LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
janvaneerden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:56

Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door janvaneerden »

Wij ontvingen een cadeaulot van de Vriendenloterij met direct kans op mooie prijzen. Wij vulden dus op hun site de code en benodigde gegevens in en zagen direct dat de winst helaas maar 10 euro was.
Inmiddels is vandaag een bedrag van 10 euro geïncasseerd, tijd dus om de organisatie te melden dat ze nu deelname kunnen stopzetten want we hebben quitte gespeeld (even aangenomen dat we die prijs van 10 euro en een saunabon binnenkort in ontvangst kunnen nemen).

Inmiddels heb ik ook een persoonlijke pagina aangemaakt bij deze Vriendenloterij want daar kun je prijzen bekijken, ophalen en uitdelen. En wat zie ik daar?
Niet alleen voor mei, maar ook voor juni staat inmiddels een lot gereed.
Dat stopzetten direct na eerste afschrijving van dat cadeaulot is dus blijkbaar niet mogelijk. Ik heb nog eens nauwkeurig hun informatie nagelezen en dan lees je ergens dat er o.a. in juni een extra trekking is. Aha, dat is de truc. Mensen lekker maken met een lot waar gegarandeerd een prijs op valt maar gelijktijdig ze binden aan die extra trekking voordat ze tot opzeggen in staat zijn.
Wat een misleiders!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dat zijn de instinkers bij ! die loterijen...
veel succes!!

is echt heel algemeen bekent hier...

witte angora
Berichten: 32017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door witte angora »

Mensen lekker maken met een lot waar gegarandeerd een prijs op valt maar gelijktijdig ze binden aan die extra trekking voordat ze tot opzeggen in staat zijn.
Wat een misleiders!
En je trapt er nog in ook, het is toch allemaal wat. :wink:

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door Dirkie »

janvaneerden schreef:Wij ontvingen een cadeaulot van de Vriendenloterij met direct kans op mooie prijzen. Wij vulden dus op hun site de code en benodigde gegevens in en zagen direct dat de winst helaas maar 10 euro was.
Inmiddels is vandaag een bedrag van 10 euro geïncasseerd, tijd dus om de organisatie te melden dat ze nu deelname kunnen stopzetten want we hebben quitte gespeeld (even aangenomen dat we die prijs van 10 euro en een saunabon binnenkort in ontvangst kunnen nemen).

Inmiddels heb ik ook een persoonlijke pagina aangemaakt bij deze Vriendenloterij want daar kun je prijzen bekijken, ophalen en uitdelen. En wat zie ik daar?
Niet alleen voor mei, maar ook voor juni staat inmiddels een lot gereed.
Dat stopzetten direct na eerste afschrijving van dat cadeaulot is dus blijkbaar niet mogelijk. Ik heb nog eens nauwkeurig hun informatie nagelezen en dan lees je ergens dat er o.a. in juni een extra trekking is. Aha, dat is de truc. Mensen lekker maken met een lot waar gegarandeerd een prijs op valt maar gelijktijdig ze binden aan die extra trekking voordat ze tot opzeggen in staat zijn.
Wat een misleiders!
Met andere woorden. Je dacht dat je de loterij te slim af zou kunnen zijn door een truukje toe te passen zonder de voorwaarden te lezen. Je geeft zelf aan dat bij het achteraf (= te laat) lezen van de voorwaarden het er wel in staat. Dat heet geen misleiding, maar er zelf voor kiezen om geld afhandig gemaakt te worden.
Vergeet nooit, dat het een vriendenloterij is en vrienden kun je zelf nog altijd kiezen :mrgreen:

janvaneerden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:56

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door janvaneerden »

Nee Dirkie, ik had bij voorbaat al uitgesloten dat ik slimmer zou zijn.
Ik was wel zeer nieuwsgierig naar hun methodiek in dit geval en dat begint nu duidelijk te worden.

Uit de voorwaarden is overigens niet te destilleren dat je gelijktijdig voor 2 trekkingen wordt "geboekt". Dat vermoeden gaat pas ontstaan nadat je op de persoonlijke pagina de lotnummers voor 2 achtereenvolgende maanden ziet staan.
Ik ben zeer benieuwd of de direct zichtbare prijs van 10 euro, na invullen van je cadeaulotgegevens, zal worden uitbetaald (zoals de folder aangaf) of wordt verrekend met een afschrijving voor die extra trekking in juni.

En ik wacht uiteraard met spanning op een bevestiging van de opzegging. Dat moet toch binnen een week realiseerbaar zijn. Tenzij alle mankracht wordt ingezet voor het opzetten van een volgende truc.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

:x Bovendien, als heb je opgezegd, je kunt dus onterechte incasso's NIET terugboeken.Ik heb vorige maand schriftelijk opgezegd, wel geincasseerd,maar geen opzeggingsbevestiging.Geldt voor VriendeNloterij EN Postcodeloterij.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door berndv »

Ach, en misschien valt er dan weer 10 euro op, heb je nig geen kosten.

janvaneerden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:56

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door janvaneerden »

Beijing2008 schreef::x Bovendien, als heb je opgezegd, je kunt dus onterechte incasso's NIET terugboeken.Ik heb vorige maand schriftelijk opgezegd, wel geincasseerd,maar geen opzeggingsbevestiging.Geldt voor VriendeNloterij EN Postcodeloterij.
Wanneer niet wordt voldaan aan mijn verzoek ga ik ook de Postcodeloterij (zelfde club en waarschijnlijk rekeningnummer) opzeggen en mijn bank verzoeken ten gunste van dat nummer geen incasso's meer uit te voeren.
Het vrijgekomen bedrag kan ik dan misschien besteden aan een extra lot in de Staatsloterij (meer kans en duidelijker voorwaarden).

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dat doen de banken niet bij loterijen ....die geven geen blokkade en geen storneren ...
daarom zitten zoveel mensen er zolang aan vast.
hoop voor je dat het goed gaat,zou er maar flink achteraan gaan!!

janvaneerden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:56

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door janvaneerden »

rozemarijntje schreef:dat doen de banken niet bij loterijen ....die geven geen blokkade en geen storneren ...
daarom zitten zoveel mensen er zolang aan vast.
hoop voor je dat het goed gaat,zou er maar flink achteraan gaan!!
Dan heb ik waarschijnlijk een betere bank dan die van jou want bij de veelgestelde vragen meldt mijn ING:

U kunt in Mijn ING (internetbankieren) een tegenrekening blokkeren. Zo wordt er geen geld van uw rekening afgeschreven met een incasso vanaf de tegenrekening (incassant). U regelt het door onderstaande stappen te volgen:

Log in op Mijn ING (internetbankieren)
Bij ‘Alles in Mijn ING’ klikt u bij ‘Betalen’ op ‘Incasso’s’
Klik op ‘Bedrijven’
Klik op ‘Bekijk incasso’s’
Klik op ‘Incassant blokkeren’
Klik op ‘Blokkades’. Uw geblokkeerde incasso is direct zichtbaar


Lijkt me ook logisch want zolang niet is afgeschreven speel je niet mee c.q. maak je geen kans op een prijs.
Dat storneren niet mogelijk is kan ik me voorstellen want anders zou de mogelijkheid worden geboden om na het innen van de prijs de kosten van het winnende lot terug te boeken.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Jan , heb jij het geprobeerd met een rekening nummer van een loterij? Lukt je niet, want je moet ook de naam van de incassant opgeven

janvaneerden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:56

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door janvaneerden »

Beijing2008 schreef:Jan , heb jij het geprobeerd met een rekening nummer van een loterij? Lukt je niet, want je moet ook de naam van de incassant opgeven
Nee, ik ben nog niet toe aan het blokkeren. Wacht nog een paar weken tot mijn brief met verzoek einde deelname is afgehandeld. Wanneer aan het verzoek niet tijdig is voldaan neem ik de volgende stap.

Dat niet alleen het rekeningnummer maar ook de tenaamstelling moet worden ingevoerd kan ik me voorstellen. ING voert namelijk naam-nummer controle uit om invoerfouten rekeningnummer te voorkomen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou probeer dat dan eerst en kom dan nog eens....
of het lukt met de ing....

die krengen ..die weten precies wat ze doen...en geloof me,ze blijven je stalken tot in den treure...
zou eens zoeken hier op die loterijen....je wordt gek,hoeveel topics er zijn!

ik zou ook nog even google gebruiken
ing incasso storneren loterij...

kom je er vanzelf achter dat je geen betere bank heb als ik...sorry :wink:

janvaneerden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:56

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door janvaneerden »

Inmiddels welkom geheten per brief en de toegezegde saunabon ontvangen.
Die blijkt volgens de site van de Thermen & Beauty group een waarde te hebben van dik 50 euro. We zijn geen saunaliefhebbers dus maar eens proberen of er via Marktplaats liefhebbers voor te vinden zijn.
Oeps...... dat idee hebben kennelijk heel wat meer "lotgenoten" gehad; er staan pagina's vol met die sauna cadeaubonnen in de aanbieding.

Het wachten is nu op een bevestiging van mijn afmelding.

Aanvulling 22/5/12
Het schriftelijke verzoek om deelname te beëindigen vóór de eerstvolgende afschrijving lijkt te gaan werken want op de persoonlijke pagina is inmiddels bij het lotenoverzicht alleen nog de maand mei vermeld, die van juni is nu verdwenen.

Aanvulling 31/5/12
Brief ontvangen met melding dat de opzegging inmiddels is verwerkt.
Ze vinden het jammer en hebben daarom nog een leuk afscheidscadeau dat mij vast goed van pas gaat komen. Ik word verzocht hen daarover te bellen (op een normaal 020 telefoonnummer).

Afsluiting 14/6/12
Inmiddels gebeld conform verzoek ivm afscheidscadeau en dat cadeau ontvangen. Kon uit drie opties kiezen en selecteerde de tijdschriftenbon.
Die blijkt een waarde te hebben van 10 euro.
Samengevat dus 10 euro betaald voor eenmalig meedraaien met als opbrengst:
  • Minimale prijs bij aanmelding 10 euro
    Thermen entreebon voor 2 personen, waarde 52 euro
    Tijdschriftenbon 10 euro
Zou die organisatie met al die huis aan huis reclame en dit soort beloningen nog geld overhouden om hun directie redelijk te belonen?


Wordt niet meer door mij vervolgd.
Laatst gewijzigd door janvaneerden op 15 jun 2012 16:22, 5 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik hoop het voor je,er boven op blijven zitten,echt waar...

heb je al eens gezocht hier?je wordt niet goed....hoeveel topics...

succes

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Ik heb het dus geprobeerd met Mijn ING, om de blokkade aan te brengen voor Postcode/Vriendloterij, en dat kan dus NIET.Van andere bedrijven kan het wel, zoals van een IT bedrijf, dat 18€ incasseerde, terwijl ik dat bedrijf noch kende, laat staan ooit een machtiging had afgegeven.Snap ook niet dat een bedrijf zonder een incassomachtiging, zomaar geld van je rekening kan halen.
Dus tip, check je rekening regelmatig, een laag bedrag valt niet zo gauw op, maar als ze dat geintje met tig mensen uithalen, gaat het wel aantikken.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door berend12 »

Een hoop werk voor zo`n gratis lot.
Naar mijn mening zou een gratis lot vrijblijvend moeten zijn.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door Jan1 »

Je weet toch wel dat gratis NIET bestaat, er zit altijd wel een addertje onder het gras.

bevenboer
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2009 07:41

Re: Vriendenloterij € 10 betalen, € 10 cadeau en dan stoppen-mis

Ongelezen bericht door bevenboer »

Beste mensen,

Het probleem bij bijna alle mensen is dat ze alleen het woord GRATIS onthouden en zien en voor de rest niet verder lezen !!! :?

natuurlijk krijg je helemaal niets gratis, dat is toch logisch, voor niets gaat de zon op !!!!! :x

Alleen jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die in sprookjes geloven, en dan boos worden , word dat vooral op jezelf, omdat ze niet verder gekeken hebben dan het woord gratis, typisch Nederlands !!!! :D :D :D :D :D

Gesloten