Via een callcenter was ik benaderd om klant te worden bij RWE.
İk kreeg een informatiepakketje en contract thuis, deze kon ik bekijken
en wou ik het contract NİET, dan moest ik binnen 7 werkdagen annuleren.
Zo gezegd, zo gedaan. Binnen 3 dagen annuleerde ik het pakketje en zou ik een bevestiging krijgen.
Prima zou je denken!? Nee hoor, de bevestiging kwam niet en toen ik telefonisch contact opnam met RWE, werd er gezegd dat ik nooit geannuleerd had en nu te laat was met annuleren!
İk gaf aan dat ik bij mijn oude leverancier de NUON wou blijven, maar dat ging mij een boete kosten volgens RWE, wegens contractbreuk!
Middels diverse brieven heb ik RWE erop gewezen hier niet mee akkoord te gaan, maar helaas; ik MOEST BETALEN. Nu betaal ik al geruime tijd een bedrag van 150,- euro per maand aan deze vieze oplichters en helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering die mij kan helpen.
Via een kennis vernam ik onlangs dat er een wet in nederland is, die deze manier van verkopen( op afstand) verboden maakt. İk hoor namelijk niet iets op zicht te ontvangen en wanneer ik het niet wil, terug te moeten sturen!? Ook is het vreemd dat zij de opzegging ontkennen.
Kan iemand mij vertellen welke wegen ik moet bewandelen want ik heb er slapeloze nachten van.
Mvg,
John2013
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boete van RWE wegens contractbreuk â 2000,- euro!!
Re: Boete van RWE wegens contractbreuk â 2000,- euro!!
De wet koop op afstand verbied het per telefoon verkopen van dit soort dingen niet, het reguleert het alleen.
Hoe komt u aan het bedrag van 2000,00 dat u als boete zou moeten betalen?
Tussentijdse opzegvergoedingen liggen vast en kan maximaal 125,00 per product zijn. Eventueel, indien van toepassing, krijgt u het financieel lokkertje dan ook niet meer. Maar dat zal het bedrag echt niet tot een boete van 2000,00 brengen.
Verdere info over koop op afstand energie
http://www.consuwijzer.nl/energie/klantenwerving
Tussentijdse opzegvergoedingen liggen vast en kan maximaal 125,00 per product zijn. Eventueel, indien van toepassing, krijgt u het financieel lokkertje dan ook niet meer. Maar dat zal het bedrag echt niet tot een boete van 2000,00 brengen.
Shine schreef:Hoe komt u aan het bedrag van 2000,00 dat u als boete zou moeten betalen?
Hallo Shine,
Een duidelijke onderbouwing heb ik voor mijn gevoel nooit gehad, maar zij spraken mij er altijd zo mooi uit dat het allemaal heel logisch leek.
Feit blijft dat ik op tijd opgezegd heb en nooit die 2000,- had hoeven te betalen naar mijn mening.
İk wou nooit klant zijn van RWE. 2000,- is absurd veel en ik kan ook nergens terug vinden dat dit een normaal bedrag is!
Het is niet moegelijk om een boete van 2000 euro te krijgen. Als dit wel zo is dan kan je gewoon naar de consumentenautoriteit om dit aan te vechten.
Overigens denk ik dat hier bedoeld wordt dat ts denkt twaalf maanden 150 euro (maandtermijn) te moeten betalen en daarnaast een opzegvergoeding.
Dit is niet zo.
Overigens denk ik dat hier bedoeld wordt dat ts denkt twaalf maanden 150 euro (maandtermijn) te moeten betalen en daarnaast een opzegvergoeding.
Dit is niet zo.