LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)
-
Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)
Ik heb een vraag welke puur is gericht op het modelreglement bij splitsing in appartementsrechten van 1992.
Is de vervanging van raamkozijnen de verantwoording van de VvE of van de appartementseigenaar?
Is de vervanging van raamkozijnen de verantwoording van de VvE of van de appartementseigenaar?
Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)
Inderdaad is dit niet al te moeilijk te vinden:
art.9 lid 1 schreef:Tot de gemeenschappelijke gedeelten en gemeenschappelijke zaken worden ondermeer gerekend,
voor zover aanwezig:
a. (...) de buitengevels, waaronder begrepen de raamkozijnen met glas
-
ArneLH schreef:Inderdaad is dit niet al te moeilijk te vinden:art.9 lid 1 schreef:Tot de gemeenschappelijke gedeelten en gemeenschappelijke zaken worden ondermeer gerekend,
voor zover aanwezig:
a. (...) de buitengevels, waaronder begrepen de raamkozijnen met glas
Dank voor de reacties.
Betekend dit ook de raamkozijnen in de priveruimtes, zoals mijn eigen appartement?
Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.
-
Rim69 schreef:Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.
In dit geval gaat het om 'kromgetrokken' houten kozijnen welke bij slecht weer lekkage veroorzaken. Dat lijkt me een geval voor de VvE, niet waar?
Ik neem aan dat je hier 'tenzij' bedoelt in plaats van 'mits'?Rim69 schreef:Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.
Correct.kweenie schreef:Ik neem aan dat je hier 'tenzij' bedoelt in plaats van 'mits'?Rim69 schreef:Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.