| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boekingscentrale
Boekingscentrale
He, die hadden wij nog niet gehad. Een bericht van de Boekings - Centrale.
Oh, oh, wat worden we weer in slecht Nederlands geïnformeerd over wat we wel niet allemaal hebben gewonnen. Bovendien verwijst men naar een deelnamekaart (... hebt u enige tijd geleden een deelnamekaart bij ons ingevuld ...) waar wij niets van weten (en zij ook niet natuurlijk).
Overigens hebben niet wij een prijs gewonnen, maar onze deelnamekaart.
Maar tja, die prijzen he! Zal ik dan toch ...? Het gaat wel om een keukenmachine van het merk Superior turbo Pro 2000 (he, waarom vind ik daarover niks, als ik op de naam Google?). En wat te zeggen van die prachtige TomTom ter waarde van wel 298 euro. Nog even goed lezen. Ehmmm, ... op alle andere aanbiedingen kostelos (ja het staat er echt) een waardevolle premie in de form (ja, ook dat staat er) van een Tom Tom t.w.v. 298. Wacht eens even: ... op alle andere aanbiedingen ... Aha, ik moet dus eerst iets kopen en krijg dan (maar dat moet je nog maar afwachten) een TomTom.
Zal ik anders gaan voor de heerlijke maaltijd.
Misschien moet ik toch maar even bellen. Wat! Kost een gesprek 1,30 euro.
Beste lezers, wie kent niet de uitspraak: ‘als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook’
Tenzij u zich graag een matras van 600 euro of een pot met pillen voor 100 euro (welke u gegarandeerd van elke kwaal afhelpen) laat verkopen of wat men u ook aanbiedt, zou ik zeker gaan.
‘Bezint eer ge begint’
‘Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald’
‘Eerst denken dan doen’
Soms denk ik wel eens bij een dergelijke folder: ‘zal ik er eens heengaan om tegengas te geven of om me te vermaken.’ Nee, toch maar niet. Om de ellende van andere mensen te moeten aanzien, die wel in bovenstaande bedriegerspraktijken trappen, gaat me eigenlijk te ver.
Er is eigenlijk maar een oplossing die de organisatoren van dergelijke activiteiten zal doen stoppen.
NIET GAAN!
Oh, oh, wat worden we weer in slecht Nederlands geïnformeerd over wat we wel niet allemaal hebben gewonnen. Bovendien verwijst men naar een deelnamekaart (... hebt u enige tijd geleden een deelnamekaart bij ons ingevuld ...) waar wij niets van weten (en zij ook niet natuurlijk).
Overigens hebben niet wij een prijs gewonnen, maar onze deelnamekaart.
Maar tja, die prijzen he! Zal ik dan toch ...? Het gaat wel om een keukenmachine van het merk Superior turbo Pro 2000 (he, waarom vind ik daarover niks, als ik op de naam Google?). En wat te zeggen van die prachtige TomTom ter waarde van wel 298 euro. Nog even goed lezen. Ehmmm, ... op alle andere aanbiedingen kostelos (ja het staat er echt) een waardevolle premie in de form (ja, ook dat staat er) van een Tom Tom t.w.v. 298. Wacht eens even: ... op alle andere aanbiedingen ... Aha, ik moet dus eerst iets kopen en krijg dan (maar dat moet je nog maar afwachten) een TomTom.
Zal ik anders gaan voor de heerlijke maaltijd.
Misschien moet ik toch maar even bellen. Wat! Kost een gesprek 1,30 euro.
Beste lezers, wie kent niet de uitspraak: ‘als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook’
Tenzij u zich graag een matras van 600 euro of een pot met pillen voor 100 euro (welke u gegarandeerd van elke kwaal afhelpen) laat verkopen of wat men u ook aanbiedt, zou ik zeker gaan.
‘Bezint eer ge begint’
‘Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald’
‘Eerst denken dan doen’
Soms denk ik wel eens bij een dergelijke folder: ‘zal ik er eens heengaan om tegengas te geven of om me te vermaken.’ Nee, toch maar niet. Om de ellende van andere mensen te moeten aanzien, die wel in bovenstaande bedriegerspraktijken trappen, gaat me eigenlijk te ver.
Er is eigenlijk maar een oplossing die de organisatoren van dergelijke activiteiten zal doen stoppen.
NIET GAAN!
Re: Boekingscentrale
Ja, deze uitnodiging heb ik ook net ontvangen.
Zie ook de klachtenlijst bij Omroep Max (10 maart 2013):
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=vsnaq ... L&start=71
Zie ook de klachtenlijst bij Omroep Max (10 maart 2013):
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=vsnaq ... L&start=71
Helemaal mee eens.Beste lezers, wie kent niet de uitspraak: ‘als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook’
Dit soort uitnodigingen gaan bij mij meteen door de shredder.
Als mail, op delete, en verder met je leven gaan.
Gaat het bij jullie ook om de uitnodiging voor 25.03.2013 om 14.00 uur?
en is deze ook in de buurt van 3755 EEMNES?
Wie weet de exacte locatie waar dit gehouden wordt?
-
Beatrix-46
Ook ik kreeg van Boekings-Centrale, Marktplien 29F , BE 9120 Beveren een brief dat ik een deelnamekaart ingevuld zou hebben en nu een keukenmachine gewonnen zou hebben.
De prijsuitreiking is op 28-03-2013 om 09.30 uur in de buurt van 1441 Purmerend.
Ik weet van niets, gelukkig kwam ik "radar" tegen met dezelfde belevenissen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Bedankt Radar.
De prijsuitreiking is op 28-03-2013 om 09.30 uur in de buurt van 1441 Purmerend.
Ik weet van niets, gelukkig kwam ik "radar" tegen met dezelfde belevenissen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Bedankt Radar.
U heeft de 3e prijs gewonnen,een keukenmachine.Prijsuitreiking 3-4-2013 in de buurt van 1851 Heiloo.
Ik kreeg al meteen argwaan.Mijn "strategie" is de volgende;Ten eerste licht ik de politie hierover in.
Ten tweede ga ik wel naar de "vermeende prijsuitreiking" om mijn "mijn prijs" op te eisen.
Ten derde;ik laat me niets maar dan ook niets aansmeren.Benieuwd naar de locatie en de "heerlijke
maaltijd".Tot slot;inwoners van Heiloo,kom in grote getalen maar laat je portemonnaie thuis.Samen moeten we deze oplichters een lesje leren door en masse de hand op de knip te houden.Laten we het beschaafd houden door passief verzet!
Ik kreeg al meteen argwaan.Mijn "strategie" is de volgende;Ten eerste licht ik de politie hierover in.
Ten tweede ga ik wel naar de "vermeende prijsuitreiking" om mijn "mijn prijs" op te eisen.
Ten derde;ik laat me niets maar dan ook niets aansmeren.Benieuwd naar de locatie en de "heerlijke
maaltijd".Tot slot;inwoners van Heiloo,kom in grote getalen maar laat je portemonnaie thuis.Samen moeten we deze oplichters een lesje leren door en masse de hand op de knip te houden.Laten we het beschaafd houden door passief verzet!
ook ik heb de reusachtige prijs (een keukenmachine) gewonnen. Voor geinteresseerden de meeting met overhandiging van de prijs zal plaatsvinden 08 april a.s. om 14:00 uur bij La Place voorheen Dreefzicht te Haarlem/Heemstede. wees dus gewaarschuwd. Dit bedrijf is nog steeds volop actief.Op de achterkant van de uitnodiging staat nog een belanrijke note:
U ontvangt voor de volle 100% de beloofde prijs. Daarnaast een heerlijke maaltijd voor u en uw gasten. Wij willen u nogmaals duidelijk maken dat u geen twijfel hoeft te hebben over de correcte afhandeling. U en uw gasten kunnen zich persoonlijk overtuigen van de correcte uitreiking en dat het om reeele zaken gaat.
U ontvangt voor de volle 100% de beloofde prijs. Daarnaast een heerlijke maaltijd voor u en uw gasten. Wij willen u nogmaals duidelijk maken dat u geen twijfel hoeft te hebben over de correcte afhandeling. U en uw gasten kunnen zich persoonlijk overtuigen van de correcte uitreiking en dat het om reeele zaken gaat.
-
[email protected]
Joepie, mijn man heeft ook een keukenmachine gewonnen. jammer dat hij er zo weinig aan heeft. Vanaf zijn wolk heeft hij vast die beruchte kaart in gevuld, want hij is al een tijdje geleden overleden. (best pijnlijk zo'n brief) En hoe moet ik nou aan die tomtom komen? Je moet als (echt)paar. Zucht, geen keukenmachine (die moet persoonlijk overhandigd worden) en geen tomtom. 
ik heb ook een keukenmachine enz. gewonnen. Heb gelijke mening als adegier. Beste adegier heeft u de bijeenkomst meegemaakt en zo ja, mag ik uw reaktie weten, dan kan ik me beter voorbereiden.
Ik heb nog geen reaktie op de brief/uitnodiging gegeven. bvd.
Ik heb nog geen reaktie op de brief/uitnodiging gegeven. bvd.
Het zal toch niet zo zijn dat hier nog mensen serieus op in gaan. Dit soort dingen spelen toch al enkele decennia en is in die tijd regelmatig in allerlei media aan bod gekomen. Of wint hebberigheid het bij veel mensen nog steeds van ratio?
Hallo iedereen,
ik kan hier helaas over meepraten...
Het verhaal zit zo:
Mijn oma had die uitnodiging thuisgekregen en dacht ik wil wel graag die keukenmachine winnen of ophalen (wat er ook in de brief stond) voor mijn kleindochter (voor mij). Mijn opa was namelijk voordat hij overleed, lid van veel organisaties dus mijn oma dacht dit is vast zo'n organisatie. Ze beld het nummer met tegenzin (€1,30 per minuut) en er werd door een vrouw opgenomen. Mijn oma wilde voor haarzelf en misschien nog voor een ander persoon reserveren. Dit was okee maar er werd wel onvriendelijk bij verteld dat als ze niet zou komen de kosten voor de maaltijd in rekening zou worden gebracht (stond niet vermeld in de brief). Toen de dag van de uitreiking was aangebroken reed ze naar het adres toe (wat haar via de telefoon was verteld stond ook niet in de brief) maar kon het eerst niet vinden. Het was namelijk nummer 8 bij een oude voetbal kantine wat ook niet in de brief vermeld stond. Het bord was helemaal groen van de mos en daarom heeft ze hem vanaf de weg gemist. Eindelijk aangekomen hingen er ook geen borden met waar ze moest wezen dus liep ze gewoon het gebouwtje in waar ze een jongen tegenkwam met de vraag: ''wat komt u hier doen?!''..... Mijn oma legte uit van de brief (die ze ook had meegenomen). Je jongen zei dat ze te laat was ( ze was 7 minuten te laat) en dat ze er dus niet meer inkwam. Mijn oma was een beetje ontsteld en liet het voor wat het was. Ze wilde er veder geen energie insteken en ging naar huis. Door het glazen raam zag ze nog wel een stuk of 8 damens zitten maar veder heeft ze er niks meer van gehoord. De uitnodiging was voor woensdag 3 april. Ze heeft nog geen factuur gekregen voor het eten wat in rekening zou worden gebracht wat ze ook nooit gaat betalen.
Dit is het verhaal van mijn oma. Ik ben blij dat ze uiteindelijk niet is binnen gelaten... geen idee wat daar dan wel niet zou zijn verteld. Veder vind ik het vreselijk op de manier waarop ze haar hebben behandeld en hoop dat ze dit nooit meer mee zou maken.
Ik had nog foto's van de brief genomen maar zijn helaas te groot om als bijlage te versturen.
ik kan hier helaas over meepraten...
Het verhaal zit zo:
Mijn oma had die uitnodiging thuisgekregen en dacht ik wil wel graag die keukenmachine winnen of ophalen (wat er ook in de brief stond) voor mijn kleindochter (voor mij). Mijn opa was namelijk voordat hij overleed, lid van veel organisaties dus mijn oma dacht dit is vast zo'n organisatie. Ze beld het nummer met tegenzin (€1,30 per minuut) en er werd door een vrouw opgenomen. Mijn oma wilde voor haarzelf en misschien nog voor een ander persoon reserveren. Dit was okee maar er werd wel onvriendelijk bij verteld dat als ze niet zou komen de kosten voor de maaltijd in rekening zou worden gebracht (stond niet vermeld in de brief). Toen de dag van de uitreiking was aangebroken reed ze naar het adres toe (wat haar via de telefoon was verteld stond ook niet in de brief) maar kon het eerst niet vinden. Het was namelijk nummer 8 bij een oude voetbal kantine wat ook niet in de brief vermeld stond. Het bord was helemaal groen van de mos en daarom heeft ze hem vanaf de weg gemist. Eindelijk aangekomen hingen er ook geen borden met waar ze moest wezen dus liep ze gewoon het gebouwtje in waar ze een jongen tegenkwam met de vraag: ''wat komt u hier doen?!''..... Mijn oma legte uit van de brief (die ze ook had meegenomen). Je jongen zei dat ze te laat was ( ze was 7 minuten te laat) en dat ze er dus niet meer inkwam. Mijn oma was een beetje ontsteld en liet het voor wat het was. Ze wilde er veder geen energie insteken en ging naar huis. Door het glazen raam zag ze nog wel een stuk of 8 damens zitten maar veder heeft ze er niks meer van gehoord. De uitnodiging was voor woensdag 3 april. Ze heeft nog geen factuur gekregen voor het eten wat in rekening zou worden gebracht wat ze ook nooit gaat betalen.
Dit is het verhaal van mijn oma. Ik ben blij dat ze uiteindelijk niet is binnen gelaten... geen idee wat daar dan wel niet zou zijn verteld. Veder vind ik het vreselijk op de manier waarop ze haar hebben behandeld en hoop dat ze dit nooit meer mee zou maken.
Ik had nog foto's van de brief genomen maar zijn helaas te groot om als bijlage te versturen.
GJvdZ schreef:Het zal toch niet zo zijn dat hier nog mensen serieus op in gaan. Dit soort dingen spelen toch al enkele decennia en is in die tijd regelmatig in allerlei media aan bod gekomen. Of wint hebberigheid het bij veel mensen nog steeds van ratio?
Blijkbaar is het soms geen hebberigheid en is het niet genoeg in de media... zo het verhaal van mijn oma.
bij mijn oma in de brief op woensdag 3 april vanaf half 10 bij planetenlaan 8 Haarlem.hermanz schreef:Gaat het bij jullie ook om de uitnodiging voor 25.03.2013 om 14.00 uur?
Helaas te laat om er nog wat aan te kunnen doen.
Nou , hier hoef je echt niet argeloos voor te zijn omdat het zo duidelijk is dat je waarschijnlijk uiteindelijk opgelicht wordt. Ik kreeg er een brief van de Boekings-centrale uit Beveren dat de keukenmachine persoonlijk overhandigd wordt, maar dan wel eerst even bellen voor een reservering naar 0900 0401366 (1,30 per gesprek). De prijsuitreiking zal in de buurt van Noord-Scharwoude plaatsvinden. Brief heeft taalfouten etc. Mijn reserveringsnummer is 4413113. Ik overwoog even om te gaan en het gesprek of presentatie op te nemen.... maar dat heeft Radar al een keer gedaan.
Het bellen van een (duur) 0900 nummer om iets gratis te gaan krijgen categoriseer ik toch onder "Hebberigheid". Waarom zou je anders geld gaan uitgeven om iets te krijgen?quinty013 schreef:GJvdZ schreef:Het zal toch niet zo zijn dat hier nog mensen serieus op in gaan. Dit soort dingen spelen toch al enkele decennia en is in die tijd regelmatig in allerlei media aan bod gekomen. Of wint hebberigheid het bij veel mensen nog steeds van ratio?
Blijkbaar is het soms geen hebberigheid en is het niet genoeg in de media... zo het verhaal van mijn oma.
Had ik eerst maar even gekeken of er meer reacties waren over de brief met daarin de aangekondigde 3e prijs (keukenmachine), dan had ik mij de ergernis kunnen besparen. Helaas, eerst gehandeld en toen pas nagedacht. Geirriteerd door het feit dat de brief was gericht aan mijn overleden partner - die dus zeker geen kaart had ingevuld - heb ik de telefoon gepakt om eens te kijken wat voor gedoe dit nu weer was. Ik kreeg wel een dame aan de telefoon, maar ben zelden zo onbeleefd en grof aangesproken. Op mijn vraag of ze altijd zo onbeleefd en onaardig was tegenover mensen die belden, was het antwoord ja. Toen ik doorverbonden wilde worden naar een prettiger persoon werd de verbinding grofweg verbroken.
Geen aanrader en zeker oplichterij: Boekingscentrale, marktplen 29F, Beveren.
Geen aanrader en zeker oplichterij: Boekingscentrale, marktplen 29F, Beveren.
De boekingscentrale is nu ook in Rosmalen (Den Bosch) aangekomen.Oh,oh wat is het toch verleidelijk.
Inderdaad geldt een gewaarschuwd mens voor 2.
Is er iemand die er een ervaring mee heeft gehad zodat we zouden te weten komen hoe het er binnen aan toe gaat want eigenlijk ben ik zeer nieuwsgierig. Of misschien kan ik het ergens anders lezen?
Inderdaad geldt een gewaarschuwd mens voor 2.
Is er iemand die er een ervaring mee heeft gehad zodat we zouden te weten komen hoe het er binnen aan toe gaat want eigenlijk ben ik zeer nieuwsgierig. Of misschien kan ik het ergens anders lezen?
-
liesbeth48
Helaas was ik zo nieuwsgierig dat ik naar zo n voorlichting ben gegaan. Ik dacht: ik kom allicht met een keukenmachine terug! Allereerst: het leek wel een donderpreek, drie uur lang. Pure psychologie. Er zaten 20! echtparen. Meest ouderen mensen. ( Ikzelf was een van de jongste, 65jaar!) De spreker liet steeds de mensen zijn zinnen afmaken...en ze deden dat nog ook. Eerst werd een cosmeticaset uitgedeeld en toen werd er gezegd: niet voor niets natuurlijk, de prijs is 25 euro. als u die wilt betalen graag, of bent u zo iemand die t alleen wilt als u het voor niets krijgt! De meeste mensen schamen zich dan en betaalde die 25 euro. Toen was het: dank u wel, u bent uit het goede hout gesneden, ik maak dit ook wel anders mee, etc. na n kwartier praten zei hij: weet u wat omdat u zo aardig bent krijgt u allemaal de 25 euro terug en mag u t toch houden! Mensen de het alleen voor niets wilde, pech gehad! had u maar niet hebberig moeten zijn en zo ging het door. Toen kwam hij met n pan, inductie geschikt. Ik kook inductie en kon die pan echt gebruiken. 75 euro, en als je m wilde moest je achterin de zaal een formulier tekenen. Samen met mij tekende zeker 14 echtparen! Die waren dus bereid 75 euro te betalen voor n pan. Later kregen we n mapje met erop gefeliciteerd en daarin was de prijs veranderd van 75 euro naar 0 euro. we kregen hem! En toen kwam t addertje. Na veel verhalen, uitdelen messensets, tom toms etc. Ja, u hoort t goed: zei hij, allemaal gratis!! pakte hij het getekende formulier wat we allemaal weer in hadden moeten leveren en schreef daar alles bij wat hij uitdeelde.! plus: beste mensen een matras a 998 euro. bent u met z n tweeen, dan neemt u er toch 2< 1998 euro!! Toen moest iedereen apart bij hen komen om de zaak rond te maken. S avonds zou het tussen 8 en 11 thuisgebracht worden en of je cash maar even 1900 euro in huis wilde te hebben! kregen zelfs weer 100 euro korting.
( Toen ik zei dat dit niet correct was en dat ik mijn handtekening onder de pan had gezet en niet onder de andere zaken werd hij enorm boos. Weg alle vriendelijkheid. Ik zal niet beschrijven wat hij allemaal zei, maar het was zeer intimiderend. Toen ik zei dat ik de pan wilde houden omdat ik een contract had getekend en bereid was geweest daar 75 euro voor te betalen, dat hij dat zelf veranderd had in 0 euro ,werd hij vreselijk boos en scheurde het contract kapot. tegelijkertijd kwamen er ineens 2 breed geschouderde kerels aan, die zaten al klaar!! Ik mocht niet meer mee-eten, was onbetrouwbaar etc en geen keukenmachine! wat een waardeloze handmixer bleek te zijn! Ik had een Grote mond zei hij, had meteen gezien dat ik onbetrouwbaar was etc. Heb de politie gebeld, maar die kunnen niets op zo n moment. Je kunt t ook niet teruggeven want hoewel de colportagewet geldt, krijg je niets op papier, wordt je vreselijk geintimideerd als je er vanaf wilt en moet diezelfde avond cash betalen " Pinautomaat" is kapot" Dit is ook hun tactiek zodat jijzelf geen enkel bewijs hebt. Je zit vast aan 2 waardeloxe matrassen en cadeaus die je niet nodig hebt, voor de prijs van 1900 euro!! Waardeloos dat dit soort praktijken mag. Het is me gelukt nog enkele mensen op te vangen op het parkeerterrein en deze voor te lichten over het recht nog 8 dagen bedenktijd te nemen. heb ze geadviseerd de politie te bellen als ze bedreigd werden. Ook toen kwam hij achter me aan!! Het vond plaats in een van de Valkhotel en ik heb daar de bedrijfsleiding ingelicht. Ze komen daar en ook in de andere hotels van van de Valk niet meer in!! Ik ben niet op mijn mondje gevallen, maar kan me voorstellen dat mensen van eind 70, 80 zo geintimideerd worden en bang zijn dat ze t maar betalen. Een grote bende!! Wees gewaarschuwd. Ook als u denkt, heb toch een gratsi etentje, en een keukenmachine: ga er niet heen.!!!
-
carladevries
Normaal open ik nooit post die aan een ander is gericht. Maar nu was mijn interesse gewekt: ik ontving post gericht aan de oude bewoner van mijn huis, die al per augustus 2002 (!) niet meer op dit adres woont, en helaas in 2005 is overleden.
'U heeft enige tijd gelede' een deelnamekaart bij ons ingevuld' staat er in de brief. Nu weet ik dat 'enige tijd geleden' een heel rekbaar begrip is, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het hier gaat om oplichterspraktijken. Zeker niet als ik de brief verder lees en de meest prachtige prijzen en cadeaus worden aangeboden, zonder tegenprestatie!!
Oplichterspraktijden: Dit blijkt nu helemaal, nu ik het forum op Radar heb gelezen.
Best luguber, post sturen aan al in verregaande staat van ontbinding verkerende personen. Pijnlijk ook! Eén gelukje bij een 'ongelukje': ze houden TNT blijkbaar wel aan het werk. Zoveel post wordt er niet meer bezorgd na de introductie van email.
'U heeft enige tijd gelede' een deelnamekaart bij ons ingevuld' staat er in de brief. Nu weet ik dat 'enige tijd geleden' een heel rekbaar begrip is, maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het hier gaat om oplichterspraktijken. Zeker niet als ik de brief verder lees en de meest prachtige prijzen en cadeaus worden aangeboden, zonder tegenprestatie!!
Oplichterspraktijden: Dit blijkt nu helemaal, nu ik het forum op Radar heb gelezen.
Best luguber, post sturen aan al in verregaande staat van ontbinding verkerende personen. Pijnlijk ook! Eén gelukje bij een 'ongelukje': ze houden TNT blijkbaar wel aan het werk. Zoveel post wordt er niet meer bezorgd na de introductie van email.
-
JacquelineHermes
hebben hun ook een email? mijn ouders zijn inmiddels allebei overleden
en krijg nog steeds post maar ga niet voor 1,30 per gesprek bellen
weet iemand dat?
en krijg nog steeds post maar ga niet voor 1,30 per gesprek bellen
weet iemand dat?