LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INFURN

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

daar heb ik goede hoop op.
Laat even weten als het op je rekening staat :wink:

Fred Peters
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mar 2013 12:45

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Fred Peters »

Zal ik doen.

MeubelStuk
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09

Re: INFURN

Ongelezen bericht door MeubelStuk »

Aha, mooi, dat sommigen hun geld terugkrijgen.

[Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator]
Fashionforhome

In deze TROSradar discussie over Infurn wordt FFH eerder ook al genoemd; en er is ook een korte afzonderlijke discussie over FFH bij TrosRadar. Het leek er toen op dat de naam nog niet erg actief was, maar nu is dat echt anders. Er is energie in gestoken om FFH hoog in de ranking te krijgen.
Google je een willekeurig modern meubel dat je zou willen aanschaffen, dan plopt echt bijna overal FashionforHome op. Ook op Marktplaats. Google je de naam Fashionforhome, dan krijg je pagina's lang prachtige reviews; inclusief klachtenforums, waar weinig geklaagd wordt, want die fora worden natuurlijk door hen gelanceerd. Kortom: er wordt degelijk voorwerk gedaan.

Die [Naam verwijderd door TROS Radar](van 'consumenten zijn zo dom') schrijft nu bij Meubelique exact dezelfde leuke verkooppraatjes over de meubels van Fashionforhome, die hij eerder plaatste over Infurn.

Hm, een beetje proberen te denken zoals dit soort mensen doet, maakt aannemelijk dat de naam Infurn op termijn een langzame dood zal sterven (te negatieve berichten) en dat FFH coming is.
En het zal wel een tijd duren vóór dezelfde verhalen van slachtoffers van FFH digitaal vindbaar zijn.

Die [Naam verwijderd door TROS Radar]lobbyt / lobbyde trouwens ook voor alle mogelijke soorten kortingsbonnen en kortingsacties (vergelijkbaar met Groupon) via een NL bedrijf Imbull in Amsterdam, van 2 jonge Nederlandse jongens. Volgens digitale media zou het een miljoenenbedrijf zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2014 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde beweringen verwijderd

Rovadelli
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2013 13:26

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Rovadelli »

Een "Charles Eames" besteld in een 'eigen' hout/leercombinatie die na enkele maanden werd geleverd.
Was in instantie positief verbaasd over de uitvoering en de kwaliteit hiervan.
Rugleuning bleek echter niet goed gemonteerd te zijn, waardoor mijn enthousiasme wat temperde.
Contact gelegd via de website en er werd keurig telefonisch contact opgenomen door ene Mustafa.
Of ik even een foto door wilde mailen, en zogezegd zo gedaan. (met een cc naar mijn partner)
De volgende dag werd opnieuw telefonisch contact opgenomen en vroeg Mustafa mij een foto door te sturen.
Verteld dat dit de dag daarvoor reeds was gedaan, maar men had niets ontvangen.
Van Mustafa kreeg ik te horen dat alle servers waren nagekeken doch er was niets binnen.
Vreemd, want ik had geen foutmelding en de cc was goed bezorgd.
Opnieuw de foto doorgestuurd en verscheidene malen contact proberen te leggen.
Ben na enkele weken nog geen steek verder.
Lees in eerdere berichten dat ik waarschijnlijk ook niet veel verder ga komen.
Desalniettemin hoop ik toch een vervolg te kunnen melden op dit forum.

LeoA62
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2013 17:12

Re: INFURN

Ongelezen bericht door LeoA62 »

In september twee stoelen besteld. Je raad het al, die kwamen niet binnen de beloofde tijd. Dus ik mailen en het bel me terug formulier ingevuld. Werd vriendelijk te woord gestaan door de mevrouw van Infurn. Uiteindelijk toch de stoelen gekregen en ik moet zeggen dat ik over de stoelen niet ontevreden ben. Dus er is nog hoop.

Luc Wouters
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2013 15:46

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Luc Wouters »

Wonderen bestaan !!!! Heb medio augustus 2012 een Le Corbusier LC 4 besteld bij infurn. Wilde deze al langer kopen echter vond originele te duur. Kwam bij toeval op site infurn met prijzen welke ik wel acceptabel vond. Natuurlijk zijn het repro's maar ik wilde wel eens een gokje wagen !!! Na bestelling werd ik door een vriendelijke dame gebeld met uitleg inzake betaling en levering. Heb vooraf betaald en toen begon het feest !!! Levertijd zou ongeveer 2 á 3 maanden zijn, dus medio november op mijn account gekeken waarop vermeld dat stoel niet zou voldoen aan kwaliteitseisen en de levertijd later zou worden. Ik kreeg een kredietbonus van 52,50 welke ik kon inwisselen bij een eventuele volgende aankoop. Ben toen pas eens gaan kijken op forums over ervaringen met infurn !! En ja hoor,geen leveringen,geen geld terug,geen mails beantwoorden en ga zo maar door. Heb zelf ook mails verstuurd en proberen te bellen maar helaas. Maar hoop doet leven !! Medio januari weer op account gekeken en ja hoor weer uitstel van levering i.v.m slechte kwaliteit en weer 52,50 kredietbonus. Weer gemaild echter niet thuis! Twee weken geleden maar weer eens op account gekeken en wat schetst mijn verbazing er stond een tracking nr. achter mijn bestelling echter bij aanklikken was dit bij dhl onbekend. En ja hoor afgelopen maandag 26-3-2013 (7 maanden later !) een mail van de transporteur wanneer hij het pakket van infurn kon afleveren. Stoel is dinsdag bezorgt en is werkelijk top !!!!
Heb direkt mijn bonuskrediet ingewisseld en voor dat bedrag een lamp besteld zodat ik niets hoefde bij te betalen en ben natuurlijk benieuwd of deze geleverd wordt. Zoniet helaas.....heb in ieder geval mijn LC 4 waar ik zeer mee in mijn nopjes ben. Dus zorg voor een lange adem en..... hoop doet leven!!! Groeten , Luc

AnnP
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2013 16:18

Re: INFURN

Ongelezen bericht door AnnP »

Wat ik vreemd vind, is dat op dit forum - tussen al die ontevreden klanten die allemaal dezelfde ervaring delen - toch enkelingen tussenzitten die tevreden zijn. Waarom bezoeken zij dit forum? Zijn het mollen?

Luc Wouters
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2013 15:46

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Luc Wouters »

Beste Ann P,

Nee geen mol(len)maar ook laten horen dat het toch anders kan lopen, nogmaals op een bepaald moment had ik ook geen hoop meer op levering (misschien omdat we net kleine kinderen zijn die ook alles direkt willen hebben !) Daarnaast dit forum is niet alleen voor negatieve verhalen toch !? Wat je ermee doet moet je zelf weten.

Groeten , Luc

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

Luc Wouters schreef:Beste Ann P,

Nee geen mol(len)maar ook laten horen dat het toch anders kan lopen, nogmaals op een bepaald moment had ik ook geen hoop meer op levering (misschien omdat we net kleine kinderen zijn die ook alles direkt willen hebben !)
Jouw tussen haakjes geplaatste (zelf)kritiek vind ik onbegrijpelijk.

Infurn spiegelt onrealistische levertijden voor, overschrijdt die zonder duidelijke opgaaf van redenen en als het bedrijf dan in uitzonderlijke gevallen, uiteindelijk levert, is het vele maanden of zelfs meer dan een jaar later... Dan ga je toch niet de hand in eigen boezem steken?

Een totaal misplaatste terzijde.

En daarnaast vind ik je (weliswaar ook weer tussen haakjes) gebruik van de meervoudsvorm - 'mol(len)' - ook curieus: wat weet jij immers van de anderen...

MeubelStuk
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 aug 2012 14:09

Re: INFURN

Ongelezen bericht door MeubelStuk »

En mensen, let op je tellen!

Afgelopen week kreeg ik via dit forum een privébericht. Van Dominidesign, zo'n [Ongefundeerde beweringen verwijderd door de Moderator] webmeubelaanbieder als Fashion4Home (oude naam), FashionForHome (nieuw) en Infurn. Zo niet éénendezelfde. In het bericht geen enkele mededeling of vraag. Alleen een link om door te klikken. Haha, MenerenDominidesign, dat gaan we niet doen natuurlijk. Jammer voor jullie.

Wiewatenwaar was Dominidesign ook weer? Kmoest het zelf ook even opzoeken. Afgelopen augustus stuitte ik toevallig op ze, in mijn digitale zoektocht naar Infurn. Op pagina 7 van dit forum (27 augustus) kun je de vrolijke 'adressen'tocht terug lezen. Langs een leegstaande pand, een pand met een heel andere bestemming dan een meubelshowroom, of een braak liggend terrein.
De ondertekenaar v.h. Domindesignbericht was een cryptische naam -een pseudoniem vermoedelijk. Net als de meesten hier. Maarrrr: die naam en ook de naam Dominidesign heeft nooit openlijk hier op het forum een post geplakt (wel met de naam Infurn). Da's opmerkelijk. Net als het feit dat ik vereerd wordt met een privémail van ze. Snappen jullie waarom? Ikke niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2014 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde uitingen verwijderd

Hoekstra.G.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 21:51

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Hoekstra.G. »

Zoals iemand anders hier al zei: Infurn stelt onrealistische levertijden. Zeggen dat het 11 weken is, maar uiteindelijk zijn we natuurlijk veel verder dan die 11 weken. Ik proberen mijn geld terug te krijgen. Hielp niet natuurlijk. Uiteindelijk stonden ze toch ineens op de stoep met mijn artikel. Ik moet zeggen dat ik over het artikel zelf niet ontevreden ben, maar over de service ben ik een stuk minder te spreken. Maar misschien zit er wat in de uitspraak van Luc: de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

hettty
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2013 00:50

Re: INFURN

Ongelezen bericht door hettty »

misschien is dit al eerder door iemand gemeld, maar alle goeie reviews over infurn zijn geproduceerd. Ze betalen mensen op oDesk om met fake email/facebook accounts goeie reviews te schrijven.

zie https://www.odesk.com/jobs/job_~0177f393c450f97fac als je een oDesk account hebt of zie het bijgevoegde plaatje:
infurn.JPG
infurn.JPG (73.49 KiB) 4334 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

Vandaar dat er zo absurd veel reviews zijn.

groet23
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2013 12:10

Re: INFURN

Ongelezen bericht door groet23 »

Ik wil mij in de de rij aansluiten bij de tientallen personen die door Infurn zo belabberd worden behandeld.
Even de feiten:
Augustus 2012 tafel van Marcel Breuer besteld tezamen met een klok.
Wist dat het even zou duren maar ik had het niet direct nodig.
In december bericht gekregen dat de verzending was vertraagd.
Begin april de tafel ontvangen maar nog steeds niet de klok.
Tot mijn grote ergernis was de tafel beschadigd.
Onmiddellijk aan het bellen, mailen geslagen.
Inmiddels 6 mails gestuurd alleen een geautomatiseerd antwoord ontvangen.
Telefonisch niet bereikbaar. Verzoek tot bellen ingediend. Laten de telefoon twee keer overgaan en zijn dan
alweer vertrokken.

Ik vrees dat ik nog een lang traject te gaan heb gezien alle reacties die ik op dit forum lees.

Heb inmiddels verzoek bij een groot landelijk dagblad ingediend om dit bedrijf wat aandacht te geven in hun consumenten rubrieken. Ga ook andere fora inlichten maar daar kom ik waarschijnlijk dezelfde reacties tegen.

Marionveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2013 17:58

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Marionveld »

Op 23 oktober vorig jaar een bank besteld bij Infurn. Hij zou in Januari komen, maar hij kwam natuurlijk niet. Na twee keer bellen en nog langer wachten kwam hij uiteindelijk in maart. De bank is wel heel mooi, dus het wacht uiteindelijk het wachten waard. Het kan dus nog goed komen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sjoegel »

misschien is dit al eerder door iemand gemeld, maar alle goeie reviews over infurn zijn geproduceerd. Ze betalen mensen op oDesk om met fake email/facebook accounts goeie reviews te schrijven.
zie de post hierboven.

Chantaldelieve
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2012 20:59

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Chantaldelieve »

Het lijken wel google vertaalde berichten die die zogenaamde tevreden klanten plaatsen.
Allemaal in dezelfde trant: Gewoon lang wachten en je krijgt uiteindelijk na alle ellende toch nog een mooi meubelstuk. Ik hoor het al, ver wegblijven bij INFURN. Alhoewel 8 dollar per geplaatst berichtje toch wel goed geld oplevert zeg!

Doet me denken aan die TellSell programma's, allemaal betaalde acteurs om jou te laten geloven dat hun product super is. Blijft lachen, maar wel jammer dat zoveel mensen erin trappen.

De Laet
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2013 11:52

Re: INFURN

Ongelezen bericht door De Laet »

Graag deel ik even mijn ervaring over een bestelling bij INFURN.
Bestelde in januari 2012 en wachtte tot begin 2013 op de levering, steeds liep er iets mis met de fabricatie of transport. Vroeg dan maar het bedrag terug te storten maar hierop volgde geen enkele reactie, ook het schrijven van mijn rechtsbijstandsverzekering biedt geen oplossing.
Dus wijze raad: blijf weg van deze onbetrouwbare firma die haar beloftes niet waarmaakt en onrechtmatig gelden achterhoudt!

Koosdob
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2013 17:40

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Koosdob »

Infurn is volstrekt onbetrouwbaar. In januari heb ik 4 eetkamerstoelen besteld. Inmiddels zijn er 4 vertragingen geweest. Ik heb geen vertrouwen dat zij ooit nog geleverd gaan worden. Uiteindelijk kon ik vandaag mijn geld pas terugvorderen. Dat kan ik volgens de draaiende meneer bij de klantenservice pas na 30 dagen op mijn rekening verwachten.
Ik raad anderen aan dit bedrijf te mijden.

renka
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2013 12:58

Re: INFURN

Ongelezen bericht door renka »

Ik bestelde een stoeltje bij Infurn januari dit jaar. Lage prijs, lange wachttermijn, maar ik had de tijd. Stoeltje zou ongeveer in april komen. In mei nog geen stoeltje, dus enkele verzoeken aan de klantenservice gemaild om info. Stoeltje zou komen in de eerste week van juni. Geen stoeltje. Ik werd na een mail wel gebeld door iemand van Infurn, die me meldde dat het stoeltje in AUGUSTUS zal komen. Een half jaar later dan besteld. En tijdens de vakantie natuurlijk. De afleverdatum moet ik nu verzetten, dus zal het wellicht december worden?
De lage prijs laat zich zo dus helemaal verklaren. Goedkoop is duurkoop!

Gesloten