LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bidpoint

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Eizinga

Bidpoint

Ongelezen bericht door Eizinga »

Hallo,

Gek genoeg kan ik op deze site niks vinden over bidpoint.nl. Een soortgelijke website als goudkoortsveilingen.nl en dergelijke andere sites. Ik vraag mij af of er meer mensen ervaringen hebben met bidpoint.nl. Is dit oplichterij, een kansspel of gewoon een veiling. En hoe staat de wetgeving op dit moment ten opzichte van dergelijke sites? De site werkt op de volgende manier:

Er worden producten "geveild" om mee te doen met deze veiling dien je zogeheten bidpoints te kopen. Als je in het bezit bent van een bidpoint kan je een bod doen op een artikel. De prijs van dit artikel gaat vervolgens met 0,01 cent omhoog. Echter in feite heb je 0,60 cent betaald, want dit is de gemiddelde prijs van een bidpoint. Op zich vind ik dit geen raar idee, het is een win, win, win situatie. De winnaar van de veiling wint een product naar keuze voor een goedkope prijs. De eigenaar van de site verdient aan het product en de leverancier van het product verdient geld aan de verkoop.

Natuurlijk zouden er ook voldoende mensen moeten zijn die geld verliezen want er kan enkel maar één iemand het product bemachtigen. En er zou ook voldoende geld in om moeten gaan. Voorbeeld: een product heeft een winkelwaarde van 1500,- en deze wordt geveild voor 48,92. Dat zou inhouden dat er 4892 biedingen zijn geweest van circa 0,60 cent per stuk betekend 2934 euro aan omzet. Dan kan die prijs wel uit zou je zeggen. Toch vraag ik mij af hoeveel prijzen er daadwerkelijk aan mensen worden uitgekeerd?

En daar zit nu ook mijn twijfel/vraag. In hoeverre is het te controleren dat elk bod daadwerkelijk door een mens gebeurt? En mag de eigenaar van dergelijke sites zelf meebieden aan een product? En op welke manier is dat te controleren? Er is in het verleden door radar al eens aandacht geschonken aan goudkoortveilingen.nl (zie aflevering: http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... tsveiling/)

Wat vergelijkbaar is bidpoint.nl. Wat ik echter mis in deze aflevering is het verhaal achter de biedingen. Er word ingegaan op de manier hoe de veiling zou moeten werken. Echter vraag ik mij ten zeerste af of dit wel gebeurt. Wanneer elk bod door een mens wordt gedaan zou het bieden eerlijk zijn. Dit nog even los van het principe van dergelijke sites, het is wat mij betreft een kansspel en zou ook op die manier benaderd moeten worden. Ik heb de site enige tijd in de gaten gehouden en het volgende is mij opgevallen:

Dezelfde spelers zijn constant online. Deze "mensen" bieden op alles mee en zouden onderhand volledig bankroet moeten zijn. Nog los daarvan lijkt het mij niet dat je bijv. 48 uur lang op zo'n site actief kan zijn en praktisch elke 20 sec een bod uitbrengt. Verder kan je bij bidpoint.nl zien op welke manier iemand een bot doen. Je kan namelijk een robot instellen of handmatig een bod uitbrengen. Praktisch alle biedingen geschieden "handmatig". Goed om een lang verhaal kort te maken heb ik de proef op de som genomen. Ik ben gaan bieden op een product waarvan de waarde op dat moment rond de 45,- hing. Je kan zien dat de 5 veilingen daarvoor dit product ook is verkocht voor prijzen rond de 45,- euro, want gek genoeg worden de meeste prijzen altijd rond dezelfde bedragen geveild. Op zichzelf al opmerkelijk... Het is op het moment dat ik ben begonnen 11:00 in de ochtend. Ik heb eerst een aantal keer handmatig geboden, ongeveer een half uur. Je ziet verschillende namen voorbij komen die telkens op het laatste moment jouw bod overbieden. Naar 30 minuten heb ik besloten om een robot in te stellen. Dit werkt op de volgende manier. Iedere keer als iemand een bod doet, doet mijn robot er een bod overheen. Bij elk bod komen er 20 sec bij. Op deze manier kan je gemakkelijk uitrekenen wanneer je aantal biedingen voorbij zijn. Ik had deze ingesteld voor 30 minuten. Naar 30 minuten was de robot nog steeds actief en bijna afgelopen. Er waren echter ineens niet allemaal verschillende mensen meer die biedingen deden op het product maar echter nog maar "één persoon". Telkens als de klok afliep deed deze persoon "handmatig" opnieuw een bod. Dit was interessant dacht ik. Op deze manier jaag je de rest van de mensen een beetje weg en heb je meer kans op de winst. Ik ben dit in de gaten gaan houden samen met een vriend van mij en heb deze robot uiteindelijk laten lopen tot een uur of 22:00 in de avond.

Deze "persoon" heeft vanaf 11:00 in de ochtend tot 22:00 in de avond handmatig elke 20 seconden een bod uitgebracht. Dit vond ik hoogste opmerkelijk. Ik weet niet of er iemand is die dit ooit heeft volgehouden, maar ik vind het een medaille waard als jij 11 uur lang elke 20 sec op een knopje kan drukken.... Ik zou deze persoon dan ook graag feliciteren met zijn product want hij heeft hem meer dan verdient. Natuurlijk even gaan googelen op zijn naam en ongelooflijk wat een doorzetter deze persoon. Googelen op zijn spelersnaam en bidpoint gecombineerd en deze persoon heeft alle prijzen die er te winnen zijn al een keer gewonnen. Hij moet onderhand zijn huis vol hebben staan :)

Natuurlijk veel namen voorbij zien komen en het is echt ongelooflijk maar er zijn veel meer "mensen" die dit volhouden. Dezelfde namen waren nog steeds op de website actief. Goed vol bewondering ben in het nogmaals gaan proberen. Oh jah nog even dit tussendoor. Het aantal bezoekers van de site is altijd ergens tussen de 100 en 125. De hele dag door... Maar dit terzijde. Het was 2 uur s'nachts en ik denk probeer het nog een keer. Ik log in en schrok eerst even die persoon waar ik van had verloren was nog steeds actief... Nu was deze persoon op allerlei verschillende producten aan het beiden. Ik dacht die persoon zijn dag kan vast niet meer stuk....

Nou goed 2 uur in de nacht een bieding op een product in de gaten houden. Telkens andere mensen die er op bieden en telkens op de laatste seconde iemand anders die bied. Ik heb opnieuw een robot aangezet vanaf een uur of 2 tot een uur of 5:30 in de ochtend. En opnieuw kreeg ik een vaste tegenstander, weliswaar met een andere naam maar weer iemand die telkens tegen mijn automatisch bod ging bieden. Ook deze "persoon" heeft het 3,5 uur volgehouden om elke 20 seconden op een knopje te drukken. En weer waren mijn punten op. Het verschil tussen de producten was het volgende:

Bij het eerste product wat 11 uur lang heeft gelopen heeft de andere persoon de prijs gewonnen. De prijs was dan ook veel hoger geworden dan de gemiddelde prijs waarvoor het product normaal verkocht wordt.

Het tweede product waar iemand 3,5 uur in "geïnteresseerd" was... En waar iemand 3,5 uur op heeft lopen bieden is uiteindelijk in de ochtend aan een andere naam toegewezen. Het typische hiervan is het volgende: Ik heb een automatische robot lopen voor 3,5 uur en 3,5 uur heeft één en dezelfde persoon een handmatig tegenbod gedaan. Naar 3,5 uur is mijn robot voorbij en de veiling staat op naam van deze persoon de klok loopt nog 5 sec en deze persoon zou de prijs gaan winnen, maar plots is er een andere bieder. Deze biedt en iemand anders doet een bod en het bieden gaat weer verder op de manier zoals het voor mijn periode van 3,5 uur ging. En de "persoon" die 3,5 uur handmatig tegen mij geboden heeft had ineens geen belangstelling meer voor het product, maar was weer willekeurig aan het bieden op andere producten.....?

Goed ben even gaan slapen en om 10:30 weer opgestaan. En tot mijn verbazing u raad het al, dezelfde namen zijn nog steeds aan het bieden.... Weliswaar hier en daar tussendoor, maar wel telkens op momenten dat een veiling bijna afloopt, dan bieden zij een paar keer en dan nemen andere namen het weer over.

Kortom: Er lopen hier een aantal mensen rond die het minstens 24 tot 48 uur volhouden om elke 20 seconden een bod uit te brengen op bitpoint.nl of op zijn minst elke minuut. Ik zou graag in aanraking komen met deze "mensen" want die krijgen van mij een medaille voor hun inzet en doorzettingsvermogen! Zulke mensen hebben wij nodig om Nederland en Europa er weer bovenop te helpen :)

Wat zou ik graag willen, naast mijn geld terug natuurlijk :)

* Een reactie ontvangen of in contact komen met iemand die verstand heeft van dergelijke websites en manier waarop ze werken. Ik ben ervan overtuigd dat er niet op een eerlijke manier geboden wordt en zou graag weten of dit technisch allemaal mogelijk is en of je hier iets tegen kunt doen? Wellicht een aangifte of andere maatregelen, ik ben hier verder niet in thuis en vraag me af, wanneer dit echt fake biedingen zijn of hier niet iets tegen gedaan kan worden. Kortom iemand die hier verstand van heeft?

* Ik zou graag een reactie van mensen ontvangen die soort gelijke ervaringen hebben met bidpoint.nl of dergelijke sites en tegen hetzelfde aanlopen. Of natuurlijk mensen die prijzen hebben gewonnnen.

* En als laatste zou ik natuurlijk ik contact willen komen met mijn helden die dit zoveel uren achter elkaar volhouden :)
Laatst gewijzigd door Eizinga op 18 apr 2013 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

R.Linssen

Re: Bidpoint

Ongelezen bericht door R.Linssen »

Geachte heer/mevrouw Eizinga,

Ik neem aan dat ik niet de 1e ben die je een wat stuurt betreft Bidpoint neem ik aan!!!
Anders zijn wij de enige 'echte'menselijke spelers geweest heb ik het idee..
Je zal wel veel privéberichten hebben gekregen neem ik aan..

Ik ben dus ook zwaar besodemieterd door die oplichter, ik durf het verloren bedrag in die paar manden tijd gewoon niet op te tellen en herken je verhaal meteen.
Ik had zo hetzelfde kunnen schrijven, en sterker nog.. heel appart misschien is dat je ook speelde volgens mij onder de naam Eizinga, en ik vond je eigenlijk best een 'irritante' speler. Niet verkeerd opvatten hoor, want ik zal uitleggen waarom! :wink:
BTW.. ik zeg oplichter, omdat ik eea uit heb zitten pluizen bij de KvK en blijkt dat hij dat helemaal alleen de firma Bidpoint runt, hij heeft 0 mensen in dienst volgens de KvK en heet Robertino Jansen en zijn BV is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk. Kortom, heel slim want dan kunnen ze hem hier moeilijk/niet aanpakken..!

O ja.. waarom ik je een irritante speler vond :D nou.. wel hierom, als ik mijn bieding ging doen op een product een paar seconde voor de veiling eindigde, en dus de tegenstander wegdrukte.. was het heel typisch dat er 'bijna' niemand was die ik weg had gedrukt, die mij vervolgens keer op keer weer terug wilde pakken! het was toch steeds een andere speler die dan achter me aan kwam.. en vond dat vreemd maar wel fijn natuurlijk.. maar dat kon ik van jou niet zeggen, jij bleef maar komen.. achteraf terecht, want dat deed ik natuurlijk ook.. als ik me focuste op een product die rond de prijs lag om ongeveer verkocht te worden! dan ging ik niet verder zoeken maar bleef daar voor gaan en wilde koste wat het kost eindelijk eens een echte grote prijs winnen..

'' Maar helaas, dat is dus niet te doen..!

Ik vermoed dat ongeveer 90 % van de namen robots zijn.. misschien zelfs nog meer!
Er zijn me wat dingetjes opgevallen na verloop van tijd..!!
Als ik iemand wegdrukte net voor de veiling eindigde, was het toch vrij regelmatig dat ik precies tegelijk met iemand drukte en dus de tijd geen 20 maar 40 seconden opschoof.. ik dacht waarom zie ik dat niet bij anderen en ik 1 op de 4 of 5 keer als ik druk!!! nou heel simpel, die robotnamen zijn natuurlijk zo 'vloeiend' op elkaar afgestemd dat die dat niet hebben natuurlijk..! :wink:

Nog iets wat me opviel is: waarom is het nog nooit voorgekomen in die paar maanden tijd, dat een product eens voor een paar Eurocent werd verkocht!! 24 uur p.d. wordt er geveild met vrij veel producten
en altijd zit de verkoopprijs rond datzelfde bedrag als de veilingen daarvoor??.. hoe kan dat met zo weinig mensen op de site, volgens de gegevens van Bidpoint rechtsboven in de hoek!! nou, niet zo moeilijk dus met zoveel robots in dienst van meneer Jansen.. die gaan gewoon vloeiend door!

En zelfs dat klopt totaal niet wat er staat betreft het aantal spelers.. sterker nog, of je nu s'nachts of overdag op een zaterdag of zondag speelt, het spelersaantal zit altijd tussen de 100 en 115..! toevallig :lol:
Heel vreemd, die zullen toch ook moeten werken de dag erna neem ik aan met zo'n dure hobby als je steeds actief bent.. nou, robots dus niet dus die kunnen lekker blijven doorgaan natuurlijk, kost niet zo gek veel energie voor ze..
Ik heb de proef op de som gedaan, en heb dus 1 minuut constand gefilmt en gescrolt met de muis van beneden naar boven en toen alle namen uitgewerkt, en kwam dus minimaal aan de 210 verschillende namen en toen ben ik uit ergernis opgehouden maar boven de 250 denk ik wel dat ik zou zijn gekomen die op dat moment actief zijn..

Nog zoiets..!! waarom wordt er door de 'ervaren' spelers die elke dag te bewonderen zijn op Bidpoint, nog steeds geboden op producten die net actief zijn en pas een paar dubbeltjes of Euro's op is geboden??? DIE GAAN ER TOCH NOOIT ZO GOEDKOOP UIT, en dat moeten zij inmiddels wel weten, zonde van de punten dacht ik altijd.. maar ja, een computer heeft zo ontzettend veel punten.. die krijgt ie nooit op natuurlijk ;-)

Ik zag inderdaad wel eens dat jij een van de enige was die ook met een biedrobot speelde.. dus jou zocht ik natuurlijk niet op, dat kan me te veel punten gaan kosten dacht ik :wink:
Was het achteraf maar waar, dan had iig 1 van ons 2-en 'misschien' een 'grote'prijs gewonnen als troost..

Als je helemaal naar beneden scrolt bij biedingen die eraan gaan komen, zie je altijd onbekende namen staan, die vooraf hoopte dat niemand het zou zien dat de veiling er aan kwam en zo voor 1 cent ff iets leuks mee kon pikken.. helaas, computers kunnen wel niets zien, maar ze zijn wel slim.. dat is de rede dat wij mensen ze maken!! als je zo actief bent als Was ist das, Knud knudsen, Du bist mein.. of weet ik wie dan ook, zou je toch ook wel op dat idee komen om dat te doen.. nooit gezien natuurlijk!

Wat ook zo ontzeeeeetend lief was van 'team Bidpoint' is dat ik een paar keer bidpunten kocht voor meestal € 75,00 of € 190,00.. en dat ik na de betaling geen 300 maar 600 punten kreeg! Ohhhh.. das een grote fout van ze.. ik houdt lekker mijn mond.. mooi weer '' 190,00 voor niks gekregen ''.. Het lijkt wel sinterklaas :D dat is natuurlijk zo verleidelijk dat ik het nog maar eens en nog maar eens ga proberen.. en weer een paar x dat ik wat kreeg zeg!! ohhh.. DAS DOM VAN ZE.. nee hoor heel slim juist, tot er toch onbewust een lichte 'verslaving' in sluipt!!

omdat je weet van:
als ik die robot inzet.. en elke 100 punten is net iets meer dan een uur dat de klok loopt, moet ik toch zeker met 300 punten een slachtoffer kunnen verslaan die niet zo gek is om 3 uur lang naar dat beeld te staren, en 3 x per minuut dat knopje toch optijd moet indrukken pffff dan duurt de tijd lang.
of misschien zo weg moet.. of de volgende dag s'morgens denk je van haha.. helaas.. ik heb nog even punten gekocht en zet mijn robot nog een x een paar uur in en kijk op mijn werk wel een keer hoe laat je het hebt opgegeven!! jij zal wel zo naar je werk moeten zo of naar school!!
* of iemand die misschien geen laptop heeft en niet van zijn/haar plaats af kan en toch om de zoveel tijd eens naar het toilet moet!!
* als je s'nachts speelt de vermoeidheid toch wel een x toeslaat bij de tegenstander, dus ik zet 500 punten in, en ik ga slapen.. ik zie morgenvroeg wel hoe lang je het hebt volgehouden haha
* of je bent een beetje aan het rekenen hoeveel punten je tegenstander zou kunnen hebben en met die gedachte dat € 75,00 toch een vrij groot bedrag is voor veel mensen en dus 115 punten hebben ontvangen, dus ga je bij 100 een beetje denken van.. zo, denk dat het nu wel bijna gedaan is vriend/vriendin.. ow.. nee dus.. pfff dan zal het wel 300 punten zijn, okay dan gooi ik er net wat meer punten tegenaan zodat ik altijd moet winnen, want voor € 365,00 ineens punten kopen doet niemand!!! :D

*en het leuke is natuurlijk, ik heb alle tijd om '' ff bij te pinnen '' en zij hebben dus maar 20 seconden de tijd om tussen het spel door in te loggen en punten aan te schaffen hahaaaa.. dat lukt natuurlijk nooit.. dom van je tegenstander, had je je eerder moeten bedenken, je hebt natuurlijk wel ontzettend veel spijt om zo af te haken.. zonde van je punten hahaaaaa :P

*of je zet s'middags je robot in rond 4 uur, want dan moet hij/zij toch eten of mama roept om te komen eten en dan is het ook game over.. goh, die eet laat zeg.. 7 uur al.. nog maar ff voor de zekerheid 300 punten kopen, 10 uur valt ie van zijn stoel van de honger.. nog niet.. **** zeg, das een doorzetter.. zal wel wat hebben gekregen van de dokter of goeie dope gebruiken om zo lang wakker te blijven!! :shock:

*Hey, maar wat dom van mijn tegenstander zeg!! iedereen ziet dat ik steeds over hem/haar heen bied met de robot dus iedereen ziet haast constand mijn naam in beeld, en als ze zijn naam zien en dus weten dat ik afhaak en de klok nog 20 seconden de tijd heeft dan neemt iemand anders het wel over die het ziet, jij bent niet zeker van je prijs vriend.. ik toch een stuk meer :lol:

HELAAS!!!!!

Zo zou het inderdaad allemaal wel moeten zijn ja als je logisch nadenkt, maar van de 10 'zwaarste' veilingen, waarbij ik de robot minimaal 8 uur constand heb laten lopen.. en zelfs een keer 1000 Euro 'reserveerde' voor het auping-bed met een winkelwaarde van € 5.990 om er 100 % zeker van te zijn dat ik binnenkort heerlijk zal slapen op mijn nieuwe, goedkope electrische 2-persoons bed van maximaal € 1.000,00 en iedereen strontjaloers zal zijn in mijn omgeving.. NOT.. ik had een tegenstander getroffen die het presteerde om ''26 UUR'' dit spelletje kon spelen.. en ik dus met tranen in mijn ogen en zwaar woedend de strijd op 'moest' geven want ik had er in korte tijd al enkele duizenden euro's aan gespendeerd en helaas, ook ik heb geen geldboom..!
Een hele, hele zware werkdag werd dat voor mij dat ik kwaad en verdrietig tegelijk was na al die keren bedrogen te zijn geweest door MENEER ROBERTINO JANSEN, en nu weer in zijn oplichters site was getrapt!!!
Ik was er zo kapot van dat ik naar de auto, liep want daar lag mijn ipad, om nog eens te kijken of het echt zo was.. ik kon het nog steeds niet geloven en bevatten..
En WTF.. wie was daar vrolijk verder aan het spelen??? inderdaad.. dezelfde teringrobot die al 26 uur mij kapot maakte..
Natuurlijk, als je veel speelt gunt ie je tussendoor een x wat bidpunten of een camera of een wii-familie.. anders zou het wel heel erg opvallen natuurlijk!!

En binnen 24 uur worden je e-mails beantwoord?? nou, 1 op de 3 worden beantwoord als ie zin heeft.. belangerijke dingen geeft ie geen antwoord op omdat ie daar geen antwoord op weet natuurlijk!!

In het begin toen ik speelde met 600 punten waarvan er precies 300 waren verspeeld, en ook mijn biedrobot had aangezet, met nog een paar punten dacht ik.. keek ik dus goed wanneer de punten opwaren want ik wilde de biedrobot toch constand laten lopen want als ik ff stop betrekken zich meer mensen zich bij de veiling en dat wilde ik natuurlijk voorkomen want 1 op 1 na 3 uur en nog 300 punten achter de hand.. kat in het bakkie natuurlijk!! :lol:

Wil ik punten aan mijn robot toevoegen.. wat denk je.. 300 punten WEG...
Waarom??? niet zo moeilijk natuurlijk, mijn tegenstander was eens een keer geen bidrobot en het zal wat zijn zeg.. dat hij zo meteen ECHT naar de winkel moet voor mij om een apple computer te kopen!! :shock:

Alle acties, het geld, de manier waarop, de verloren energie, de slapeloze nachten, mijn eigen bedrijfje waar ik nauwelijks nog zin in had om verder te gaan enz enz.. kon me niet bedwingen actie te gaan nemen en uiteindelijk toen ik dreigde gerechtelijke stappen te gaan ondernemen kwam hij met het voorstel om mij 1350 punten 'te geven' en hij hoopte voor mij dat ik een échte'prijs zou winnen ook in het kader van 'pasen' :D
nog geen 5 minuten gespeeld en de eerste UGGS australians waren een feit.. boem.. inwisselen voor 675 punten en een grote prijs pakken.. helaas, dat is net iets teveel van het goede voor hem.. ikke ikke ikke en de rest kan.....? :wink:

Ik hoop dat iedereen die dit leest, en geen reactie geeft hier in ieder geval iets mee doet want er mogen niet nog meer slachtoffers vallen!!
Ik heb een topadvocaat in de arm genomen, en heb de kansen bekeken hoe ik deze zaak zou winnen tegen hem en of ik kans heb, en heb hieruit besloten toch eerdaags een procedure tegen hem beginnen omdat er nogal wat haken en ogen te bespeuren zijn binnen de firma Jansen, dat heb ik hem ook per mail bevestigd en hij kan de zaak nog maar op 1 manier voorkomen en dat is met een behoorlijk geldbedrag over de brug komen!! anders ga ik door tot ik deze zaak gewonnen heb, kosten wat het kost..

Wees gegroet.. :wink:

Eizinga

Hallo,

Nee u bent echt de eerste die reageert op mijn bericht. Ik begrijp uit uw verhaal dat u hetzelfde heeft ervaren als ik en dat het oplichting is lijkt me helder. Ik zou graag eens telefonisch of per mail met u in contact komen zodat wij wellicht samen kunnnen kijken hoe we dit kunnen aanpakken. Ik ben op de achtergrond al even bezig geweest natuurlijk, maar het lijkt vrij moeizaam om zo'n dergelijke partij aan te pakken.

Nogmaals het verzoek aan mensen die hier meer verstand van hebben. Hoe kan je zo'n dergelijke partij aanpakken en aantonen dat het oplichting betreft? Ik heb wel adressen gevonden waar ik zelf zo'n centenveiling kan beginnen en waarin precies wordt uitgelegd hoe dat werkt. Inderdaad met robots... Maar hoe bewijs je dat technisch en welke wegen kan je bewandelen om deze persoon aan te pakken ?

Groet,
A.Eizinga

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Je pakt ze aan door er niet aan mee te doen. De naam bidpoint kan je vervangen door veel andere veilingssites.

Eizinga

Haha heeft u natuurlijk helemaal gelijk in. Maar ik wil nog wel een beetje plezier voor mijn geld :) Zoals u zich kunt voorstellen. Het is gewoon vervelend als je verder nooit actief bent met zulke zaken er ineens tegenaan loopt en denk ach waarom ook niet en voor je het weet wordt je erin mee getrokken. Ik heb naar 1 dag mijn account opgezegd, er staan gewoon nog punten op maar het heeft toch geen zin om daarmee te spelen. Krijg er gewoon een naar gevoel van, en je kan gewoon niet op de hoogte zijn van al deze zaken. Natuurlijk nu weet ik dat het valt onder het kopje "centenveiling" maar had hiervan nog nooit gehoord. Ik zou toch graag weten wat mijn rechten zijn?

Barman

Jouw rechten zijn dezelfde als van iedere andere Nederlander. Als er niets strafbaars gebeurt heb je daar echter weinig aan.

Eizinga

Bedankt voor het meedenken Barman 8)

Barman

Jij gaat uit van 1 persoon die biedt. Wat je ziet is echter 1 account dat aan het bieden is. Achter 1 account kunnen meerdere personen zitten. Zo hou je het makkelijk 11 uur of meer vol en kan je ook 's nachts actief zijn.

Eizinga

Heb ik natuurlijk over nagedacht en als dat zo zou zijn vindt ik het prima gespeeld :) Echter begon ik te twijfelen toen ik op een site stuitte waar ik een dergelijke centenveiling kon kopen. En daar werd mij de werking uitgelegd met de robots en dergelijke. En als dit op een eerlijke manier verloopt en het inderdaad zo is dat er meerdere mensen achter een account zitten heb ik er geen moeite mee 8)

Maar als het zo is dat iemand zichzelf gewoon aan het verrijken is op deze manier heb ik daar wel moeite mee. Ik vind het principe namelijk helemaal niet verkeerd. Als het maar eerlijk gebeurt. Het vervelende is dat je die zekerheid niet hebt. Mocht je die zekerheid wel hebben, dan weet je waar je aan mee doet. En misschien is het naïef maar ik was in het begin zeer enthousiast en dacht dit is nog eens leuk bedacht. Maar misschien zijn er te weinig spelers om zo'n veiling echt te laten lopen, of moet je de spelregels iets aanpassen, bijvoorbeeld 100 mensen die zich aanmelden voor zo'n veiling voor die van start gaat. Ik vind het jammer dat er dan weer zo'n beeld ontstaat van oplichting terwijl het internet zoveel mooie dingen kan voortbrengen.

R.Linssen

Ja.. geef dan geen antwoord barman!! als je alles van tevoren weet is het allemaal wel heel makkelijk ja!
Het gaat er om hoe je m aanpakt als je er in bent gestonken!!

En er gebeurt wel degelijk iets strafbaars daar, dat lijkt me nu toch wel logisch als je mijn verhaal gelezen hebt of niet! en dat moet tegengehouden worden, daar gaat het om..
En sommige wetjes en regeltjes ben ik het totaal niet mee eens hier, dus pas ik ze zelf eventueel aan als het moet.. je mag ook geen ambtenaar in functie belediggen, niet meer roken in de kroeg, je mag niet zonder autogordel rijden in de auto, je mag niet zonder legitimatie de straat op.. maar je mag hier wel een '' pedofielen-club'' oprichten.. sorry, niet overal ben ik het hier mee eens, dus niet goedschiks dan kwaadschiks :wink:

Ik wel best af en toe mailen hoor, en ik wil je best op de hoogte houden hoe dit verloopt..
maar ben met dingen bezig die ik liever op eigen houtje doe en met niemand verder over praat..
Maar ik zal het in gedachte houden dat hij jou ook nog eea verschuldigd is :wink:

Eizinga

Helemaal goed, ik hoor het wel als ik van dienst kan zijn 8)

Vind het wel leuk en interessant om mij hier eens in te verdiepen...

We zullen wel zien wat de toekomst brengt 8)

Ik heb in elk geval een TV-programma gevonden die wel geïnteresseerd is in mijn verhaal. Heb nog geen bevestiging dat ze er iets mee gaan doen, maar we gaan in elk geval eens praten :wink:

Op de één of andere rare manier krijg ik hier wel energie van :D

Barman

R.Linssen schreef:Ja.. geef dan geen antwoord barman!! als je alles van tevoren weet is het allemaal wel heel makkelijk ja!
Het gaat er om hoe je m aanpakt als je er in bent gestonken!!

En er gebeurt wel degelijk iets strafbaars daar, dat lijkt me nu toch wel logisch als je mijn verhaal gelezen hebt of niet! en dat moet tegengehouden worden, daar gaat het om..
En sommige wetjes en regeltjes ben ik het totaal niet mee eens hier, dus pas ik ze zelf eventueel aan als het moet.. je mag ook geen ambtenaar in functie belediggen, niet meer roken in de kroeg, je mag niet zonder autogordel rijden in de auto, je mag niet zonder legitimatie de straat op.. maar je mag hier wel een '' pedofielen-club'' oprichten.. sorry, niet overal ben ik het hier mee eens, dus niet goedschiks dan kwaadschiks :wink:
Dus iets is strafbaar als jij het er niet mee eens bent :roll:

Ik heb dat hele warrige verhaal gelezen en dat je er ingestonken bent ligt toch helemaal aan jezelf. Als je naar een casino gaat en bij iedere spelronde je geld op 13 zet, omdat 13 ooit wel eens moet vallen, maar 13 valt toch niet. Is het casino dan strafbaar?

R.Linssen

Ik denk dat jij iets te lang aan de bar hebt gezeten ofzo!!

*Als je naar een casino gaat, ben je er zelf bij als dat balletje gaat rollen.. dan heb je elke keer 2,777778 % kans dat ie op dat getal valt waar jij hebt ingezet!!!
Voordat je zo meteen weer zo onnozel gaat rekenen en zegt, huh, dat klopt niet..
Op de 0 kunt je ook inzetten :wink:
*Als je achter een gokkast gaat zitten daar speel je tegen een COMPUTER, en die wint altijd huppelepup ... % maar die is verplicht een percentage uit te keren volgens de normen zoals ze hier bepaald zijn..

Dat zijn dus 2 redenen dat ik NIET naar een casino ga, kans is te klein om te winnen!

*Als ik 1 tegen 1 speel op Bidpoint tegen één mens, weet ik zeker dat ik moet winnen met mijn computer die ik minimaal 8 uur aan heb gezet of soms veel langer.. wat ook zo typisch is, is dat er niemand tussendoor komt om degene die aan het spelen is te vervangen!

Maar jij weet alles zo ontzettend goed 'barman', waarom koop je niet voor een paar 100 Eurie's punten en ga daar ff lekker spelen, ik denk dat jij wel ontzettend veel hoofdprijzen gaat winnen met jou kennis van alles.. :wink:

R.Linssen

En als ik jou mee kan helpen, met alle liefde en plezier natuurlijk Eizinga
Zou ook wel eens met meneer Jansen aan tafel willen zitten, met de camera aan voor heel Nederland :wink:

Barman

R.Linssen schreef: *Als ik 1 tegen 1 speel op Bidpoint tegen één mens, weet ik zeker dat ik moet winnen met mijn computer die ik minimaal 8 uur aan heb gezet of soms veel langer.. wat ook zo typisch is, is dat er niemand tussendoor komt om degene die aan het spelen is te vervangen!
Je weet alles zo mooi te berekenen en hier ga je er blindelings van uit dat je tegen één mens "speelt"? :roll:
Ja, waarom zou er eigenlijk iemand "tussendoor" komen. Het zal toch niet zo zijn dat die net als jij een kans ziet? :shock:
R.Linssen schreef:Maar jij weet alles zo ontzettend goed 'barman', waarom koop je niet voor een paar 100 Eurie's punten en ga daar ff lekker spelen, ik denk dat jij wel ontzettend veel hoofdprijzen gaat winnen met jou kennis van alles.. :wink:
Met "mijn kennis van alles" doe ik dat dus juist niet.

R.Linssen

Met 'mijn kennis' heb ik in 2 dagen tijd 3 prijzen gewonnen barman!
Ehhh niet bij die oplichter van BIDPOINT hoor!!!
Kortom, als het eerlijk gaat, lukt het wel degelijk en sterker nog, maandag een super tv gewonnen, en woensdag voor de middag werd ie al netjes bezorgd bij mij thuis.. :wink:
Maar aan je ruim 450 berichtjes te zien zit je overal tussen en heb je overal ontzettend veel en goede kennis van..
Dus waarom solliciteer je niet bij Tros Radar?
En kom dan eens terug met de goude tip om ons geld terug te krijgen of hoe je hem het beste aan kunt pakken.. krijg je van mij een biertje aan de barman :P

wees gegroet..

QuickSilver32

Ongelezen bericht door QuickSilver32 »

Wat mij opviel op deze site:

- er waren verschillende mensen aan het bieden op een product.
Er kwamen heel wat namen voorbij.
Maar van de een op ander moment bleek ik over met nog maar 1 andere bieder.
Dit vond ik al heel sterk.

Een week later
- De bieding stond op 15 seconden toen ik een bieding wou uitbrengen.
Maar kreeg de melding: uw bod kon niet worden uitgebracht.
Ik drukte verschillende keren maar kreeg steeds dezelfde melding.
Aan mijn internet lag het niet want de tijd liep gewoon af.

De persoon die op de eerste plaatst stond won het product.
Dus heb een vermoeden dat alle andere bieders op dat moment diezelfde melding kregen als ik.
Het lijkt er dus op dat je gewoon wordt geselecteerd als winner wanneer ze genoeg hebben verdient op een product.

R.Linssen

Valt niet mee om die iPhone t winnen zo vroeg op de maandagmorgen op 123bied hé Eizinga haha :lol:

Eizinga

Ben ik niet geweest 8) ... Heb naar mijn bericht op geen enkele veilingsite meer meegedaan...

R.Linssen

Owwww.. das jammer voor je, want een uur later is de iPhone 5 gewonnen door Eizinga!!! :wink:

Gesloten