LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Bespreek alle vormen van illegale handel in dieren hier.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou ja als je toch daar bent geweest? Adres hier neer zetten komen mensen een heel eind...,!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

FvG100 schreef:Beste medegedupeerde,
Ook ik en mijn vrouw zijn zo dom geweest om een pup te kopen bij de fokker in Tilburg.
Op dit moment is onze Weimaraner pup onder behandeling van de DA.
Er is neus en oogslijm genomen om hondeziekte uit te sluiten en daar is nu het wachten op.
In die tijd zijn wij dagelijks bij de DA om de klachten (benauwdheid, verkouden, slap, etc.) te bestrijden.
Ik heb de fokker al een paar keer gebeld en zijn voorstel is om naar Tilburg te komen en zijn DA in te schakelen. Natuurlijk heb ik daar vriendelijk voor bedankt.
Mijn vrouw en ik nemen de verantwoording voor onze pup en ons schatje komt nooit meer in Tilbug.
Ik wacht af wat de resultaten van het onderzoek zijn en zal dan mijn vervolgstappen bepalen.
Nu is er een heel belangrijk aspect dat ik mis en dat is de volledige achternaam van de fokker.
Wat er ook gebeurt, hij is nog niet klaar met me.
Als iemand de achternaam van deze fokker weet, mail die even naar me toe.
Ken die fokker niet maar hij heeft dus wel aangeboden om naar zijn dierenarts te gaan
dus ook voor de kosten op te komen !?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ choco

Idd,maar mensen schrijven vaak niet volledige verhaal....
En echt waar beetje googlen voor je naar een fokker gaat,kom je heel eind!,ben er heel wat tegen gekomen in mijn zoektocht!!

Als de fokker wel voorstelt kom hieheen naar eigen dierenarts,

Kan zijn dat die twee samenwerken,heb je hier in rdam ook pas gehad! Dierenarts werkte gewoon mee aan die praktijken

Of hij bedoeld het echt goed...maar je bent er zelf bij,als je naar zij da gaat!!

Sorry maar ik weet alles!! Gegevens van mijn pupy verkoopster( geen fokker) prive nest!
Adres,email,heb zelfs de geboorte foto.s gekregen!!!

Maandag ,foto,s van zijn broertjes..alles!

Ligt ook beetje aan de mensen zelf,zolang die maar pupy,s blijven kopen bij verkeerde lui,hou je het in stand!!!

Maar ik weet het fijne er niet van...

Voornaam,fokker naam etc googlen kom je al heel eind,neem aan dat je het beestje toch gehaald heb?
Zag ook wij bezorgen een pup bij u thuis,!!! Sorry als iemand dat zou doen ben je helemaal niet goed bezig!

Was ook regio tilburg,huissen zit er ook eentje!!

ilsefrettenbende
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 okt 2008 22:41

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door ilsefrettenbende »

Graag alle gevallen van zieke pups melden bij de dierenpolitie!!

FvG100
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2013 22:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door FvG100 »

Beste forumbezoekers,

Op 19-03 jl. heb ik een bericht geplaatst waarin ik in eerste instantie zeer teleurgesteld en boos reageerde op de besproken fokker.
Ik moet dat bericht enigzinds nuanceren.
Zoals gezegd werd onze Weinmaraner pup na 2 dagen getroffen door een ernstige hoest. Onze dierenarts kon niet direct vaststellen wat er aan de hand was en wij moesten dagelijks terug komen voor vochtafdrijvers en andere medicatie. Buiten dat dat aardig in de papieren ging lopen, was het verdriet bij mijn vrouw en kinderen erg groot.
Pas toen ging ik op internet snuffelen om informatie over de fokker te vergaren en mijn schrik was groot toen ik al die negatieve berichten las. Kwaad als ik was heb ik hem direct gebeld en als freelance journalist heb ik mijn kanalen aangeboord om de wereld van de fokkers eens door te lichten.
Natuurlijk is het niet slim van mij zelf om nadien pas informatie in te winnen over de fokker maar de informatie die ik heb vergaard heeft mij een beeld gegeven dat ik eerlijkheids halve moet vermelden.

Allereerst is de betreffende fokker in Tilburg erkend en wordt hij regelmatig gecontroleerd op misstanden. Volgens de wet maakt hij geen enkele overtreding. Het verkopen van jonge hondjes is inderdaad zijn broodwinning maar ook gerenomeerde kennels welke ras georienteerd zijn doen dit niet uit liefdadigheid. Ook deze fokkers doen dit om geld te verdienen en ook daar kunnen zaken mis gaan.
Wij waren reeds in het bezit van een Weimaraner, gekocht bij een officiele Weimaraner kennel in Belgie en een standboom langer dan 2 A4-tjes. Om uiteindelijk de papieren te krijgen moesten we achteraf nog even 200 euro betalen om de papieren daadwerkelijk te krijgen. Dit boven op het reeds betaalde bedrag van 1000 euro. Hoewel wij een prachtige en lieve hond hebben, zijn er in haar karakter toch assosiale trekjes t.o.v. andere honden en dat is volgens de kenners te danken aan het niet liefdevol fokken en opgroeien in de puppy tijd. Ik bedoel maar!

Tenslotte de afloop met de pup die wij in Tilburg hebben gekocht. Jack is inmiddels een prachtig jong hondje en de kennelhoest is zo goed als genezen. Hoewel de fokker in het begin reeds aangaf dat ik een bepaald soort medicatie moest gebruiken, was mijn vertrouwen door deze artikelen gedaald tot 0. Ik heb onze eigen dierenarts zijn gang laten gaan maar het euvel is uiteindelijk opgelost door de medicatie die de fokker aangaf.
Ik heb ettelijke honderden euro's moeten besteden maar de fokker uit Tilburg heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en is ons tegemoet gekomen in de kosten.

Hoewel ik niet wil pleiten voor de fokker moet ik wel aan de feiten houden:
- Om te fokken als broodwinning is geen schande. Ook erkende fokkers doen dit in de regel om het geld.
- Ook de fokker in Tilburg is niet gebaat bij ongezonde honden.
- Bij erkende fokkers gebeuren ook misstanden.
- De fokker heeft in mijn geval zijn verantwoordelijkheid genomen.

Wij zijn erg blij met Jack en hebben het gevoel een prachtig lief en gezond hondje te hebben.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ben blij voor u dat het goed gaat!
En ook dat de fokker zijn best deed,mag dan ook gezegd worden!!

Geniet van je hondje...ik kan al echt niet meer zonder mijn hondie die ik nu vier wk heb,godzeidank gezond en wel...

Heerlijk...he :wink: geniet ervan!!

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom mogen mensen geen honden fokken om er wat mee te verdienen?

Anderen fokken varkens, geiten, koeien, schapen en weet ik veel wat nog meer, en dat is, in tegenstelling tot die honden, allemaal voor de slacht, dat vindt je later op je bordje terug. Wat te denken van paarden die gefokt worden om op te rijden, voor de hobby, de jacht, of wedstrijden? Daar verdienen de fokkers toch ook op? Wat te denken van de imker die kasten vol met bijen heeft? Dat doet hij toch om honing te kunnen verzamelen waar hij op verdient?

Maar als het om hondjes gaat mogen mensen er niet aan verdienen, dan moeten ze het maar voor niks doen? Dan wordt er op ze neergekeken?

Geurt-J

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Geurt-J »

Waarom doen mensen het op zijn hondjes :D

mirjama65
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2013 23:56

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door mirjama65 »

Er is niks mis mee als er wat verdiend wordt aan verantwoord fokken. Er is wel wat mis als de moederdieren hun hele leven in vuile hokken slijten, elke loopsheid gedekt worden en na geleverde diensten bruut vermoord worden. Ze moeten niet zelden keizersnedes ondergaan zonder verdoving omdat dat te duur is, krijgen geen medische zorg, zien nooit daglicht.

Pups leven de eerste periode in een prikkelarme omgeving, zonder medische zorg, in vieze omstandigheden. Daarna worden ze met 5, 6 weken bij de moeders weg gehaald en naar Nederland vervoerd in vrachtwagens. Als ze dat al overleven en hier bij zo iemand in een hokje komen (vaak zonder entingen, chip en noem maar op) en iemand koopt het beestje, is 80% binnen een maand ziek, de helft daarvan wordt geen half jaar oud. Als ze al blijven leven houdt een groot deel levenslang gedragsproblemen.
En daar is dus allemaal wel wat mis mee.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mirjama65 schreef:Er is niks mis mee als er wat verdiend wordt aan verantwoord fokken. Er is wel wat mis als de moederdieren hun hele leven in vuile hokken slijten, elke loopsheid gedekt worden en na geleverde diensten bruut vermoord worden. Ze moeten niet zelden keizersnedes ondergaan zonder verdoving omdat dat te duur is, krijgen geen medische zorg, zien nooit daglicht.

Pups leven de eerste periode in een prikkelarme omgeving, zonder medische zorg, in vieze omstandigheden. Daarna worden ze met 5, 6 weken bij de moeders weg gehaald en naar Nederland vervoerd in vrachtwagens. Als ze dat al overleven en hier bij zo iemand in een hokje komen (vaak zonder entingen, chip en noem maar op) en iemand koopt het beestje, is 80% binnen een maand ziek, de helft daarvan wordt geen half jaar oud. Als ze al blijven leven houdt een groot deel levenslang gedragsproblemen.
En daar is dus allemaal wel wat mis mee.
Maar de mensen die verantwoord fokken mogen ook geen advertentie zetten op bijvoorbeeld marktplaats want dat is wat jullie willen gaan verbieden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Er is niks mis mee als er wat verdiend wordt aan verantwoord fokken.
Zelf al eens bevallen ? Hoe voelde dat ?

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door witte angora »

Juist, ook mensen die het netjes aanpakken worden gemangeld, want ze mogen niet over de ruggetjes van die schattige hondjes geld verdienen. Het woord 'broodfokkers' zegt al een hele hoop...

Willen mensen ook de dierenasiels verbieden dan? Daar werken mensen toch ook niet voor niets?

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Er is niks mis mee als er wat verdiend wordt aan verantwoord fokken.
Zelf al eens bevallen ? Hoe voelde dat ?
Dan moeten mensen geen honden willen, hoeven ze ook niet gefokt te worden. Maar honden willen, en tegelijk willen verbieden dat mensen daar wat aan verdienen, dat vindt ik een beetje krom.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

En dan het liefst nog doorfokken met rassen die zichzelf niet eens meer voort KUNNEN planten en waar een keizersnee een "must" is (Franse bulldog), op zo'n moment probeert Darwin je iets duidelijk te maken.
Ben het met je een WA , als er geen vraag meer is zijn er ook geen (brood)fokkers meer.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dat mensen soms een nestje willen prima!
Het is immers de natuur,mensen doen het ook :wink: maar echt door blijven fokken zoals broodfokkers,wat resulteert in...beest is bevallen ( hoe noem je dat in hondetaal? Werpen?)
En als ze loops is weer zwanger,dat is een broodfokker...beest kan dat op gegeven moment niet meer aan!ja mannetjes wel die gaan door :lol: ff...zo gezien...
Daarnaast ,heel wat broodfokkers,hebben dan puppy,s ,halen ze gelijk bij moeder weg,doen ze in een bench ,geen aandacht,liefde! Eten ,drinken kunnen ze krijgen,vaak zeggen ze zijn goed behandeld bij dierenarts !
War dus vaak niet geval is,conclusie jij koopt een pupy,en die wordt ziek en soms overlijden ze na een tidjje aan parvo of??

Ik heb ze aan de telefoon gehad, hoe ze klonken trok me al niet aan!
Eentje zei zelfs,ik zweer het zoek er eentje van de foto uit en ik breng hem bij je thuis!!

Zo werkt dat niet!!!
Ik heb het van iemand eenmalig nestje,hij lag bij zijn moeder in de mand,foto,s van geboorte en tot 9 wk! Maakte ze foto,s...zo ging ze ermee om..
Daarom heb nu een lief,knuffelig,( soms een draak als hij in mijn tene hangt met scherpe tanden :mrgreen: :wink: ) sociaal,zindelijke pup...
Wat meer betaald ook...maar is me dat ook waard en lang gezocht...

Broodfokkers...een woord voor,maar mag ik iet schrijven,jullie bedenken het zelf wel! :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
Er is niks mis mee als er wat verdiend wordt aan verantwoord fokken.
Zelf al eens bevallen ? Hoe voelde dat ?
Als je het aan de honden zelf zou overlaten nou dan komen er heel wat rare
rassen bij hoor. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja hahhaha zie ineens heel wat combi.s voor me :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je het aan de honden zelf zou overlaten nou dan komen er heel wat rare
rassen bij hoor.
Maar wel sterkere rassen (zie mijn opmerking over de Franse bulldog). De zwakkerensterven namelijk vanzelf uit.

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
Als je het aan de honden zelf zou overlaten nou dan komen er heel wat rare
rassen bij hoor.
Maar wel sterkere rassen (zie mijn opmerking over de Franse bulldog). De zwakkerensterven namelijk vanzelf uit.
Of je komt uiteindelijk weer op een soort wolvenras uit.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vermoedelijke broodfokker Tilburg en omgeving

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
Als je het aan de honden zelf zou overlaten nou dan komen er heel wat rare
rassen bij hoor.
Maar wel sterkere rassen (zie mijn opmerking over de Franse bulldog). De zwakkerensterven namelijk vanzelf uit.
Nou daar denk ik anders over Bprosman, een hond kijkt er niet naar welk ras de ander is, als die loops
heeft en die heeft gruwelijke zin dan laat ze er elke hond op die maar wil hoor.
Een reu kijkt daar ook niet naar hoor.

Gesloten