LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Letselschade/ ontslag
-
Letselschade/ ontslag
27 jullie 2012 heb ik een bedrijfsongeval gehad . Waarbij me gezicht volledig 2e Graats verbrand was en sommige delen 3e Graats . Nu ik toch aan mijn baas heb aangegeven dat ik aanspraak wil maken op de verzekering omdat er toch duidelijke littekens zichtbaar zijn is de situatie enorm veranderd en heeft hij mij vandaag te kennen gegeven dat ik omdat ik aanspraak wil maken op de verzekering , mijn contract in september niet verlengt gaat worden ! Hij zegd dat het een onwerkbare situatie zal gaan worden . Dit is toch niet normaal ?? Ik heb altijd met plezier bij hem gewerkt en hij altijd tevreden met mij was . Wat zou ik hier nu het beste aan kunnen doen ?? Afzien van de schadeclaim en werk blijven houden ? Of doorzetten ?
Re: Letselschade/ ontslag
Vraag een vrijblijvend gesprek aan bij een letselschade advocaat is mijn tip.JanAchterberg schreef:27 jullie 2012 heb ik een bedrijfsongeval gehad . Waarbij me gezicht volledig 2e Graats verbrand was en sommige delen 3e Graats . Nu ik toch aan mijn baas heb aangegeven dat ik aanspraak wil maken op de verzekering omdat er toch duidelijke littekens zichtbaar zijn is de situatie enorm veranderd en heeft hij mij vandaag te kennen gegeven dat ik omdat ik aanspraak wil maken op de verzekering , mijn contract in september niet verlengt gaat worden ! Hij zegd dat het een onwerkbare situatie zal gaan worden . Dit is toch niet normaal ?? Ik heb altijd met plezier bij hem gewerkt en hij altijd tevreden met mij was . Wat zou ik hier nu het beste aan kunnen doen ?? Afzien van de schadeclaim en werk blijven houden ? Of doorzetten ?
Dus wel een letselschade advocaat en geen letselschade belangenbehartiger.
-
Dit is voor vele werknemers een dilemma. Indien er een zeer reële kans is dat de werkgever aansprakelijk is, is mijn advies doorgaans toch de zaak door te zetten, zeker waneer sprake is van een arbeidscontract voor bepaalde tijd. Er is namelijk geen enkele garantie van verlenging in geval de zaak niet wordt doorgezet. Overigens is het niet nodig om meteen actie te nemen, nu er een verjaringstermijn geldt van 5 jaar. Dat een onwerkbare situatie ontstaat is wat mij betreft geen argument. De werkgever is voor aansprakelijkheid verzekerd en de schadekwestie wordt afgehandeld met de verzekeraar.
Is toentertijd de arbeidsinsectie door werkgever ingelicht ?
Was gezien de aard van de door u vermelde letsel verplicht geweest,zo niet dan riskeert werkgever een boete van maximaal 4500 euro.
Ik denk dat dit ook een van de redenen is om te dreigen met niet verlengen contract.
Dat u jaren met plezier gewerkt heeft kan is niet van doende kan vanaf nu een hel worden.
Dat uw contract bij afzien claim alsnog verlengd gaat worden is nog maar de vraag.
Houd er wel rekening mee dat het claimen van schade vergoeding jaren kan duren en dan ook wel eens op 0 euro kan uitkomen,de werkgever zal via advocaat zoveel mogelijk de schuld aan u gaan verwijten,
zoals veiligheidsregels niet nageleefd, procedures niet goed gevolgd etc.
gr Henk
Was gezien de aard van de door u vermelde letsel verplicht geweest,zo niet dan riskeert werkgever een boete van maximaal 4500 euro.
Ik denk dat dit ook een van de redenen is om te dreigen met niet verlengen contract.
Dat u jaren met plezier gewerkt heeft kan is niet van doende kan vanaf nu een hel worden.
Dat uw contract bij afzien claim alsnog verlengd gaat worden is nog maar de vraag.
Houd er wel rekening mee dat het claimen van schade vergoeding jaren kan duren en dan ook wel eens op 0 euro kan uitkomen,de werkgever zal via advocaat zoveel mogelijk de schuld aan u gaan verwijten,
zoals veiligheidsregels niet nageleefd, procedures niet goed gevolgd etc.
gr Henk