voor verdere vervolgzendingen.

Mijn excuus voor deze situatie.

Met hartelijke groeten,
Hendrik Vugt

---------------einde mail ----------------

Dit geeft wel aan hoe smerig dit bedrijf opereert!
Ik besloot om hier nog even niet op te reageren en bericht af te wachten van het NIB.
En ... hoera .... blijkbaar heeft het NIB ook in de gaten dat het hier gaat om een stel oplichters want vanmiddag kreeg ik de volgende mail van het NIB:

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw klacht ontvangen en in behandeling genomen, en is het dossier in overleg met Laboratoires Rochelle gesloten.

Met vriendelijke groet,
Nationaal Incasso Bureau B.V.

Mevrouw. J.Kolf
Collections

Waterlandlaan 80
1441 MS
Purmerend

Postbus 650, 1440 AR Purmerend
Tel. 088 - 122 22 22
Fax 088 - 122 22 23
E-mail [email protected]
Web www.nibincasso.nl

-------------- einde mail -------------

Het leek mij goed om dit te melden, zodat degenen die in dezelfde situatie zitten deze handelswijze kunnen volgen. En het is natuurlijk buitengewoon vreemd dat ik 's morgens de mail van LR krijg waarin wordt gezegd dat ze mijn retourzending niet hebben ontvangen, en 's middags bericht van het NIB dat ze hebben overlegd met het bedrijf en dat het dossier gesloten is.
Maar eind goed al goed dus!!

zah73
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 feb 2013 19:33

Re: Laboratoires Rochelle BV natrudyn bioforte

Ongelezen bericht door zah73 »

kijken jullie ook a.s maandag allemaal naar de uitzending!!
zie nieuwsbrief van Radar!

Gesloten